Toukokuun pulinat!

Liikuntaa yritän päivittäin harrastaa, rattaita työnnellen käyn kävelyllä ja kävelen päivässä 3km-7km, riippuu vähän miten jaksan :) esikoista odottaessa painoa kertyi kun en mitään liikuntaa harrastanut, nyt en halua tehdä samaa mokaa koska tuntui että synnytyksestä toipuminen vei pitkään todellisen rapakunnon takia :D esikoista kun aloin odottaa painoa oli 54kiloa ja synnytykseen mentäessä painoin 74kiloa. Ennen tätä raskautta painoa oli edellisestä raskaudesta vielä jäljellä, painan 62, nyt ei ole onneks vielä yhtään tullu lisää kun esikoista odottaessa oli jo tullut kiloja näillä viikoilla :) neuvolassa sanoivat että nyt olen ihannepainossa, kun pituutta löytyy 168cm, toivotttavasti reilun vuoden päästä olisi paino reilusti alle 60 ni tuntuis enemmän "omalta" kropalta mihin kumminki on tottunu :)





Täällä masusssa ollut hiljaista pari päivää, tai ainakin hiljaisempaa mut onneks tulee silloin tällöin potkuja, kerkesin jo vähän huolestua :)

 
Ohhoh, täällähän ollaan oltu aktiivisia! emoticon  Nyt on kyllä tullu niin paljon juttua, et en taas kuolemaksenikaan muista kuka on kysynyt/sanonut mitä, mut yritän vastailla silleen yleisesti... (unohin nimittäin äsken jopa tuon sisäänkirjautumisen salasanan ja piti uusi pyytää sähköpostiin, mä olen siis niin lahopää että! emoticon )

Vauvan tarvikkeista: meillä on esikoisen jäljiltä ihan kamalasti tavaraa ja vaatetta, jota ollaan saatu, joten ihan älyttömästi en aio vauvelille mitään hankkia. Ja uskon, että taas tullaan kuitenkin niitä vaatteita jne. saamaan, niin ei niitä kaikkia sitten edes ehtis käyttää... Esikoisellekaan ei olla oikeastaan mitään ostettu uutena, vaan sitten jos on jotain pitänyt hankkia, niin kirppareilta ollaan mekin ne tavarat löydetty. :-)

Kestovaipoista: Ajatuksena kestovaipat kuulostaa tosi hyvälle, mut käytännössä en usko et mulla ois aikaa alkaa siihen ruljanssiin, kun on toi esikoinenkin sen verran pieni vielä. Luulen, et mulla tulee olemaan kädet täynnä työtä tän huushollin pyörittämisessa, kun meillä on nämä lemmikitkin eli kissa ja koira. emoticon Mut arvostan kyllä niitä ihmisiä, jotka kestovaippoja vauvoillaan käyttävät! emoticon

Liikunnasta: täällä päivittäin kävellään ja ulkoillaan muutenkin, kun tuo koira tuossa on. Ja on vielä isokokoinenkin, et tarvii liikuntaa ihan reippaasti. Tietty myös esikoisen perässä tulee juostua ihan kiitettävästi, joten ainakin terkkarin mukaan päivittäinen liikunnan tarve täyttyy tällä mammalla. emoticon

Mimmu86, kiitos tosta finnivoide vinkistä! Taidanpa kipaista joku päivä apteekkiin tuota hakemaan. emoticon

Jon,
kuulosti kyllä aivan painajaiselta toi sun lääkärikäyntis... emoticon  siis aivan asiatonta käytöstä mun mielestä! Toivottavasti saat paremman lääkärin neuvolavaihdoksen myötä! emoticon

Kaylies ja Zaana, täällä myös himo tuplapatukoihin!!! ja mä en yleensä edes syö ihan hirveästi makeaa, mut nyt on aivan tajuton "pakko saada jotain makeaa"-olo koko ajan..emoticon

Meriy, hui! kyllä kannattaa yrittää ottaa mahdollisimman rauhallisesti, jos yhtään alkaa tuntumaan, et ei jaksa tai tulee kipuiluja tms. emoticon Tää on meille kaikille: joku viisas ihminen sanoi mulle viime raskauden aikaan, kun yritin töitä tehdä viimeiseen saakka selkä mäsänä, että kannattaa ottaa rauhallisesti ja levätä, jos yhtään siltä tuntuu, koska mitään kunniapalkintoa siitä ei saa, et laittaa oman (ja vauvan) terveyden uhalla ittensä likoon!



 
Hyi olkoon, miten inhottavan kuuloinen lääkäri sinulle sattui, jon. Luulisi että neuvolalääkärillä olisi jonkinlainen kutsumus hoitaa juuri raskaana olevia ja näin ollen myös kiinnostusta ja arvostusta heitä kohtaan. Ehkä hänellä oli vain huono päivä.. No, onneksi saat kuitenkin jatkossa toisen lääkärin.

Aurajuustosta vielä (ja muista tuorejuustoista): Itselleni on jäänyt hiukan epäselväksi, mitä saa syödä ja mitä ei. Luulin aluksi että kaikki pastöroimattomasta maidosta tehdyt on kiellettyjä, mutta sitten luin että Suomessa myytävistä tuotteista KAIKKI on pastöroituja, sen sanoo lakikin. Kuitenkin ilmeisesti tuore- ja homejuustoissa valmistusprosessi on sellainen, että listerian riski on suurempi. Tiedä häntä sitten... Täytyy pyytää tarkennusta neuvolasta seuraavalla kerralla. Auraa syön kyllä pitsassa yms. siis kuumennettuna, mutta esim. leipäjuusto on ollut aina intohimoni ja nyt sekin sitten olisi ilmeisesti kyseenalainen...

Ostoksista: En ole saanut vielä hankittua vauvalle mitään vaikka mieli tekisi jo saada jotain hypisteltävää. Kaupassa nyplään vauvan tarvikkeita, mutta en osaa jotenkin ostaa mitään, kun en tiedä onko tulossa tyttö vai poika. Kaikki neutraalit näyttävät tylsiltä. :) Ehkä ehdin vielä. Heinäkuun alussa on rakenneultra, jossa toivottavasti saadaan hieman vihiä kumpi mahtaisi olla tulollansa.

Vaipoista: Todennäköisesti tullaan käyttämään molempia. Kestoja haluan ainakin kokeilla, mutta varalle myös kertakäyttöisiä ainakin esim. viikonloppureissuja varten.
 
Homejuustoista saa epävarmaa tietoa neuvoloista. Toisille sanotaan, ettei saa syödä ja toisille taas sanotaan, että saa. Itse syön, mutta tarkistan aina kaupassa, ettei valmistuspäivästä ole kulunut viikkokausia. Olen itse siinä uskossa, että listeria kuitenkin vaatii aikaa kehittyäkseen ja sen riski on loppujen lopuksi aika pieni. Äidiltä kysyin miten häntä oli neuvottu minua odottaessa ja silloin ei homejuustoja ollut kielletty. Kaikki nämä suositukset muutenkin vaihtelevat maiden mukaan. Täällä kotisuomessa ollaan ehkä vähän turhankin varovaisia nykyään
 
Ompas täälä vilkasta keskustelua :)
Meriylle, työmme on varmaan ihan verrattavissa toisiinsa. Ei mitään ihan helppoa duunia raskaana olevalle. Mutta tekee sen mitä pystyy, ei raatamalla ja jos jostain tulee tuntemuksia niin pois vaan ja saikulle tai sitten ei tee sitä kyseistä hommaa.
On se vähän hankalaa toisaalta sanoo työkaverille, että en mä tuu siihen ja siihen hommaa ja nähdä kun kaveri raataa, mutta minkäs teet. Luulis, että jokainen ymmärtää.
Oon töissä kertonut työkavereille raskaudesta, kun jouduin tämän alkuhassäkän takia olee kolmisen viikkoo sairaslomalla, sanoivat vaan että sitte heti saikulle jos siltä tuntuu, että kyllä nää mummot ja vaarit täälä pysyy ;)

Mulla on ollu joku käsittämätön himo mustaanmakkaraan, ykskin yö heräsin neljältä ja haaveilin siitä puolukkahillon ja maidon kera, nams. Sitten siinä aamun suunnittelin millä ihmeen konstilla sitä saan. No nukahdin jossain kohtaa takaisin ja heräsin 10 aikaan ja heti puhelua veljelle jos voisi sitä mulle aamupalaks tuoda! (mies työreissulla, eikä mulla ollut autoo.) hetken aikaa se ihmetteli, mutta sitten lupasi tuoda sitä ja mun päivä oli pelastettu!! :)

Mä kans sairaslomalla ollessa kiertelin kirppiksiä, tässä meiän lähellä kun niitä kolme on. Vielä on saanu pidettyä lompakon nyörit kireella, mutta kyllä kohta on jo pakko ostaa. Kirpparilta kyllä löytyy tosi hyvänkuntosta tavaraa, kannatan kyllä!!! :)
 
Nyt on meidän omalle pupu-mussukalle ostettu vaunut emoticon

Krepa: Juu, hoito- ja viherala ovat raskaustasoltaan hyvin samanlaisia, molemmissa joutuu nostelemaan paljon. Ihan niin kuin hoitoalalla on mummoa ja pappaa kovin kevyestä hyvin painavaan, on viheralalla pieniä ja suuria kiviä ja puita. Esim istutettava puu painaa juuripaakkuineen reilusti yli 50kg, riippuen toki puusta ja sen koosta. Ihan niin kuin hoitoalalta samoin myös tältä jää todella paljon ihmisiä sairaseläkkeelle selkävaivojen takia.

Nyt kun mainitsit mustanmakkaran, niin toki minunkin alkoi sitä tekemään mieli. Pitää pyytää äidiltä, josko vaikka suostuisi sitä minulle ostamaan sunnuntaiksi, kun mennään siellä kisun kanssa käymään. Kissaa raahaan mukanani äidin luo melkein joka kerta. Meidän kissan veli majailee siellä ja kuulemma terrorisoi muita kissoja ja koiraa huomattavasti vähemmän, kun on saanut meidän Jupiterin kanssa painia emoticon
 
Hyi yök, mustaa makkaraa!!! Mut mä oonki tämmönen "nirsoilija" etten syö minkäänlaista makkaraa enkä pahemmilti mitää leikkeleitäkään.. :D Enkä syö myöskää mielelläni mitää savustettuakaan *yökköpyökkö*

Mul ei oo täl hetkel oikeastaa muuta himoja ku punajuuri, mut sitäki on tullu jo syötyä, joten ei himota sekää oikeastaan :) Sokerihiiri mä oon aina ollu ja jäätelöllä voisi vaikka elää :D Tänääki söin suklaa-nougat &mango-meloni jädet :D

Jotain mun vielä piti???? Ainiin! Voisin purkaa teille mun aamun ärsytykset mitkä mieheni sai aikaseks: Elikkä mies soitti eilen klo 20:30 et oonko käyny kaupassa ja ostanu mitää lihaa.. no en ollu ku ei ollu ollu asiasta mitää puhetta. Sit se tuli kotii ja sano "sä käyt huomenna aamusta kaupassa ostamassa kanaa".. Piti sit kysyä, et pitääkö se mua jonain palvelijanaan, ku ei voi kysyä et voisinko mä käydä. No siitä se sit riemastu ja alko näkättää jotain.. Aamulla pikasesti pistin tytön kylpyyn ja aamupalan nassuun ja lähin käymää kaupassa (mulla oli siis sovittu meno heti aamusta, ni piti olla nopea). Hain sen hemmetin kanan ni eiköhä mies ala kitisee heti et "no et sit tuonu tomaattimurskaa, mite hitossa mä ruokaa teen ilman sitä?" (mun mies siis laittaa KAIKKIIN ruokiinsa mm. tomaattimurskaa) Ei siinä, pistin tytölle uudestaa vaatteet päälle ja läksin kauppaan. En puhunu miehelle mitää, mut ovia kyllä paiskoin, et tajus et mua vituttaa ja ankarasti. Ni eiköhä sit ku tulin kotii ja lykkäsin sille ne tomaatit kouraan, se alottanu "sulla on kyllä mielenterveysongelmia, ku suutut noi pienestä"!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Siin vaihees totesin, et just, tämä mamma lähtee stadiin ja heti! Teki mieli iskee jollai kaulimella miestä päähän! ARGH!
 
Purri, en kyllä yhtään ihmettele että ottaa päähän!! Jos ukko mua käskis tekemään yhtään mitään niin sais kyllä kuulla jo pelkästään siitä ja kauan! Mutta että kehtas ukkos sitten vielä juoksuttaa sua KAHDESTI vauvan kanssa siellä kaupassa ja sit saat vaan haukut päälle! emoticon Sitä paitsi tuo ei ole mun mielestä "pienestä" suuttumista, vaan ihan aiheesta. Koetappa ite tehä sille joskus samalla tavalla niin kato miten sillä hermot kestää... Voi että pistää vihaksi tommonen! Hemmetti ku rupes oikeesti ärsyttämään sun puolesta... kovasti empatiahaleja sulle täältä! emoticon
 
Purri, arfghhhhhhh! Voin tuntea raivon. Itse olisin tehnyt aivan samalla tavalla. Tai olisin ostanut sieltä kaupasta vuoden tomaattimurskat ja iskeny ne miehen käteen.
 
Purri ei tuo minusta ole mitään turhasta suuttumista! Meillä olisi kyllä mies hakenut itse tomaattimurskansa tai ollut ilman. Huh, miten kehtaakin!

Noista mieliteoista. Mulla on mielitekona porkkanat ja salmiakki. Kumpaakin olen syönyt aiemmin, mutta eivät todellakaan ole ollut mitään suosikkeja. Nyt olen syönyt jo useita kilon pusseja porkkanaa ja salmiakkia pieniä määriä silloin tällöin. Onneksi ei ole ongelmia korkean verenpaineen kanssa :)

Meillä ei ole vauvalle hankittu vielä mitään. Jotain vaatteita on äidilläni säästössä (siskoni on paljon minua nuorempi, joten ei onneksi ole ihan muinaismuistoja ne kaikki vaatteet), mutta muuten ystävillä ja sukulaisilla on itsellään juuri syntyneitä esikoisia tai vasta vauva harkinnassa. Eli mistään en oikein varusteita saa. Osan ostan varmasti käytettynä netin kautta tai kirppiksiltä. Onneksi olen intohimoinen kirppareilla käyjä :) Odotan oikein, että loma alkaa, niin pääsee kiertelemään kirppiksiä!

Ja kaikki edellä kirjoitelleet vaunuja myyvät, minulle saisi tarjota :) Jos ei mahdottoman kaukana ole, niin tulen vaikka hakemaan. Porin ja Turun seutu erityisesti.
 
Purri: Minä olisin kyllä miehelle ilmoittanut, että sopii itse kipittää kauppaan hakemaan tomaattimurskansa tai olla ilman. On kyllä ihme, että kehtaa käyttäytyä noin. En yhtään ihmettele, että ovia paiskoit. Ihan vihaksi pistää emoticon

Meidän pikku possu Jupiter muutti sitten vauvan vaunuihin asumaan. No, eipähän nyt sitten ainakaan sinne kuseksi, kun kerran siellä nukkuu emoticon
 
mä sain kerran ukolle huuto raivokohtauksen siitä kun se läks kauppaan ja kysy mitä tuo sanoin että tuo jaffaa no herrä tuli kaupasta oli ostanut kokista kysyin et niin missäs se mun javva totes vaan et kun kokis oli 20senttiä halvempaa kun jaffa niin osti mielummin sitä okei tyhmästä suutuin mut mitäs kysyi mitä tuo eikä edes sit tuonut sitä, laitoinse uudetsaan ostaan mulle jaffaa sit.. ukko mäkötti koku loppupäivän mulle :D... 

Sitten tuli mieleen tosta tavaroiden ja ihmisten kantelusta/nostelusta et ite harrastan koiran kanssa agilityä ja sielä sitä vasta tavaraa tulee kanneltua kun siirtelee puomin osia ja A-estettä ja muita mut ei oo ihme tullu mitään mahakipui tai muita kyllä mä meinasin et kohta jätän ne A:n ja piemien nostot muille ja rupeen vaan pyöritteleen putklia ja muita pois ei tarvii nostella mitään
 
joo mies ja sen kaveri kävi hakee rilliltä ruokoo. sanoin että otan hampurilaisen ku panini ei vie nälkää, herra toi paninin. arvaa piikittelinkö sitä asiata aika paljon.

Leipäjuustoo oon kyllä syöny enkä oo listeriaa saanu ja TANKKIMAITOO olen juonu hyvällä omalla tunnolla aina. Perkele jos 50v sitten syötii sitä MITÄ OLI KAAPISSA JA MITÄ SAATIIN niin eikä sillo tullu mitää ongelmaa nii miks nytkää, nykyään ruoka on HYGIENISTÄ verrattuna aikasempiin aikoihin. Iha tervettä järkee käyttäen voi syödä kaikkea. Eli nämä suositukset ovat vain suosituksia, koska joskus on jollekkin käyny niin. Kun syö monipuolisesti niin ei haittaa mitää. ja suositukset on senkin takia että jos joku ahmii jotai suuria määriä nii kiinnittää jatkossa huomioo.

Meriy: täytyy nyt vähä masentaa sua siinä polvi asiassa, valitettavasti. Lääkärit ei tee yhtää mitää asian etee enne ku kärsit jatkuvista kivuista monta vuotta etkä kärsi kävellä, näin äidilläni ja näin miehelläni. äiti odottaa leikkaukseen pääsyä, odottanu jo 2v ja viel noin 5v ees. Mies oo ees asian etee tehny mitää. Ellet sitten mene yksityiselle. Polvien nitinään nirskumiseen tosiaan auttaa jalkojen lihasten vahvistaminen ja tärkeää olisi esimerkiksi juuri se koukistaminen eli vaikka raput. se sattuu mutta liike myös auttaa ja vahvistaa. Ja ihan parasta liikuntaa kipeille jalan nivelille on vesijumppa. koska et ole kipeiden polvien päällä sillon vaan saat tehdä liikkeen vapaasti ilman ylimääräistä painoa,vain veden vastus mukana. Tanssiminen on myös hyvää liikettä polville. Kuntopyörä kevyimmällä vastuksella jollon tulee rasvaa polttava vaikutus eikä niinkää lihasta kasvattavaa, eli se vahvistaa myös mutta kivuttomammin. samat jutut käy myös lonkkaleikatuillekkii tai niistä jutuista kärsiville, äidiltäni kummatkin leikattu joten tuli aika ahkeraan sillo perehdytyttyä asiaan ja koulussa myös ja kun olen kuntoutukseen erikoistunu nii iha siinäkin asioihin perehdyin. Hyvä vaa sanoo aina muille mitä tehä mutta ite saa omalla kohdalla aikaseksi sitte mitää muuta ku suklaa nassuu sohvan pohjalla. Leikkauksien jälkeen on sitten vielä suuremmassa merkityksessä se liikunta. eli pitää jo ekasta päivästä lähtii liikkua ja venytellä. jos jättää ne kipujen varjossa tekemättä voi käydä niin että nikama jäykistyy ja siihen tulee pahemmat kivut. äiti kuntoutu lonkkaleikkauksesta monta häntä parempi kuntostakin verrattuna paremmin ku se maltto oikeasti tehdä ohjeiden mukaan ja välillä vähä enemmänkin liikunta ja jumppia mitä pitikin. Muut tahto vaa siihen kipuun vedota ja sitten kävikin huonosti.

Että sellast. Joo raskas päivä ollu. ei tykkää masu (nippailee, koskee,vihloo ja supistaa) eilisen takii nyt yhtää tytön nostelusta. ja sit viel vaihettii järjestys meijä olkkariin, ite kyl katoin tyttöö ja imuroin vain ja mies ja mun ystävä sitten teki onneks kaiken muun.
 
kaylies: Viimeksi kun kävin päivystävällä lääkärillä, hän oli sitä mieltä, että ehdottomasti pitäisi lähteä oman lääkärin kautta jatkotutkimuksiin. Hän oli myös kanssani samaa mieltä siitä, että polvilumpioni kiertävät virheellisesti paikalleen. Kuulemma kaikenkaikkiaan vaikuttivat polvet siltä, että sieltä tulisi vähän kiristellä nivelsiteitä. Lääkärit on aina hankalia tällaisten asioiden kanssa. Sitä pitää vaan pitäytyä tarinassa, että sattuu ja paljon. Äiti opetti, että aina pitää liioitella varsinkin polvivaivojaan, ei ne muuten siellä mitään asian eteen tee.
 
Tämä mamma suuntaa nyt työmaalle. Tänään on ruokana pinaattilettuja emoticon  Olen odottanut tätä päivää koko viikon, omnomnomemoticon

Mukavaa päivää kaikille.
 
Meriy, toi on muuten ihan totta, että vaivojaan pitää liioitella, että niitä aletaan hoitamaan... Ite opin sen kantapään kautta. Kerran sanoin kirurgille, että nyt on ollu parempana kädet, niin se sano että "no hyvä. Sitten siinä tapauksessa varaa aikaa että vaivat tulee pahempina takaisin." No, meni viikko ja kädet taas yhtä huonossa kunnossa kun ennenkin... soitin sit aikaa ja AIKOIVAT ILMOTTAA JOS kirurgin mielestä on aihetta varata aikaa!! Ja kuukauden päästä tuli postissa sitten aika, joka oli vielä siitä kuukausi eteenpäin... oikeesti jos joku vaikee oire on niin ei kannata painottaa sitä että tällä hetkellä on ollu parempana, jos kuitenkin on sellasia aikoja että vaivat pahoja...viivästyy vaan kaikki hoitotoimenpiteet.
 
juustoista: Mä olen lukenu semmosen ohjeen, et suomalaisia isojen meijereiden tuotteita voi syödä ihan rauhassa, koska nuo isot meijerit testaavat mm. listeriaa usein tuotteistaan.

Mä en ole ostellu vielä mitään. Välillä selailen vaunuja netistä ja yhet on jo löytäneet tiensä sydämeeni ;) mut pitää vielä miettiä, et onko fiksua ostaa ne vai toiset joita olen kaupassakin kokeillut. Ehkäpä rakenneultran jälkeen uskaltaisi alkaa jo pikku hiljaa tavaroita hankkimaan ettei kaikkea joudu ostamaan kerralla. Käyköhän tässä niin, että kova shoppailija kun olen, että sitten kun on pakko tehdä hankintoja niin ei enää kiinnostakaan niin paljoa shoppailla :)

Viikot menee nopeesti, mut tuntuu et on tosi pitkä aika sinne rakenneultraa (7.7.)..
 
Purri: Olisin myöskin vetänyt herneet miehen moisesta käytöksestä, ei tässä nyt sentään mitään juoksupoikia saati ajatustenlukijoita olla!

Itseäni potuttaa välillä se, että kun näin alkuraskaudesta olen potenut hurjaa väsymystä, mieheni odottaa silti mun jaksavan ihan samoja asioita kuin ei-raskaana. Pitäisi koko ajan olla menossa ja tulossa tavalliseen malliin, vaikka kroppa huutaa lepoa... Saa aina suuttua, että ymmärtää mun olevan OIKEASTI ihan reporanka. Lisäksi kun olen illalla ihan kanttuvei jo klo 21 aikaan, hän alkaa ehdottelemaan josko hieroisin hänen hartioitaan... Silloin viimeistään räjähtää :D

Tänään pääsee lähtemään viikonloppureissulle koiranäyttelyiden merkeissä yhdessä miehen ja neljän tessun kanssa. Yövymme la-su kylpylähotellissa, joten toiveissa on päästä vähän rentoutumaan siinä samalla.

Hankinnoista: Meillä ei ole vielä muuta kuin vaunut ja turvakaukalo (saatu miehen siskolta); jotenkin olen ollut niin taikauskoinen, että en ole uskaltanut hankkia vielä oikein mitään. Uskon, että vasta rakenneultran jälkeen tohdin ajatella vaatteiden jne. hankintaa ja pistää tuulemaan lastenhuoneen sisustuksen kanssa. Vähän jo olen miettinyt tapetteja / kuviomaalausta seinille, mutta siihen se on vielä jäänyt. Toki olen käynyt hypistelemässä kaikenlaista lastentarvikeosastoilla... :)

Pakkasmarjoista: Oletteko te syöneet huoletta kotimaisia pakastemustikoita- ja mansikoita? Ilmeisesti kuumennussuositus koskee vain ulkomaisia vadelmia, mutta en ole uskaltanut syödä kotimaisiakaan pakastemarjoja kuin kuumennettuina esim. kiisselinä. Onkohan tämä hätävarjelun liitoittelua?

Mukavaa viikonloppua kaikille! :)
 
Tosta juuston syönnistä oon kuullu samaa kun M1inttu. Eli uskallan kyllä syödä välillä homejuustoa (valion), muista juustoista en nyt hirveesti välitäkään.

Toi on kyllä kumma juttu, mistä parikin ihmistä tais kirjottaa että mies on kysyny mitä pitää kaupasta tuoda ja sit on tuonukkin jotain muuta tai unohtanu sen kokonaan... tosiaan, miks ihmeessä sitä ees kysyy mitä toinen haluaa, kun ostaa kuitenki jotain muuta jos se on sentinkin halvempaa (ilmeisesti sitä miesten logiikkaa)?! Unohtamiset nyt voi välillä ymmärtää, mutta toki paperikin on keksitty että vois ukko kirjottaa vaikka lapulle mitä pitää tuoda... emoticon Ja varsinkin, kun kotona oottaa raskaana oleva hormonien kanssa painiskeleva nainen niin on ihan ukon oman turvallisuudenkin kannalta suositeltavaa tehä se kauppalista. emoticon

Oon kyllä huomannu että nyt raskausaikana otan vielä raskaammin sen, jos mies unohtaa ostaa jotain tai jos kaupassa ei oo esimerkiksi ollu just sitä tuotetta. Kerrankin teki hirveesti mieli Frödingen kinuskipakastekakkua. Mies sitten toi kaupasta Pirkan vastaavan kakun, kun Frödingen kakut oli loppu. En mä sille suuttunu eikä se tietenkään sen vika ollu, mutta jotenkin tuli hirveen paha mieli ja kyynel silmään kun en saanu just sitä kakkua minkä oisin halunnu... emoticon Mut loppujen lopuksi se Pirkan kakku oli kans tosi hyvää. emoticon

 
Tiuhti84 ihan kuulostaa omalta tekstiltä tuo kohta jossa kirjoitit miehestäsi, täällä on ihan sama juttu! pari kertaa töistä tullessaan mies on kysynyt haluanko levätä mutta eilenkin pienen kinan yhteydessä mies sitten sanoi että töistä tullessaan saa kuulemma AINA alkaa heti siivoamaan (???!!!?!) ja ottaa tytön kun mä vaan lepään... siinä kohtaa keitti kyllä pikkasen yli, ihan siistiä ollut lähes joka päivä ja voisi luulla että isä haluaisi lapsensa kanssa aikaa viettää ennen ku neidin iltakiukku alkaa. Tuntuu että mies ei tajua että tässä ollaan raskaana ja väsyttää, varsinkin kun tyttö ei meillä vielä nuku täysiä öitä.. miehet on kyllä välillä niiiiiiiiiiin rasittavia emoticon



Mulla on ihan tajuttoman kipeet nivuset ollu jo monta viikkoa, esikoisesta nää tämmöset kivut alko vasta joskus lähempänä rv30 ja nyt kivut on paljon pahemmat; sattuu vaikka olisi ihan paikallaan ja yöllä herään kun vaihdan kylkeä kun sattuu niin paljon ja sängystä nouseminenki on jo yhtä tuskaa. onko kenelläkään muulla samanlaista kipua tai osaisko joku kertoo että auttaako mikään vai kärsitäänkö tästä vielä reilut 20viikkoa? emoticon
 
Takaisin
Top