Toukokuun pulinat!

Oodi kahville:

Kiitos sulle kuka lie
joka keksit kahveen.
Väsymys kun järjen vie
ei auta usko Jahveen.
Vaan kuppi kuumaa naamaan
niin jälleen jaksaa painaa
ja onnistuu ehkä saamaan
tänäänkin jotain aikaan.


Nimim. Kahvin voimin Kela-rumban kimppuun
 
Hmmm.. Olikohan se Pampula, ku sano, että tekee mieli aurajuustoa, lakua ja salmiakkia??? Aurajuustoahan sä voit syödä, jos teet siitä esim. kastikkeen, eli kypsennät sen ensin :) Ja mulle neuvolasta on ihan käsketty syömään salmiakkia ja lakua, koska mun verenpaine on niin pirun alhanen. Löysin tos just BonBonilta sen haisunäätä-pussin!!! Namiiiiii!!! Oli muuten hyvää hedelmä"salmiakki"-lakua!!! (En mä enää muista millä nimellä se siinä pussissa kulki :D )

Sanna: ei hirveemmin oo tarttenu ostella, ku toi esikoinen on vielä nii pieni, ni on sen vanhoja vaatteita varastossa :) Sit ku pidin vielä huolta, et ne ihan ekat vaatteet käy sekä pojalle että tytölle, ni ei tartte olla hoppuilemassakaan niitte hankintojen kanssa :) Uudet vaunut pitää tietenkin ostaa, ku ei toi neiti vielä jaksa kävellä marraskuussa kuitenkaan niin paljoo, mut ei myöskää jaksa sit seisoo laudallakaan, ku kuitenki päikkäreitä vielä (toivottavasti) nukkuu...

Meil ei oikein kesäsuunnitelmia ole :( Mä joudun töihin, jos mies joutuu jäämään kotiin eikä saa töitä.. On henkilövuokraus (tai mikälie) firmassa kirjoilla, ni en tiiä mite paljo sil ois kesällä töitä vai onko ollenkaan.. Jos mahdollista ni ainaki Tallinnassa käyn shoppailemassa sitten vauvan vaatteita :)
 
Sanna, täällä on todellakin tullu osteltua vauvalle jo tavaraa, pääasiassa vaatetta... tässä listaa: 5 bodya, 3 potkuhousut, söpöt haalarit, vanupuku, toppapuku, pipo, tossut, tumput, makuupussi, pinnasängyn suoja ja petauspatja pinnasänkyyn emoticon Tiedän, hullu mamma kun raskausviikkoja on vasta 15... emoticon Kaikki kirpparilta ostettuja ja tosi hyväkuntosia, laskin että yhteensä noi mun ostokset on maksanu tähän mennessä 17€ eli aika halvalla oon päässy. Tätä se teettää kun on kotona sairaslomalaisena, tosin oon ollu jo kauan. Välillä pitää päästä ulos ja sillon tulee mentyä shoppailemaan, ja edullisin paikka sen harrastamiselle on tietysti kirpputori. En vaan VOI olla ostamatta jos nään siellä jotain, mikä kuitenkin pitäs muutaman kk:n päästä ostaa, kun tiedän että kaupassa se sama vaate/tavara maksaa moninkertaisesti. Mutta ihanahan noita vaatteita on välillä hypistellä... emoticon kaivoin myös varastosta esikoisen vauvana käyttämiä lakanoita ja vauvan pyyhe ja peittokin löyty sekä toinen makuupussi. Nyt oon sitten vielä varmempi siitä etten tosiaan tarvi äitiyspakkausta vaan otan äitiysavustuksen rahana. Kertokaa muutkin jos ootte jotain jo ostanu vauvalle, meinaa ihan nolottaa kun ite oon jo niin kovasti alkanu touhottamaan...emoticon
 
Mun on kans hirveesti tehnyt mieli ostella ja olen aika paljon kaikkea hypistellyt mutta onneksi olen saanut pidettyä lompakon kiinni :D Esikoiselta kuitenkin niin paljon vaatteita mitkä on hyvässä kunnossa ettei sitä paljon tarvii mitään. Uusista vaunuista mäkin haaveilen mutta saapi nähdä...ei oltais ostamassa sisarusvaunuja vaan ihan perus yhdistelmiä. Toinen mulla tulee kulkemaan kantoliinassa kuitenkin.
 
Aurajuustosta sen verran, että Valion Aurajuustoa saa syödä, se on tehty pastöroidusta maidosta. Eli ei tarvitse sitä edes kokkailla mitenkään, ihan sellaisenaan saa nauttia, jos sattuu tykkäämään.

Täällä on vauvalle ostettu t-paita, jossa teksti "I <3 my tattooed dad" ja vaunut ostettiin 80€:lla. Olen kyllä kovasti ihastellut kaikkea ja tällä hetkellä olen kutomassa pienelle villatöppösiä

Mielihaluista: Mun tekee aivan jatkuvasti mieli herneitä. Harmi vaan, että maksavat vähän turhan paljon noissa marjakojuissa, ettei niitä kehtaa ihan jatkuvasti ostaa. Piimä on nyt jostain kumman syystä alkanut maistumaan aivan liian hyvältä. Voisin juoda monta litraa päivässä. Vastaavasti sitten taas maitoa ei tee mieli juoda ollenkaan. Salmiakkia tulee myös mutusteltua aika usein ja lakritsijäätelöä. Jos mieheni erehtyy minut jättämään yksin lakritsijäätelön kanssa, niin ei mene kovinkaan kauaa, että olen koko paketin vetänyt naamaani emoticon  Ei nyt tähän hätään tule muita mielihaluja mieleen.
 
Mä en ole ostanut vauvalle mitään, eikä varmaan tarvitse juuri ostaakaan kun sukulaiset ja ystävät raijaavat säkkitolkulla tavaraa jo nyt emoticon Luvassa jo ainakin kaksi kantoliinaa, sitteri (jota ei edes tarvita), turvaistuin, enemmän vaatteita ja leluja kuin tullaan koskaan käyttämään, hoitoalusta (tarvitaan vielä vähemmän kuin sitteriä) jne. Vaunuja en ajatellut hankkia kuin vasta sitten, kun muksua ei jaksa enää kantaa liinassa. En ole oikein koskaan ymmärtänyt, miksi niitä pidetään niin välttämättömänä hankintana..?

Muutenkin vaikuttaa jotenkin vinksahtaneelta tuo tavarahype, mikä lasten saamisen ympärillä vallitsee. Mainoksia on joka lähtöön ja kaiken maailman rojua kaupataan muka tuiki tarpeellisena. Tiedän monta perhettä, jossa esim. vaatteita ei välttämättä ehditä kertaakaan käyttää, ennen kuin lapsi on jo kasvanut niistä ulos. Ja kaikki ne "älyä ja motorista kehitystä stimuloivat" lelut, huh huh emoticon

Kestovaippoja täytyy kyllä varmaan jossain vaiheessa ostaa, niitä kuulemma pitäisi olla vähintään pari tusinaa, jos aikoo jaksaa pestä pyykkiä joka toinen päivä. Ilman pesukonetta taitaa tarvita vieläkin enemmän, kun kuivuminen kestää ilman linkoa vielä normaaliakin kauemmin emoticon  Onko muita, jotka ajattelivat selviytyä vaippa-ajasta ilman kertakäyttövaippoja?
 
Raynan: Mulle vaunut oli siinä mielessä "välttämätön" hankinta, et ku mulla on luonnostaan notkoselkä, niin en esim. selässä pysty kantamaan pitkään painavaa reppua, saati sitten vauvaa.. Ja rinnat tuli sen verran kipeeks maidon noustessa, että ois ollu turha kuvitellakaan siinä edessä kantavansa pidempiä aikoja :( Oisin kyl kovasti kantoliinan halunnu ja todennäkösesti sen vielä hommaankin, mutta vaan "kotikäyttöön".. Mulla oli siis esikoista odottaessa selkä nii kipee, et kuukauteen en kunnolla pystyny kävelemään tai päässy istualta ylös ilman apua.. Joten töissä oli tosi kiva olla, ku kaupan kassa olen :D

Mut  nyt aion kyllä noi vaunut myydä.. Onneks ovat ihan priima kunnossa, ni niistä kehtaa pyytää oikeastikin rahaa :)

Ja kestovaipoista, et meillä kokeiltiin mut tulin tulokseen et siirryn kertakäyttösiin.. Kyllähä mä itte niitä vaihtelin ja hoidin, mut ku en miestä saanu siihe mukaan, ni ois jääny koko vaipan vaihto ja pesu yms. mulle ihan täysin :( Ja ku kuitenki yöks laitettii aina kertavaippa, ni mies sitte vaihto kestot AINA kertakäyttösiin omalla vaihtovuorollaan :( VAIKKA hän itse ois halunnuki tytölle kestot kokoaikaseks :/ *murmur*
 
mä oon ostanut tosiaan jo ne mitä luettelin ja nyt taas pyörin tuola kuopiokirris.fi sivulla niin sielä olis pinnasänky 50€ ja sen päälle hoitopäytä 10€ ei olis kovin kallis ja isäni on vähän luvannut laittaa rahaa :) ja mulla on synttärit tulossa niin varmaan nekin rahat mitä saan sukulaisilta menee vauva tavaroihin kun ei tota rahaa hirveesti ylimäärästä ole kun miehen tuloilla elellään. Tällä hetkellä väsään isoäidin tilkkuneliöistä peittoa pikkuselle ja sit myöhemmin olis tarkotus tehdä villa puku :) 
 
Krepa88, harmi että lomasuunnitelmat meni siellä uusiksi. Ite oon tosi huono sopeutumaan muutoksiin ja inhoan sitä, kun suunnitelmat peruuntuu, joten oikein harmittaa sun puolesta. Kiva, että pääset kuitenkin johonkin lomareissulle ja ihana kuulla, että pienellä on kaikki hyvin. Ja Bessie, mukava kuulla että sun huoli raskauden oireettomuudesta oli turhaa ja sielläkin on kaikki hyvin. emoticon

Kestovaipoista: Haaveilen kyllä että sellasia alkasin jossain vaiheessa käyttää (vauvalla siis).  emoticon Ehkä kuitenkin pari kuukautta alusta tyydytään kertakäyttövaippoihin ja katotaan sitten miten voimat ja into vielä riittää kestovaippoiluun.

Mä oon niin huono käsitöissä että taidan suosiolla jättää ton neulomisen/virkkaamisen äidille ja anopille... samaa tais joku muukin täällä jo tuumata.

Sanna, mä kyllä jo ostasin noilla hinnoilla, jos ovat vielä ihan ok kunnossa. Monet teistä saa kyllä tutuilta noita vauvan tarvikkeita kauheesti, harmi kun itellä on vaan se yks ainoa äitikaveri niin ei oo hirveesti keneltä ostaa/pyytää pieniksi jääneitä vaatteita, tarvikkeita jne. Kuus sisarustakin mulla on mutta kellään niistäkään ei oo vielä lapsia. Eli jäljelle jää vaan mun äiti sekä anoppi, jotka yrittää tyrkyttää meille joitain yli 15-25 vuotta vanhoja vaatteita, joita me ite ja meidän sisarukset on aikoinaan käyttäny... siinä erottus aika hyvin porukasta semmosissa vanhoissa kulahtaneissa rääsyissä emoticon Ne on niin säästeliäitä (lue:pihejä) ihmisiä että tosissaan luulevat että tekevät palveluksen ku niitä meille tarjoovat. Esimerkiksi kirpparilta sais 50 centillä siistimmät potkuhousut ku mitä ne yhdet äidin esittelemät oli... tekis mieli sanoo, että ei kiitos, ei me nyt NIIN köyhiä olla... mut saadaanpahan miehen kanssa täällä hyvät naurut... emoticon
 
Zaana: kokeileppa sanoa äidilles ja anopilles, et "ne on oikein hyviä varavaatteita mummolassa, jos käy vahinko ja tulee  niskapaskat" :D Meillä nimittäi neiti kerran vetäs oikein kunnolla vaipan yli joka suunnasta ja oli just se kerta, ku ei mulla mitää vaihtovaatteita ollu.. Äiti sit kipas vintille ja kaivo mun vanhoja vaatteita (25v takaa) neidille vaihtovaatteiks :D
 
Huh. Onpas täällä keskusteltu pienessä hetkessä!

En edes enään muista mihin kaikkeen piti kommentoida, mutta nyt haluan purkautua omasta neuvolalääkäristäni!!!!!!!! PRKL!!!!!! Ensinnäkin se oli todella hätäinen ja eikä yhtään työstään kiinnostunut. Paineli mun mahaa ja sanoi että kohtu on takakenossa ja että on turha edes yrittää sydänäänten kuuntelua. Kysyin sitten että voitasko edes yrittää. Yritti ja löytyhän ne sieltä HETI, mutta kuunteli niitä sellaisen 4 sek ja sanoi hyvin kuulu ja iski laitteen takaisin pöytään. Olin harmissani koska odotin sitä todella. Sitten luetteli mun labratuloksia niin etten ehtiny yhtään pysyä perässä ja lopuksi tokaisi että sulla on jaloissa alkavat suonikohjut, mitkä on varmasti leikattu myös äidiltäs. Yritin siinä sitten katella jalkoja ja kysellä lisää niin mentiikin jo seuraavassa aiheessa. Lopuksi tokaisi kun olin lähdössä että hyvää viimeista lapsetonta kesää, nauti. Ja nauro ivallisesti päälle. Olin sanaton kun kävelin pois sieltä. ONNEKSI neuvola vaihtuu kun osoite muuttuu!!!!

Noista kesälomasuunnitelmista! Täällä odotetaan kovasti lomaa mikä alkaa alle kuukauden päästä. Juhannuksen jälkeen olis tarkotus lähteä Kreikkaan kahestaan viettämään yhteistä LOMAA emoticon

Ja noista tavaroista, itse haluaisin jo ostella vaikka mitä, mutta olen yrittänyt hillitä itseni. Huutonetistä yhden 50cm haalarin huusin 5 e! :)

Toivottavasti saitte tekstistäni jotain selvää, niin pikaisesti tässä iltapalan yhteydessä kirjoitin! :)
 
Joo, meillä on kans esikoinen vielä niin pieni ja vaatteet on niin hyvässä kunnossa, että ei varmaan kovin montaa tarvii ostaa uudelle tulokkaalle. Esikoiselle ollaan saatu ihan älyttömät kasat vaatteita mun tädeiltä, joten ei oo itse tarvinnu ostaa yhtään mitään. ;) Ja kun esikoinen on tyttö, niin niitä mekkoja ja vaaleanpunaisia juttuja ollaan saatu kans lahjaks. Mutta onneks ennen tytön syntymää saatiin kuitenki läjäpäin semmosia vaatteita, joita voi pitää tytöllä tai pojalla, eli ainaki ne perustarpeet on jo valmiina, tulee sieltä nyt sit kumpi vaan. (vaikka me kyllä tiedettiin jo siinä rakenneultran jälkeen, että tyttö oli tulossa, mutta kun sehän ei oo ihan 100% kuitenkaan, niin ei porukat sitten uskaltaneet ihan vielä sillon ostella rimpsumekkoja).

Kirpparit on TODELLA hyvä paikka hakea vauvoille vaatteita, suosittelen! Mun kummitäti toi meille viime syksynä kolme valtavaa muovikassillista kaikenlaisia vauvanvaatteita, joita oli löytäny kirpparilta. Tosi hyväkuntosia ja hintakin usein jotain 10 senttiä kappale.

Kestovaipoista: meillä osa-kestoillaan. Käytän kertsiä aina yöllä, ja joskus jos laiskottaa pestä pyykkiä tms, ja sit kaikilla reissuilla. En oo mitenkään niuho tän asian suhteen. Meillä ei niitä kestoja oo ihan tarpeeks vielä, että pärjäis joka päivä ympäri vuorokauden, eli senkin takia kertsit on rinnalla käytössä. Meillä mies ei KOSKAAN vaihda vaippoja, joten ihan ite saan tehä niinku tahon.
Siinä kun lapsi on ihan vastasyntynyt, niin yleensä lähes joka kerta kun käyt vaihtamassa vaipan, niin siellä on myös kakka. Tätä kestää yleensä noin 5 vkoa (ainakin esikoisen kanssa meni juuri näin). Tuon ajan aion pikkukakkosen kanssa mennä ihan kertseillä, kun jotta iho pysyisi kunnossa, niin pitäis vaippaa olla vaihtamassa ihan jatkuvasti. Ja huomatkaa sana YLEENSÄ!!! Ei tarkoita aina ja joka tapauksessa!!! Jokainen vauva on yksilö ja kakat tulee erilailla ja eri aikoihin!

Ja tosiaan kestovaippoja kannattaa ehdottomasti ostaa käytettynä, kun niissä on jo imutehot parhaimmillaan, eli ei tartte ite pestä ennen käyttöön ottoa moneen kertaan.
Ja jokainen vauva on eri kokoinen ja eri näköinen, eli suosittelen ostamaan ihan muutaman vaipan laatuaan ja testaamaan ensin, että mikä on se vaippa, joka sopii just meidän vauvalle. Eli ei kannata vaan ihastua johonki vaipan ulkonäköön ja ostaa hillittömiä määriä niitä ja sitten huomata, että vaippa onkin ihan vääränmallinen meidän vauvalle... ja vaipat siis vaan vuotaa.

nyt lähden nukkumaan, kun oon IHAN väsy. Sain viimein lattian imuroitua tänään :) JEE!
 
En muista nimiä joten mainitsen yleisesti.

Minun hirvee intohimo on TUPLA!!! siis ihan jokin tajuton himo siihen. Ja joo aurajuusto myös on himon kohde ja sitä valion saakin syödä iha normisti, muita merkkejä vain jos o kuumentanu, esim pitsan  päällä saa syödä ihan rauhassa.

Olen hoitoalalla ja teen pelkkää yötä ja on hemmetin raskasta. ite ekassa raskaudessa jouduin jäämään jo puolen välin pois ku vko 15 lähtii oli supisteluja. Kaveri joutu jäämää joskus 22-25 en muista tarkkaan, kuitenkin vähä saman tyylisestä kuin krepa eli joutu asiakkaita hoitamaan sänkyyn ja nostelemaan koska hälle tuli myös supistelut. Tioset pystyy tekee loppuun asti, mutta minä ainakin välttelen kaikkee missä pitää nostaa tai siirtää. ellei mummo paina tyyliin 50-60kg nii soitan mielummin työkaverin kanssa apua paikalle palomiehistä(silmänruokaa tylsiin öihin :P) nostamaan kuin että yrittäisin ite nostaa, koska aiheuttaa mulle nippailuja jo nyt.

Aiheesta poiketen ostin eilen kirppikseltä hoitopöydän joka oli yllättävän hyvässä kunnossa, muutama kuluma jälki ja pari ruuvia löysällä muuten täydellinen, VAIN 20€. Hitto että tippu silmät päästä ku näin ja samantien juoksin rahua nostamaan ja hakeen, ja HÖLMÖ KANNON ITE SEN AUTOON ja kärsin sitten koko illan kivuista kohdun alueella. Levola meno vasta ohitte.

Täällä o lähetyskirpputori josta saa vauvan vaatteita 0,20-1€ ostin tytön aikaan sieltä varmaa kaks muovikassillista ja tartti maksaa vain 15e ku anto viel vähä alennusta ku jaksanu täti ruveta laskemaan kuinka monta vaatetta nipussa oikein oli. Mut vaatteita olikii iha tähä päivää asti mitä ostin. Ku tyttö synty saatii joka puolelta vaatetta, ristiäisissäkin saatii joka puolelta vaatetta että osa jäi jo käyttämättä. Veljetyttö innostu esikoiselleen ostamaan vaatteita ja loppujen lopuksi sillä oli jätesäkillinen vaatetta mitä ei kerennä pitää päällä ku sai sukulaisilta niin paljon. Ite olen tehny nyt vain tuon hoitopöydän hankintana ku edellinen hoitopöydä oli vain lainassa ja siel o sille nyt tarvetta. Tuplavaunut ostan kaverilta käytettynä, ei oo ku 5kk käyttäny niitä. nykyset vaunut myyn pois sitten joskus tai sitten en. riippuu missä asutaan sitten kun on pienoinen. Muuten emme kyllä tartte yhtää mitää ku o tuolta esikoiselta, ellei tietty oo poika mut siihenkin löytyy meiltä ens hätään vaatetta jo. Ja ompa tuolla jopa 1 koon vaippojakin viel meillä mitä jäi tytöltä sillo.
 
Niin ja munkin piti vastailla tuohon et lähihoitaja olen ja vanhainkodissa. Jossain olenkin sen jo kertonu, mutta toistan itseäni usein! :)
 
No vieläkö sitä kerran kiellon päälle tänne kirjottas tälle päivälle... tai no yli puolen yönhän tää nyt menikin.

Purri, hyvin kyllä asian ilmaisit! Niskapaskat... emoticon Kikattelin sille täällä itekseni, kuten monelle muullekin asialle tänään... on vissiin ollu hyvä päivä! Mut toi on hyvä idea, siinä saa niinkun kaks kärpästä yhdellä iskulla: ei tarvi ottaa niitä kulahtaneita ja nukkavieruja rääsyjä, mutta ei myöskään tarvi pahoittaa äidin ja anopin mieltä kieltäytymällä niistä kokonaan. emoticon Niin muuten, anoppi meinas tulla meille viikon päästä pesemään ikkunat ja siivoomaan. Mä sanoin miehelle että senkus tulee, pääsenpähän ite vähemmällä. emoticon Eikä muuten oo ikkunanpesut ollu tässä lähiaikoina päällimmäisenä mielessä... Kunhan anoppi malttaa olla järjestelemättä tavaroita uudelleen, niin kaikki on ok. Anoppi kirjotti tekstiviestissään mun miehelle, että "Jos tulisin ensi viikonloppuna siivoamaan ja pesemään ikkunat. Ei tarvi maksaa. Jos te maksatte ruuat." Tuumasin vaan miehelle, että pitikö se tuokin mainita erikseen että ei tarvi maksaa? Jos ois tarvinnu sille siitä vielä maksaa niin arvatkaa kahesti oisinko antanu sen tulla tänne? emoticon vaatiikohan se sitte liksaa vauvanhoidosta aikanaan?

Jon, onpa sulle sattunu inhottava lääkäri! Onhan noita omalle kohdallekin sattunu, mutta ei nyt sentään neuvolalääkäreitä tai muita joiden luona viime raskauden aikana kävin (nyt en oo vielä lääkärille päässytkään)... eihän niiltä nyt odota tollasta, enemmänkin ehkä niiltä yleislääkäreiltä yms voikin odottaa. Joskus on lääkäri sanonu että ei hän mielellään alkais nyt B-todistusta tässä kirjottamaan tms. ja on pitäny oikeesti VAATIA että mä nyt tarviin sen, oli sulla kiire tai ei. Ja oikeesti IKINÄ ei voida sitä lääkärintodistusta kirjottaa pyytämättä, vaan ollaan suuripiirtein ovesta työntämässä ulos ennenkun ite ehtii sanomaan että semmosen tarvis. Oon niin kypsyny lekureihin tässä parin vuoden aikana kun oon saanu jatkuvasti juosta millon kirurgilla, millon milläkin erikoislääkärillä tai yleislääkärillä. Se, ettei anneta mahdollisuutta kysyä mitään tai ei vastata kunnolla, on kaiken huippu. Onneksi Jon sinulla sitten vaihtuu neuvola ja lääkärikin. emoticon

Kaylies, täälläkin himoitaan tuplaa, just tänään ostin sitä, tai no, oikeestaan 4, mutta vaan koska ne oli tarjouksessa 4kpl/2€... emoticon Nyt on muutenkin alkanu herkut kummasti maistumaan. Ja pihvit. Mä täällä yritän käsittää, että miten ihmeessä sä ylipäätään sait hoitopöydän kannettua yksin autoon? emoticonEi vaan multa onnistuis kuuna päivänä...emoticon Ei varmaan kuitenkaan kannata uudestaan kokeilla ettei vaan satu vielä jotain ikävämpää. Hyvä että saat töissä kuitenkin apua noihin nosteluihin.

Tänään onkin tuntunut paljon liikettä masussa, mukavaa näin useamman päivän tauon jälkeen. Siellä se pikkunen muistuttaa että kaikki on hyvin. emoticon Ja nyt sinne nukkumaan!
 
Täällä masukipuillaan. Todella inhottavasti nipistelee ja vähän meinaa kuvottaakin. Eilen pidin hermolomaa työssäoppimisesta, kun sitä edeltäneenä päivänä tuli itku ihan joka asiasta työmaalla ja olin muutenkin vaan niin loppu. Tänään olisi taas ikään kuin pakko mennä ja toivon todella, että siellä on saanu pihakiveys valmiiksi. En jaksaisi kantaa niitä 5-7kg kiviä enää päivääkään. Mukavahan se on katsoa vierestä, kun muut kantaa 5-7 kiveä kerralla ja itse pystyy kantamaan maksimissaan vain 3, ja silloinkin masu ilmoittaa, että tulisi ottaa rauhallisemmin. Toisaalta taas, tuskin pystyn siellä tekemään enää muuta, kuin istuttamaan pensaita ja perennoja ja nepä työmaalle tuleekin vasta ensiviikolla, että kai sitä tulee taas vaan ojenneltua muille työkaluja ja odotettua ruokailua.
 
zaana: ei se pöytä nyt nii painava ollut kun sai hoitotason laatikostosta irti. jos olis ollu kokonainen nii ei olis onnistunu. oisko jotai 30-40kiloo painanu. toisaalta joo mistähä mulle sitä voimaa tuli ku tuntuu välillä toi 10kg ipanakin ylipainavalle :P ja mun kunto on NOLLA ja voimat kadonneet noiden flunssien aj mahataavin myötä ja yötyön takia ku ei jaksa liikkua. Nyt kyl o tää loma ja sit työttömyys että o pakko ruveta  nyt liikkumaan.

Meriy: jos yhtää kipuilee nii sillo et oikeasti kanna, koska se ei tee hyvää ei ollenkaan. mitä sitä turhia kipuja kärsimään????????? ja ne tietää ilmeisesti et oot raskaana joten ei pitäisi olla niillä napittamisen aihetta koska jokaisen raskaus on nii erilainen että toisilla o kipuja ja supisteluja helposti ja toisilla taas ei mitää.

Joo piti jottai kirjottaa mut pitääkin kaveri lähtee hakemaan tänne. ->
kirjotan jos muistan.
 
Pieni taitaa tykätä puolalaisesta punkista. Alians pauhaa ja mahassa tuntui ensimmäistä kertaa pieniä, rytmikkäitä töytäisyjä! <3
 
Raynan, ihanaa! Täällä taas suomiräppi tuntuu vaikuttavan pienokaiseen samalla tavalla kun siellä puolalainen punk emoticon Luin jostain tiede-lehden artikkelista, että sikiö voi todella jo 16-viikkoisena reagoida ääniin, vaikka korva kehittyy kunnolla vasta 24-viikkoisena. Tosi mielenkiintoista ja jännittävää tietää, että se pikkunen saattaa siellä pyöriä ja liikuskella just ton musiikin takia... emoticon ja sit siellä luki vielä että "Musiikki jättää muistijälkiä erityisesti silloin, kun äiti itse nauttii musiikista".

Kaylies, onhan tuo nyt melkosen painava ollu tuo hoitopöytä... täälläkin ois tuossa kunnossa parantamisen varaa, vaikken oo kyllä ees sairastellu, mitä nyt oli sitä pahoinvointia niin ei jaksanu oikein liikkua. Nyt on onneks pahoinvointi menny ohi ja ollu hyviä ilmojakin, niin oon vihdoin saanu potkittua itteni muutaman kerran viikossa pyöräilemään (käyn samalla kaupassa tai tytön kans leikkipuistossa tai jotain, pelkästään pyöräilyn takia ei oikein tule kotoa lähdettyä). Ja uimassa käyn tytön ja miehen kanssa kerran viikossa. Että siinpä ne mun liikunnat, kotosalla oon muuten. Sillon ku oli pahoinvointia niin ei tullu kyllä liikuttua tätä vähääkään, että sentään ollaan parempaan suuntaan menossa. emoticon
 
kaylies: Tiedän, että tulisi ottaa vähän rauhallisemmin ja yritän parhaani mukaan olla tekemättä liikaa (:

Itse en kovinkaan paljoa ole urheillut, ehkä pitäisi aloittaa. Huonojen polvieni takia olen jumppapallolla koittanut vahvistaa reisilihaksia. Hieman pelottaa, että jos painoa tulee paljonkin lisää, niin polvet ei taida kovin hyvää tykätä. Ne nyt jo kiukuttelee portaissa, hirmuinen rutina ja naksuminen on jatkunut jo muutaman vuoden. Lääkärillä olen käynyt moneen kertaan ja saanut aina samat ohjeet, vahvista reisilihaksia, niin polvi saa vähemmän rasitusta. Polkupyöräillä en voi ollenkaan, tuntuu siltä kuin polvi suorastaan räjähtäisi ja jos innostun juoksemaan sen mitä jaloistani pääsen, lähtee polvilumpiot pois paikaltaan. Saa nyt nähdä josko raskauden jälkeen suostuisivat viimein tutkimaan polvet oikein kunnolla ja saataisiin korjattua, niin että pystyisi sitten pienen kanssa urheilemaan mahdollisimman paljon.

Viikonloppuna alkoi masussa aivan valtava temuaminen, kun pitkästä aikaa kuuntelin Turmion kätilöitä. Olin ihan ihmeissäni ja tuttava pariskuntaa alkoi naurattamaan, kun naamani vääntyi kuulemma niin ihmeelliseen ilmeeseen, etteivät olleet ikinä vastaavaa nähneet. Taitaa käydä niin, että meillä, kuten monilla tutuilla, tuutulauluiksi kelpaa vain raskaampi musiikki emoticon
 
Takaisin
Top