Toukokuun pulinat

Minä luulen kans et ne vihlaisut on iha harmittomia :)

Äitikin soitii ja käy hakemassa meille huomenna ihanan vaaleat, beigen väriset vaunut :) Käytetyt, todella hyvässä kunnossa ja suht edullisestikin lähtee. Ihana, kun ees joku jaksaa selailla ja etsiä tuollasia, kun itse en vaan millään jaksa etsitä, vertailla ja tutkia. Äiti on ostanut meille myös sen telakan ja turvakaukalon.. pitänee jossain vaiheessa laittaa sille rahaa, kun en ihan kaikkea voi ottaa ilmaiseksi häneltä.
 
Ei ollut tulehdusta, hoitajakin sanoi, että ne on ihan asiaankuuluvia kiinnikeiden paukkumisia. Siis kun mullakaan ei mitään muita oireita ollu. Pieniä vihlaisuja on ollut aiemminkin, mut nyt oli niin voimakkaita, että todellakin sai pysähtyä vetämään vähän happea. Siks vaan huolestuin, mut nyt kun tietää et ne on ihan ok, niin ei tartte hätäillä :)

ddrops, sinulla on jo hyvällä mallilla nuo hankinnat. Minä en oo vieläkään uskaltanu ostaa mitään, vaikka jo tiedän mitä tulen ostamaan. Ehkä sit tiistaiin lääkäri käynnin jälkeen jo jotain vois ostaakin :)
 
No kiitos mun äidin, on hyvällä mallilla..jos minun vastuulle jäis ni veikkaan et ois kaikki rattaat, sängyt sun muut ostamatta vielä lokakuussa :D
Vitsit meni eilettäin hermo toho ukkoon.. en oo ikinä ennen nukkunu olkkarissa jonku riidan takia, mut viime yönä sen tein! Piättelin vaan kyyneleitä, et tolle en saatana heikkouttani näytä, ja kasasin vuoteen ittelleni olohuoneeseen ja nukuin koira kainalossa :D Hehe...en jaksanu katella sitä ihmistä. Nyt ku jompikumpi luovuttais ja rikkois tän jään, olla kummatakaan puhuttu toisillemme sit eilisen :D Eiköhän sitä viimestää illalla olla jo sovittu :P
 
toivotaan drops! :) meil viimeks ku oli riita niin lähin vierashuoneeseen koirien kanssa, olin siellä vissiin 5pv ennenku mies kehtas mutista jtn et tuuks sisälle jo nukkuun :D muuten ihan jees ku raahasin sit töllön, pleikan ja kannettavanki sinne ( kerranki oikeesti hyötyä et on useampi vekotin) .. mut vessan puute oli aika perseestä, ku joutu ramppaan sisällä :D
 
Heh, tää ku on vaa tämmönen pikkune kaksio, ni tääl pääse ees mihinkää pakoon, ku toisen naama vituttaa :D
 
mä onneks tein vierashuoneen, siel on jopa tupakki ja olut kätkö kauheen vitutuksen varalle :D tosin niillä ei tässä tilanteessa mtn tee, pitäis laittaa lisäksi karkki kätkö :D vieraat tosin silti nukkuu meil aina sohvalla jonkin takia joten aika turha huone, mut onpa ainakin oma piilopirtti jos tulee riitaa :D 
 
Simpukka78 varmaan me siellä sairaalassa samaan aikaan ollaan :D Itsekin huomasin, että muutama päivä eroa meillä ...
 
Musta tuli eilen pienen pojan täti! <3 Onnellinen olo, kun yksi meidän suvun pienistä on nyt turvallisesti maailmassa. Tädillä tuli tippa linssiin, kun sai kuvan pikkuisesta puhelimeen :) Piti ottaa ensimmäinen mahakuva, jotta saa sitten meidän pienelle joskus kertoa, että tuossa sinä olit, kun serkku tuli maailmaan :)
 
Onneks olkoon Lejon =) Kivaa kun on sit melkei samanikäset serkukset :) Toivottavasti sitä itekki löytää jonku ryhmän, missä sitten asutaankin jatkossa, missä voi tavata toisia vauvoja ja äitejä...seurakunnat mun tietääkseni ainaki järjestää jotain, vai olikon se kunta.. mut eniwei, eiköhän kaikki selvii aikanaa :D Tosi kuivaa ois jäädä yksin kotiin, eikä ois mitään vertaisryhmää tms.. täällä kun ei oo mailla eikä halmeilla perhettä eikä ystäviä :D

Mää paljastin raskauteni eilen fb:ssä... tai no rajasin sen silleen ettei työkaverit viel näe sitä ja semmoset kaverit jotka on mun työkavereiden kavereita.. Julkistan sit sen lopulle porukalle kun jään kesälomalle.  Olivat osa kavereita ihmeissään, mut onnittelvat kyllä.. En jaksanu enää salata tätä asiaa, ku enemmän jo ressaa salata ku et kertoa :D Tosin töissä en vielä tosiaan uskalla kertoo mitään, ja kun ei tuo maha oo kasvanu ni enköhän vielä 3 viikkoa pysty sitä piilottelemaankin helposti :)

Äiti tosin taas (ylläripylläri) palautti maanpinnalle, et eihän rakenneultra ole vielä edes ollut, et mistä tiiän onko lapsi terve ja nyt jo paljastin raskauden... No hyväähän se vaan tarkoittaa, mut enhän voi yli puoleen väliin salata asiaa kun mahakin näkyy jo siinä vaiheessa. Ja jos lapsi on siinä vaiheessa rakenteelisesti jotenkin sellainen ettei voi selviytyä, niin haluan kyllä kaikkien ihmisten tuen, jos abortti tulee eteen siinä vaiheessa. Äidilleni on käynyt näin, ja on edelleen kova paikka hänelle... en tiedä sitten miten hän on toiminut asian kanssa, ja ketkä ylipäätään tietää siitä.. en oo koskaan kysynyt, enkä uskalla kysyäkään.
 
Huh, olis varmaan rankkaa joutua keskeytykseen tuossa puolessa välissä raskautta :/ 
Mä olen kyllä ymmärtänyt, että ekassa ultrassa näkyy jo kaikki tärkeimmät rakenteet ja elimet, ja siihen ensimmäiseen kolmanteen mennessä ne onkin jo kehittyneet. Tietysti aina voi jotain tulla, mutta lapsi saisi olla todella pahasti vammautunut että mä edes ryhtyisin harkitsemaan aborttia... 
 
No ois kyllä :( Joskus äiti muistaakseni kertonu, et joku virtsajuttu ei ollu kehittyny, ja sitä tyhjennettiin sillai et neula tuikattiin sikiöön äidin vatsapeitteitten läpi... ja rakenneultrassa selvis ettei se vauva tuu selviimään, ni piti tehä abortti.. Muuta minä en siitä kyllä tiiäkkää, ku on vaiettu asia.
 
Täällä oli kans riitaa viime yönä miehen kanssa :/ Tuolla se vielä nukkuu, en yhtään tiiä ollaanko puheväleissä vai ei. Minä en ainakaan mee pyytää anteeks ku ite sen alotti, saa tulla pyytää multa :D
Mua ärsyttää kun sen pitää vetää aina kun jotain riitaa tulee niin kaikki maholliset vanhatkin asiat mukaan, mitkä mä luulin että ollaan jo selvitetty. Siitä tulee parin kaljan jälkeen muutenkin niin helvetin riidan halunen.. hemmetin äijä, alkaa ihan uudestaan kiukuttaa ku vaan ajatteleeki :DD Taidetaan lähtee muksujen kaa pihalle ennenku se herää, saa sit rauhassa miettii et mitä tuli sanottuu..

Mun liikkuminen on alkanu muistuttaa jotain ankkavanhusta :D Hidasta taaperrusta / lyllerrystä. Mummotkin menee rollaattorin kaa kovempaa ja ohittaa mut ihan kevyesti. Mulla on ollu tässä jo jonkin aikaa selkä kipeenä ja tulee vaan kipeemmäks mitä isommaks toi mun pötsi venyy. Esikoisesta se ei juurikaan ollu kipeenä, kakkosesta aina välillä kipuili ja nyt kolmannella kerralla kipeenä melkein joka päivä :/ Jos olisin joskus vielä neljännen kerran raskaana niin varmaan olisin puolet raskaudesta pyörätuolissa :D En tajuu niitä naisia joilla on joku 10 lasta ja ovat suurimman osan elämäänsä raskaana, mulla ainakin tuntuu menevän kroppa joka kerralla vaan huonompaan kuntoon. Varsinkin työpäivien jälkeen oon ihan hajalla.
 
Ihanaa Lejon :) meille ei serkkuja tai muita sukulaislapsia ole syntymässä lähiaikoina, mutta kohta saa ystävä vauvan ja siitä saadaan sitten tulevaisuudessa leikkikaveri.

Mulla kanssa toi rakenneultra vielä kummittelee takaraivossa niin etten halua kaikkien tietävän vauvasta. Sen takia facebookkiin en mitään tule laittamaan ja eilen kerroin yhdelle kaverille tästä ja sanoinkin, että ennen syntymää sinne ei mitään laiteta, sen jälkeen kyllä sitten voi möläytellä facessakin, että oho, meilläpäs on vauva. Edelleen haluan vielä muutamalle kertoa jo nyt ja sitten saada heidän tukensa jos joku olisikin vialla.

Rakenneultrassa tsekataan, ettei lapselle ole tullut esim. jotain kehityshäiriötä. Periaatteessahan se on valmis pakkaus kai jo ekan ultran aikoihin, mut aina voi kehityksessä joku mennä vikaan. Esim. kaveriperheen down-syndroomainen lapsi bongattiin rakenneultrassa. He piti lapsen, mutta pakko sanoa ettei meistä miehen kanssa olisi siihen. Toivotaan, että kaikkien pikkuisilla on kaikki hyvin :)
 
Nii, ja voihan joku paha sydänvamma /-sairas, leukemia tai iha mikä vaan selvitä vasta sitten kun vauva syntyy... Et kaikkia vaaroja kyllä matkanvarrella on :( Mut toivotaan tosiaan että kaikkien pikkusilla on kaikki hyvin! :)
Itte halusin nyt jo kertoo ystävilleni, koska jos jotain tapahtuu, ni tiedän et hajoan lopullisesti..Kumma kyllä se rakkaus on nytten tuota pikkusta kohtaa voimistunu jo niin paljon, et en haluu sille käyvän mitään! :) sitä jotenki nytten vasta alkaa tajuumaan tän raskauden :)
 
Joo kaikenlaisia vaaroja on ja koskaanhan ei voi kukaan sanoa 100% varmasti, että lapsi on terve syntyessään. Ei voi kun toivoa, että ei kuulu siihen epäonniseen, mutta onneksi pieneeen porukkaan, jolle ei tervettä lasta synny. Lapset on kyllä siitä ihmeellisiä otuksia, että selviävät aika hyvin vaikka jotain sairauksia tulisi. Tämmönen käsitys mulle on ainakin jäänyt, kun lukenut kaikenlaisia juttuja.

En kyllä halua miettiä näitä juttuja! Tiedän kyllä riskit jne ja pienesti pelottaa varmasti kaikkia, mutta kun elämää ei voi elää koko ajan peläten. Yritetään siis pysyä hyvillä mielin ja iloitaan raskaudesta :)

Torstaina on muuten neuvola. Sanoin eiliselle kaverille, että siellä jos kaikki on ok, niin kerron vaikka tekstarilla vauvasta niille kenelle haluan kertoa, mutta en ole saanut sanottua. Sitten on tärkeimmille ihmisille paljastettu tämä ihana salaisuus ja ei enää haittaa jos itse jotain sattuisin möläyttämään, kun la sanoin jotain vähän syksystä, mutta onneksi se kaveri ei kummastellut kommenttia ja alkanut kyselemään mitä sillä tarkoitin. Varmaan sydänääniä kuunnellaan tällä kerralla? Kun ekalla kerralla hoitsu sanoi, ettei edes yritetä vielä tällä kertaa. Toivottavasti nyt kokeillaan, kun miehen otan mukaan. Saa sitten ukko kanssa jotain konkreettisia todisteita ultrakuvan lisäksi :)
 
Pikkuinenmyy, jos sairaalassa nähdään ja kaikki menee laskujen mukaan, niin sulla onkin jo nyytti kainalossa, kun minä vasta alan ponnistamaan :D

Minä oon kerran nukkunu tässä lähiaikoina sohvalla, kun suutuin jostakin. Se oli joku ihan mitätön juttu, joka sovittiin aamulla. Mut meilläkin on vaan kaksio niin sohvaa kauemmas ei pääse mököttämään ;D

Minä ajattelin huomenna laittaa pienen vinkin tulevasta facebookkiin neuvolan jälkeen jos kaikki on siellä ok ja sydänäänet kuuluu hyvin. Minusta tuntuu, että ne ketkä ei vielä tiedä ja sattuvat näkemään minut, niin ehkä arvaavat. Ensin ajattelin myös, että vasta sitten julkaisen, kun se rakenneultra on ohi. Mut kuitenkin, siinä vaiheessa se jo näkyy niin selvään niin miksi salailla. Facessa mulla on kavereina vaan oikeita kavereita ja jotain sukulaisia, että ei ihan jokaista hyvän päivän tuttua. Niin siks vois jonkun pienen kivan vinkin sinne laittaa, mut ei kuitenkaan suoraan sanoa että "vauva tulossa" ;D
 
PePa: Ootko hankkinut tai kokeillut sellasta Baby Beltiä? Mä laitoin just huudon huuto.netissä yhdestä vähän käytetystä kun olen kuullut tuosta hyvää :) ja tod. näk. alaselkä tulee jossain vaiheessa kipeäksi kun joudun istumaan paljon työssä.
 
PePa: sama homma täällä, olin viikonlopun töissä ja aina illalla ko pisti maate ja lähti esim vessaan sen jälkeen, hyvä että jalat kantoi! Esikoisesta ei tällasta sentään ollu.

Nyt sitte käy vielä niin kivasti, että mies lähtee ensi viikolla 150 km:n päähän viikoiksi opiskelemaan, koulu loppuu maaliskuussa. Eli ensin pittää pärjätä loppuraskaus pojan kanssa ja sitte kahen lapsen kanssa kahestaan.. Täytyy toivoa, että mies pääsee tänne sitte työharjotteluun, niin vähä helppaa. Lapsettomat tutut ja kaverit ei tunnu ymmärtävän pelkoa omasta jaksamisesta.. 
 
Mul on nyt jo alaselkä kipee, ja koiran kaa ku käyn lenkillä, ni välillä tulee semmost iskiaistyyppistä rajuu kipuu, et pitää välillä oikein pysähtyy ku sattuu nii kovin. Mäki teen istumatyötä, eli eiköhän täälläki tulla kärsimään selkävaivoitsa :( Pitää jäädä sit saikuttaan jos kovin yltyy kipeeks.

Lme eikyl kuulosta kovinkaan houkuttelevalta tilanteelta :( Itte ainakin olisin iha paniikissa, ku pitää yksin huolehtii vauva ja sit ku sul on viel toinen pieni kotona ! :S Toivottavasti sullon ystävii/perhettä lähettyvillä jokka voi sit auttaa lasten hoidossa.. Itellä ei oo mitään tukiverkkoa täällä, kaikki on melkei 600km päässä :( En ees tiiä ketä pyydän kummiks ku en tunne ees täältä ketää semmosta ja kotipuolesta en voi pyytää ketään, ku ei ne ikinä kuitenkaa nää vauvaa, ku käyn kotona tyylii 2 kertaa vuodessa. Mieskää ei oo tältä paikkakunnalta kotosin, ni eipä oo senkää puolelta ketään täällä.
 
Takaisin
Top