Toukokuun pulinat!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja romppu88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä käytiin eilen np-ultrassa. Jännitti kovasti että onko kaikki kunnossa.

Masussa köllötteli jääräpäinen kaveri, puoli tuntia yritettiin saada kääntymään että saataisiin niskapoimu mitattua :D Sitten sekunniksi kaveri malttoi kääntyä että saatiin np- ja CRL-mitat otettua :D CRL-mitta vastasi oletettua, eli laskettu aika varmistui ja olen virallisestikin rv 12+5 :) Np-mitta oli 0,95mm ja kaikki riskilukemat olivat todella alhaiset, saatiin heti tietää nekin. :)

Nyt voi keskittyä "pesän tekoon" ja olemaan onnellisesti raskaana <3

Moikka kaikille.

Mä en oo aikoihin käyny tääl kirjottelemassa ku ei oo jotenki viittin ennen ku sai varmuuden että kaikki on vuavalla hyvin.

Eli siis np-ultrassa käyty ja kaikki näytti erittäin hyvältä ja mahassa oli oikein liikkuva vauva:)
Ultrassa kätilö sano että mulla on todella eteenpäin kallistunu kohtu ja totes vaan et maha tulee aikasemmin esiin ja liikkeet tuntuu varmaan jo tosi aikaseen :) aikasemmin ei oo ollu kohtu noin eteen päin kallistunu mut on kuulemma ihan normaalia uudelleen synnyttäjillä..Ekaks yritti ultrata sisäkauttaa mut kohtu oli niin kallistunu et joutu ottaa mitat mahan päältä ja näkyvyys oli erittäin hyvä..pääperämitta oli 47mm ja vastas just viikkoja eli silloin oli 11+5, turvotus oli 1.1 ja on kuulemma ihan normaali ei mitään huolta..

Verenpaineen kanssa on taas ongelmia niinku aikasemminkin. Aloitettiin lääkitys kun paineet on niin korkeat :( mutta kuhan raskautta seurataan hyvin ja käyn lääkärillä useasti ja seurataan istukan toimintaan ni kaikki pitäisi mennä hyvin niinkuin aikaisemminkin. Mä joudun ton verenpaineen takia viikon 24 jälkeen käydä 2 viikon välein ultrassa ja synnytys käynnistetään viikolla 38..mutta toivottavasti paineet pysyy kurissa ja kaikki menee hyvin.

Tässä tuli taas omia kuulumisia paljon :)

OIkein aurinkoista viikonloppua kaikille :)

p.s pahoinvointi helpotti mutta palasi takasin :(

Heippa! Ihanaa äitienpäivää teille kaikille JO äideille! ME muut vietetään sitä sitten ensi vuonna! :) <3

Täällä sain järjestettyä eilen omalle äidille jymy-yllärin vauvauutisesta! Kirjoitin runon korttiin ja annoin äipälle. Siinä se sitten luki sitä ja olisitte nähnyt sen ilmeen!!! Huus "apua nyt menee jalat alta" ja rupes itkeämään.emoticon  Siinä sitten iso-mummikin sai samalla tiedon. Hän kertoi siinä sitten ettei ole yhtään yllättynyt, koska tiesi asiasta. Oli kuulemma nähnyt enneunen!! Hui!
Tänään on sitten vuorossa tuon miekkosen äiti. Nyt olen itse vielä töissä, mutta sanoin ettei saa kertoa ennen ku minä olen tullut kotiin. Haluan nähdä hänen ilmeen! Kaikki tähän asti olleet ainakin erittäin positiivisia ja innokkaita! Äitikin halusi väkisin itselleen yhden ultrakuvan ja laittoi sen sitten makuuhuoneen seinälle kehyksiin! :D Oma iskä sai tietää keskiviikkona ja hän olikin sitten soittanut jo kummit ym läpi. :D Nyt vain TOIVOTAAN, että kaikki menee hyvin! Muuta ei voi.

Ensi vuonna sitten, minäkin olen äiti emoticon 

Mukavaa äitienpäivää kaikille äideille ja heille, jotka kokevat jo olevansa äitejä, vaikka esikoinen vielä masussa makoilee.

Meillä siis pienesti juhlistetaan äitienpäivää. Meistä molemmista se olisi kurjaa, että vain toinen saisi tänä vuonna juhlistaa vanhemmuuttaan, kun la on sopivasti juuri ennen isänpäivää ja kyllähän tässä jo itsensä aivan äidiksi tuntee. Muutamat äitienpäivä onnittelut olen jo saanut. Tänään ollaan menossa Linnanmäelle syömään ja katselemaan miten paikka on muuttunut, että tietää suurinpiirtein mistä löytyy mitäkin, jos ensi kesänä oman pienen kanssa siellä kävisi vähän huvittelemassa.

Mitenkäs, ollaanko teillä jo pikkuhiljaa alettu tututtelemaan termeihin äiti ja isä? Meillä on kissalle 9kk höpötelty isistä ja äidistä esim. 'isi suuttuu jos huomaa, että olet taas hypännyt jääkaappiin.'

Jon, ihanasti sun suku suhtautunu sun raskauteen! Voi että... emoticon varmasti mukavaa kun tuntee että oma vauva on haluttu ja tervetullut sukuun. Niin ja onnea kaikille äideille munkin puolesta, niin nykyisille kuin tulevillekin! Täällä sain aamupalan, äitienpäiväkortin, piirrustuksen ja äitienpäiväesityksen (pääosissa hevonen, nukke ja auto) aamulla sänkyyn... emoticon Kyllä ne lapset osaa olla ihania... ja tuo mies myös. emoticon

Zaana, olen kyllä itsekkin TODELLA helpottunut kun kaikki ottivat asian niin kivasti. Pelkäsin saarnoja opiskelusta ym. ( Vaikka ammatti onkin, mutta jatko-opiskelut) Mutta eilen todella tuli suuuuuri helpotuksen huokaus! Ja nyt jännään tuota anopin reaktiota! Tunnin päästä sen näkee! :)

Hyvää äitienpäivää tosiaan kaikille!
Meillä vietetään nyt ensimmäistä oikeaa äitienpäivää. Vuosi sitten LA oli mennyt jo viikko sitten mut masuasukki oli tiukasti vielä omassa sopessaan. Äitienpäivän kunniaksi sain nukkua aamulla pitkään ja sillä välin isi ja poika olivat askarrelleet taikataikinaan esikoisen jalan- ja käsien jäljet. Se oli ihan maalattu ja kaikkea <3

Hyvää äitienpäivää kaikille!
Tänään onkin ollut oikein uutisten julkistuspäivä. Kerrottiin samantien lähes kaikille läheisille, jotta kaikki "tärkeät" saisivat tiedon meiltä eivätkä tuntisi että heille on jätetty kertomatt. Kaikki olivat todella iloisia ja innoissaan. :) Niin arvelinkin, mutta silti jännitti yllättävänkin paljon kertoa. Onhan tämä suuri asia. Ihanaa, kun asiasta saa nyt puhua avoimesti niin alkaa se itsellekin tuntua yhä todemmalta. :) Ja sain ensimmäisen äitienpäiväkukkasenikin jo näin vähän etukäteen. :)

Huomenta!
Täällä vietettii hieman erilainen äitienpäivä viikonloppu. To aamuyöstä asti tyttö oksenteli ja ripuloi ja ite aloitin pe iltana saman ja mies lauvantai aamuna. Mies ja mie selvittii jotensakkii lauvantaina siitä ohi, mutta tytöllä jatkuu ripulointi niin että käytiin varulta päivystyksessä eilen.Nyt sitten odottelen lääkärin soittoa kun unohin eilen pyytää saikkulappua.

Kun emme sitten päässeet mummojen lluokse niin laitoin niille pienoisen runon tekstiviestillä ja onniteltiin äitienpäivästä nii kummatkin soittivat iloissaan meille sitten. muille kerrotaan sitten kuhan nähdään heitä.

Heips kaikki!

Meidän äitienpäivä mitä vietin äitini kanssa meni Tampereella koiranäyttelyssä ja hyvin sielä meni eli saatiin äidille hyvä milei :)

Tänään mulla oli neuvola lääkäri ja neuvolatäti mittaili eka verenpäineet ne oli 120/78 eli ihan hyväsit sain tietää verikokeiden vastauksen niskapomusta sieläkään ei mitään  hälyyttävää yhtään eli kaikki hyvin... Lääkärillä kohdun suu oli kiinni ja kiinteä pituus 3cm kirpun syke oli 140 kun läydettiin se pinen etsinnän ja uudelleen etsinnän jälkeen kirppu ei olisi haluunut että sitä tutkitaan mut kaikki siis oikein hyvin. Nyt sitten odotellaan rakenne ultraan aikaa mikä pitäis olla 6viikon päästä 

Huh, viimein huomenna vapaa! Seitsemän työpäivän putket ei kyllä sovi mulle enään yhtään!

Saatiinpa eilen kerrottua tuolle toiselle tulevalle mummille. Miekkonen kysy äitiltään että haluaako tämä nähdä muutaman valokuvan. Äitihän oli siinä sitten, että tottakai. (Ei osannut avistaa yhtään) Kaivettiin sitte Ultrakuvat esiin ja annettiin katseltavaksi. Voi sitä tunnetta. Toinen meni ihan sekaisin ONNESTA! Kädet tärisi ja silmät kostu. Kuului vaan "voi tämä oli paras äitienpäivä ikinä" .emoticon

Elikkäs nyt läheisimmät tietää, ja kaikilta niin täydellisen positiivinen reaktio! emoticon

Heippa vaan kaikille pitkästä aikaa!

On ollu niin kiireistä nyt, etten oo ehtiny kirjottelemaan kuulumisia, mutta oon toki välillä käyny pikasesti lukeen teidän kuulumiset :)

Nyt on sitte nt-ultra takana ja hyvin meni emoticon  Pikkunen ojenteli käsiä ja jalkoja, mutta ei millään suostunu kääntyyn niin päin, että ois saanu mitattua niskaturvotuksen. Hankala tapaus oli kuulemma lääkärin mielestä.. Siihen mies, että taitaa olla tullu isäänsä :) Ensin otettiin alakautta ja pieni oli koko ajan selkä ultraan päin ja lääkäri paineli mahaa, että ois saanu kääntymään, eikä onnistunu. Sitte koitettiin mahan päältä ja siinä tietenki oli oikeen päin heti, mutta käänty taas selin ultraan.. :D Loppujen lopuksi saatiin alakautta niin, että pieni oli ylösalasin. Niskaturvotusta oli 0,7mm (eli normaali) ja pituutta oli 48mm. Muutenki kaikki elimet ja raajat oli ok, eli hienosti meni emoticon  Päivällä mentiin eteenpäin varhaisultran raskausviikoista, eli nyt 11+4. Ja laskettu aika siirty päivällä taaksepäin, eli 25.11.2011 (eli saa päivittää sinne listaan :)

Kyllä siinä sydän hypähti taas, kun näki pienen ihmisen sielä köllimäsä ja tällä kertaa vielä kuuli sydämen lyönnit <3 Mieski oli innoissaan ja oli heti, että "sun ei pidä nyt stressata mistään, ettei vauvan syke nouse.." Ihana, ku huolehtii.. <3

Ens viikonloppuna päästään sitte kertomaan miehenki vanhemmille, että niistä tuleeki isovanhemmat :) Pääsiäisenä tosiaan kerrottiin mun vanhemmille ja siskolle ja veljelle, kun ne asuu 500 km päässä ja mennään sinne seuraavan kerran vasta kesäkuun alusa. Ei haluttu kertoa puhelimesa. Kaikki oli tosi ilosia ja mun isällä tuli ihan kyyneleet silmiin ku kuuli että siitä tulee pappa :´) En onneksi saanu mitään saarnaa mun opiskelujen keskeneräisyydestä, vaan äiti ja isä oli molemmat tosi innoissaan :) Äiti alko heti kahtoon, että mikä vauva on horoskoopilta ja kiinalaiselta horoskoopilta ja kävi ilmi, että tänä vuonna syntyneet on jäniksiä kiinalaisesa horoskoopisa, niin nyt ne kaikki sanoo jänislapseksi ja pikkujänikseksi emoticon  Parin päivän päästä näkee mikä miehen vanhempien reaktio on, kun nähdään ne seuraavan kerran :)

Kiva Shiny kun sait hyviä uutisia ultrassa emoticon Mulla oli tänään toinen neuvola. Lähiaikoina on ollu punertavaa vuotoa muutamana päivänä, mutta loppu sitten eikä sille mitään syytä löydetty. Turhaan stressaa vaan tommonen. Kuunneltiin sydänäänet, ne oli jotain 150 parhaimmillaan. emoticon Tässä lukuja:
Verenpaine 114/71
Painonmuutos/viikko +19g
Pissa puhdas
Hemoglobiini 113

Obsidania alan nyt sitten syömään, kun tuossa raskausmonivitamiinissa on niin vähän rautaa. Neuvolassa neuvottiin syömään molempia niin jatkan nyt sitten noita vitamiinien syöntiäkin. Meinasi, että B-vitamiini vois auttaa oksenteluun ja pahoinvointiin... tässä on taas viikko menny oksennellessa ja yökötellessä, vasta iltapäivällä klo 14-15 pystyy jotain syömään niin ettei oksenna. Sillon onkin sitten ihan tajuton nälkä, joka jatkuu koko illan. emoticon Ja siis päivittäinen pääkipu tullu kans nyt riesaksi. Kysyin neuvolasta, että joko voin alkaa Buranaa syömään kun ei Paramax (vastaa Panadolia) tunnu auttavan. Se sano että eivät suosittele raskausaikana ollenkaan Buranaa! Että mieluummin ottaa vaikka kaks Panadolia tai vastaavaa parasetamolia, KUIN Buranaa. Mutta olipa hyvä että kysyin.
Eipäs täällä sen kummempia, pahoinvoinnin loppumista odotellessa...

Heissan!

Hui ku ootte pulissu kauheesti :D Siis kiva kiva, mut tuntuu et oon ihan pihalla :D Ja siis sehä ei ole teidän vikanne, eikä mulle mikään uus tunne, että se siitä ;)

Mä kerroin eilen mun perheelle, että toinen tulee ja isäni yritti kovasti pyöritellä ultrakuvaa ja kovasti kyseli, että missä mikäki juttu on :) Sukupuoltaki yritti tiedustella, mut totesin et heinäkuussa sitten kerrotaan :) Mulla on vaa ihan semmonen olo, että poika ois tulossa. On nimiki tiedossa pojalle, mut tyttöä saapi sit pähkäillä ihan tosissaa.. Ja siis esikoisesta tiesin tytön nimen heti, mut poikaa ois pitäny pähkäillä :D

Hemppa oli nyt 122 ja siis mulle se on hurjan hyvä, vaikkei se oikeasti taida ollakaan. Mut verenpaine taitaa edelleen vedellä pohjalukemia, elikkä salmiakkia puputan hyvällä omallatunnolla. Samaten ku yritän syödä terveellisesti ja liikkua mahdollisimman paljon, että en iha läskiks vedä tätä hommaa ;)

Sori etten nyt kommentoi kellekään mitään, vaan tuli iha omaa napaa.. Yritän käydä useammin niin saan muilleki kommentoitua jotain järkevää.. Ees suunnillee järkevää :)

Me kerrottiin pikkukakkosesta ekaks mun siskolle puhelimessa (se oli töissä (laivalla) eikä tiedä koska sen näkee seuraavaks) lauantaina 8.5. ja se oli todella innoissaan ja iloinen.

Sit äitienpäivänä kerrottiin puhelimessa mun vanhemmille (ne on Kreikassa lomalla tän viikon) ja niitten reaktio ois kyllä mun mielestä voinu olla parempikin. Siis tajuan kyllä, että tää tuli nopeesti tuon esikoisen jälkeen ja että tietty ne on yllättyneitä, mut ois ne ees voinu teeskennellä olevansa tosi iloisia asiasta... Jäi aika paha mieli siitä puhelusta.

Kerroin sit mun siskolle tuosta puhelusta ja kun sisko soitti mulle sit illalla, niin kertoi jutelleensa porukoitten kans ja oli sitä mieltä, että on ne onnellisia meidän puolesta. En kyllä vieläkään oo ihan vakuuttunu asiasta.

Miehen vanhemmat ja sisarukset asuu muualla maailmalla, joten puhelimessa niillekin sit kerrotaan. Miehen yks sisko on ammatiltaan sairaanhoitaja ja arvasi jo ite tuossa vähän yli kuukausi sitten, kun kerrottiin, että pitää alkaa antaa esikoiselle korviketta, kun ei rintamaito enää oo tarpeeks sille. :) En sit tiijä onko se sisko menny jo kertomaan muille, enkä itse asiassa tiedä onko mies itekään vielä soitellu ja kertonu vanhemmilleen ynnä muille...

Meillä oli kaamea äitienpäivä: mies suuttui mulle jo heti aamulla ja mökötti koko päivän ja valitti kaikesta (tiskeistä, siivouksesta, pyykeistä yms) vaikka just olin edellisenä päivänä painottanu, että äitienpäivänä en aio tehdä yhtään mitään. No se siitä, en halua ees ajatella koko asiaa enää. Ehkä ens vuonna on sit parempi päivä ja ehkä saadaan viettää se mun vanhempien kanssa samassa paikassa (niin on miehelläkin joku malli sitte että miten kuuluu käyttäytyä äitienpäivänä!).

Nyt on pakko mennä nukkuun, aina vaan väsyttää... zzzzzz....

Heips.

Vieläkö sekaan mahtuisi yksi odottaja? Olen 22-vuotias ja jos kaikki menee hyvin, tämä tulokas on esikoiseni. Plussa pamahti aika yllättäin muutama kuukausi sitten, ja nyt on menossa rv 11+6. Laskettu aika olisi siis viimeisten kuukautisten mukaan 24.11.

Raskaus oli kaikkea muuta kuin suunniteltu ja muutama viikko plussan jälkeen oli yhtä sekasortoa. Päätimme sitten kuitenkin että hitto, jos elämä ei nyt ihan varsinaisesti olekaan lapsivalmiissa kuosissa, niin järjestetään asiat niin että on.

Ja tässä sitä nyt mennään; huomenna olisi np-ultra. Ensimmäinen kolmannes on mennyt vähän turhankin rennosti... Pahoinvointia ei ole juuri ollut, mitä nyt sipulin ja sienien haju saa naaman aika ruttuun, mutta väsymystä on sitten riittänyt siitäkin edestä. En tiennyt olevan edes mahdollista, että unta voi riittää ensin 10h yöllä ja kevyesti ainakin 2h päivällä emoticon Nyt helteiden ja mansikoiden myötä on tosin alkanut hitusen helpottaa. Ei vaan viitsi jäädä sisälle makaamaan, kun ulkona on niin upea sää.

Moikka vaan kaikille piiitkästä aikaa!
En oo ehtiny mitään kirjotteleen pitkään aikaan, ku oli tosiaan se muutto meillä tässä... mut nyt ollaan onneks jo saatu tavarat paikoilleen ja kotiuduttukin. emoticon

Ihanasti monella vanhemmat jne. ottaneet vauva-uutisen, meilläkin molempien vanhemmat on kyllä aivan innoissaan ja puhelevat jo massullekin! (vaikkei vauva vielä taida mitään kuullakkaan...) 

Oi ja voih Zaana, yritä olla stressaamatta! Oon ymmärtäny, et joillakinhan tuollaista punertavaa vuotoa saattaa tulla pitkänkin aikaa... voi vissiin liittyä esimerkiksi siihen, että vuotoa esiintyy silloin, kun kuukautisten olis määrä tulla? emoticon

Meriylle voimia inhottavan apen kanssa! Olen kyllä lukenut, mitä hän on suustaan päästellyt ja kihissyt itsekin raivosta! emoticon Onneks sulla näyttäis olevan hyvä asenne ja pystyt suodattamaan toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. emoticon Ja toivotaan, että veljesi tulisi kuntoon nopeasti, eipä hänessä kuulostaisi "ylimääräistä" olevan...

Peekaylle myöskin tsemppejä! Saattaahan se tosiaan olla, että vanhempasi olivat jotenkin sitten niin pöllämystyneitä vauva-uutisesta, että eivät oikein osanneet vielä mitään sanoa... mut toivotaan et hekin siitä tokenisi ja osaisivat olla iloisia teidän puolesta.emoticon

Mulle tuli muuten kutsu rakenneultraan ja se olis nyt sitten 14.6! Jee! emoticon Ihan innoissaan sitä kyllä odotetaan, josko vauveli suostuisi sukupuolensakin näyttämään meille. emoticon

Raynan, tervetuloa vaan mukaan! Kyllä tänne mahtuu! emoticon Ihanasti olette ajatelleet, että vaikka raskaus ei ollutkaan suunniteltu, niin järjestätte asiat vauvavalmiiseen kuosiin. Sitä paitsi, sehän se tässä elämässä on niin ihanaa, että kaikkia asioita ei voi aina tietää etukäteen... Ja onhan teillä yhdeksän kuukautta aikaa valmistautua tulevaan. emoticon

Varmaankin piti jotain vielä kommentoida, mut enpä nyt muista... kyllä tää raskauden aikainen dementia on sitten ihanaa! emoticon

Raynan tervetuloa mukaan! :)

Meriy
jaksamisia! Ihan hullua. Mä olisin pimahtanut jo aikoja sitten. Mutta lohdutan sua sillä, että tämä on juuri se oikea paikka vuodatella kiukkua ja vihaa! Niin ja tietenkin kaikkea muutakin. :)

Mulle tuli kutsu tutkimukseen jossa tutkitaan raskausdiabeteksen ennaltaehkäisyä. Olen nyt viikon verran pohtinut osallistunko siihen ja tänään sitten se tutkija laittoikin tekstiviestiä, että olenko saanut postin. Taidan päätyä siihen, että osallistun. Ei siitä haittaakaan ole. N. kolmen kk välein on jonkin sortin lääkärikäynti sen pohjalta. Sitten tehdään joku liikuntasuositus ja raivitsemusterapeutin kanssa suunnitelma mitä syödään ja koska. Voi olla minulle ihan aiheellistakin. Noita kiloja kun on! emoticon  Kai sen leikin voi sitten lopettaa kesken jos ylitsepääsemättömän vaikeaksi koen! Onko muilla kokemusta moisesta?

Jon, eipä oo kokemusta, mutta vaikuttais mielenkiintoiselta :) Ite varmaa osallistuisin jo ihan ton ravintoterapeutin ja liikuntasuosituksen vuoksi :) Yritän nytki tarkkailla vähä mitä syön etten iha läskiks vedä tätä raskautta :D Mulla on siis ylimääräisiä OMIA kiloja n. 10 jo valmiiks... Et siinä mielessä en kyl mitää turhia haluais...

Mun tarttis lähtee käymää lankakaupassa joku päivä.. Kudoin esikoiselle odotusaikana torkkupeiton, ni pitäähän se tällä seuraavalla olla myös :) Tosin en vielä oikein tiedä minkälaisen tekisin.. Väreinä kuitenkin miehen kotimaan lipun värit vihreä ja valkoinen, kuten esikoisellakin.

Tallinnassakin haluisin päästä käymään, ku siellä on aivan ihana käsityötarvikeputiikki pikkasen keskustan ulkopuolella, mutta kävelymatkan päässä kuitenkin :) Ja sit siel Rocca al Maressa on niitä lastentarvike kauppoja aika kivasti ja sieltä saa jotain vaatteita pikkasen edullisemminki ku Suomesta.. Tai ainaki sai ennen ku vaihtoivat euroon...

Tsemppejä kovasti kaikille, joilla perheet ottavat päähän!!

Takaisin