Toukokuun pulinat!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja romppu88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla on myös finnejä ilmestynyt naaman lisäksi decolteen alueelle pieniä näppyjä ja selkään ihan järkyn kokoisia kipeitä "paiseita". No eipä selässä paljoa ole mutta juurikun ne ovat sellaisia isoja niin ärsyttää suunnattomasti. Jospa nyt kun aurinkokin näyttäytyi niin menisi grillaamaan niitä ulkoilmaan =)

Petruskaa muistuttaisin laittamaan aurinkovoidetta. Raskausaikana iho palaa auringossa todella herkästi. Itse olen jo tänä keväänä kerennyt palamaan kerran ja voi sitä riemua kun iho alkoi kuoriutumaan.

Jep, täällä kans kukkii naama niin kuin esikoisenkin aikaan... emoticon  tosin nyt finnit ei oo ihan niin isoja ja tulehtuneen näköisiä, mut on niitä taas otsa ja selkä täynnä! Inhottavaa, tuntuu et ei kyllä mistään "raskaushehkusta" pääse hirveesti nauttimaan, ku ilman meikkiä ei tosiaan voi edes ihmisten ilmoille mennä. No eiköhän tää tästä jossaan vaiheessa tasotu...ainakin toivon mukaan! emoticon

raapeli: Ymmärrän täysin. Nämä D:t ovat jo omasta mielestäni vain tiellä. Nyt harmittaa, että joskus nuorempana tuli kirottua B-kupin tissejä. Ennen raskautta olin kiikunkaakun C- ja D-kupin väliltä ja olin silloin jo sitä mieltä, että ei sopisi tästä kasvaa. Ei mahda mitään. Minulla on myös säärikarvojen kanssa sama juttu, että seuraavana päivänä tuntuu jo sänki. Se on todella ärsyttävää varsinkin näin lämpimillä ilmoilla. Sitten vielä kun on hieman herkkä iho, niin sehä ei sitten yhtään tykkää siitä, että kerran päivässä raastetaan sänki pois. Nassukin näyttää alkaneen kukkimaan. Onneksi näpyt ovat todella huomaamattomia, omaan silmään ne nyt tietysti osuu, mutta muut ei niitä kyllä hakematta huomaa.

Mulla kans G-kupit alkaa vähän jo käymään pieneksi. Kauhistuttaa, et minkä kokosia liivejä joutuu ostamaan..
Raapeli: Mä en ainakaan löydä nytkään muualta hyvin istuvia liivejä ku alusasukaupoista ja ne maksaa sit 80-90 euroa/kpl. Kaveri joka myös on rintava, tilasi imetysliivejä lumingerie.fi ja varsinki toiset oli kuulemma tosi hyvät ja toiset menettelee. Hintaa 40 €/kpl.

Kaikenlaisia karvanpoistomenetelmiähän sitä nykyään on, mut mä en uskalla mennä :) Oon ostanu epilaattorin ja jaloista (muualta en oo kokeillukaan..) ainaki kestää huomattavasti kauemmin ennenku on sänki mitä jos sheivaa vaan, muttei kuitenkaan satu.

Housut alkaa jo vähän puristaa vyötäröstä. Espritin mammafarkut oon tilannu, mut ne on aika tilavat kokoon nähden ja lahkeen pituuski oli mun mielestä ihmeellinen 31, ku yleensä oon tottunu et on 30, 32, 34.. Lahkeet joutuu siis lyhentään.. Mistä ootte tilannu/ostanu äitiyshousuja?

Karvojen tumminen normaalia, kuten myös nopea kasvu. Ihon tumminen sieltä täältä myös normaalia. kuten myös kynsien nopea kasvu ja se että ne o mulla ainakin nyt hyvät toisin kuin normisti.

Raskaus aika muuttaa elimistöö nii paljo että kaiken maailman ongelmat ja hassut jutut tulevat normaaleiksi ja ne ärsyttää toisia ja toisia ei.

Olen tullu siihe tulokseen että taidan tän ketjun Koska on alkanut ärsyttämään aika paljon. osittain varmaa johtuu hormooneista mutta mulla o paha tapa nipottaa jos joku ei päivänselvää asiaa tajua tai tiedä vaikka o lukenut lappuset jossa kerrotaan asiasta tai ei osaa käyttää maalaisjärkee. Joten suosiolla painun täältä pois!

Minttu: bebes.fi sieltä löytyy isoja liivejä. mie tilasin sieltä gkupilla mutta olis pitänyt tilata isommat. Mulla ei periaatteessa kasvanu kupin koko kuin imetyksen aikana vain sillo ku oli täpötäätenä rinnat mut silti meni samat liivit mitkä muullonkin mut nyt tuntuu jo vähä ahistavalle joten ostan ku h kupin liivit. Hyvä ohje liivien ostoon. kaksi sormea kun menee kuppiin niin sillo niissä o kasvuvaraa. ensikertalaisille että liivit kannattaa hommata vasta 3kk enne synnytystä koska sillo alkaa näkemään paremmi että mikä koko tulee olemaan, ellei jo enne sitä mee liivit pieneksi. myös evelacelta saa isoja kokoja mut mallia ei oo ku yksi.

Tiedättekö, mie en löydä itelleni äitiyshousuja mistään. Olen niin "jalkava" eli paksut jalat. vyötärö vetäs 46/48 housui mut reidet ja pohkeet vaatii että o 50 koon housui ja en todellakaa ole yhtään mistään löytäny äippähousuja, joten tulen olemaan verkkareilla koko ajan.

Kaylies, siis sinuako ihan oikeesti häiritsi esim. se, että joku kysyi, onko muilla karvat tummuneet? Miksi sinun mielestäsi on ärsyttävää, että äidit haluavat täällä vertailla kokemuksiaan ja jotkut, minä mukaan lukien, haluan kuulla, jos jollain muulla on ollut esim. samanlaisia raskausoireita kuin minulla itselläni? Minä kun luulin, että se juuri on näiden keskustelujen tarkoitus: ihmetellä raskauden mukanaan tuomia muutoksia, jakaa kokemuksia ja kertoa omista tuntemuksista. Harmillista, että sinun mielestäsi olemme ärsyttäviä. Toivottavasti löydät sitten omanlaistasi keskusteluseuraa jostain muualta. Kaikkea hyvää kuitenkin sinulle ja tulevalle pienokaisellesi.

Kayliesilta, kyllä ihmeellistä höpinää!! Miks ihmeessä tulee tämmöselle palstalle jos ei kestä kun ihmiset jakavat raskauskokemuksiaan?? todella outoa.
Minulle raskaus on ensimmäinen ja todellakin on tykkään lukee muiden kokemuksia ja jakaa niitä. Onhan tämä koko elämän mullistava kokemus..
Toisille jokin asia on itsestään selvyys, toisille ei. Mikä on sinulle selvää ei ole välttämättä muille, joten anna olla.
Vaikutat niin kaikkitietävältä ihmiseltä, että mitä ihmettä edes kirjoittelen tänne?

Sori, mutta menee hermot tommoseen nipottajaan, anna ihmisille keskustelu rauha!

Krepa88, niinpä! Miksi joku ylipäätään käy lukemassa, saati vaivautuu kirjottamaan tällasille palstoille mitään, jos täällä kerran on hänen mielestään niin tyhmää porukkaa...? Kai se halus vaan pönkittää omaa egoaan haukkumalla muita. Ei tainnu kuitenkaan pitemmän päälle toimia kun lähti vetämään täältä. emoticon

Kas, olenkin odotellut, että koska tulee tähänkin keskusteluun joku nettikeskusteluille niin tyypillinen besserwisser :) Onkin ollut kivan asiallista keskustelua tähän saakka. Minäkin kyllä yhdyn edellisten mielipiteisiin. Ensimmäinen raskaus, joten kaikki kiinnostaa ja on kiva jakaa kokemuksia muiden kanssa. Joten eiköhän jatketa samaan malliin ja menkööt keskustelusta häiriintyvät sitten jonnekin muualle :)

Kaylies: No kaikki ei aina tiedä kaikkea, vaikka niin itse luulisivatkin, ja mun mielestä on pahempi asia luulla tietävänsä, kuin ottaa asiasta selkoa itse. Onneks osaan itse suodattaa tekstiä sen verran, että jos joku asia on mulle itselleni päivänselvä tai tuntuu hölmöltä, että joku sitä kysyy, niin osaan jättää sen omaan arvoonsa :D Tai useimmiten osaan :D Toisaalta oon kyllä myös niin hyvä unohtamaan kaikkea mahdollista, että vaikka jotain tietäisinkin ennakolta (oisin lukenu jostai lämiskästä tms.) niin en välttämättä kuitenkaan sitä myöhemmin enää muista :D Mutta ihanaa, kun itse tiedostat että ottaa päähän ja osaat jättää meidät muut ihmettelemään :)

Argh kun alkaa ottaa päähän tämä olotila. Tuntuu koko aika, kun purisin hampaita yhteen vaikken purisikaan :( Juu stressiä on ja juu hartiat on jumissa... Mut silti. Inhottavaa :( Samaten en ymmärrä miten en osaa yhtään juoda tarpeeks vettä... kaikkee muuta, kuten kahvii ja teetä osaan kyllä juoda, mut se vesi.. pitääköhä kohta laittaa joku herätys ittelleni 8 kertaa päivässä et muistaisin? :D

Mulla myös sänki on jo tyyliin puolen vuorokauden jälkeen sheivauksesta. Ei tosiaan kesäisin kiva! Mitä noihin finneihin ja muuhun raskaushehkuun tulee niin ite koin että olin synnytyksen jälkeen pari viikkoa hehkeimmilläni kuin pitkään aikaan. Finnit jäi synnytyssaliin, hiukset ei rasvoittuneet enää ollenkaan (kun raskausaikana ainakin mulla rasvoittuu iho ja hiukset ihan hirveetä vauhtia) ja samalla paino tippu sen 2kg/vrk. Raskausajasta parasta aikaa oli varmaan rv 20-26 ennenkuin mulla alkoi kamala turvotus. En viimeisinä viikkoina saanut pidettyä veistä kädessä kun olin niin turvoksissa...

Pieni kevennys näin viikonlopun kynnyksellä:
Voin aamulla tosi huonosti ennenkuin olin ehtinyt aamupalan syödä. Esikoiselle tuli joku hätä ja nousin turhan nopeesti ylös sohvalta ja tuli olo et pitää päästä oksentaa. Jouduin poitsun jättää lattialle ja juosta vessaan. Siellä sit yökin kun herra konttas hirveetä kyytiä viereen ja alkoi nauraa sydämensä pohjasta! XD Koita siinä nyt sit tyhjentää vatsalaukkua kun toinen hekottaa vieressä oikein antaumuksella. Yökkimisäänet on meidän pikkumiehen mielestä jotain ihan hervottoman hauskaa.

Siis mitä ihmettä. Yhdyn kyllä täysin edellisiin. Itselläkin siis ensimmäinen raskaus ja tulen varmasti kyselemään tyhmiä ja kertomaan jotain mikä on itselle täysin uutta ja kummallista, mutta muille ehkä täysin tuttua :D
Aika outoa käytöstä sanoisinko!
Itellä oli muuten juuri tuo karva-asia mietinnässä ja täältähän siihen vastauksen sain. Kun rupesi jo tuntumaan että olenko todella niin hajamielinen että luulen ajaneeni säärikarvat ja sitten ne ovatkin jo aamulla kasvaneet. Tässä onkin syy! :) Kiitos mammat!

Joo, oon samaa mieltä teidän kanssa. Vaikka ei olekaa ensimmäinen raskaus niin silti on todella paljon uusia asioita ja kiinnostaa lukea mitä muut tuntevat ja käyvät läpi :) moneen asiaan olen tätä palstaa lukemalla saanut vastauksen :)

No niin naiset, eipä "hyökätä" täällä ketään vastaan. Eiköhän meistä jokainen ärsyynny jostain ja pakkohan sitäkin oloa on päästä purkamaan. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Koitetaan tukea toisiamme näissä hormonimyrskyn aiheuttamissa tunnetiloissa emoticon

Heippa vaan kaikille :)

Musta on kanssa aika ikävää tulla kiukuttelemaan tälläselle palstalle koska tää on varmasti aika monelle just sellanen paikka missä saa jakaa tuntojaan ja kysellä..Vaikka mun raskaus on viides on musta silti kiva lukea noista muiden kokemuksista ja vastailla muille parhaan kykyni mukaan..ja mä haluun myöskin kysellä muitten kokemuksista koska en mä kaikkea muista mun omistakaan raskauksista..raskaana olosta ei voi koskaan tietää liikaa..ainakaan mun mielestä,ja silloin kun on raskaana on oikeus kysyä myös vähän hassuja kysymyksiä:) mutta Kaylies on päätöksensä tehnyt ja on päättänyt lähteä pois..

Tosta karvojen kasvusta vielä, mulla aina raskaus aikana kasvaa mahaan pitkiä mustia karvoja ja sit me aina kavereittenkaa nauretaan niille ku ne on tosi miehekkäät :D eli siis en tunne oloani mitenkään naiselliseksi..ja säärissä sänki on heti seuraavana päivänä ajelusta..

Onneks mä oon päässy vähällä noissa karvajutuissa :D Sääriä ei edelleenkää tartte ajella ku kerran viikkoon ja kainalotki vaa 2 kertaa :D Mut ei mulla naama kuki, niinku esikoisesta ja sen jonku kiinalaisen raskauskalenterin mukaa ois poika tulossa :D Ja en siis todellakaan sitä faktana pidä, mut sattu olemaan oikeassa esikoisesta, että tyttöä odotin :) Saas nähä kuinka tällä kertaa käypi :D

aurinkoista lauantaita kaikille :)

Tulin vaan jakamaan hyvää mieltä ja kertomaan että maailmassa ei ole parempaa kun äitinä oleminen <3 onko mitään parempaa kun aurinkoinen päivä,ihana mies,hyvää ruokaa ja ihanat lapset :))

No eipä tässä muuta :) toivottavasti muillakin on yhtä aurinkoinen ja ihana päivä kun täälläkin :)

Hormonit ne varmaan saa Kayliesinkin ärsyyntymään pikkuasioista ja kaikenlaiset tunnemylläkät kyllä voi ymmärtää ja antaa anteeksi tässä tilassa, mutta on se silti mielestäni hieman asiatonta oikein kirjoittaa se että ärsyttää kun toiset "kyselevät tyhmiä". Palstan tarkoitus ja hienoushan on juuri se että saa jakaa kokemuksia toisten kanssa ja kehtaa jutella mistä vain. Ja kyllähän täältä voi myös vetäytyä pois tekemättä siitä sellaista numeroa että "huomatkaa kaikki, mä lähden nyt kun ottaa päähän"

Takaisin