Toukokuun pulinat!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja romppu88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Streittailu???mittee tarkottaa...

Meillä o eka neuvola lääkäri vasta 26 viikolla.

Hirveesti tekstiä voi luoja.

Mie vetäsin uuvelleen viikon sisään sitten mahataavin sairastoo kuumeen kanssa.

Jotai piti kirjottaa mutta lukiessa tyhjeni pää.

kaylies: streittailu on vähän niinku alkoholin pois jättäminen :) siis enkun sanasta straight alunperin tulee tää. On sillä ihan laajempiki merkitys, mutta tässä tapauksessa kai kirjoittaja (en muista kuka oli) tarkottii just siis holittomiin siirtymistä.

Ja niitä sokerirasituksia tehdään eri tavoin eri puolilla Suomea ja jopa eri neuvoloiden alueella. Mun neuvoloissa on ollu niin, että kaikki ensisynnyttäjät menee rasitukseen viikoilla 12-14 ja viikoilla 24-26 (paitsi jos ei oo diabetesta suvussa, ja on bmi alle 25 ja on nuori). Ja ymmärtääkseni uudelleensynnyttäjät menee rasitukseen vaan, jos on aiemmin ollu raskausdiabetesta ja joissain tapauksissa just siis noilla myöhemmillä viikoilla.

Mulla sen litkun juominen itsessään ei teetä ongelmia. Lähinnä se hereillä pysyminen siellä kun pitää 2 tuntia oottaa. Ja sit kun viimein pääsee syömään niin se on jo liian myöhäistä sen päänsäryn kannalta, eli särky tulee no matter what. :(

Ja mä meen kans NKL:lle synnyttään, joten neuvolasta menee sinne lähete ja sieltä tulee kutsu, jossa on sit ne molemmat ultra-ajat.
Mulla on seuraava raskausneuvola rv 15+4, eikä tietääkseni siinä ollu mitään lääkäriä. Eipä siinä mitään, ei mulla niin suurta hinkua lääkäriin ookaan, kun ei tunnu mitenkään ihmeelliseltä. Ja tietty pääsen heti lääkäriin, jos haluan, jos tulee semmonen olo. Soitan vaan sit neuvolaan. :)

Nyt syömään kun tuo esikko nukahti päikkäreille!

Kaylies: Peekay67 osittain jo vastasikin tuohon streittailu-määritelmään, ja mä voisin vähän laajentaa. Streittaus tulee englannin sanoista straight + edge, ja tarkoittaa päihteettömyyden (alkoholi, tupakka, huumeet) ja punk-musiikin riemukasta sekamelskaa emoticon

Mä oon ihan pihalla noista neuvola/lääkäri-hommista. Neuvolassa puhuttiin "ensimmäisestä lääkärikäynnistä" tuon np-ultran yhteydessä, ja kyllähän se ultraaja olikin lääkäri, mutta ei siltä juuri mitään mulle hyödyllistä tietoa irronnut (paitsi tietenkin se tärkein; että vauva on hengissä ja kunnossa). Kovasti se lateli assistentilleen erinäisiä lukuja ja lyhenteitä, joista mä en tajunnut mitään. Ehkä vien tuon sieltä saamani lapun seuraavaan neuvolaan ja pyydän suomennokset. Vai osaako joku teistä tulkata tätä herpealle haiskahtavaa litaniaa: Lv norm Plac takas Ei FD-nest ovariot tav Cx ok emoticon

Miten muuten te monikulttuurisissa perheissä elelevät, mitä kieltä teillä puhutaan kotona? Aiotteko kasvattaa lapsenne yksi- vai kaksikielisiksi? Mä oon opiskelujen myötä ja yleisestikin kiinnostunut lasten kieltenoppimisesta, ja noi monikielisyystapaukset on ehkä kaikkein mielenkiintoisimpia. Meillä on suvussa yksi perhe, jossa äiti puhuu lapselle suomea ja isä englantia. Suomi on heillä ykköskielenä, mutta kyllä tämä nelivuotias puhuu jo isänsä kanssa englantiakin. Jännää seurata, miten käy sitten, kun muksu menee kouluun. Saattaa tulla ensimmäisillä enkuntunneilla aika tylsää emoticon

Mä asun Keski-Suomessa ja meidän neuvolatäti sanoi että täällä on neuvolalääkäri 1-2 kertaa raskauden aikana jos ei tuu mitään ihmeitä eteen. Tänään rv. 14+0, seuraava neuvolakäynti (ei lääkäri) kesäkuun alussa, eikä vielä oo ainakaan puhuttu mitään lääkäriajasta... Eipä mulla mitään hirveetä hinkua sinne lääkärille oo, kun ei kuulu lempi-ihmisiini... :D

On se kumma kun ei lääkärit voi puhua potilaalle niin että siitä voisi ymmärtääkin jotain. Ihan villisti lähtisin tuosta arvailemaan että voisi tarkoittaa lapsivesi normaali, istukka takaseinämässä, ovariot eli munasarjat tavalliset. cx voisi tulla sanasta cervix eli kohdunkaula. "Ei FD-nest"?? Siihen en kyllä keksi mitään mitä se voisi tarkoittaa. :D

Kiitti teille kun kerroitte noista lääkärineuvola-ajoistanne. Enpähän ainakaan ole ainoa jolla ei ole lääkärineuvola-aikaa vielä sovittu. Taitavat säästää meidän uudelleensynnyttäjien kohdalla täällä mun paikkakunnalla :)

Midge84, täällä on nähty painajaisia että mies on yhtäkkiä halunnu erota... niin ja pari yötä sitten näin semmosta unta että olin juhlissa kavereiden kanssa ja join lonkeroa ja poltin tupakkaa, ja mulla oli tosi hauskaa... yhtäkkiä sit katoin mahaani ja tajusin että ei hemmetti, miten mä nyt tälleen, mähän oon raskaana! Se oli kauhee "järkytys" muka siinä unessa... sitten toisaalta oon nähny paljon myös niitä unia, joissa vauva on syntyny ja kaikki on ihanaa ja paljon helpompaa ku mitä olin kuvitellu... mut hirveesti on kyllä tunteet mukana noissa unissa nyt kun on raskaana. emoticon

Täälläkin asutaan Espoossa ja ensimmäinen neuvolalääkäri piti olla ens viikolla 13+5, muta jouduin siirtämään viikolla eteenpäin töiden takia.

Hei te jolla on jo kokemusta mahan kasvamisesta niin onko teillä ollu jotain tuntemuksia siitä kasvusta? Mulla meinaan ollu tänään ja eilen sellanen jännä mahakipu. Sellanen ei tavallaan yhtään kipee, mut tuntuu vähän siltä kun joku siirtäisi sisuskaluja paikaltaan. Ja tänään näytti siltä et maha olis kasvanu. Mutta olen myös kova ihminen kuvittelemaan asioita emoticon  Kun oma mahakin on aika plötsö.

Mä haluan jo sinne rakenneultraan!!!! Olen malttamaton.

Onko ihmiset jo ostellut vauvalle jotakin? Itellä kuumottaisi kamalasti ostaa jotain kivaa pientä nyplättävää.

Mutta kohta kannatetaan Suomi voittoooooooon!

Sunnutai iltaa ja jännittäviä hetkiä jääkiekossa :)

Asun ite Keminmaassa ja meillä ei ole neuvolassa puhuttu mitään koska olis neuvolalääkäri. Eli ei mitään tietoa :D

Ja mulla ainakin tosiaan näkyy vauvamaha jo päälle päin tosi hyvin ku olin äitin tykönä yökylässä Kemissä Jasminin kans kun mies ja isäpuoleni lähti mökkeilemään perjantaina ja tänään tuli sitten ja pääsee mussukan viereen :D Eli eilen oltiin äitin, pikkuvelipuolen ja neidin kans ulkona koko päivän ja äidin naapuri tuli juttelemaan äitini kans niin kävin sanomassa äitille että teen sille lehtikasoja valmiiksi niin naapuri kysy multa kun oli vähän tiukahko takki päällä että ootanko vauvaa, eli kyllä sen hyvin näkee jo päälle päin ja sivusta kun on sen verran pyöristynyt maha.

Mulla on semmosia tuntemuksia ollu tässä mahan kasvaessa että on normaalia enemmän paineen tunnetta tuolla kohdun kohdalla, välillä tuntuu että mahassa tärisee :D ja maha on aika kovan tuntoinen kun sitä painaa ja on lähtenyt pyöristymään jo tuolta rintojen alta.

Että tässä vähän alkaa pikkuhiljaa pelottaan kuinka iso se on sitten loppuvaiheessa kun nytten on jo aika vauvamaha vaikka viikkoja on 14+1 :D Ei oo kyllä ainakaan turvotusta enään havaittavissa :D Iloinen oon tästä raskaudesta siinä mielessä että ei yhtään finnejä ole tullut, Jasminin aikaan oli ihan naama täynnä niitä :)

Kylellään tuntuu jo vähän vaikealta nukkua kun yleensä nukun kylellään silleen että päällimmäinen jalka on koukussa alla olevan jalan edessä, semmonen puolimaha asento, selällään ei onnistu mulla nukkuminen koskaan kun on vahingoittunut alaselkä kolarissa, eli kun pitemmän aikaan selällään makoilee niin yrittää siinä sitten kääntyä kyljelleen niin vihlasee tosi ikävästi alaselästä, mitään siellä ei ole kuitenkaan näkynyt kun olen käynyt viimevuonna röntgenissä, jokin venähdys siellä varmasti on joka vaivaa sitten :/

Jasminin aikaan oli ihan hirveetä loppuvaiheessa tuon alaselän kans ja en kyllä toivo tässä raskaudessa niitä alaselkäkipuja enkä myöskään niitä nivuskipuja kun piti neitinki aikana itkien kääntää kylkeä ku kävi niin kipeästi nivusiin. :D

Viimeöiset fiilikset emoticon  Havahduin masusta tuleviin hipsutuksiin alkuillasta, kun telkkarissa pärähti soimaan Ihanaa Leijonat ihanaa. Tajuttomasta hipsutuksesta sain nauttia, kun Suomi löi ensimmäisen maalinsa ja voi, ei ole edes sanoja kuvaamaan sitä fiilistä, kun Leijonat vei mestaruuden ja masussa oli hirveä meno päällä. Itkuhan siinä tuli, kun maamme laulu raikasi ja masussa oli vipinää. Aamuyöstä sitten masussa alkoi protesti muutaman tunnin yöunien jälkeen.

Ihan oikeaan perheeseen tulee pieni jääkiekosta innostuja. Tiedän, että minun tunteisiinhan se pien reagoi, mutta näen jo sieluni silmin, miten täällä kannustetaan Suomen leijonaa mestaruuteen koko perheen voimin joka vuosi emoticon

Niin ja jotenkin tämän kaiken kruunaa se, että yläkerrassa alettiin juhlimaan klo 5:15 ja tämä mammahan järjestää niille häädön. Sitä kun tuntuvat jatkuvalla möykkäämisellään haluavan. Kävin parvekkeelta huikkaamassa, että sopisi olla hiljaa ja vastauksesi sain 'laittaisiko joku ikkunan kiinni'. Vein sitten lappusen postilaatikkoon, jossa ilmoitin, että nyt riitti jatkuva möykkä ja häätöä heille anon. Poliisiakin ollaan koitettu aikaisemmin saada paikalle tuloksetta. Ollaan hätänumeron päivystäjän mielestä liian hätäisiä soittamaan poliisia paikalle. Soittaisi kyllä varmaan itsekin, jos kuulostaisi siltä, että naapurit tulee katosta läpi ja siellä riehutaan sellaisessa kaatokännissä, että on ihme ettei sinne ole kukaan vielä kuollut.

Meriy, ihanaa, sielläkin on jo alettu tuntemaan liikkeitä! emoticon Se tuntuu varmasti aina yhtä uskomattomalta, oli sitten kuinka monetta kertaa raskaana tahansa.

On sulla inhottavia naapureita :( Mekin jouduttiin kärsimään samanlaisista kun asuttiin vielä Oulussa. Basson jytke raikui ja aamusta yömyöhään ramppasi porukkaa, ilmeisesti kerääntyivät aina sinne juomaan ja muutenkin. Lappua laitoin luukusta ja kohta sieltä tuli kaks teini-ikästä pissistä kysymään että "mikä toi lappu nyt oli." Sitten kaikki kiellettiin ja meitä syyteltiin, tyyliin "ei oo tätä kovemmalla ollenkaan soitettu musiikkia" (vaikka juuri 5 min sitten soittivat), ja "kyllä teidänkin lapsen huuto kuuluu meille", vaikka kyseessä oli 6-vuotias joka ei todellakaan saa raivareita tai huuda (ja yöllä sitäpaitsi nukkuu). Sanoin vaan että ilmoitan isännöitsijälle. Onneksi meidän piti asua siinä enää kuukausi sen jälkeen, joten tein ainoastaan ton häiriköinti-ilmoituksen. Alko tosiaan ottamaan päähän, kun ihan viikonpäivästä ja vuorokaudesta riippumatta bassot jumputti täysillä, ja pahin möyke kuulu tyttären huoneeseen. Koskaan ei tienny saako nukkua yöllä vai ei. Ikinä ei tienny millanen päivä oli tulossa ja se stressasi kovasti. Muistettiin kyllä kertoa jokaiselle, joka tuli kattomaan kämppää, millaisia naapurit on. Osaan kyllä nyt arvostaa tätä rivitaloasumisen autuutta ja ihania naapureita... emoticon

Raynan, meillä puhutaan kotona suomea, edoa ja englantia. Mies puhuu lapselle edoa ja englantia ja mä pelkkää suomea. Yhteinen kieli miehen kanssa on englanti.

En eile päässy kirjottaa tänne ollenkaan ja nyt oon vanhempien koneella, et pitää illalla tulla taas omalta koneelta testailee saanko kirjottaa vaiko enkö. Lukemaan pystyn kaiken kyllä :)

No nyt on käyty ultrassa :) Sielä se pikku jumppari jumppas oikeessa paikassa :) Kaveri oli vaan vielä niin pieni että laskettu aika vaihtu joulukuuhun :( että pitää vissiin siirtyä sille puolelle :) mut pääasia et kaikki oli siel hyvin ja sydän löi hienosti :)

Ens viikolla si otetaan uudestaan se sikiöseulonta ku nyt ei vielä voinu ku oli niin pikkuunen :)
oli kyllä mahtava fiilis ja on edelleen!

Heippa piiiitkästä aikaa!!! :)

Itse havahduin tänä aamuna pieniin "pommpailuihin" ja kun aloin tunnustelemaan niin pikkuinen liikahti kunnolla ja tunsin Hänet hyvin!!! Hymy ylti korviin emoticon  Aivan mahtava fiilis!!!
Itse olen kuitenkin RV 14+3 että hiukkasen askarrutti että VOIKO niitä liikkeitä tuntea JO, mutta...110%:n varmuudella ne eivät olleet ilmavaivoja. emoticon

Nopeesti..

Onpa tosi kiva että jotkut tuntee jo vauvan liikkeitä masussa, itse hämmästelen sitä kun en ole tuntenut vieläkään liikkeitä, taitaa tästä meidän vauvasta tulla rauhallinen :D Tai sitten vaan nukkuu paljon :D

Moikka! Tosi pitkästä aikaa. Muillakin on ilmeisesti ollu sama homma, nyt vasta nt-ultran jälkeen uskaltaa kunnolla iloita. 4.5 oli siis ultra, ja kaikki oli paremmin kuin hyvin! Koko vastasi viikkoja, turvotus oli 1,1 ja kaikki raajat löytyi oikeilta paikoilta. Syke oli nopea ja vahva, eipä mikään ihmekään kun muru niin kovin vipelsi siellä <3 Lääkärillä oli oikein vaikeuksia saada kuvia. Tuleva isukki oli aivan haltioissaan katsellessaan ruutua, taisi hänelläkin muutama kyynel poskelle vierähtää..Minähän nyt paruin kuin viimeistä päivää:)
Onnea muillekin hienoista ultrauutisista!

Ihana kuulla, että muutkin ovat tunteneet liikkeitä jo! En oo itse mitään omista tuntemuksistani muille vielä puhunut, kun oon ajatellut että kuvittelen, eikä kukaan sitä kuitenkaan uskoisi. Mutta puolisen vuotta ennen raskautumista oon opetellut tuntemaan oman kehoni, ja aivan varma kyllä olen että ne pienet "kuplinnat" ei mitään ilmavaivoja ole! Masu rupee kyllä jo näkymään. Aamuisinkin näkyy ihan selkeästi, ja iltaisin siihen sitten päälle vielä jumalaton turvotus. Käytän siis tiukkoja paitoja nykyään pelkästään, että näkyis muillekin emoticon

Mulle ei neuvolalääkäristä ole puhuttu mitään. Tosin mulla on ollut vaan yks neuvolakin, meillä täällä ei neuvolaa ole ollenkaan siinä kuussa kun on ultra. Se harmittaa aika kovin, kun hemoglobiinia multa ei oo mitattu vielä kertaakaan ja tää väsymys rupee vähän huolestuttamaan. Ja sitten kun se mitataan, ei ole mitään vertailumahdollisuutta siihen, mitä se raskauden alussa on ollut. Sokerirasitusta ei tehdä ollenkaan, kun en kuulu riskiryhmään. Jotenkin tuntuis hyvältä, että kaikki mahdolliset testit tehtäis läpi, niin tietäis että kaikki on hyvin. Oon välillä vähän luulosairas, mutta sitä tää raskausaika kai teettää;)

Paljon mulla muka oli asiaa ja kommentoitavaa, mutta puolet taisi nyt unohtua..
Voikaa paksusti!

Pitää lisätä vielä tuohon äskeiseen viestiini, että äsken seksin jälkeen tuntui kaksi ihan oikeaa potkua! Ei ollu mitään kuplintaa enää, vaan kaksi selkeää potkua! Ihana tunne <3

Liikkeistä: hui ku porukka tuntee aikasin liikkeet :O Mä en esikoisesta tuntenu ennen ku vasta viikolla 17-> Tosin juu, mulla oli istukka edessä, et se vaimens yli puolet kaikista liikkeistä.. Mm. en loppuraskaudesta tuntenu liikkeitä ollenkaan paitsi kyljelläni maatessani. Vielä en oo ees aatellu, et tuntuis. Ehdin niitä tunnustella vielä mooooooonta mooooonta kuukautta :D Mut kiva juttu, että muut tuntevat :)

Tosiaan mulla ei kahteen päivään kone suostunu päästämään kirjottamaan mitään tänne.. Oli aika jännä olo.. Varsinki ku ensin pääsin ja sit yhtäkkii en enää päässykää. Siis sisäänkirjautuminen onnistu aivan hyvin ja sain jopa tän vastausikkunan auki, mut heti ku yritin kirjottaa, niin pomppas sivu takas yläreunaan.

Onni-Ilona, syötkö sä rautaa ollenkaan? Tai jos et rautatabui haluu syödä, ni pinaattia, punajuurta tms. missä ois rautaa? Samaten muista levätä aina ku mahdollista! Mä en rautaa voi syödä tablettina ku ehkä pari kertaa viikossa, mut yritän muuten syödä kaikkee semmosta, mistä sais ees jonkin verran rautaa. Mulla on siis taipumusta anemiaan ja alhaiseen verenpaineeseen, et joudun oikeesti tarkkailee oloani koko aika.

Sit mun piti kysyy Midgeltä ja Peekaylta, et mistä päin Nigeriaa teiä miehet on? :) Lähinnä just ton kielen takia, et mitä heimokieltä teillä puhutaan, ku siellähä niitä kieliä on useampi sata :)

Raynan: Meillä esikoinen ja muutkin tulevat lapset oppii todnäk 3 kieltä kotona. Mä puhun suomea, mies igboa ja me keskenään puhutaan englantia. Ja vastauksena siis samalla Purrille, että igbo on miehen kieli. :)

Mä ite opiskelen yliopistossa englantia ja musta tulee eräänä päivänä enkunope ja todnäk muutaman muunkin kielen ope, eli kiinnostusta kieliin riittää täälläkin. Tärkeintä on, että vanhemmat on johdonmukaisia siinä kielessä, jota lapselle puhuvat. Jos puhuu useampaa kieltä sekaisin, niin lapsikin menee siinä sekaisin, eikä opi niin helposti niitä kielellisiä sääntöjä ja kielioppia, jonka muuten oppisi ihan itsestään. Eli vaikka itse puhunkin erinomaista englantia, en koskaan esikoiselle kuitenkaan puhu sillä kielellä, vaan ainoastaan suomea, jotta hän oppii edes yhden kielen ihan kunnolla alusta loppuun. Miehelle yritän aina toitottaa, että puhuu omaa äidinkieltään, eikä sekoittaisi sitä englantia sinne, mutta toistaiseksi unohtaa aina välillä ja höpöttää lapselle molemmilla kielillä. Englantia emme siis aktiivisesti opeta, mutta oppiihan se sen siinä sivussa, kun kuitenkin me sitä joka päivä puhutaan..
Pitäisi kyllä meidänkin puhua suomea, kun miehen tarttis vahvistaa (jo valmiiksikin) hyvää suomen kielen taitoaan. Hän kyllä pärjää suomeksi hyvin ja tulee ymmärretyksi ja ymmärtää, mutta olisihan se helppoa, jos ihan kunnolla oppisi hänkin. :)

Nyt suihkuun ja nukkuun!

Hei te uudet jotka olette tänne tulleet niin ilmoittaisitteko tietonne niin voin lisäillä teidät tuonne listalle. :) Kiitos.

Täällä alkanu tää kauhee päänsärky eilen aamulla..Ei auta panadoli poreet kyllä tähän ollenkaan, yöksi helpotti mutta tänään aamulla taas sama jyske. Huhhuh.. Hyi, vajaan 2 viikon päästä olis mulla se ensimmäinen sokerirasitus vaikka sokeriarvot on ollu hyvät niin silti se tehdään mutta tällä kertaa oikeen kahesti, ei siinä muuten mitään mutta se litku on niin hemmetin pahanmakuinen vaikka kyllä sen hyvin pystyy juomaan sukkana alas ku ei saa 12h syödä mitään :D Pitää viedä Jasmin hoitoon mummolaan siks ajaks ku ei viitti sitä ottaa sinne mun mukaan ku eihä se 2h hyvä ku pysyy paikallaan :D Saanpa sitte rauhassa istuskella siellä :) Eli 31.5 sok.rasitus ja 1.6 toinen neuvola ja 4.6 synttärit :D

Minnuska: Mulla auttaa aivan järkyttäviin päänsärkyihin se, että käyn makuulleni ja laitan todella lämpimässä vedessä kostutetun käsipyyhkeen otsalleni. Ei tietenkään ole mitään takeita siitä, että sinua auttaisi, mutta suosittelen kokeilemaan.

Kävin eilen taas hammaslääkärissä kiusattavana. Lääkäri oli täällä kertaa todella mukava, vähän tietysti potki persauksille, että hoidattaisin nyt tuon hampaani kuntoon, mutta muuten oli todella ymmärtäväinen ja kehui. Pärjäsin kuulemma todella hyvin, kun vain kerran aloin hyperventiloimaan ja sain senkin loppumaan todella nopeasti. Hyperventilointi alkoi siitä, kun hoitaja päätti asettaa sen kierukkaimurihärvelin paremmin mun suuhun. Mokama runnoi sitä väkisin alaspäin niin, että paksuin kohta mun huulesta jäi sen härvelin ja hampaan väliin. Siinä vaiheessa tietysti oma keskittymiseni aivan muihin aiheisiin, kun juuri sillä hetkellä tapahtuvaan herpaantui ja voi luoja sitä tunteiden ryöppyä, se pelko oli jotain aivan järkyttävää. Ihmettelen, että sain itseni niinkin pian rauhoittumaan, ennen olen vähemmästäkin pyörtynyt. No meinasin sitten alkaa raivopäänä huutamaan, kun sain kuulla, että se edellinen hammaslääkäri oli laittanut väliaikaisen paikan niin, että mun ien ja hammaskanava tulehtuu ja tuo hammaslääkäri ihmetteli, että kukahan amatööri sen paikan on laittanut. Itse olen aivan varma, että se mokoma hirviö oli laittanut sen tarkoituksella, niin että varmasti tulehtuu. Luuli varmaan, etten muuten hoida suutani. Voi että osaa ärsyttää! Onneksi tuo toinen sitten korjasi edellisen tekemän virheen. Edelleenkin on leuka jumissa tuon hammaslääkäri reissun jäljiltä ja puudutuskohtiin sattuu vielä sen verran, etten saa suutani kunnolla auki saati kykene pureskelemaan kunnolla. Mies nauroi kippurassa eilen, kun söin pientä pasta-annostani 40 minuuttia. Olin pilkkonut annokseni niin, ettei sitä tarvinnut pureskella ollenkaan ja pienellä lusikalla sitten lapioin hiljalleen ruokaa naamaani. Kyllä siinä alkoi itseäänkin naurattaa, kun tajusin ruuan viilenevän viilenemistään, enkä ollut päässyt edes annoksen puoleenväliin emoticon

Takaisin