Toukokuun pulinat

Hei masunasukki12, oon menossa maanantaina höpöttely neuvola käynnille ja aattelin kysästä kun ei oo mullakaan ollu sitä aikaa neuvola lääkärille...
 
Mulla oli se lääkäri jo heti ekalla neuvolakerralla, oli tullu samalle päivälle peruutusaika. En tiiä onko myöhemminki noita lääkärikertoja...
 
Rosebud, ei kai sais valittaa, mutta kun oli vaan niin iso pettymys se tulos ja tosiaan kun muutenkin niitä neuloja vihaan ja pelkään, niin oli niin iso juttu. :/

Täällä Turun seudulla on ilmeisesti kaksi neuvolalääkäriä, tässä ennen puolta väliä (itsellä oli 16+5, eli tänään) ja seuraava on kuulemma raskausviikolla 28.

Noista valmennuksista kun oli puhetta, niin eikös ne oo aika loppuvaiheessa vasta? Että voi olla, ettei niistä sen takia ole ollut puhetta. Helsingissä muistan, että ne ajat kerrottiin heti, mutta täällä Turussa taas ilmoitettiin nekin vasta sitten lähempänä niitä valmennuksia. Jos en ihan kauheesti valehtele, niin mulla tais olla rv 32, kun me aloitettiin nuo valmennukset. Joista muuten osa oli kyllä niin turhanpäiväisiä, että mies oli aika valmis äänestämään jaloillaan. Esimerkiksi vauvanukella harjoiteltiin eri asentoja ja se kyllä tuntui itsestäänkin tosi typerältä! :)
 
Meillä lääkärikertoja on kolme. Yksi oli nyt 14+0, jossa lääkäri kertoi näistä aikatauluista, seuraava joskus rv26 ja se viimeinen rv36. Valmennusaikoja sain viime neuvolakäynnillä ja pari on nyt kesäkuussa: Kahdesta kolmeksi ja Vanhemmaksi kasvaminen. Oon vähän miettinyt, että mitkähän noista valmennuksista on sellaisia oikeasti hyödyllisiä, kun miehen kolmivuorotyön takia joutuisin varmaan suurimpaan osaan menemään yksin katselemaan pariskuntia ja ei nyt ihan hirveästi houkuttele.
 
Onneksi nuo kaikki valmennusryhmät on ensimmäistä odottaville :D Mun ei tarvii enää osallistuu.. Ite en kokenu niistä saaneeni mitään uutta infoo, mutta mä luinkin esikoisen aikaan niin paljon vauvalehtiä ja kaikkia neuvolan lehtisii että tuntu vaan että siellä kerrataan samoja asioita. Mutta onhan se hyvä että noita järjestetään, varmasti monille tosi hyödyllisiä.

Oon nyt parina päivänä yrittäny varata neuvolaa itelleni mutta aina kun soitan niin tulee vaan vastaajan viesti että neuvola on suljettu henkilökunnan tyhy päivän takia. Näin on käyny jo kaks kertaa lyhyellä aikavälillä, ihme porukkaa kun koko ajan lintsaavat töistä :D
Ärsyttää kun voin varata aikaa vaan vapaapäivinä kun se soittoaika on 12-13 ja töissä ollessa tohon aikaan en ehdi. Ehkä mä vielä ennen ku tää vauva syntyy niin pääsen käymään neuvolassa toisenkin kerran :D
 
PePa: Ei teillä sitte varata edellisellä neuvolakäynnillä aikaa? Niin meän neuvolassa tehhään. Joilleki nuo valmennukset voi olla ihan tarpeellisia, mutta miekään en kokenu, että sielä mittään erikoista oppis. Ja missään synnytysvalmennuksessa ei onneksi tarttettu käyä. Sinä päivänä ko poika syntyi, oli tarkotus lähteä tutustumiskäynnille synnärille, mutta mentiin sitte ihan tosi toimiin :D.

Neuvolalääkäri on mullaki ilmeisesti ekan (ja viimesen??) kerran joskus aika pitkällä jo, vähä kummallista. Edellisellä paikkakunnalla soli jo aiemmin, ja niitä oli ainaki kaks vai kolme. 

 
Meilläki on kolme lääkärikäyntiä näköjään tuon äitiysneuvola rungon mukaan minkä sain ekal neukkakäynnillä.

Hitsi tuli iha kaamee mustikka-vadelmarahkapiirakka himo :D Arvakkaa vaan kuka kipitti ruoan jälkeen läheiseen valintataloon ostamaan tarpeet Hihi.. ja verigreipitki on iha älyhyviä näköjään!!!! :P
 


Meinasin vaan, että sormiin pistettävä neula on aika helppo juttu :) ootko jo mittaillut!

Sekun jos alkuun ehkä nippasee, niin helpottaa ja sä totut siihen TOSI hyvin Xoxo :)
 
Rosebud, en ole kuin kokeillut sitä neuvolassa kerran. Ja kyllä se vaan oli aika kauheeta! :D Ajatuskin, että pitää itseään pistää, ääk! Mutta kaiketi siihen touhuun vielä tottuu. Mittailun ajattelin aloittaa vasta sunnuntaina, kun huomenna on ystävän häät, niin ehkä ala siellä saada slaagia neulojeni kanssa... :D Toivon tietysti kuitenkin, että saisin pidettyä sitten jatkossa jotenkin sokerit kurissa.

Ddrops, mulle tuli ihan sama himo! :D Mä sitten väsäsin mustikkarahkapiirakkaa. Niin taivaallisen raikasta kaikki rahkajutut, ei sellaisia ällömakeita, nam!
 
Tajusin muuten nyt vasta kirjoittaneeni tuon neuvolauikutuksen vähän väärään ketjuun, uuupss... emoticon
 
XoXo Hihihiiiiii, vitsit oli hyvää!!! :) Ja arvaan vaan onko tänään viel parempaa ku on ollu yön yli jääkaapissa :)) Mullaki on makeeta kohtaan semmonen puistatus, jäätelö ei oo tänä kesänä maistunu yhtää niin hyvältä ku ennen, ja irtokarkkihimo on hävinny!!!! :O Mieluummin syön just tollasia raikkaita juttuja, ja nuo verigreibit! NAMI! Ennen en ois voinu kuvitellakkaa syöväni niitä sen kirpeyden takia :D Netis viel luki et ne sisältää hitosti foolihappoo ja c-vitimiinä, ni sehän on äly hyvä raskaudenaikana :)
 
Onko muuten monissa paikoissa vielä tuo synnärille tutustuminen? Täällä se on lopetettu muutama vuosi sitten. Itseäni se ei haittaa, kun olen ollut sairaalassa töissä ja kyseisen vuoden aikana käynyt synnytyssalissa joka päivä, mutta raskaana olevien kavereiden kanssa tästä on kyllä ollut puhetta, että tutustuminen olisi ollut kiva juttu.
 
Joo kyllä täällä pk-seudulla ainakin kuuluu synnäriin tutustuminen sitten jossain vaiheessa. Vielä pitäis saada päätettyä minne haluaa synnyttämään, kun en oikein tiedä haluanko Kättärille vaiko Jorviin. Jorviin taitaa kyllä olla lyhyempi matka ja sama kai se on kumpaan sitten päädyn. Mies ei oikein osaa sanoa juuta eikä jaata tähän, taitaa siis olla yksin mun käsissä valinta. Samaa mieltä kyllä oli, että Jorviin ainakin on nopea mennä ja sinne hänkin osaa reitin. Onneks on aikaa.

ddrops ja XoXo: Meillä mutustettin eilen mustikkapiirakkaa vaniljajätskin kanssa. Namnam! :) leivoin jo viime vkl, mut pakastimeen meni puolet.

Kohta se on toukokuu jo ohi.. Onko teillä kesälomasuunnitelmia? Me oltiin äsken jo viikon reissussa ja juhannuksena toinen viikko ulkomailla. Sitten mies joutuu jo töihin ja mä olen 2 vko yksin lomalla. Veri vetää ulkomaille, niin taidanpa jonkun reissun vielä heinäkuussa tehdä :)
 
Onpas paljon tullut taas juttu :)
Meillä täällä Lappeenrannassa on kolme neuvolalääkärikäyntiä, ensimmäinen on mulla nyt ensi viikolla (15+). Seuraava käynti viikolla 26-28 ja sit viimenen 36-38. Synnytyssaliin tutustuminenkin kuuluu ohjelmaan. Tosin sitä valmennusohjelmaa ei oo vielä saatu, mut siitä puhuttiin sillon ekalla neuvolakerralla. Meiltä ei muuten edes kysytty että aiotteko mennä, vaan se terkka veti vaan ruksin siihen valmennuskohtaa kun ensisynnyttäjä kyseessä. Mut kai ne on vapaaehtosia siitäkin huolimatta...

Ois kyllä kiva päästä neuvolaan tarkastuttamaan, että kaikki on ok, kun alavatsassa on tuntunu ikävää vihlontaa :( mitään vuotoja ei oo ollu, eikä se oo samanlaista, kun se vihlaisu kun ne kohdunkiinnikkeet paukkuu. Tätä vihlontaa on nyt ollu pari päivää. Tänään vein pissanäytteen labraan, et jos se ois sit tulehdusta vaikka ei mulla muita oireita olekaan. Toivottavasti tänään ehtivät soittaa tuloksista, kun ei ollu ihan varma. Sit menee muuten maanantaille. Jos se ois tulehdusta niin eikö siihen ois hyvä aloittaa se lääkekuuri mahdollisimman pian? Pieni paniikki alkaa hiipimään, kun ei tiedä mikä on
 
Simpukka78 määki oon lappeenrannasta (ainaki viel vähä aikaa)!!! :D Ja mullaki on ens viikolla se lääkärineuvola! Ja vielä kolmas: mullaki vihloo alamahaa, tai oikeestaa tota vasenta munasarjan kohtaa vihlonu, tai se silleen välillä tuikkaa siihe aika kipeetä.. iha tänään vasta alko.
Mää en kyllä saanu mitään valmennusohjelmaa tai mitään semmosta.. ehkä niistä kerrotaan sit seuraavalla neukkakäynnillä.
 
Seinäjoella ei pääse tutustumiskäynnille vaan tutustuminen tehdään virtuaalisesti kotona. Oli aika köppäänen ohjelma ja ei yhtään saanu tietoa missä päin sairaalaa tuo synnytysosasto on. Muutenki inhoan sairaaloita ja nyt viel enemmän ku joutuu ummikkona sinne suunnistaan h-hetken koittaessa.
 
ddrops, ootko muuttamassa pois lähiaikoina? kattelin joskus sitä laskettuaikalistaa, niin siellä ei ollu kun yksi minun lisäksi Lappeenrannasta,nimimerkillä pikkuinenmyy. Meillä näkyykin olevan vain muutaman päivän ero lasketussa ajassa :)
Onkohan se vihlonta sit ihan normaalia jos kerta muillakin emoticon No, vein nyt joka tapauksessa näytteet niin sit ainakin selvii onko tulehdusta. Ikävältä se joka tapauksessa tuntuu.
Ei mekään siis saatu vielä sitä ohjelmaa, mut se terkka vaan näytti jotain listaa ohimennen ja minusta siinä oli aika monta valmennuskertaa. Ehkä ne kertoo sit tiistaina tarkemmin tai pitää kysyä.
 
Simpukka se nyt on viel vähä auki, et oonko tällä siihe saakka et vauva syntyy, vai muutetaanko aiemmin... kun minun pitäs saada haettua siirto ja en usko et saan mitään siirtoa kun oon raskaana. Siis että jonkun muun paikkakunnan toimisto palkkais minut tietäen, et jään kohta mammalomalle... Tällä paikkakunnalla ei ole miehelle tarjolla alansa töitä, eli se ois vissiin tuo pk-seutu minne ois suunnattava. Vähän vaikea tilanne kyllä. Toisaalta ois hyvä muuttaa, et mies sais töitä.. toisaalta sit minä en saa töitä raskaana ollessani, enkä vakituisesta työpaikasta mene itseäni irtisanomaankaan... En tiedä elämästäni tällä hetkellä muuta kuin että saan vauvan marraskuun lopulla :D Siksi en tonne marraskuun listaankaa ole mitään paikkakuntaa ja sairaalaa merkinnytkään, kun en todellakaan tiedä missä ollaan muutaman kuukauden päästä :)
Osikohan en vihlaisut jotain kohdun kasvukipuja... en tiedä.
 


Sehän voi kuitenkin olla sitä kohdunkiinnikkeiden paukkumista. Mulla ainakin ollut hyvinkin vahvoja ikäviä vihlasuja ja ne kuulemma nimenomaan on sitä...
 
Mulla on myös muutaman kerran tuntunut juuri tuolla vasemmalla puolella, munasarjojen kohdalla ikävää vihlontaa. Varsinkin kun oon kävellyt koiran kanssa reipasta lenkkiä niin on välillä täytynyt pysähtyä ihan haukkaamaan happea... Ensi tiistaina on toinen neuvola niin täytyy siellä kysellä, mutta lohduttavaa kuulla että se voikin olla ihan asiaankuuluvaa!
 
Takaisin
Top