Ohhoh, täällähän ollaan oltu aktiivisia!
Nyt on kyllä tullu niin paljon juttua, et en taas kuolemaksenikaan muista kuka on kysynyt/sanonut mitä, mut yritän vastailla silleen yleisesti... (unohin nimittäin äsken jopa tuon sisäänkirjautumisen salasanan ja piti uusi pyytää sähköpostiin, mä olen siis niin lahopää että!
)
Vauvan tarvikkeista: meillä on esikoisen jäljiltä ihan kamalasti tavaraa ja vaatetta, jota ollaan saatu, joten ihan älyttömästi en aio vauvelille mitään hankkia. Ja uskon, että taas tullaan kuitenkin niitä vaatteita jne. saamaan, niin ei niitä kaikkia sitten edes ehtis käyttää... Esikoisellekaan ei olla oikeastaan mitään ostettu uutena, vaan sitten jos on jotain pitänyt hankkia, niin kirppareilta ollaan mekin ne tavarat löydetty. :-)
Kestovaipoista: Ajatuksena kestovaipat kuulostaa tosi hyvälle, mut käytännössä en usko et mulla ois aikaa alkaa siihen ruljanssiin, kun on toi esikoinenkin sen verran pieni vielä. Luulen, et mulla tulee olemaan kädet täynnä työtä tän huushollin pyörittämisessa, kun meillä on nämä lemmikitkin eli kissa ja koira.
Mut arvostan kyllä niitä ihmisiä, jotka kestovaippoja vauvoillaan käyttävät!
Liikunnasta: täällä päivittäin kävellään ja ulkoillaan muutenkin, kun tuo koira tuossa on. Ja on vielä isokokoinenkin, et tarvii liikuntaa ihan reippaasti. Tietty myös esikoisen perässä tulee juostua ihan kiitettävästi, joten ainakin terkkarin mukaan päivittäinen liikunnan tarve täyttyy tällä mammalla.
Mimmu86, kiitos tosta finnivoide vinkistä! Taidanpa kipaista joku päivä apteekkiin tuota hakemaan.
Jon, kuulosti kyllä aivan painajaiselta toi sun lääkärikäyntis...
siis aivan asiatonta käytöstä mun mielestä! Toivottavasti saat paremman lääkärin neuvolavaihdoksen myötä!
Kaylies ja Zaana, täällä myös himo tuplapatukoihin!!! ja mä en yleensä edes syö ihan hirveästi makeaa, mut nyt on aivan tajuton "pakko saada jotain makeaa"-olo koko ajan..
Meriy, hui! kyllä kannattaa yrittää ottaa mahdollisimman rauhallisesti, jos yhtään alkaa tuntumaan, et ei jaksa tai tulee kipuiluja tms.
Tää on meille
kaikille: joku viisas ihminen sanoi mulle viime raskauden aikaan, kun yritin töitä tehdä viimeiseen saakka selkä mäsänä, että kannattaa ottaa rauhallisesti ja levätä, jos yhtään siltä tuntuu, koska mitään kunniapalkintoa siitä ei saa, et laittaa oman (ja vauvan) terveyden uhalla ittensä likoon!