Toukokuun jorinat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja mira88
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
t t: ihanaa että pääset laittamaan pihaa :) olispa mullakin piha mitä laittaa. Ei voi edes parvekkeelle kukkia laittaa kun on toi parvekeremontti meneillään.. eikä siellä mikään oikein kasva kun siihen paistaa aurinko n. 2tuntia aamulla ja sitten ei enään ollenkaan koko päivänä..

Kare: ihanaa lomaa :) ja muista sitten rasvailla paljon ettet pala ja pidä oikein hauska reissu :)

Sininentuuli: tervetuloa joukkoomme :) Onko tietoa odotatko tyttöä vai poikaa? :)

Tänään on ollut aika häslä päivä.. Nukuin taas iiiihan liian myöhäseen ja sitten siivotessa onnistuin kaatamaan pöydällä olevan rypsiöljy pullon niin että öljyä oli joka paikassa.. Noh, tulipahan hyvä syy siivota oikein kunnolla kun ei se öljy oikein vedellä vaan lähtenyt.. Nyt pidän pientä breikkiä siivouksesta, vaikka en paljoa vielä saanutkaan aikaseks. Ei vaan jaksa olla seisomassa kauheen kauan putkeen niin pakko välillä istahtaa. Hidastaa huomattavasti päivän askareita, mutta ei voi mitään.

Noista kyläily jutuista olen kyllä sitä mieltä että jos tahtoo olla esim. viikon-kaks kotona ihan vaan uuden tulokkaan kanssa niin eiköhän perhe/suku sen ymmärrä. Mä en koko sukua tahdo siihen sähläämään just kun tullut uuden tulokkaan kanssa kotiin, mutta oletettavasti siskot ja äiti siinä on. Äiti ainakin. Ja se on ihan kiva kyllä sillä uskoisin että äiti sitten auttaa tuomalla kaupasta sapuskaa ja auttaa mahdollisesti siivoomaan ja muuta sellasta käytännön juttua. Ja hän lähtee elokuun alussa miehensä kanssa yli kuukaudeksi ulkomaille joten on ihan kiva että on siinä äidin apu niin kauan kunnes he lähtevät reissuun ja ehtii äitikin sitten mummoilla siinä sydämensä kyllyydestä :)

Kareemoticon saakin hehkuttaaa ! ihanaa ihanaa !
Seuraavan kerran kun meet töihin; sulla on oma pieni mussukka ! 

Sininentuuli;tervetuloa joukkooomme. emoticon

Taas viikonloppu oli ja meni !
Tänään lähti rv 32 käyntiiin. APUA ! En ole vielä valmis kahden lapsen äidiksi 8D
Eilen olinkin koko päivän;aamusta yöhön asti  polttareissa; ja olo on kun olisin 
juonu litra tolkulla viinaa! Krapula !
Oli pakko käydä pitsallakin :D kaikkea yksi kuppi jaffaa saakin aikaan [:

miiima; voi ei !  Sulla oli aika liukas päivä sitten :D
öljyki niin veemäistä kun ei meinaa saada pestyä pois milläään !

miima: poikaa odotellaan kaikella sillä todennäiköisyydellä kun siitä varma voi olla =) Todella outoa koska esikoinen tyttö ja nyt jotenkin asennoiduttava pojan tulemiseen. Kaikki tottakai tervetulleita.

Täällä iltaa kärvistellään ilman syömistä ja juomista. Aamulla klo.8 sokerirasitustesti, huooh, ei niin alkuunkaan ko. asia kiinnostaisi. Neuvolatätskä vaan unohti koko asian. Olis pitäny aikoja sitten tuo tehdä, nyt kuin kuitenkin viikkoja se 32 ja risat. Paino-indeksi vaan alkuun ihan vähän koholla ni heti sinne passittavat vaikka mitään oireiluja ei ole, painon nousua vain 5kg alusta ja vatta kasvaa normaalisti. Henk. koht vaan sellainen luonne että kaikki turha hömpötys varsinkin raskausaikana sais loppua =)

Muutenkin meinaa elämä käydä tylsäksi. Toukukuun ollut s-lomalla. Työterveyslekuri passitti samantien ä-loman alkuun asti lomalle kun nivunen alkoi vaivaamaan. Tottahan tuo että ei työkykyinen ole enää, hoitotyötä kun tekee niin jaloillaan saa olla. Päivät vaan meinaa olla hiukkasen tylsiä. Muilla ollut ongelmia nivustensa kanssa? Itsellään lähinnä kävelystä ja raskaista nostamisista kipuilee päivän mittaan ja sitten illalla pakottelee...

Sori tää urputus. Näköjään kun yhden hanan avaa niin avautuu koko pato
emoticon

Ja mä huomasin, että sillon kun mun piti olla paastossa sokerirasitusta varte, niin juuri sillon olis ollu kauhia nälkä koko ajan, ja mitä ihmeellisimpiä mieli tekoja; aina
silloin kun tietää, ettei saa suuhunsa mitää laittaa.. ..emoticon

Aikamoista jännitystä tämä Suomen peli...
Taas siis pelin pariin --->
emoticon

Ihanaa Leijonat, ihanaa!! Hakattiin Ruotsi 6-1! Uskomatonta emoticon  Ja ne kehtas julkasta vielä lehdessään että lastenleikkiä... olihan se... meille!!!! Aion muuten hankkia sillä ruotsalaisten pilakuvalla varustetun t-paidan ja siinä pitää sitten olla sekä ottelun lopputulos että vuosi... viimeksi kun voitettiin Ruotsi niin hoilattiin sitä niiden etukäteen tekemää laulua joten tälläkin kertaa pitää adoptoida jotainemoticon 

Jaahas se olis neuvolaan lähtö kohta edessä... Kaikki tuntuu kuitenkin itsestä olevan oikein hyvin jos ei oteta lukuun jatkuvia lonkkakipuja jotka vaivaa etenkin öisin...Onko muilla samanlaisia? Siis että jos vaan olet vähänki enemmän jalkojen päällä niin sitten ei saa nukuttua kun särkee lonkkia... Ai niin ja mulla on jostain syystä ollu nyt kylkiluut hellänä... kummallista...

Hyvä jellonat!!!! emoticon Olipahan matsi!! Tajuttiin just eilen, että edellisen kerran kun Suomi voitti MM, niin mentiin naimisiin sinä vuonna, ja nyt toisen kerran kun voitettiin, niin saadaan lapsi. Johan se oli sitten aikakin esikoisen saapua, kun miettii että tässä se 16v kuitenkin mennyt... emoticon  MM-sykleissä siis eletään. :D

Tää lähtis nyt käyttämään jouluna saamansa lahjakortin kasvohoitoon, nyt kun tätä aikaakin on!
Oon myös jalkahoitoa miettinyt, vois olla ihana kun jalkojen hoitaminenkin käy päivä päivältä vaikeammaksi. :P

Hyvä Suomi!!!!!!!!!!!!!! :)

Sininentuuli mulla myös nivuset kipuileee, välillä on jopa ihan hankalaa nousta sängystä ylös kun sattuu niin kovin.

Yona rentouttavaa kasvohoitoa sinne. :) Mä kävin muuten just vähän aikaa sitte jalkahoidossa ja oli muuten IHANAA. Suosittelen siis! :)

Buaah...
aamu istuttu labrassa sokerirasitustestissä... eli koettelemus ohitse; JEEE!!  sitten vaan odotellaan tuloksia. Varmaan soiteltava neuvolaan aiemmin kun seuraava käynti vasta kesäkuussa.

Yona: Rentoututtavaa ja raikastavaa kasvohoitoa. Itse saanut mieheltä nyt erinäisiä lahjakortteja kanssa tuonne kosmetologeille, että tiedä nyt onko se hyvää hyvyyttään niitä ostellut vai jonain hienovaraisena vihjeenä tästä kuontalon rapistumisesta.
Joululahjaksi kylläkin pyysin hierontalahjakorttia, mutta sitä ei oo vielä kuulunut, ihmeen pitkät noi toimitusajat =D

Shakira: Mulla vaivannut pitkään vaan vas. puoli. Ja tuntuu et herkempi ja herkempi on koko ajan. Se niin vaan kummastuttaa tuo toispuoleisuus, toisaalta hiivatin onnellinen ettei kipuile kumpikin puoli.

Jooh, aika ihunaa kyllä olikin olla siellä voideltavana ja vellottavana. =)
 Se hieroi myös jonkunverran käsiä ja harteita, mainio homma kun selkä pikkuhiljaa kipuilee varmaan juuri tän kasvaneen kuorman takia.

Shakira, juuuu varmasti kyllä, voin vaan kuvitella. :) Tarttee kyl varata ja testata...se voipi olla että muksun tulon jälkeen sitä ei kauheesti kerkiä itseään hemmotella. :P
ja Sininentuuli kans, toihan on hienoa että oot semmosia saanut! Nyt vaan ilolla käyttämään. =)

Kampaajallekin sain varattua ajan tälle viikkoa, nyt kun vauhtiin pääsin niin hoidetaan nää nyt alta pois ikäänkuin. emoticon

Täälä sataa abaut nyrkin kokoisia rakeita ! JA sitten taas sataa vettä kaatamalla ja 
taas välillä rakeita . . tulee oikein suomen kesä mieleen,  kun on synkkää ja ikkunoihin
hakkaa sade. . 

Leijonat pelasi kyllä hienon pelin; ei voi muuta sanoa. Meinasin aluksiekan erän jälkeen nukahtaa ja olin ihan varma, että Ruotsi vie; mutta jotain kummallista tapahtui. . 
Maaleja tuli ovista ja ikkunoista ja hyvä näin.

Vauva painaa jo koko ajan alakertaa. Yöllä sattuu kun asentoa vaihtaa.
Sukkpuikko vihlontoja tulee jo koko ajan. 
Saa ruvetakin jo teettelemään taas, kun viikkoja nyt 32+2. 
Muutama viikko ja tervetuloa prinsessa perheeseemme!

Närästys on valtaisaa. Öisin ihan heräänkin siihen kun närästää.
Turo-Eemilin aikannakin närästi ja pojalla oli kyllä tukkaakin;
taitaa tämä olla oikein peikko tyttö ! <3

Täällä on myös aikamoinen paine tuolla alkerrassa... Mut ei varmastikaan oo vauva kiinnittynyt kun välillä helpottaa. Ja mulla kans öisin asennon vaihdot tekee tosi kipeetä, sekä alakertaan että nivusiin.

Jotenkin tuntuu, että oon nyt vasta alkanut oikeesti nauttia tästä raskaudesta! Siis toki olen nauttinut, mut nyt jotenki erilailla. On niin seesteinen ja hyvä fiilis eikä väsymyskään paina liikaa - edelleen nukun päikkärit joka päivä pojan kanssa, tekee tosi hyvää! Toki näitä kipuja ja kolotuksia alkaa loppua kohden tulla enemmän ja enemmän, mut nekään ei nyt suuremmin ärsytä. Sanoin just miehelle, että mä olen nyt valmis vauvan syntymään - saa syntyä heti kun on siihen valmis. :) Ei tietty tarttis ihan vielä moneen viikkoon, mut jokatapauksessa mä oon valmis. <3

Meilläkin vielä asentoa muutellaan toisinaan. Muksu kyllä ollut pääalaspäin nyt pääpiirteittäin mutta välillä on kivaa myllertää ittensä sivuttain. Ja musta se ei oo yhtään kivaa kun koko mahassa velloo ja pomppii ja tuntuu ettei mulla oikeesti riitä nahka sellaseen hyörimiseen. Mitään vihlovia kipuja ei oo kyllä ollu.. Kovaa painetta masussa on aina välillä mutta ihan vaan muutaman kerran tullu oikeesti kivulias supistus.

Mä en oo kyllä yhtään valmis vielä vauvan tuloon. Sais pysyy nyt vielä hyvin tovin masussa. Tänään oon siivoillu taas kovasti ja yrittäny valmistautuu kaikkeen mutta ei tää yksin oikein etene.. pitää varmaan pyytää äiti tänne avuks että saisin kaiken siivottuu. Yks hyllykkö pitäs saada roskiin ja toinen raahattua makkarista olkkariin. Yksin en sitä hommaa rupee kyllä tekemään. Onneksi ne ei ole isoja eikä painavia hyllyjä että kaverin kanssa luulis menevän helposti :)

Ihanaa, äiti ilmotti tänään että ostaa mulle uuden sohvan <3 tää vanha alkaa olee jo ihan möykkynen ja on niin pienikin ettei tähän mahdu edes suoraksi makaamaan. on se mamma vaan niin ihana :) Tietty tarttisin paljon kaikkea vauvallekin mutta hän oli sitä mieltä että tahtoo ostaa mulle jotain kestävää/pysyvää ja sellasta mitä mä just tartten. Ja uuden sohvan todella tartten

Mä oon jokatoinen päivä valmis ja joka toinen päivä en. 
Ehkä sitten paremmin tajua; kun saan sen sängyn laitettua valmiiksi. . . 
Mutta omat sairaala kamppeet kyllä pakkaaan vasta sitte ku sinne
oikeeesti lähetään; täytyy vaan pitää huoli, että on koko ajan 
pattereita kameraan. Ettei sitten kun lähtö tulee, niin huomaa, ettei  oookkaan 
pattereita. . . 

Esikoisen aikana mies oli niiin pökeryksissä synnytyksestä, että ei edes
muistanu ottaa kuvia, sitten kätilö sanoi, että ota nyt ihmeessä kuvia jos 
on kamera; sitten mies yritti ottaa ja patterit loppui, olin kyllä onneksi
pakannut uudet patterit mukaan ja mies sitten niitä vaihtoi sellaset 15 min :D
Mutta saatiin kun saatiinkin kuvia <3

Iltaa!
Täällä vauhti pääällä koko porukalla. Remppa etenee etuajassa mikä on enemmän kuin sata jänistä! Esikoinen on ollut niin mukana kaikissa hommissa, että jos nyt saisin peruuttaa/viivyttää tämän kakkosen tulon olisin tehnyt sen jo. Ihan oikeesti kenen idea tämä oli?!! Tänään on oikein kunnolla supistellut siis sellaseen vanhaan kunnon malliin, ja toivon todella, että johtuu vain väsymyksestä. Toisaalta alkaahan näitä tosiaan tulemaan enemmän tai vähemmän.
Mä huomaan (onneksi), että alan enemmän ja enemmän ottamaan huomioon, että tämä kaveri alkaa "piakkoin" tulemaan. Mietin hyllyjen ja taulujen paikkoja ajatuksella, et eihän sitä siihen voi laittaa kun vauva menee sinne nukkumaan kun ne on sitten tiellä... Mua oikeen oksettaa ajatus vaatekaapin järjestelystä siis kun taas saa raivata tilaa ja miettiä mihinkä kannattaa laittaa kenenkin vaatteet. Sitten tässä myös ärsyttää myös se asia kun ei tiedä kumpi tulee, niin laittaako likalle pieneksi jääneet vaatteet kokonaan sinne jonnekkin vaiko ei...

Täällä ollaan kanssa jokatoinen päivä valmiina vauvalle ja joka toinen päivä hirvittää, että kohtahan se jo syntyy! Toisaalta nyt kun viimeisen viikon aikana on huomannut, että liikkuminen käy aika työlääksi kun hengästyttää ja on niin saamarin kömpelö, että on alkanut odottaa innolla sitä kun saa oman kropan ja jaksamisen taas takaisin. Voi miten ihanaa on sitten kun jaksaa taas kävellä ulkona enemmän kun puoli tuntia! Nyt menee puhinaksi tosi äkkiä ja jälkikäteen on ihan väsynyt.

Eilen tein koirille jälkeä ja kun talloin jälkeä ja tiputtelin nameja niin olin ihan kuollut vaikka jäljellä oli mittaa vaan 50m. Hohhoijaa! No tähän asti on mennyt tosi helposti niin kai tämä oli odotettavissa kun vauvan koko ja oma olemus muuttuu. Energiaa on onneksi suht hyvin kun ei vaan urheile liikaa. Vähän harmittaa kun joutuu menoja karsimaan rankalla kädellä kun ennen itsestään selvät asiat tuntuu ettei kertakaikkiaan jaksais enää. Mökilläkin haravointi ja muut puutarhatyöt saa jäädä kun koko ajatus tuntuu ihan ylivoimaiselta ja etenkin kumartelu tekee niin hirveen närästyksen ettei mitään rajaa!

Kömpelyys välillä naurattaa ja välillä ottaa päähän tosi kovaa. Aamulla kun nousee sängystä niin joutuu pari kertaa ottaa vauhtia, että pääsee ylös. Ratin takaa on kanssa välillä vähän vääntäytymistä mutta olen suosiolla siirtänyt penkin taaksepäin kun nousen ylös. Nyt täytyy vaan opetalla ottamaan iisimmin ja yrittää nauttia tästä läheisyydestä vauvelin kanssa. Mahaa voi jopa kaivata kuulemma synnytyksen jälkeen ja samoin vauvan liikkeitä. Näin itse asiassa viime yönä unta missä ihmettelin kovasti mihin mun masu on kadonnut kun sovittelin vaatteita. Aamulla kokeilin ekana ja olihan se masu vielä tallella. emoticon

Hellurei heinämammat!
Täälä rupeaa työssä olo kyllä niin kypsyttämään ja luojan kiitos enää viikko töitä. emoticon  Sitten alkaa pitkään odotettu mammaloma. Vointi on tosi hyvä ja sen puolesta kyllä jaksan tätä konttorissa istumista, mutta henkisesti olen jo ihan muissa maailmoissa. Ei vaan enää yhtään työasiat kiinnosta.
Maha kasvaa vauhdilla ja pieni riehuu kovasti. =) Mammalomalla olisi sitten tarkoitus tehdä viimeiset hankinnat ja pestä vauvan vaatteet. Sit suunnitelmissa on tietty kaappien siivousta ja pakastimeen leipomista, mutta saapi nähdä mitä sitä sit jaksaa tehdä...syödä ja nukkua!

Jokapäiväinen tunnin kävelylenkki on vielä onnistunut kivuttomasti ja ajattelin siihen synnytykseen asti tarpoa. Pysyy sit peruskunto hyvänä. Mulla ei luultavasti ole ollut vielä mitään harjoitussupistuksia tms. tai en ainakaan ole huomannut. Miten te muuten tiedätte miten päin vauva on mahassa? Mulla ei nimittäin ole hajuakaan, koska potkut ja liikeet tuntuvat aina milloin missäkin. Tai sit pirpana heittää kuperkeikkaa ja vaihtaa asentoa kokoajan. Ootteko muuten ollut tutustumassa synnytyslaitoksella? Meillä olisi ensi viikolla tutustuminen (Jorviin). Ihan kiva päästä näkemään, millaseen paikkaan sit joutuu. En oikein ole sairaaloiden ystävä ja hieman hirivttää jo ennakkoon se sairaalassa oleminen. Kun nyt kaikki vaan menisi hyvin ja pääsisi mahd. nopeesti synnytyksen jälkeen kotiin.

Iloista kevään jatkoa kaikille ja voikaahan hyvin! Mä yritän vielä ensi viikon taistella täälä töissä ja sitten kauan odotettu LOMA!!

Mimi 33+1

annel tuo sun lause oli kun mun suustani ; 
 Esikoinen on ollut niin mukana kaikissa hommissa, että jos nyt saisin peruuttaa/viivyttää tämän kakkosen tulon olisin tehnyt sen jo. Ihan oikeesti kenen idea tämä oli?!!

Jos en olisi raskaana ja  joku kysyis multa nyt, koska meinaatte tehdä toisen; vastaus olisi EI IKINÄ ! :D
Mutta pian olen onnellinen kahden lapsen äiti <3

Piti tänään jo soittaa neivolaan ja kysästä sokerirasitustestin tulokset. Kuivilla ollaan. Kaikki 3 arvoa hyvät, onneks. \o/

Nyt alkaa oleen enemmän tällaisia taju lähtee päiviä, väsyttää niin turkasesti ettei tahdo saada mitään aikaseksi. Iltaa kohti virkenee ja sitten menis koko yö kupatessa.

Isäntää vaivaa vissiin jotkut raskaushormonit kun ei tee muuta ku äkäilee. Kuorsaamisesta ei sais sanoa mitään ja viimenen niitti oli kun kyseenalaistin sen lähdön sodankylän elokuvafestareille kesäkuun loppupuolella. On jotenkin sellai tuntuma pers kannikas et poika päättäis just silloin pyörähtää maalimaan ja olisin ihan pulas täälä. Toisaalta ei pitäis maalata piruja seinille. =/

Miks tuntuu et miehille saa kaiken vääntää tuhanteen kertaan, hienovaraiset viittaukset ei taho mennä jakeluun? Ja väitetään et raskaana olevat naiset muka käy välillä hieman hitahilla, ja paskan marjat sanon minä ne on ne ukot joihin tuo raskaus eniten vaikuttaa! =D =D

Takaisin