Toukokuun pulinat!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja romppu88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Toiset tykkää tehdä elämässä kaikesta yhtä suurta draamaa ja toiset taas eivät siitä juurikaan välitä. Meitä on moneen junaan ja vaunuun. Olen kyllä sitä mieltä, että täällä on jokaisella lupa tulla kyselemään ja ihmettelemään asioita. Itse autan parhaani mukaan. En tietenkään kiellä, etteikö tuntuisi hieman hölmöltä, kun toisille ei ole kaikki samat asiat yhtä päivänselviä kuin minulle ja toisin päin. emoticon

Hölmöstä puheenollen, tunsin itseni kyllä melkoiseksi tontuksi, kun tuli tippa linssiin katsoessani Youtube videota, joka oli tehty Leijonien tämän vuoden mestaruuden kunniaksi. Niiskutin salaa mieheltäni, kun hävetti alkaa itkemään sellaisen takia emoticon Luultavasti hän kyllä huomasi, että olin täysin tunteideni vietävänä.

Ihana huomata, että muillakin on tuollaisia tunneryöppyjä! Meinasin tänään räjähtää kaupan kassalla. Asiakas ennen mua veti Plussa-kortin väärinpäin siinä masiinassa ja kassaneiti sitten mainitsi asiasta hieman tökerösti. Asiakas sanoi että "aijaa, miten se noin hassusti siihen laitetaan" ja mä tokaisin että munkin mielestä se menee epäloogisesti. Kassa sanoi että kyllä se ihan loogisesti menee, ja selitti miksi se menee niin, mutta "kaikilla nyt on oma logiikkansa". Tempperamenttini meinas tulla esiin kyllä siinä vaiheessa. Jälkeenpäin naurattaa, että miten mua niin suututti :D Itsekin olen joskus aikoinaan kassalla istunut, ja tiedän tasan millaista se on. Tosin ehkä sen vuoksi vaadinkin normaalia parempaa palvelua..

Ja noista karvoista.. Olipa mukava kuulla, että kuuluu asiaan!

Midge84, ihana tuo sinun viestisi! Aurinkoista viikonlopun jatkoa teillekin :)

Aurinkoista sunnuntaita kaikille! emoticon

Karvoista: Mulla ei oo ikinä ollu kauheen tummia karvoja missään päin kehoa, enkä oo ikinä joutunu ajeleen jalkakarvoja. Nyt kuitenkin oon huomannut että jaloissa karvat on oikeen innostunut rehottaan ja ovat tummunee!! Ekassa raskaudessa ei ollut tällästä "ongelmaa". Totesinkin miehelle että tarttee varmaan "vanhoilla päivillä" opetella ajelemaan sääret emoticon

Masuasukista: Masuasukin liikkeet on voimistunut hurjasti! Ekat pienet hivelyt tuntui viikolla 12+3 ja sen jälkeen on tasaseen tahtiin voimistunut. Ultrissakin on tullut todistettua liikkeet. Nyt on tasan 15+0 ja masuasukki on villi ja veikeä emoticon  Kotidopplerilla ollaan salakuunneltu pikkusta ja sydän lyö hurjaa tahtia ja pikkukaveri harrastaa potkunyrkkeilyä aktiivisesti. Tuleva isosiskokin sai kuunnella tässä jokupäivä masuasukkia ja oli ihan onnessaan :)

Naapureista: Meillä on 2 naapuria jotka aiheuttaa harmaita hiuksia. Valitukset ei auta, eikä poliisin paikalle soittaminen. Ans kattoo koska mun mittani tulee täyteen ja meen hormoonihirviönä avautumaan niiden ovelle emoticon

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille! emoticon

HEi te "kokeneet", miten ton hiusten värjäyksen laita? Netissä niin ristiriitaista infoa!

heips kaikki täällä taas hengissä ollaan vähän kirjotellut mut ei oikeen ole huvittaut kirjotella...

Nyt on ruvennut tuntuun liikkeitä oikeen kunnolla ihanaa. Täällä Kuopiossa oli aika jännä viime yö asun vielä petosella ja olin vielä äitini kanssa liikenteessä ampuma tapahtuman yhteydessä mutta hengissä selvittiin vaikka olivatkin kuulemma tuossa meidän talon takan olevassa metässä just kun tultiin äidin kanssa evakkoon meille tai äiti tuli en uskaltanut viedä kotiin sitä :) sit vielä tänään äidin kanssa löydettiin repullinen sen ampujan tavaraa poliisit sai lisää toditeita :D Nyt oli vähän ei vauva asiaakin mut olipa silti viikonloppu :) nyt nukkuun huomenna pitää lähtee viemään koira rokotettavaks kisoja varten

Nyt menee hermot! Mies on taas kävellyt täällä kengät jalassa ja nyt on oikein soma hiekkapolku eteisestä olohuoneen kautta keittiöön ja takaisin. Olen niin monta kertaa luullut tehneeni selväksi, ettei täällä kävellä kengät jalassa. Ilmeisesti ei ole mennyt taas viesti perille. Mukavahan se on unenpöpperössä havahtua siihen, että varpaanvälit on täynnä hiekkaa. Muutama päivä sitten siivosin sohvalta pois kaikki sen vaatteet ja nyt jotenkin ihmeessä kaikki sen likaiset ja puhtaat vaatteet on taas sohvalla sekaisin. Jos tämä ei tästä rakenneultraan mennessä muutu, niin muutan kyllä äidin luo evakkoon. Opetelkoon herra sillä aikaa elämään omillaan ja pitämään asunnon kunnossa emoticon

Tervetuloa hermoromahdus, olen odottanut sinua emoticon

Meriy, meillä mä taidan olla se jolla on puhtaita ja likasia vaatteita sekasin sohvan laidalla ja joka "kipasee" monesti lähtiessään hakemaan jotain olohuoneesta kengät jalassa... emoticon Mutta ite kyllä jälkeni siivoankin, kun kotona tällä hetkellä oon päivät. Mies sitten saattaa kiinnittää huomiota just johonkin sellaseen että parketille on vähän roiskunu vettä tai että siellä näkyy joku tahra... emoticon Ja auton siisteydestä se on hirveen tarkka... Ei se kyllä asunnon yleiskunnosta motkota, varsinkaan nyt kun tietää että mulla on voimat ollu vähissä raskauden takia (ja tietää kyllä että saa sitä itekin siivota jos joku asia häiritsee). Siitä se jaksaa olla kiitollinen että joka päivä on lämmin ruoka valmiina kun se tulee kotiin.

Mutta tähän, miten me suhtaudutaan siisteyteen, liittyy varmaan aika paljon se, että mulla on tuo tytär, jonka hoitamisista, syöttämisistä ja puuhailuista on tietysti sitä sotkua aina tullu ja sen on ottanu ikään kuin osana elämää. Ei yksinkertasesti jaksa stressata asunnon puhtaudesta, siivoaa sitten kun ehtii ja jaksaa. Onhan mun avomieskin kauan ollu meidän elämässä, jo 5 vuotta eli suurimman osan tytön elämästä, mutta ei silti tunnu aina oikein sisäistäneen sitä että lapset tosiaan sotkee. emoticon

Eipä tuo ole teiltäkään kovinkaan asiallista ruveta minua haukkumaan siitä että kerron omista tunteistani tänne mainitsematta ketään nimeltä, toisin kuin työ heti sitten minua mollaamaan.

Eikös tän paikan tarkoitus ollu juuri että voi kaiken tuntonsa kertoo ääneen kun ei ole muitakaa kelle kertoa??

Petyin teihin kyllä nyt totaalisesti. Koska jokaisella meistä täällä hormoonit hyrräävät ja erilaisista asioista pää hermostuu vaikka normaalisti nii ei käy!!!! ja eikös se ollu parempi että ilmoitan asiasta että nyt tekee hormoonit temppunsa kuin että suututte sitten siitä että jos tulee kärkästä tekstiä ettekä ymmärrä syytä siihen???

Ja ei en todellakaa ole mitään pätemässä, olen vaan sellainen ihminen joka imee tietoa ympäristöstä ja faktoista ja käytän maalaisjärkeä ja ihmettelen sitten että ihmiset jotka o kokeneet jo asiat niin miks eivät ymmärrä sitä että nää kaikki hassut oireet ovat mahdollisia, En siis puheissani tarkoittanut ensikertalaisia, koska tiedän että ei kaikilla heillä oo mahdollisuuksia tietää kaikkea kun kaikilla ei välttämättä ole syystä tai toisesta sitä tukiverkkoa tai tukiverkostossa kokemusta asioista tai ei ole mahdollisuutta saada tietoa tai sitten on vaan niin erilaisia kokemuksia ihmisillä.

Jon:
Voit värjätä huoletta hiukset, mutta eriasia on sitten että pysyykö se väri tai tarttuuko yhtä hyvin kuin ennen. Tietty henna väriä ainakin mie välttäisin. mut iha normikaupan tuotteita olen käyttänyt ja käyny myös kampaajalla.

meriy: Ihana hermoromahdus tosiaan! :D
Meillä mä kans huomautan, jos mies kävelee kengät jalassa ympäri kämppää kun mä oon JUST siivonnu lattian. Mut esim nyt tänään kävelisin iteki kengillä, kun edellisestä siivouksesta on jo viikko, ja lattia on myös sen näkönen... Jospa tänään ehtis ku esikoinen on päikkäreillä, katotaan. Tää meidän esikoinen on vielä niin pieni, että se ei ite vielä sotke paikkoja. Lelujakin on pitkin lattiaa tai sohvaa vain mun jäljiltä. ;)

Mies kitisee mulle just lattian siivouksesta ja tiskeistä ja pyykeistä, jos ne on jääneet pidemmäksi aikaa. Onneks saatiin viimein tuo tiskikone, eli ei sitäkään tarvii enää miettiä. Mä oon vaan ollu NIIN kuolemanväsyny tän alkuraskauden, että ei oo kertakaikkiaan kyenny tekemään mitään. Hyvä että on saanut ruuan oman nokkansa eteen. Onneks nyt on pari päivää tuntunu vähän helpommalta, katotaan joko mä selätin sen väsymyksen viimein. Miehelle oon kyllä useamman kerran tehnyt selväksi, että itsekin SAA tehdä asioita, jos ne niin kovasti häiritsee, mutta toistaiseksi ei ole suurempaa onnea tässäkään ollut... ;)

kaylies: täytyy myöntää, että kyllä on epäasiallistakin kommentointia täällä ollut, mutta kyllä sinunkin täytyy ymmärtää, että kirjoituksesi oli todella helposti ymmärrettävissä juuri niin kuin ihmiset on sitä ymmärtäneet, eli kiukkuisena pätemisenä. Hienoa, jos kuitenkin vielä olet remmissä mukana.

Mulla ainakin on sellainen rade (raskausdementia) että pois alta!! Edellisestä raskaudesta ei ole ihan täyttä vuottakaan kulunut ja silti unohtelen asioita, jotka pitäis olla itsestään selviä. En yhtään ihmettele, jos joku, jonka edellisestä raskaudesta on pidempi aika, on vielä enemmän hukassa. Ja sitä paitsi suosituksethan muuttuu jatkuvasti. Ja vaikka kuinka lukisi kaikki maailman kirjat aiheesta, voi oma raskaus silti olla ihan erilainen kuin mitä on nähnyt/kuullut/lukenut.

Kaylies, ihmettelen kyllä kovasti, miksi vielä päätitkin tulla takaisin sen jälkeen, miten kiukkuisena täältä lähdit. Jos asenteesi olisi ollut hieman erilainen etkä olisi kuuluttanut täällä lähteväsi muualle koska ihmiset eivät tajua jne. ja osoittaisit olevasi pahoillasi sanoistasi, niin uskon että kaikki täällä kyllä antaisivat anteeksi ja ymmärtäisivät. Sillä on paljon merkitystä, miten sanansa asettelee. Kannattaa kohdella muita niinkun haluaisit itseäsi kohdeltavan...

Itsehän kuulun noihin mainitsemiisi uudelleensynnyttäjiin, jotka eivät tiedä asioita. Kun viimeksi olin raskaana n. 8v sitten, minulla ei ollut varaa tietokoneeseen, vauvalehtiin jne. Neuvolassakaan en osannut hirveesti kysellä asioista, eikä kellään mun tutulla ollut lasta. Niinpä tieto, mitä minulla raskauteen liittyvistä asioista oli, oli erittäin vähäistä (en käynyt edes synnytysvalmennuksessa, vaikka olisi kannattanut). Nyt olenkin uuden raskauden myötä sitten yrittänyt skarpata ja etsiä käsiini kaiken mahdollisen tiedon. Ja joskus jopa faktoja tärkeämpiä ovat toisten ihmisten kokemukset.

Henk.koht. en ymmärrä, miksi harmistua siitä, että joku kysyy jotain sellaisista asioista joista itse tietää kaiken ja joku toinen ei. Ja jos joku sanoo omasta mielestä jotain, mikä ei itsestä ole järkevää tai tuntuu hullulta, niin eihän sellasiin asioihin tarvi takertua. Itse ainakin unohdan mulle epäoleelliset asiat nopeesti eikä mun tarvi jäädä niitä harmittelemaan ja miettimään. Tuleehan sitä itekin kirjoteltua vaikka sun mitä, mistä nyt joku voi aatella että voi kun toi on tyhmä emoticon Arvostan kuitenkin kovasti sitä, ettei kukaan mua tuu päin naamaa tyhmäksi haukkumaan! emoticon Ja sit joskus tulee innostuttua oikein pohtimaan jotain asiaa, eikä välttämättä ihan tosissaan meinaa kaikkea mitä täällä pohtii, eli vähän semmosta höpötystä tulee iteltä ainakin välillä. Koetetaanhan sietää toinen toisiamme.

Heippa kaikille!

Mulla on tänään ollut vapaapäivä!

Mutta se onkin mennyt lähes kokonaan tuon sokerirasituksen kanssa. HYI! emoticon  Kun pääsin sieltä kotiin oli jo niin heikko olo et oli pakko vaan maata sängyssä. Vetäsinki sellaset neljän tunnin päikkärit! No nyt se on ohi.

Huomenna onkin sitten lääkärineuvola! :)

Jon: Mulla ei ainakaa raskaus vaikuttanu millää tavalla hiusväriin. Kaverilla tosin heitti blondiin väriin punertavan sävyn.. Että kaipa se on hyvin pitkälti kiinni siitä millanen pohjaväri sulla on.

Kaylies: Komppaan kyl Zaanaa sen verran, että on tosiaan hyvin pitkälti kiinni siitä miten sanansa asettelee, ku asiat voi aina sanoa niin monella tavalla ja valitettavasti netissä ei äänensävystä ja ilmeistä pääse tulkitsemaan :) Kiva jos oli vaan hormoonimyrsky, mutta tosiaan vaikka se hyyyyvin typerältä kuulostaakin, ni kannattaa varottaa meitä muita ;) "nyt tulee hormonimyrskytekstiä" tms ;)  Osataan mekin sitten omissa hormonihuuruissamme suhtautua oikealla tavalla ja yrittää tsempata eikä olla heti lynkkaamassa :)  Toki toi koskee meitä kaikkia muitakin eikä missään nimessä pelkästään sua :)

Yhdympä minäkin edellisiin kirjotuksiin (Zaana, Peekay 67)

Ymmärrä kyllä, että hormoonit hyrrää ja näin, mutta onko se asiallista kirjottaa tänne että "ihmettelen kun ihmiset ei tiedä päivänselviä asioita, kyselee tyhmiä ja maalaisjärkee saa käyttää ym"
Nyt kerroit viestissä vasta että et tarkoittanut ensikertalaisia, olisit voinut sen ystävällisesti siihen viestiin kirjoittaa.
Itse mollasit meitä "tyhmiä" kysyviä ja nyt kun ihmiset asettuu vastaan niin loukkaannut. Pyydän anteeksi omaa käytöstä, mutta sinunkin tarvii ymmärtää että kaikkee ei tääläkään voi laukoo.

Ja jos ottaa päähän suosittelen lähteä esim. lenkkipolulle!!

Ja vanhasananlasku pitää paikkansa, NIIN METSÄ VASTAA KUN SINNE HUUDETAAN!!!!

Olen samaa mieltä edellisten kanssa ^^

Ite oon toista kertaa raskaana ja voin sanoa etten todellakaan kaikkea tiedä, tuskin kukaan tietää! mikään raskaus ei oo samanlainen ja uusia oireita yms. voi varmasti ilmaantua vaikka lapsia olisi jo viisi! :) 

tämä on kuitenkin palsta, jonne kirjoitetaan ja jokainen varmasti kerkeää miettiä mitä kirjoittaa ja julkaisee ja lukea tekstinsä vielä läpi... näin kannattaa tehdä, jotta sittten välttyy sellaisilta kommenteilta joita ei vastaukseksi halua .tosiaan, niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan

Peekay: Tämä hermoromahdus oli jäänyt tulematta, jos en itse olisi niin rättiväsynyt ja työharjoittelun jälkeen aina ihan poikki. Mies ei siivoa täällä juuri nimeksikään ja tuntuu olettavan, että kyllä se mamma jaksaa täällä puuhata. Ärsyttää.

Eli toisin sanoen täällä ei saa ees omia negatiivisia ajatuksia tuoda julki mitenkään. eikä muutakaan.

TÄmähän piti olla paikka jossa pystyy kaiken puhumaan mutta ei sitten.

kaylies: Ei nyt ole kyse siitä, etteikö saisi negatiivisia ajatuksiaan tuoda julki, vaan siitä miten asiansa esittää.

joo en oo saannut oikeen tarkkaa mistä tää koko kränä täällä on lähtenyt käyntiin mut nyt tää alkaa meneen aika tyhmäks yhden ihmisen syytöksesksi et kuitenkin kannattaa miettii et kaikil ihmisil meillä noi hormoonit pistää jossain vaiheessa mielen heittelemään ja päästetään suistamme töykseyksiä ja muuta itteeni on esim ottanut päähän välillä tänne kirjottaa kun kukaan ei ole mitenkään reakkoinut viestiini en ole mitään vättämättä kysynyt mut muuten juttu tuokioo jostain asiasta ois ollut kiva kehittää jonkun kanssa tai ylipäätään mut joo nää kaikki on sit taas ihan mun mielipiteitä ja mun mielestä nyt kannattas jo jättää tuo asia meneeks asiaksi ja miettiä taas tätä ihanaa raskautta kaikilla on oikeus tuoda omat mielipiteet esiin 

Luulen, et sitä me muutki kyllä halutaan, että unohdetaan koko homma :) Onhan tänne kivempi kirjotellaki ku ei tuu tulikivenkatkuista tekstiä joka tyypiltä :) Oma tarkotukseni oli tosiaan vaan ehdottaa, että miten näiltä turhilta kräniltä säästyttäisiin :) Ainaki tuolla viime vuotisten syyskuulaisissa pelasi hyvin tämä "varoitus" merkintä ja jokainen osas sitte suhtautua asiaan :)

Mitkäs on mammojen kesäsuunnitelmat?

Takaisin