Toukokuun pulinat!

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja romppu88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikka kaikille :)

Ihanan kesäinen ilma jo tuolla ulkona on :) on niin helppoa kun ei tarville lapsillekkaan pukea niin hurjasti vaatteita :)

Purri: ihana ajatus toi torkkupeiton kutominen:) mäkin kutoisin jos osaisin :D ihan pakko kysyä että mistä sun mies on kotoisin? kun mulla ittellänikin on ulkomaalainen mies..

Mä sain kanssa sen diabeteskirjeen ja mä ajattelin kans osallistua koska mullakin on ylipainoa aika lailla ja ei se ainakaan haitaksi voi olla. Ja ihan varmasti sen voi lopettaa jos se käy liian raskaaksi..

Mulle tuli kirje sairaalasta että tapaan myös lääkärin samalla kun on rakenneultra ni ne tarkistaa sitä mun verenpainen lääkitystä ja tarkistaa et istukka  toimii normaalisti.

Mut nyt pitää mennä laittamaan iltapalaa lapsille ja sit pisulle, pesulle ja nukkumaan :D

Hei taas!

Piti jo eilen kirjotella mutta enpä sitten saanut aikaseksi :) Kylläpä meni taas rahat hukkaan kun Janika on nyt oppinu avaamaan ton meidän hellavahdin -.-

Raskaus on muuten menny hyvin mutta pari päivää heikottanut ihan hirveesti puolen päivän aikoihin. Syömättömyys se ei voi olla kun just sitä ennen syönyt. Pelkään että hb ois laskenu ennätys alas mutta jos sitä jaksais odottaa ens viikkoon että on neuvola ja saa tietää. Viime perjantaina otettiin kyllä verikokeet mun lääkkeiden takia ja mun mielestä siinä otettiin hbkin että varmaan soittavat jos on hälyyttävän alhaalla. Maha sen kun paisuu ihan omia mittojaan. Kohtu tuntuu jo navan yläpuolella kun Janikaa odottaessa se oli viikolla 18 navan kohdalla. Saa nähä mihin sf mittaan tämän kanssa päästään ;) Kaks kiloa tippu paino oksennustaudissa mutta ei oo tullu takasin ainakaan vielä o.O

Peekay toivottavasti vanhempasi vielä lämpenevät ajatukselle kunnolla. Muistan kun itse kerroin omille vanhemmilleni esikoisesta niin olin kans tosi pettynyt niiden reaktioon. Jotenkin ne ei vaan heti sisäistäneet asiaa jo senkin takia et olin aina sanonut että ensin meen naimisiin ja sit sen jälkeen katsotaan saadaanko lapsia. Loppupeleissä äitini kärsi kuitenkin myös aamupahoinvoinnista ;D ja molemmat elivät täysillä mukana raskaudessa.

Meillä ollaan kaikki flunssassa ja kaikki se lima yhdistettynä etovaan oloon raskauden takia niin oon nyt sit pari kertaa oksentanutkin. Ei niin kiva mut ehkä se tästä.

Ei muuta kuin aurinkoista loppuviikkoa kaikille!

Midge, mun mies on nigerialainen :) Ei oo mikään yönmusta, niin ku hirveen moni aina kuvittelee, vaan enempiki semmonen suklaan värinen :) Mut meiä tyttö sit taas on väritykseltään ihan maitokahvin värinen :D Otti vissii liikaa mun "kalkki"geenejäni ;)

Inxu, voisko sulla olla verenpaine alhanen? Se nimittäi vetää kans olon ihan yhtäkkii tosi heikoks. Ja ootko muistanu juoda tarpeeks? Se hyvin äkkiä unohtuu.. Multa ainaki tosi usein :D

Piti tosta esikoisesta kertomisesta vielä sanoa, et vuos sitte ku kerroin vanhemmilleni esikoisesta, ni heidän vastauksensa oli "aha" eikä mitää muuta kommenttia ainakaan 2 viikkoon. Sit äitini uskals sanoa, et mielestään mä kerroin liian aikasin raskaudestani. Tän raskauden äitini sit taas arvas jo ennen ku ees itte tiesin varmasti ja kerto heti mun isälleni et "varmaa on näin käyny"... Mut nyt sain sit jo ihan onnitteluja ja hymyjäki. Ehkä se vaan on jotenki nii, et se esikoinen pääsee "yllättämään" vaikka sitä kuinka oiski odotettu. En tiiä...

Keväinen tervehdys kaikille!

Kovasti olen seuraillut kirjoituksianne, mutta itsellä ei juuri ole ollut kirjoiteltavaa. Olen nimittäin ollut hieman epävarmalla fiiliksellä, sillä olen viimeksi nähnyt pikkuisen ultrassa viikolla 7. Neuvolassa olen toki käynyt tässä välissä, mutta sanoivat, että neuvolalääkärille on turha mennä koska olen käynyt varhaisultrassa yksityisellä. Joten nyt on vaan odoteltu, että tulee np-ultran aika. Ja vihdoin se aika on tulevana perjantaina!

Epävarman olon tekee se, että juuri mitään raskausoireita ei ole ollut useaan viikkoon. Alkuun oli enemmän, mutta nyt ei juuri muuta kuin satunnaiset vihlaisut mahanpohjassa ja vähän väsähtänyt olo. Ei ole paljon muuta liikkunut muutamaan viikkoon mielessä, kuin että onkohan se pikkuinen kunnossa ja hengissä vielä. Onneksi nyt vihdoin saa asiaan varmuuden! Eli vaikka pitäisi vaan olla kiitollinen, että ei ole hirveää pahoinvointia tms. niin eipä tällainen oireettomuuskaan kivaa ole :(

Inxu, voihan sillä matalalla verensokerilla tai verenpaineella olla osuutta heikotukseen, mutta ei sille välttämättä mitään syytä löydy. Kirjottelinkin tossa aikasemmin että mulla ei pysy mikään sisällä (ei edes vesi) ennen kello kahta-kolmea päivällä. Neuvolassa mitattiin verensokeri, hemoglobiini ja verenpaine, ja kaikki oli ok. No, hemoglobiini oli vähän laskenu mutta se ei kuulemma tohon mitään vaikuta, ei ollu laskenu niin alas. Mutta toivottavasti sun heikotukseen löytyy joku selkeä syy ja sua pystytään auttamaan. emoticon

Midge, samaa se sano muuten neuvolantätikin, että monilla tuppaa olemaan vuotoa sillon kun norm. olis kuukautiset. Nyt kun rupesin laskemaan niin aika lailla kuukautisten aikaan toi ja edellinenkin vuoto oli... jospa se selittäis sen. Ei onneks oo mitään runsasta vuotoa ollu tai kovia kipuja, että sikäli saa olla suht. turvallisin mielin. Ja sydänäänetkin kuulu eilen ihan normaalisti. emoticon

ON: Harmittaa, kun joutuu olemaan päivät pitkät sisällä, kun ei pysty pahoinvoinnin takia mihinkään lähtemään emoticon Yks päivä piti käydä tytön koululla kun sillä oli lääkäriaika, ja takasin tullessa sitten oksentelin viehättävästi pitkin tien reunaa (onneksi en sentään ihan koulun vieressä)... iltasin pitää sitten tankata kunnolla n. puolentoista tunnin välein ruokaa ja juomista että pärjää seuraavaan iltapäivään asti. Eikä tosiaan tee illalla mieli lähtee ulos kuluttamaan niitä kaloreita mitä vaivoin oon saanu itteeni ahdettua... voimia kaikille muillekin (edelleen) pahoinvoinnin kanssa taisteleville!

Purri: munki mies on Nigerialainen sentakia mun oliki pakko kysyä ku sanoit et kotimaan lipun värit on valkonen ja vihree:) joten tiedän minkä värinen sun mies suunnilleen on ja minkävärinen on tyttö :) tosi kiva et on jotain muutakin yhteistä ku marrasvauvat :)

Zaana mullakin on pahoinvointi tosi pahana edelleen, aamulla ku yritä syödä tulee melkeen heti ylös ja kaikki hajut ällöttää ja saa kakomaan...mä yks päivä tossa miehelle itkin että milloin tää helpottaa :( ikävä kyllä muistelisin että mulla oli edellisessäkin raskaudessa kovaa pahoinvointia viikolle 24 asti.. ja tosta kadulle oksentelusta ni mä oon oikeen mestari siinä :)aikasemmissa raskauksissa kun on pahoinvointia ollut ni on jopa joutunut bussista jäämään pois että pääsee oksentamaan :D ja nyt tästä oon pari kertaa oksentan vanhimman pojan eskarin viereen ja sit mummot kattoo silmät suurina ja mä silmät punasena, pahalle haisevana yritän selittää ei täs mitää mä oon vaan raskaana :D ja sä olit varmaan tarkottan jolleen muulle ton kirjotuksen tosta vuodosta koska mä en sitä ollut kerennyt kommentoimaan :) mutta se on kyllä totta että pientä vuotoa saattaa tulla silloin kun menkat olisi ilman raskautta, joten en usko että pikku ihmeellänne siellä mitään hätää on :)

Inxu tosi ikävää tollanen heikotus ja varmaan tosi rankkaa olla esikoisen kanssa ku heikottaa, eiköhän sulle oltais soitettu labrasta jos sun hb olis ollu tosi alhanen viimeeks ku kävit verikokeissa..toivotaan että heikotus loppuu ja voit nauttia raskaudestasi täysillä..

On muuten hassua että silloin ennen ku oli 12 viikkoa täynnä ni pelkäs et menee kesken ja silloin ajatteli et sitku on se 12 viikkoa täynnä mä rauhotun, mut rehellisesti sanottunu mä oon viel tosi hysteerinen täst raskaudesta nyt ku sen vauvan on nähny ni jotenki pelottaa et mitäs jos se ei vaan enää ookkaan kunnossa..ja mulla viel sitä pelkoa lisää se korkea verenpaine ku se voi heikentää istukan toimintaa :(

mut nyt mä meen nukkuu koska mua vaan aina väsyttää mieski kysyy et miten mä voin aina vaan olla väsynyt :D öitä :)

Midge, hei mahtavaa :D ja aika hienoo, et sulla mies kysyy mite voit olla noi väsyny. Mulla mies kysyy et mite mua muka voi väsyttää ku en päikkäreitä "suostu" nukkumaan XD Ilmeisesti siis hänen ois helpompi ymmärtää jos nukkuisin päikkäreitä jatkuvasti, et oon väsyny.. mut ku en osaa nukkuu päivällä, tai sit saan oikeesti olla ihan pirun väsyny ja kipeä, että onnistuu...

joo varmaan toi juominen, verenpaineen saa onneks mitattua aina töissä jos heikottaa kuten verensokerikin. toisaalta mukavaa olla hoitoalalla töissä jos sattuu pökertymään töissä niin tietävät mitä tekevät ;) Mulla oli Janikaakin odottaessa vähän että en töissä muista/kerkiä juoda mutta sillon ei ollu kesä niin ei niin pahasti huomannu tota. Pitäis ottaa tavaks aina kun kansliaan tulee niin jois lasillisen vettä kun ei oikein voi potilashuoneisiin ottaa vesipulloakaan mukaan. No puoltoista kuukautta ja ois lomaa sitten :) mulla tuli vaan toi hb eka mieleen kun Janikaa odottaessa söin koko raskauden rautaa ja sekään ei tuntunu auttavan, mutta lääkäri soitti ja 116 eli ihan hyvä. Ei tarvii rautaa edes syödä. 6 viikon välein tästä eteen päin noi kokeet -.-

Mullaki toi veden juonti tuppaa unohtumaan päivän mittaan ja sit taas muistan juoda ku päätä särkee armottomasti, mulla juomattomuus johtaa aina päänsärkyyn :(

Kyllä noi hormoonit on kumma juttu, mun mies meni tänää jalan tähystysleikkaukseen ja sitä kun vietiin sinne leikkuriin mä itkin ihan ku sille oltais lobotomiaa tekemäs :D ne hoitajat varmaan ajatteli et onkohan mul kaikki ihan hyvin ku oon niin hysteerinen :D

Heipähei marrasmammat

Ei ole sanoja kuvailemaan tänhetken fiiliksiä. Maanantaina oli neuvolalääkärin vastaanotto ja tiistaiksi varattu nt-ultra 11+0. Lääkäri pudotti pommin; ei löydy sydänääniä, ei näy liikettä ja ultrakaikukin kovin epämääräinen. Kehotti varautumaan pahimpaan ultrassa.
Noh tiistaiaamuun kärvisteltiin ja pelko perseessä polille. Ja pahinhan siellä sitten oli; koko vastas viikkoja 9 eli 2 vk sitten oli pikkuinen lakannut olemasta. Mitään epäilyksiäkään ei ollut vaan alettiin olemaan jo sillä kannalla, että pahin aika on nyt ohi.
Polilla ihmettelivät, miksi ei maanantaina laitettu jo päivystykseen vaan pistettiin kotiin vuorokaudeksi. Tänään sitten tyhjennys, tää on yks niistä kokemuksista mitä en kenenkään toivois kokevan.

Suuri suru ja järkytys päällä. 14 yk jälkeen vihdoin raskaaksi ja näin kävi. Kai tälläkin joku tarkoitus on, sitä ei vaan vielä käsitä. Miehellä ois huomenna nelikymppiset, eipä taideta juhlia.

Isosti tsemppiä muille, toivottavasti teillä menee kaikki hyvin! Ei täälläkään vielä luovuta toivosta, mutta tästä toipuminen on nyt prioriteetti 1.

Jaksamisia teille molemmille Kaino-Annikki! Kova paikka edessä nimimerkillä kokenut myös tuon saman ensimmäisessä raskaudessa. *Voimahali* emoticon  ja jaksamista tulevaisuuteen.

Kaino-Annikki: Hirmuisesti voimia sinulle ja kumppanillesi. Tärkeintä on, että pidätte nyt toisistanne huolta ja otatte vastaan kaikki tunteet, joita pienen poismeno herättää. Kipu vähenee ajan kanssa.

Onko kenellekään ilmaantunut mustelmia täysin huomaamatta? Minulla on nyt oikeassa polvessa todella häijyn näköinen mustelma, enkä muista kolauttaneeni polvea mihinkään emoticon

Voihan tietysti olla, että olen unissani kolauttanut polven sängynlaitaan tai jotain. Ei kyllä ole mitenkään uutta, että olen mustelmien peitossa, sen verran kömpelö olen. Usein tulee käveltyä huonekaluja päin ja työmaalla milloin mikäkin raaja saa enemmän tai vähemmän osumaa kiviä kantaessa ja latoessa. Harvinaisempaa on se, etten muista kolhineeni itseäni. Ehkä tämä nyt sitten vain sitä raskausajan dementiaa emoticon

Kaino-Annikki, voimia teille kovasti täältä myös... älkää luopuko haaveestanne. emoticon

Kaino-Annikille voimia! Mulla myös kaksi keskenmenoa takana, toisen keskenmenon jälkeen meni puolisen vuotta ennen kuin tärppäsi, neitokainen huomenna 8kk :) 

Meriy, eilen huomasin et molemmissa jaloissa, polvien alapuolella, on mustelmia, enkä ole kävellyt mitään päin tai kolauttanut jalkoni mihinkään. Kylmävahaliuskojen käytöstä niitä mustelmia vasta tulikin, huomasin vasta jälkeenpäin et pakkauksessa sanotaan että ne voivat mustelmia raskaana oleville aiheuttaa. 

Paha oloa onneksi täällä enää silloin tällöin, mutta väsymys ei ole valitettavasti hävinnyt vielä. Pienen liikkeet olen nyt muutaman viikon tuntenu, ihanaa <3 :) 17.6 olis sitten seuraava ultra, toivottavasti näkyy kumpi on tulossa :)

Takaisin