Toukokuun jorinat

mira88

Vauhtiin päässyt keskustelija
2kuukautta kutakuinkin LA:n !! emoticon Niin se aika vain mammat menee siivillä ettei huomaakkaan. En olisi uskonut että raskausaika menisi näin nopeeta. IHANAA emoticon
 
Täällä tänään tasan 3 kk laskettuun. emoticon  Totta, kyllä se aika vaan lentää...pitäis keritä täällä tekemään vaikka ja mitä, hui! Veikkaan että nopeempaa vaan rupeaa tuo aika juoksemaan.
Toisaalta toivoisin että tulis ajoissa vaavi, ettei ainakaan kovin yliaikaiseksi menis, toisaalta hirvittää...ristiriitaiset fiilikset jotenkin.
Ihana sää tuolla, nyt tuntuu kuitenkin upealta että kesä ovella ja asiat päällisinpuolin hyvin. emoticon
 
Tuntuu aivan uskomattomalta, et aikaa toisiaan on vaan se 2 kk enää jäljellä.. Se menee varmasti todella nopeeasti. Kun toi aika on tähänki mennessä melkein juossu. 3kk päästä meillä kaikilla on omat nyytit jo kotona! emoticon 

Mäkin toivon, että ei menis kamalasti yli. Ne on varmaan ihan hirveen pitkiä päiviä, kun menee LA:n yli ja sit vaan odottaa, et joks alkais jotain tapahtumaan. Mielummin vaikka tulis pari päivää ennen niin olisin tyytyväinen. Harmillista vaan, et sitä ei saa ite päättää, et millon sitä synnyttää. Se oliskin niin helppoa, kun vois vaan ajatella et tää on hyvä päivä synnyttää ja se vauva syntyis just sillon ku haluais..
 
Kiitos kaikille sanoista ja tuesta :) Auttaa paljon vaikka tässä vieraita toisille ollaankin, mutta jotenkin tuntuu ettei tuo ukko oikein ymmärrä kuinka vaikia miun on käsitellä tätä asiaa.
-laitoin nyt jo tänne toukokuu puolelle vaikka tsempit on tuolla huhtikuun höpinöissä :)
 
Nappuliini voima halit sinne !
 Pysyisi nyt 37 viikolle masuss, niin olisi vauva täysiaikainen.  Mutta plussan puolella sun viikot jo onkin. Aika jännä, jos niikseen on, että kahden viikon sisällä voi vauva syntyä, niin päästivät sut kotiin.... Koska vauva olis  kuitenkin vielä kovin pieni keskonen....
Täälä meillä päin lääkärit ja kätilöt estävät synnytyksen 35 viikolle asti; jos vain pystyvät. Ottavat prenalle, sitovat kohdunsuun ym.  Että saisi vauva vahvistua masussa. Nyt kun joka päivä vauva kasvaa ja kehittyy masussa hurjaa vauhtia.

Tänään oltiin sitten vappu torilla; eipä sielä paljon ostettavaa ollut. Turo-Eemil sai paidan ja karkkia ostettiin. . . . 

Huomenna onkin masu neuvola. 
 
Nappuliini: kauheasti tsemppiä ja voimahaleja! Toivotaan, että vauva vaan nyt säikyttelee ja kenties pysyisi vielä vähän aikaa kyydissä. Onneksi sulla on kuitenkin hyvin jo viikkoja, tuon ikäisellä vauvalla on jo todella hyvät mahdollisuudet kasvaa ja kypsyä terveeksi vauvaksi masun ulkopuolellakin. :) Koita olla liikaa stressaamatta ja lepäile nyt niin kuin on käsketty. Hyvin kaikki menee!

Saatiin viimein noi 3 jätesäkillistä käytettynä saatuja vauvanvaatteita käytyä läpi. Ihania vaatteita ja hyväkuntoisia. :) Mutta nyt niitä on aivan KAUHEASTI, hyvä kun sain kaikki mahtumaan tonne vauvan vaatekaappiin. Erityisesti 60cm (60-68 cm) vaatteita on paljon. Kauanko niitä vauvalla yleensä käytetään, siis minkä ikäisesti mihin saakka? Sitä pienempiä ja isompia vaatteita on aika vähän ja ajattelin just, että missä vaiheessa niitä pitäs alkaa sitten hankkimaan.. Vielä ois äitiyspakkaus tulematta, joten sieltä tulee vaatteita vielä lisää ja parista muusta lapsiperheestä on kans tarjottu vähän käytettyjä vaatteita..Jos sitten kattelis niitä isompia kokoja. 50 cm vaatteita ei vissiin kauhean kauaa tartte? Niitä on nyt tossa vain muutamia. Olipa kivaa laittaa noita vaatteita, ihmetellä niiden pienuutta! Melko tyttövoittoinen (tai siis vaaleanpunaista jne aika paljon) tuo vaatearsenaali, siitä päätellen meille tuleekin sit varmaan poika. emoticon Mä kyllä aion käyttää vaaleanpunaista pojallakin, hyvin se menee ja mitä sillä värillä on väliä. En kuitenkaan mitään harsounelmia pojan päälle sentäs laita...heh.

Mullakin menossa rv 30. Eli kohta se 10 viikkoa laskettuun, hui sentäs! En yhtäkkiä ookkaan yhtään valmis siihen että vauva tulee. Kaikkea ois vielä tehtävänä! Vaikka onhan tässä onneksi aikaa, kunhan vauva ei vaan päätä tulla aiemmin. Jos on äitiinsä tullut niin menee vielä 2 viikkoa yli ja tuleekin elokuun vauva. :)

Kauheet voimat alkaa olemaan jo vauvan potkuissa ja käännöksissä! Enää ei aina tunnu ihan niin kivalta sen möyryäminen...
 
saigon mä just laitoin viimeset 68 cm vaatteet pois esikoiselta.... muuten esikoinen käyttää 74-80cm vaatteita ja esikoinen nyt pian 10kk. ELi riippuu todellakin paljon merkistä. 
Jotkut käyttää 62cm kuukauden ikäisellä ja toisilla menee lähemmäs puolivuotiaana vasta 62-68cm vaatteet...
Mä muistan että 68cm vaatteet oli semmosia, jotka oli tosi pitkä aikaisia. Meni jo ajoissa ja juurikin kun sanoin, että vielä hetki sitten ollu 68 housut jalassa !

Mä oon aika tarkka, en mieluusti käytä Turo-Eemilillä v.punaista.... paitsi nyt meillä on tässä kuussa häät ja ostin puvun Turo-Eemilille niin ostin siihen vaaleanpunaisen kauluspaidan; mutta kauluspaidat on nykyään niin ihanan värisiä, ettei edes hhuvita mitää perus valkoista ostaa.  Mutta taas tummanpunaisia huppareita tykkään käyttää T-E:llä koska T-E on  niin latino, niin sopii hyvin [:

Mutta sitten taas tytöllä menee melkeimpä kaikki värit. 
 
Hyvää toukokuuta vaan kaikille! Ja Nappuliinille voimia.

En voi uskoa miten nopeasti aika on mennyt! Laskettuun aikaan on enään vain 9 viikkoa ja 2 päivää... Tuntuu että aika loppuu kesken vaikka mulla alkaa olla jo kaikki valmiinaemoticon  ja sitäpaitsi minusta on alkanut tuntumaan että valmistautuminen ei oikeastaan valmista vauvan tuloon...

Nyt mieskin on alkanut jo hieman hermoillaemoticon  oli minusta jo aikakin... Maha alkaa olla jo tiellä ja vauva myllertää niin että se käy joskus jo kipeää. Toisaalta minusta on vain hyvä että vauvan liikkeet tuntuu niin selvästi. Tiedänpähän että kaikki on hyvin emoticon

Haettiin vaunutkin eilen. Nyt pitää vain alkaa pesemään kankaita...
 
Toukokuu, jippiaijei! emoticon
Viimeinen täysi kuukausi töissä. Tosin ei huvittais kyllä olla täällä enää päivääkään, aamuisin ei millään jaksais herätä ja iltapäivisin iskee kauhea väsymys päälle. Mut toivotaan, että toukokuu menee oikein nopeasti ja sitten tuleekin jo ihana kesäkuu ja äippäloman alku on lähellä.

Nappuliinille tsemppiä täältäkin!

Vauvan liikkeet alkaa tosiaan tehdä ihan kipeetäkin välillä, ja joskus on ihan vaan yleisesti semmonen kauheen tuskainen olo, ei nyt varsinaisesti satu mihinkään, muttei oikein tiedä miten päin olis, kun tuntuu, että maha repeää ja ähisyttää. emoticon

Saatiin eilen pinnasänky (jo toinen emoticon ), sitteri ja pari säkillistä vaatteita. Nyt sitten ihmettelen, että mihin ihmeeseen saan noi kaikki vauvan kamat mahtumaan... Tarvii varmaan hankkia vauvalle joku oma kaappi, kun ei tuo yksi lipasto näytä riittävän mihinkään.emoticon


 
jes viimenen kuukausi töissä! pidän kesäkuun alussa ylityövapaata :) aah ja saa vielä
reilusti maksuunkin sitten :)

-Tosin tuleekohan tekemisen puute ja tylsyys, eikai vauvelin vaatteitakaa viitti joka päivä uudestaan pestä. Mulla on tapana hoitaa asiat heti valmiiks jos aloitan. eli ei ole mitään mitä pitäs tehdä mammalomalla - no jaa lupasin pestä meill ikkunat, blaah..

Vapustakin sai vain flunssan- lähtis äkkii pois

perjantaina pääsee neuvolaan kuunteleen "valitusta/ylistystä" sokeriseurannasta.. ei ole kyllä enää inspistä sitäkää seurata - pakkokaitsekin on

nyt on jotenkin negatiivinen fiilis päällä - pitää mennä vetään unta kuulaan jospa se paranis :)
 
Täällä kanssa viimeinen täysi kuukausi töissä. Aika mahtavaa! Vähän on jäljellä (6 viikkoa) mutta ei millään jaksaisi enää. Tai siis fyysisesti kyllä mutta ei huvita yhtään. Aamulla haluaisi vaan kääntää kylkeä ja jatkaa unia ja sitten laittaa kotia valmiiksi vauvaa varten ja kävellä kevätauringossa. Paperipölyinen toimisto ei juurikaan innosta. Huomaa myös, että iltaisin on selvästi väsyneempi ja tosi kankea liikkumaan työpäivän jälkeen. Ei ilmeisesti tee istuminen oikein hyvää enää paikoille ainakaan näin 8 tuntia päivässä. Täytynee vähän jo valitella neuvolassa joskos sieltä saisi kohta sairauslomaa. Ihan kamalaa haluta saikkua kun ei huvita mutta nyt on tärkeämpiäkin asioita kun työ ehdottomasti. Itsekkäästi haluan keskittyä itseeni ja vauvan odotukseen.
Samalla mietityttää myös kun minulla on enää yksi lääkärikäynti neuvolan puolelta ja sekin vasta 6 viikon päästä. Mistä tiedän, että kaikki on niinkuin pitää? Mitä jos kohdunkaula lähteekin pehmenemään ja lyhenemään? No kai siitä jotain tuntemuksia tulee sitten varoitukseksi. Neuvolassa kun on lähinnä mitattu verenpaine ja hemoglobiini. Ekan kerran sitä haluaisi, että tuonne alakertaan kurkittaisi vähän usemmin emoticon  No pitää olla tyytyväinen kun vointi on näin hyvä ja "normaali".

Paljon tsemppiä Nappuliinille!
 
en ois kyllä uskonu että aika tosiaan menee näin äkkiä.. :D vastahan saatiin tietää että vauvaa odotetaan ja kohta pallukka on jo täälä :O  :D <3



ainoo että sais toi ukkoki  tehdä jotai eikä vaan olla perse homeessa ! >:( 

ei sitäkää auttamis intoo kestäny ku tasan ku keskiraskauden ajan. voi pe**ele.



 no kaipa tämä tästä.

 

Viime viikolla valittelin kun töihin meno ei kiinnostanu pätkääkään, no enään sinne ei sitten tartte mennäkkään :) Perjantaina olin ekan päivän sairasloman+loman jälkeen töissä ja iltapäivällä alkoi supistelu, joka muuttui iltapäivän pidetessä kivuliaaksi + säännölliseksi (onneksi loppui kotona levätessä illan aikana). Soittelin jo pe iltapäivänä neuvolaan, mutta sieltä lääkäri jäänyt sairaslomalle joten käskivät olla tänään yhteydessä työterveyteen. Aamusta kävin ensin työterveyslääkärillä, joka kirjoitti sairaslomaa äitiysloman alkuun asti. Nyt sitten siirtyivät kaikki lomapäivätkin ens vuoteen, kun ens viikolla olisin muuten aloitanut 3 vko:n kesäloman.

Nyt sitten sitä ylimääräistä aikaa taas on :) ihana kun tietää, että jos ei saa yöllä nukuttua voi huoletta nukkua aamulla pitkään. Viikonloppuna unet jäi aika vähäisiksi, kun mahassa tehtiin kuperkeikkoja urakalla pari yötä, välillä oli oikealla kyljellä, sitten taas vasemmalla ja hetken päästä poikittain. Piti oikeen yöllä miettiä, että uskaltaako sitä vaihtaa asentoa, vai alkaako se myllerrys heti jos itse kääntyy. Saa nähdä millainen viliskantti tästä vauvasta oikeen tulee?

 
Hihh, Viirukhan nuo unet emoticon Niinhän ne unet usein muuttuu ihan hurjiksikin odottajilla. Mä oon nähnyt kaksi synnytysunta joulukuussa..! Sen jälkeen ei ole näkynyt. Töistä ja muusta kylläkin ihan hulluja, kai mun pää haluaa käsitellä työjutut sun muut alta pois ikäänkuin, sitten saa keskittyä muuhun...
...ja pian pääseekin keskittymään rauhassa; vika viikko töissä pyörähti käyntiin!!!! Sitten alkaa kesäloma josta suoraan mammalomalle. emoticon
 
Niin se aika vaan rientää. Ristiriitaista kun pitäisi nauttia tästä raskaudesta ja hetkestä ja silti kokoajan jotenkin odottaa että viikot menisi ja saisi jo pienen syliin. Mullakin raskaus on mennyt tosi hyvin ja nytkin olo on hyvä niin silti sitä vaan odottaa ja haaveilee jo tulevasta. Yritetään nauttia loppuraskaudesta! =)
Mulla on ihan samanlainen olo töiden suhteen kuin Hipsuli82:lla. Ihan hyvin jaksaa töissä olla, mutta kun motivaatio on nolla eikä siis kiinnosta yhtään. Ajatukset on jo täysin muualla ja odottaa vaan mammaloman alkua. Siirrän kesälomat ensi kesään (kivempi niistä on sitten nauttia kun nyt yksin maata kotona), joten mammaloma alkaisi sitten 4 viikon päästä. Sitä odotellessa.
Pitäs ruveta pikkuhiljaa tekemään hankintoja. Ollaan vasta vaunut ja autonistuin ostettu. Ultran mukaan olisi poika tulossa, mutta pyrin tekemään hyvin neutraalin väriset hankinnat, että käy sitten molemmille jos ultra ei pidäkään paikkansa..vaikka kyllä kuvassa selkeä pippeli näkyi..emoticon
Perhevalmennus alkoi eilen ja eka kerta oli kyllä ihan turha. Ensi viikolla on sitten synnytysvalmennusta ja luulisin että se on hyödyllisempi. Oletteko muut käyneet perhevalmennuksessa? Jaahas, kai sitä pitää alkaa tekemään töitä...on niin mukava kökkiä täälä konttorissa kun ulkona aurinko paistaa...Iloista toukokuun odotusta mammat! =)
Mimi rv31

 
Jee, täällä on otettu itseä niskasta kiinni ja pesukone myllyttää jo toista satsia vauvan vaatteita. :) Vielä pitäis lisäksi pari koneellista pikkupikkupikkuvaatteita pestä. <3 Harsoliinat (joita esikoisen jäljiltä aikamoinen läjä, kun oli melkoisen pulauttelevaa sorttia) on myös pesty. Samaten leikkimatto (vaikkei sitä ihan heti tarvitakaan), kantoliina ja kantoreppu sekä pyyhkeet on pyykätty. Lelut on käyty läpi ja valikoitu ne mitä vauvalle jätetään, hoitopöytä ja sänky roudattu meidän huoneeseen. Että täällä on oltu ihan ahkeria! ;)

Vielä on hankintoja tekemättä (esim. sisarusrattaat ja lakanoita ja ja ja...) ja jotain pyykkäystäkin jäljellä - mut ihanaa kun oon vähän saanut jotain aikaiseksi, tykkään olla ajoissa valmiina ja on ahdistanut kun en oo normaalilta arjen pyörittämiseltä oikeen jaksanut.

Väsymys on muuten vähän pysynyt kurissa kun oon nukkunu joka päivä pojan kanssa päikkärit. :)
 
Täällä alkaa olemaan kaikki valmista ei puutu kuin sitteri ja punkka. Pari pussillista pitäisi vaatteita vielä pestä,noita kun on kasaantunut alle 50 koosta 80 kokoon saakka. Pitäisi järjestää kaappeja että saadaan vauvan isompia vaatteita kaappiin ja pienemmät alkutaipaleen vaatteet menevät lipastoon. Minäkin tykkään että kaikki on ajoissa valmiina :) 

Tänään pääsen katsomaan pienenpientä vauvaa ,vasta viikon ikäistä kummilastani  emoticon

Hyvä shakira että väsymys pysynyt kurissa,täällä on suunnilleen jokatoinen päivä pirteä ja toinen taas on että ei mitään jaksaisi tehdä . Ensiviikolla taas nva saas nähdä onko Hb yhtään noussut, perjantaina onkin sitten se sokerirasitus .
 
Eilen oli masu neuvola; mutta kirjoittelen neuvola kuulumiset tuonne omaan topiciin kunhan ehdin.... 

aurariel;  millaiset vaunutte haitte ? 
Kyllä tosiaaan; aika menee kun siivillä.


Mulle on nyt tullut sellainen olo, etten halua synnyttää, neuvola käynnitkin 
jännittää  nykyään ihan kamalasti ! En tiedä miksi.... Vaikka mun
neuvolatäti on tosi ihana. 

Meilläkin reilu 9viikkoa laskettuun aikaaan. 

Monilla alkoi viimeinen kuukausi töissä! Isot tsempit loppu rutistukseeen.
 Pian kaikki saadaan ollaan kotona kyllästymiseen asti... Toki mä olen
 jo ollutkin kotosalla vuoden verran...
Välillä tuntuu, että vois miehen kanssa vaihtaa
osia.

cadu90 tsemppiä miehen kanssa !  Täälä joskus samanlaisia tuntemuksia.
Tai musta tuntuu, että  koko tämän raskauden ajan mua on ottanut aivoon
miehen naaman näkeminenkin.... Viime rasakudessa oli kans sellainen
kausi...oikeeen ärsyttäää. HOMOONIT.


t t hui. Onneksi supistukset helpottivat. Nyt vaan lepäilyä sitten sieläkin. 
Tuntuu että joka mamma sais nyt vaan lepäillä. 
Nyt on sitten sulla aikaa järjestellä kaikki vauvaa varten valmiiksi. [:


Shakira ui! ooppas ollu ahkera!
Mäkin olen nyt aloittanut kevät siivoukset. Siivoan jokaisen nurkan
ja kaapin!
Ikuisuus projekti, mutta yritän saada valmiiksi ennen kun vauva syntyy.



Päivät täälä menee esikoisen perässä juostessa nyt kirjaimellisesti.
Mun vauvastani on muuttumassa kovaa vauhtia taapero. 
Ja koko ajan pahan teossa. AIna sellaiseen paikkaan pitää mennä
johon äiti sanoo ei.  Mutta ei oo päivät tylsiä [:
 
Jenni90: Meidän vaunut on Emmaljungan yhdistelmät... Muistaakseni Duo Edge Combit. Ostettiin miehen sukulaiselta käytetyt, tosin vaan neljä vuotta vanhat ja ovat olleet yhdellä lapsella. Ajatuksena oli että näillä vaunuilla voi sitten kulkea lumisillakin kaduilla kohtuullisen vaivatta... saas nyt sitten nähdäemoticon

Tänään on ollu vähän mälsä päivä kun tuo ilmakin on ollut aika inhottava... Kun aamulla (siinä viiden aikaan) heräsin vauvan möyrimiseen niin maa oli valkoinenemoticon  Ja koko päivän on "tihkuttanut" lunta... No onneksi huomasin että Doctor Who´n 6 kausi oli alkanutemoticon Pitää olla kiitollinen pienistä asioista ;) Muut sarjat joita olen seurannut alkaa vasta syksyllä joten voi jäädä ehkä vähän vähemälle toi kattominen....

Onneksi vointi on kuitenkin kohtalainen jos ei lasketa selkäkipuja... tosin liikkuminen on päivä päivältä raskaampaa...

Vauva on saannut jostain kumman inspiraation ja yrittää nyt tulla mahasta läpiemoticon
on ollut muutenkin tosi aktiivinen tänäänemoticon
 
aurorariel; aivan aivan ! 
toukokuu + valkoinen maa= ei mikään mukava näky; kun kesää
kovasti odotellaaan...  MEnee varmaan ihan fiiliksetki kun hetki sitte
päästiin nauttimaan ihanista kesä säistä ja yhtäkkiä maa onkin taas
 valkoisena. :/ :D

Meillä kans pikkupimulla  operaatio poraudun_mahan_läpi !
Joka ei todellakaan mukavalta. 
Mutta viimeisiä viikkoja viedään; enemmän takana päin 
 mitä edessä vaikka yli menisikin reilusti. 
 
Takaisin
Top