Toukokuun pulinat!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja romppu88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meriy: Meillä sama juttu. Mullakin oli ehkä pienimuotoinen hermoromahdus tässä jokin aika sitten. Joo, siis just tässä kun riideltiin miehen kanssa, niin päästelin minäkin suustani vaikka mitä... :) Sanoin esim, että hän ilmeisesti kuvittelee asuvansa hotellissa, kun kaikki pitää tehdä valmiiksi, siivoukset ja ruuat ja kaikki. Hän vaan käy töissä ja tulee kotiin nukkumaan ja puhumaan puhelimessa, ja minä hoidan esikoisen (KAIKEN siihen liittyvän) ja samalla sit kaikki kotityötkin ja kaiken!!! Miehen mielestä mä en siis tee kotona mitään, kun olen esikoisen kanssa täällä. Hohhoijaa... Jospa se joskus kattois vaikka Dr.Philiä, niin tietäis, että kotiäitinä olo vastaa KAHTA kokopäivätyötä! Ggggrrrrrr..... :/

Huh, tuleepas vihainen olo, paras lakata ajattelemasta asiaa. En sit tänäänkään saanu lattiaa siivottua. Todistetusti nyt uskon, että esikoinen on muuttanut päiväunirytmiään ja ehkä huomenna osaan viedä hänet partsille unille oikeaan aikaan. :) Ja sit voin puuhailla siivouksia tms täällä.

Sanna89: mun on välillä vähän vaikea hahmottaa sun tekstiä, kun siellä ei oo mitään pisteitä tai välejä tai mitään, mistä erottais eri ajatukset toisistaan. :) Siinä varmaan ainakin osasyy, miks en varmaan oo kommentoinu mitään erityistä sun aiempiin viesteihin. Toinen on ehkä just se, jonka iteki mainitsit, että jos et oo kysyny mitään, niin ei oo tullu mieleen mitään just sulle suunnattavaa juttua. Ja nääkin mun höpinät on vaan ajatusten virtaa, eli lukee ketä kiinnostaa ja ketä ei kiinnosta, niin ei tartte lukee. :D Vähän niinku ääneen ajattelis, ku tänne kirjottaa. Samalla siis itelleen selvittää omia ajatuksiaan.

Mulla ei oo mitään kesäsuunnitelmia. Porissa käydään jossain välissä porukoiden luona ja ainaki Jazzien aikaan tietty. Muuten kai vaan hengaillaan kotona, katotaan nyt. Aikaa mulla ois kyllä vaikka muille jakaa, mutta kun rahat on vähissä, niin ei paljon tee mieli matkustella ympäriinsä. Sitä autoakaan meillä ei vielä(kään) ole, joten ei silläkään pääse liikkumaan... Niin siis mähän oon edelleen äitiyslomalla. :)

mulla on luki häiriö jonka takia pilkkuje ja pisteiden paikalleen laitto on vaikeeta hahmottaa jonka takia kirjotan plajon putkeen asioita on se itsellekkin vaikeesti luettavaa mut siihen on jo tottunut :)

Kesä suunnitelmia töihin meno vähän edes korottaa äippärahaa kun ei oo muitatuloja sit ainakin kerran käydä tampereella miehen kanssa veljen lapsia moikkaamassa ja kaikkia kavereita ja tietenkin koiran kanssa kisaaminen 

Sanna89, samat sanat kun Peekay67 tossa sano, että itelläkin on vähän vaikee sun tekstiä hahmottaa ja ehkä se jää sit tosiaan jotenkin vähän "kaukaiseksi" mulle se sun kirjotus, kun kaikki on kirjotettu yhteen putkeen. Mutta kiva kun kerroit, että sulla on lukihäiriö, niin ymmärtää nyt sun kirjotustyylin ja voi vaikka kuvitella ne pisteet ja pilkut sinne sun kirjotukseen. emoticon

Peekay67, voi että kun sun miehes vois ottaa vaikka yhden vuorokauden vastuuta YKSIN lapsestanne ja kodinhoidosta... tekisit sille listan kaikista kotitöistä mitkä normaalisti päivän aikana teet, ja siihen sitte vauvanhoito, ruuanlaitto, vauvan kanssa ulkoilu jne... tekis varmasti hyvää miehellesi. Toiset miehet kun ei muuten osaa kotiäitien työtä arvostaa kuin kokeilemalla itse millasta se on. Mut mun miehen lisäksi ainakin miehen työkaveri tuntuu osaavan, sillä on 3- ja 1-vuotiaat lapset ja se on niiiin mielissään aina maanantaina kun pääsee työviikkoa aloittamaan ja tuumaa että "Onpa se mukava päästä välillä tänne töihin levähtämään!" emoticon

peekay: emoticon Voi meitä ja meidän hormonimyrskyjä. Täällä oli eilen iltasella sitten varsinainen sanasota käynnissä miehen kanssa. Toisaalta, mitä sitä nyt olettaa voi, kun toinen hermoromahduksen partaalla ja toinen painanut töitä 11h. Ensin vähän ärjyttiin toisillemme, jonka jälkeen lensi purkkapaketti seinää päin (minulla on tapana hypistellä tavaroita, kun yritän hillitä tunteeni) ja sitten alkoikin hillitön itku ja sitähän kesti. Kun sain itseni rauhoittumaan satuin katsomaan sitä lattialla makaavaa purkkapakettia ja johan taas alkoi hirveä parku. Loppujen lopuksi en enää edes tiennyt miksi itkin. Ei tainnut tehdä masullekaan hyvää nuo eiliset tunteet, kun siellä ilmoitettiin itsestään vasta iltasella.

Kesälle ei taida olla vielä oikeastaan suunnitelmia. Minä olen kotona masun kanssa ja mies töissä. Kai sitä pitäisi jotain mukavaa kehittää. Korkeasaaressa haluaisin käydä katsomassa apinoita ja kissapetoja.

Sanna: Kurjaa, että olet jäänyt vähemmälle huomiolle. Olen kyllä lukenut kaikki viestit mitä tänne on kirjoiteltu ja sitten kun pitäisi alkaa vastailemaan, niin kaikki katoaa päästä ja unohtaa tyystin, että kenelle nyt piti sanoa ja mitäkin. On täällä itselleenkin tullut välillä vähän kurja olo, kun tuntuu siltä, että kaikkien muiden juttuja kommentoidaan ja tuntuu siltä, ettei ketään kiinnosta. Pitää vain ns. väkisin tupata muiden keskusteluun mukaan ja jos silloinkin tuntuu siltä, että eihän kukaan vieläkään huomioi, niin voihan sitä vähän mekastaakin "Nyt naiset! Minäkin olen täällä. On todella töykeää olla ottamatta muita huomioon, varsinkin näin hormonimyrskyjen kulta-aikaan." Tai jotain muuta, jolla saa vähän vedettyä huomiota itseensä emoticon  Ja anteeksi, jos olen käsittänyt tekstisi väärin tai sait sellaisen kuvan, että säälistä huomioin sinua tai molempia. Mukavaa tätä päivää emoticon

oli pakko tulla hehkuttaa tänne, lähden kohta kontrolliultraan!!! Jännittää..
Toivottavasti hematoma olis nyt lähteny jo jokonaan pois ja pikkuisella kaikki hyvin!

Mukavaa päivää kakille!! :)

Kaylies, kyse ei ole siitä saako tuoda negatiivisia-asioita esille vai ei.. vaan siitä kuinka asiansa esittää. Ei tännekkään nyt ihan mitä tahansa kannata kirjottaa, hyvän maun merkeissä.
Enää en jaksa asiaa kommentoida, mutta kommentoin heti jos minua tai muita ja kysymyksiä tyhmiks haukutaan. piste ja kiitos.

Purri, oon samaa mieltä kanssas. emoticon Eiköhän tää asia oo nyt loppuun käsitelty, toivottavasti tähän ei tarvi enää palata. Mikä toi muuten on toi "varoitus"-homma, kehtaatko selittää?

Jos haluaa saada kommentteja omiin kirjoituksiin, niin voi vaikka kysyä jotain, keksiä jonku hyvän puheenaiheen tms. Kun ei kuitenkaan kukaan ole täällä juttelevia ihmisiä oikeesti nähnyt eikä tunne heitä, niin joskus voi olla vaikeeta kommentoida heidän henkilökohtaisia juttujaan (ellei ne samat asiat kosketa sitten jotenkin itseäkin). Itsekin yritän tsempata ja ottaa enemmän kantaa muiden juttuihin. Ihan oikeesti voi mustakin täällä sanoo suoraan että "kaipais nyt vähän mielipiteitä tähän asiaan" tai "saisko vähän huomiota" tms, jos siltä tuntuu. emoticon Kaikilla kun ei ole niitä mammaystäviäkään riittävästi ja niiden puute vielä lisää näiden täällä olevien ihmisten merkitystä (näin ainakin mulla).

Josko sitä nyt uskaltautuisi kirjoittamaan  itsestään ja kuulumisistaan..! Toistaiseksi olen tyytynyt vain lueskelemaan sananvaihtoanne suurella mielenkiinnolla ja palanut halusta päästä osallistumaan keskusteluun ja vaihtamaan kokemuksia.

Eli täällä odotellaan suurella mielenkiinnolla ja jännityksellä esikoisen syntymää marraskuun lopulla. Eilen kävimme np-ultrassa ja voi sitä tunteiden määrää, mitä se 'telkkariruudulla' näkynyt pieni pullukkamassu-säihkysääri sai meissä, minussa ja miehessäni, aikaanemoticon .

Kaikki, mitä Tiuhdista nyt pystyttiin katsomaan oli hyvin! Hämmästyttävää, miten harjaantuneet silmät kätilöillä on ultran tarkasteluun, kun osoittelivat sieltä mm. virtsarakkoa jne. - sitä kun erottaa itse lähinnä vaaleamman- ja tummemmanharmaita kohtia emoticon... Niskaturvotus- ja veriseulaankin osallistuimme ja nt oli 0,5 mm, eli hyvin pieni ja veriseula oli ok. Masuasukki oli kovin unelias alkuun ja kätilö joutui moukaroimaan mahaani aika lujaakin, jotta pieni heräsi ja kääntyi sopivaan asentoon niskaturvotuksen mittausta varten. Seuraavaksi ongelma olikin LIIKA hyöriminen ja pyöriminen; taisi suuttu, kun tultiin tönimään hereille! Tiuhdin pää-perämitta oli 63 mm ja hyvin vastasi kuulemma viikkoja. Sydänääniäkin kuunneltiin heti ja ihanasti se pieni sydän jumputti! Kovasti jännitin tutkimusta; hyvä, ettei yöunet menneet ma-ti välisenä yönä - murehtijatyyppiä kun olen...

Tunnelma latistui ultran ollessa loppusuoralla, sillä aloin vuotaa melko reippaasti verta... Kätilö tsekkasi tilanteen havaittuaan vielä istukkaa, kohdunkaulaa ja kohdunkaulakanavaa paremmin ultralla ja ei löytänyt vuotokohtaa kohdun sisältä. Sain kuitenkin lähetteen äitiyspolin päivystävälle lääkärille, joka katsoisi limakalvot, josko rusikointi sisäanturilla olisi saanut aikaan verenvuotoa limakalvolta. Olin arvatenkin kauhusta kankea, mutta samalla helpottunut, että juuri nähdyllä pienokaisella pitäisi olla kaikki ok. Lääkärin tutkimuksessa selvisi, että veri tuli tod.näk. kohdunkaulan limakalvola; kohdunkaula itsessään oli kiinni ja normaalin mittainen. Kirkas, verinen vuoto loppui onneksi kotona hyvin pian, tosin kuulemma asiaankuuluvaa, rusehtavaa tavaraa tulee vielä hiukan.

Oli pakko kuunnella vielä kotidopplerilla illalla pienen sydänääniä, samoin tänä aamuna. Siellä se pumputti tavalliseen tapaan *huh*. Kai sitä uskaltaa ajatella, että kaikki on hyvin. Uimaan ei uskalla mennä tällä viikolla tulehdusriskin takia, mutta se on pienin murheistani. Ensi tiistaina on eka neuvolalääkäri, jossa sitten pääsee juttelemaan ja kuuntelemaan taas vaavelin sydäntä.

Niin, Tiuhti-nimestä voisin vielä laittaa, että se tuli ekan kotidoppleri-kuuntelun jälkeen kuin "itsestään". Ekat kuulemamme sydänäänet nimittäin kuuluivat "tiuh-tiuh-tiuh"... :)  

Meillä mä olen kyllä kovempi sotkemaan tai tavarat jää välillä vähän hujan hajan ja kyllä sitten ne korjaan :) ennen olin vähän turhanki tarkka että koko ajan piti olla kaikki niin tip top mutta oli pakko hellittää, tuntu siltä et ajan itteni hermoromahdukseen :D mies haluaisi että koti olisi koko ajan siisti ja jos näin ei ole kun hän töistä tulee, saan kyllä siitä kuulla, jos en heti niin ainakin jossai vaiheessa, viimeistää sitten riidan yhteydessä.. vaikka kaikki näkyvät pinnat olisikin siistejä niin että mies tykkäis mut mua häiritsee niin paljon enemmän jos tiedän esim. että joku kaappi on ihan kauheessa kunnossa ja tavarat siellä hujan hajan... noo täytyy kyl vähän skarpata vaik ei meillä kyl mun mielestä ikinä kauheen likasta oo :)

kesäsunnitelmista sen verran et parin viikon päästä on mun siskon ylioppilas-juhlat, siitä viikko niin on miehen serkun häät ja siitä vajaa viikko niin on ultra (jeee :D) ja seuraavana päivänä lähdetään sitten kok perhe aamusta ajamaan kohti Kalajokea, miehellä on silloin lomaviikko ja mennää kylpylään 5päiväksi, on pikkuneiti sitten ensimmäistä kertaa yötä muualla kuin kotona, saa nähdä mitä siitä tulee, mutta onneks ollaan kaikki samassa paikassa :) loput kolme viikkoa kesälomaa mies sitten pitää isyys-loman yhteydessä että 6viikkoa ollaan sitten kaikki yhdessä kun pikkunen on syntynyt :)

Ihan unohdin hehkuttaa, että tokihan me nyt heti juhannuksen jälkeen käydään  rakenneultrassa pikkasta taas ihailemassa ja toivottavasti _lääkäri_ siellä suostuu kertomaan kumpi siellä köllöttää. Olisi kuitenkin ihan kiva saada tietää onko mieheni ihan turhaan iloinnut mummini tyttölupauksesta. Kuten olen aikaisemminkin maininnut, mieheni todella toivoo kovasti saavansa oman prinsessan, jolle laittaa sitten "tenmat", eli siis hiukset samaan tapaan kuin tässä kuvassa "Tenmat" ovat siis nuo korvien yläpuolella olevat hapsut, ikään kuin saparot tai miksi niitä nyt tykkääkään kutsua emoticon

Heipä hei, pitkästä aikaa! Onpas jengillä ollut tunnemyrskyjä, niin täällä virtuaalimaailmassa kuin oikeassakin emoticon En tiedä mikä mussa on vikana, kun olen ollut lähes koko raskauden ajan ainakin ulkoisesti vähintään yhtä rauhallinen kuin normaalistikin. Välillä huomaan raivostuvani ehkä hieman tavallista enemmän joistain asioista (esim. yliopisto typerine käytänteineen ja omaa napaansa tuijottavine työntekijöineen), mutta kun hetken istuu ja miettii asiaa, niin kyllä se raivo siitä yleensä aika äkkiä laantuu.

Olen muuten osittain samaa mieltä kayliesin kanssa siitä, että joskus ihmiset kyllä kyselevät melko kummallisia asioita näillä palstoilla; jos kysyjä olisi lukenut esim. neuvolasta saamiaan materiaaleja, niin varmasti tietäisi mitkä oireet ovat normaaleja ja mitkä ei. Eri juttu onkin sitten raskauteen liittyvien havaintojen vertailu, mikä on ensinnäkin kivaa ja jännää (koska voisin kuvitella, että kaikki eriskummalliset fyysiset muutokset hämmästyttävät ja kiehtovat niin esikoisen odottajaa kuin uudelleensynnyttäjääkin) ja toisekseen melko mahdotonta muissa ympyröissä, koska harvalla on ainakaan samassa raskauden vaiheessa olevia ystävättäriä. Mutta itseäni ainakin ärsyttää, jos joku kysyy jotain minkä olisi saanut sekunnissa selville joko neuvolan lapuista tai googlaamalla emoticon

Kesä tulee kohinalla. Mulla olisi edessä muutto maalle ja siellä kylvötyöt ja paperisota kaiken maailman virastojen kanssa. Luvassa vadelmien, mustikoiden, lakkojen ja variksenmarjojen poimintaa, viinejen ja mehujen tekoa, hääräilyä kasvimaalla, vanhan hirsitalon fiksailua, aloilleen asettumista ja valoisia öitä. Sitten olisi kaiken maailman mielenosoituksia ja muita aktioita eri kaupungeissa, joissa sitten ravaan sen minkä talon hommilta kerkeän. Unkarissa olisi ollut elokuussa sellainen upea viikon kestävä hippeily-konemusiikkifestivaali Ozora, mutta en taida viitsiä lähteä enää siinä vaiheessa sinne mahani kanssa polkkaamaan ja telttailemaan emoticon Berliinissä ja Barcelonassa olisi hauska vielä ehtiä käymään, kun tämän syksyn jälkeen ei sitten pariin vuoteen olekaan valtateiden varsille asiaa, mutta täytyy katsoa miten kunto kestää liftaamista myöhemmin kesällä. Lisäksi täytyisi tietenkin säätää joku hoitamaan kasvimaata ja muita hommia siksi aikaa.

raapeli, mulla on mennyt vuokran jälkeen kirkkaasti eniten rahaa mansikoihin ja vesimeloneihin tänä kesänä emoticon Tosin nyt kun mainitsit tuon minttujäätelön...

Zaana: Mitäpä mä en kehtaisi selittää ;) Eli tarkoitan tolla "varoituksella" sitä, että kirjottaa vaikka "varoitus tunnemyrsky" tms. (mitä ny mieleensä juolahtaa) ennen ku kirjottaa sen tulikivenkatkuisen viestin :) eli siis esim. näin "varoitus, seuraa hormonimyrsky: #¤%¤¤#"!!!!!#¤%&/())(/&%¤#"¤%%&//......" Niin muut osaa varmasti suhtautua oikein.. Selvensikö? :)

Täällä tuli täyteen 16 viikkoa tänään. kylläpä aika tosiaan rientää. Tuntuu vielä että kun tässä on tulossa kesä (tai onkin jo) ja lomat (ensimmäinen oikea kesälomani töistä) niin tosi nopsaan menee. Kesäsuunnitelmiin kuuluu meillä ainakin avioon astuminen. :) Emme pidä suuria juhlia, mutta suunniteltavaa siinä riittää silti. Jonkinlainen pukukin pitäisi löytää, mutta tässä vaiheessa en sitä vielä halua ostaa, kun en tiedä yhtään minkäkokoinen olen loppukesästä. Etsintää helpottaa hieman se, etten välttämättä halua perinteistä valkoista enkä välttämättä kokopitkää, kunhan näyttää masun kanssa hyvältä. Hyviä vinkkejä, mistä voisi löytyä, otetaan vastaan ilomielin. :) Googlen kautta olen koittanut etsiä nettikauppoja yms.

Minua houkuttaisi kanssa tuo kotidopplerin hankinta. Tässä vaiheessa raskautta se olisi mielenrauhan kannalta hyvä hankinta. Pelkään kokoajan että kaikki ei olekaan hyvin siellä, vaikka tiedostan ettei murehtimisesta ole mitään hyötyä. Ensi viikolla onneksi neuvola, joten ehkä sitten taas saan hetkeksi rauhan. Liikkeitäkin kuvittelin jo tuntevani, mutta nyt taas moneen aikaan ei ole tuntunut mitään vaikka kuinka koitan tunnustella. Olen niin malttamaton! :)

Mitään erityisiä himoja tiettyjä ruoka-aineita ei ole vielä ilmennyt. Ainoastaan huomaan haluavani syödä kaikkea mikä on ns. kiellettyä, kuten aurajuusto, laku ja salmiakki. :D

Purri, joo, niin tieysti... nyt tämäkin Sherlock tajus... emoticon mutta toihan on kyllä hyvä idea, kannatan!

Raapeli ja Insku91, ihania kesäsuunnitelmia teillä! Itekin haluaisin jossain vähän kauempana käydä, kotimaassa siis kuitenkin. Ja kun seuraavina parina kesänä ei luultavasti tuu hirveesti matkusteltua, kun on vauva kotona, niin parempi käydä nyt. Esikoinen ei pitäny automatkoista nimittäin YHTÄÄN, niin en uskalla toivoa että tämä seuraavakaan pitäisi. Ite oon kyllä semmonen ihminen etten mistään kylpylä- tai muista lomista osais nauttiakaan jos pieni on siinä koko ajan ja hänestä pitää huolehtia... alustavasti puhuttiin että jos käytäis Tampereella esikoisen kummeja kattomassa ja samalla sit vaikka Särkänniemessä, kun tyttö on hulluna delfiineihin :) Ei olla yhtään lomamatkaa perheenä vielä tehtykään, kun ei ole aiemmin ollut varaa hirveästi mihinkään lähteä. Toivottavasti tulee ilmojen puolesta ihana kesä, ainakin toistaseksi näyttäs ihan hyvältä. emoticon

Meillä odotellaan miehen lomaa kuin kuuta nousevaa :D Juhannuksesta alkais yhteinen loma ja edessä mm viikon reissu etelän lämpöön ja sitten varmaan matkailuautoilua ympäri Suomea, riippuen tuosta meidän pojasta.

Tuli muuten mieleen niille jotka taistelee finnejä vastaan. Itelläni on lievä akne ja etenkin nyt raskausaikana kun naama rasvottuu vielä hirveempää tahtia niin yksittäisiin näppyihin on jeesannut (ainakin mulla) tosi hyvin apteekista saatava sellainen pieni tuubi Skinorenia. Se on joku geeli....mikäköhän oli mut laitetaan vain näppyihin. Sitä voi huoletta käyttää raskausaikana. Yön aikana on mun näpyt kuivunu kasaan ja jos oon kerenny laittaa ajoissa niin ei oo pahaks edes ehitnyt puhjeta. Nyt on naama lähes näpytön kiitos tuon ja uuden ihonhoitosarjan :)

Pampula85 kirjoitti:
Minua houkuttaisi kanssa tuo kotidopplerin hankinta. Tässä vaiheessa raskautta se olisi mielenrauhan kannalta hyvä hankinta.

Varoituksen sanana, että tuo laite voi joskus aiheuttaa myös mielenrauhan menettämistä, jos joku kerta ne sydänäänet eivät löydykään... Itse olen tosin onnistunut pitämään "pään kylmänä", jos masuasukki ei joku kerta osukaan kohdalle ja kokeillut myöhemmin uudestaan, jolloin äänet ovat onneksi löytyneet. Sun vauveli tosin on jo isompi, eli ei ehkä pääse enää niin tehokkaasti piiloon kuin tämä meidän tirri n. viikko sitten.

Ihania kesäsuunnitelmia ihmisillä, mukavaa rentoutumista luvassa monella. Me reissataan miehen ja neljän koiran kanssa ensi kuussa Viroon Pärnuun, jossa on pari koiranäyttelyä + kosolti vapaa-aikaa oleskella rannalla tai sateen sattuessa kylpylöissä. Kyseessä on vain pitkä viikonloppu, mutta odotan sitä innolla. Muuta reissusuunnitelmaa ei oikeastaan ole tai ne rajoittuvat kotimaan rajojen sisälle. Mökillä olisi tarkoitus ehtiä olemaan paljon, kun ei tälle kesälle ole luvassa koiranpentusia, eli pääsee vapaammin kulkemaan.

Mieliteoista. Mä voisin skipata lämpimät, 'oikeat' ruuat vaikka kokonaan ja elää sen sijaan raikkailla viileillä, maustamattomalla jugurtilla kera hillon / marjojen, vauvanruuilla (hedelmä- ja marjasoseilla), omenilla, viinirypäleillä ja ananaksella! Kaikki hedelmäinen ja raikas siis on NAM!

Kaikki hyvin aamuisessa ultrassa <3 hematoomaa vain hiukan jäljellä, joten enköhän minäkin voi jo hieman hengähtää :)

Mukavia kesäsuunnitelmia ihmisillä täälä!! Meidän piti kanssa lähtee lomalla turkkiin viikoksi, mutta jouduttiin perumaan matka, koska lentäminen on mulla kiellettyä nyt. Siis lääkäri kielsi sen koska mulla on tullut vuotoo hematoomasta ja sikiö ollut tarkassa seurannassa, silloin ei kuulemma suositella lentämistä. Hiukan harmittaa, mutta tärkeintähän on pienen hyvinvointi.

Onko täälä ketään hoitoalan ihmisiä? en muista onko tullut täälä puheeksi, enkä jaksanut lukee taaksepäin aikaisempia kirjoituksia... ite oon lähihoitaja ja töissä vanhainkodissa, mietin vain että kuinka te muut olette jaksaneet?? kuinka fyysistä työtä teillä on... omalla osastollani on täysin vuoteeseen hoidettavia ja raskastahan se on. Lääkärikin varoitteli, että paljon ennen äippäloman alkua pitää jäädä jo pois.

Pitäs mennä päikkäreille, tänään alkaa yövuorot x3 ja sitten onneksi viikon lomapätkälle. Tehdään miehen kanssa pieni roadtrippi tukholmaan, ihanaa lähtee hetkeks tuulettuu ja täytyhän sitä jotain kivaa keksiä kun ei sinne turkkiin päästy lähtee..

Krepa: Olen itse ollut vanhainkodissa töissä ja työkaverini oli raskaana. Viikkolla 25 hän lopetti mammojen ja pappojen nostelut kokonaan, eikä esim. käännellyt heitä vaan pyysi jonkun muun tekemään sen puolestaan. Hänellä oli myös ollut alkuraskaudesta pienoisia komplikaatioita, en tiedä yhtään tarkemmin että mitä, mutta kuitenkin. Kannattaa ihan vain varmuuden vuoksi alkaa ottamaan hieman kevennetty työtahti heti, kun alkaa tuntumaan siltä.
Tämä nyt ei hoitoalalla työskentelyyn liity, mutta itse olen tällä hetkellä viherrakennusta opiskelemassa ja meneillään työssäoppiminen. Ihan heti alkuunsa opettaja sanoi minulle, ettei minun tarvitse tehdää mitään, mikä saattaisi olla haitallista sikiölle. Esim. en saa käyttää tärylätkää (sellainen mukava härveli, joka tamppaa maata tiiviiksi ja tärisee ihan hulluna), rakentaa luonnonkivimuuria (kivet painavat n.30kg ja ne pitää nostaa maasta omin voimin), myös työkoneilla ajaminen on kielletty (työmaat kun tunnetusti ovat epätasaisia ja kone itsessäänkin tärisee melko runsaasti) ja jos tulee minkäänlaisia kipuiluja alavatsaan tai alkaa vähänkin supistelemaan, niin pitää heti lopettaa. Teen työharjoittelua koulun työmaalla, etten joutuisi tekemisiin hyönteismyrkytettyjen ja lannoitettujen alueiden kanssa.
Muista ottaa rennosti ja nauttia kasvavasta pienestä ja vielä kerran pahoitteluni toisen menehtymisestä. emoticon

Tänään oli toinen neuvolakäynti. Kyllä kovasti helpotti oloa. Olen täälläkin jo monesti maininnut, että juuri mitään oireita raskaudesta mulla ei ole. Väkisinkin sitten hiipii päähän pieni epäilys, että josko kaikki ei olekaan kunnossa. 1,5 vkoa sitten nähtiin pikkuinen nt-ultrassa ja tänään kuulin vahvat sydänäänet vaikka neuvolatäti kovasti varoitteli, että älä sitten pety jos ei kuulukaan. Onneksi kuuluivat, nimittäin pieni paniikki olisi iskenyt jos niitä ei olisi kuulunut.

Muutoinkin kaikki tuntuu olevan aivan mallikkaasti. Paino oli pudonnut pari kiloa, vaikka olen herkutellut ehkä vähän liikaakin. Mutta eipä tuosta nyt vielä ole haittaa. Hemoglobiini on parempi kuin koskaan aiemmin ja verenpaine mulla on aina ollut alhainen. Joten pitäisi kai vaan nauttia tästä ajasta ja odotella masun kasvamista. Tosin pientä kasvua on ehkä jo huomattavissa.

Meillä kesäsuunnitelmia ei juuri vielä ole. Itselläni loma aikaa 1,5 viikon päästä ja jatkuu sitten äippälomaan asti. Muutenkin olisi 10vkon kesäloma ja todennäköisesti en ainakaan mitään täysiä tunteja enää saa siksi pariksi kuukaudeksi, kun voisin syksyllä olla vielä töissä. Mies sitävastoin on sellaisella alalla, että lomailee talvella ja painaa kesän töitä oikein olan takaa. Toisaalta kurjaa, kun mitään suurempia kesäsuunnitelmia ei voi tehdä, mutta onpahan mulla apua sitten vauvan kanssa talvella! Ajattelin nyt vielä panostaa täysillä koiran kanssa kisaamiseen niin kauan kun vielä maha antaa periksi juoksemisen ja täysipainoisen treenaamisen. Sitten syksyllä alkaa koirankin loma :)

ei aina hirveemmin tee mieli hehkuttaa lukihäiriöstä mut siis tosaalta taas on hyvä kertoo koska sitä ihmiset ymmärtää asian paremmin. Meriy ja muut en koe että mua säälittäs mitenkään sen takia mä oon oppinut itse elämään asian kanssa... onko ihmmeiset jo ostellut vauva tavaroita?? mulla on kaukalo jo aikoja sit hommattu kun sain tutulta ja haalari myös, vaunut osti 80€ tutulta ja sit on paljon ystäviä joilta tuun saamaan lasten vaateita 

Takaisin