Toukokuun höpinät

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja NL
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eivät voi ja jos niin tekevät, niin olet oikeudessa erittäin vahvoilla ja prosessin jälkeen ilmeisen rikas.:) Raskaus ei IKINÄ ole syy työsuhteen (koeaika)purkuun. Tsemppiä vakkaripaikan hakuun!:)

No näinhän se menee, kiitos! Reilun viikon päästä ilmoittelevat kuinka kävi.

On kyllä outoo olla pojan kaa kahdestaan kotona kun mies on laivalla huomiseen. Jotenkin tää 3 kerroksinen asunto tuntuu yhtäkkiä ihan kauheen suurelta :D

Mä en jaksa olin vasta kaks viikkoa sitten kovassa flunssassa mistä edelleen parantelin itseeni niin eiköhän taas mennyt pahemmaksi.. yleenä sairastan vaan kerran vuodessa jos silloinkaan.. vastustuskyky tainnut laskea..

Miten se muuten menee noiden viikkojen kanssa, jos joku täällä kirjoittaa että "xx rupesi helpottamaan viikolla 14". Niin onko se 13+ vai 14+-viikot? Tuntuu et tästä on kaks näkökantaa.. jos mulla on nyt 11+0 niin oonko viikolla 12 vai 11? Ajattelin ekaksi että se ois vko 12 mutta sitten yhdessä noista raskaussovelluksista sanottiin että olet nyt viikolla 11...

Näin munkin mielestä mutta tosiaan joillain sivustoilla puhutaan hassusti että ois yhden viikon jäljessä..

Joo, hassua myös neuvolassa, kun olin siellä 9+1, ja sanoin, että "niin nyt kun olen kymmenennellä viikolla", niin korjasi "yhdeksännellä". :bored:

Outoa... varmaan jotain eri tapoja vaan ilmasta asia mut onhan se jos on 24 vuotias niin onhan silloinkin periaatteessa kolmannellakymmenennellä :D eli kyllä viikotkin menee musta tuolla kaavalla ja ainakin vaun ja preglifen sovelluksen mukaan myös.

Siinäpä se kun ensimmäinen viikko alkaa päivästä 0+0, jolloin 1+0 on jo tietenkin toinen viikko.

Joo 11+jotain on kahdestoista viikko. :) mä yleensä selvyyden vuoksi laitan tarkan viikon ja päivän niin ei tuu sitten epäselvyyksiä...

Oikeasti se menee, että 12+3 on 13. viikko. Joillain menee sekaisin nää (eikä mikään ihme) :rolleyes: Ite yritän aina sanoa viikon ja päivän, niin ei jää arvailun varaa :)

Mäkin oon aina nois viikois miettiny noit tulkintoja. Tiedän täysin et jos on 9+2 ni kymmenettä viikkoo, mutta jos joku puhuu et oon kymmenellä viikolla ni onko hän sit 9+ vai jo 10+ et mitä tarkottaa. Tai et oireet helpottaa yhdeksännellä viikolla niin joko 8+ vai 9+? Ja onko se nyt niin et 11+6 on viiminen päivä ensimmäisest kolmanneksesta vai 12+6 ku puhutaa 12 viikosta mut jos on 12+ ni sillonha jo kolmastoista viikko? :s sekavaa :D

Heei, onks jollain kokemusta kestovaipoista? :) esikoisella me käytettiin pelkästään kertiksiä mut tänään mieleen hiipi ajatus kestovaipoista..
onkoha se oikeesti kauheen likasta ja työlästä hommaa? Ainakin on tosi ihania kuoseja tarjolla ja käytettynä löytyis varmasti paljon :p

Heei, onks jollain kokemusta kestovaipoista? :) esikoisella me käytettiin pelkästään kertiksiä mut tänään mieleen hiipi ajatus kestovaipoista..
onkoha se oikeesti kauheen likasta ja työlästä hommaa? Ainakin on tosi ihania kuoseja tarjolla ja käytettynä löytyis varmasti paljon :p

Muaki kiinnostaa! En oo mikää maailman paras kierrättäjä ym. Mutta kuitenkin haluisin pelastaa maailman :p kiinnostais ainakin osittainen käyttö :) et olis kertisten rinnalla.

Mun sisko käytti tytöllänsä kestovaippoja syntymästä sinne asti et lopetti vaipat. Teki itse ne vaipat - ymmärsin et oli helppoa - niin säästi varmaan aika paljo siinäki jo.
Hän tykkäs kovasti. Mulle taas riitti kun näin sen touhun ja totesin et mä en koskaan lähde tuohon

Mäki luulen, et olis mulle kuitenkin liian työlästä mut ehkä vois perehtyä asiaan :grin

Mut siis eniten ehkä ällöttää se oksettava haju! Niitähän kertyy aika iso läjä ennen ku ne pestään ni miten ne saa pysymään suht hajuttomina? :dead:

Meillä käytettiin esikolla kestoja jotain 2kk- päälle 1v. Olisin jatkanut loppuun asti kestojen käyttöä, mutta tuolle ipanalle oli ihan mahdoton löytää housuja. Hänellä on isopeppu ja muutenkin hän on leveä ja sit kaikki 92 vaatteet on tehty kukkakepeille. Sinne ei sit millään mahdu kestot alle kun tyttö on vielä sen verran isopissanen että täytettä pitäis olla paljon.

En tuntenut kestoilua haastavana. Siinä se meni muun pyykkirumban ohessa. Noin yks koneellinen joka toinen tai kolmas päivä. Vaipat huuhdotaan heti käytön jälkeen, kakkatahrat sipastaan sappisaippualla, sit säilytys voi olla joko ilmavassa pyykkikorissa tai jossain telineellä kuivumassa. Monet laittaa sinne vaippojen sekaan eteerisiäöljyjä tipan tai kaksi kerralla, niin hajut pysyy poissa. Kanssa toi huuhtelu auttaa asiaa. Kun vaippoja huoltaa hyvin niin hajuja ei tule. Sit kun pesee, niin 60 astetta ja pesuaineeksi jotain mietoa nestemäistä. Ruokasoodaa voi laittaa tuomaan raikkautta pesuainelokeroon ja etikkaa ihan pikkusen pehmentämään huuhteluanelokeroon. Kesäisin kuivasin parvekkeella niin viimesimmätkin hajut lähti. Aluksi kannattaa vähän kokeilla erilaisia vaippoja. Ihan pikkusilla toimii yleensä parhaiten sisävaippa&ulkovaippa -yhdistelmä ja vähän isommalle mun mielestä oli parasta taskuvaippa täytteineen. Jos joku vaippa ei alussa heti toimi niin kannattaa sit vaan kokeilla jotain muuta. Imuissa päälle nopeaa imua esim frotee tai microkuitu ja alle hidasta esim bambu- tai hamppusekoitetta.

Kun ostaa vaippoja käytettynä kannattaa tarkistaa että nepparit ja tarrat toimii, kuminauhat on tiukat ja jos vaipassa on pul-kangas että se on ehjä ja pinta on hyvän tasainen. Niistä ajan kanssa hajoaa se muovipinnoite sisältä ja sitten vaippa alkaa vuotamaan.

Mulla on iso kassillinen kestovaippoja, jotka suurimman osan sain tutulta käytettynä. Ei sitten tullut käytettyä ollenkaan... Ihan pienelle koitin ja ne falskas, oli liian isoja vielä, sit ne unohtui. Vois koittaa nyt tälle tokalle vähän tarmokkaammin.
Kuviota mutkistaa meidän järjestely, että mies pesee pyykit ja mä astiat (koneessa kuitenkin). Ei hän ala vaipanpesurumbaan ilman mun panostusta.

Voiskohan esikoista totutella kuivaksi kestoilla? Ne tuntuu märältä kai enemmän?

Milloin vaan voi vaihtaa kestoihin tai kestoista kertiksiin :) Jotkut ottaa kestot mukaan kuivaksi opetteluun. Pitää vaan muistaa, että kestot on oikean kokoisia lapselle. Just jos on liian isot niin falskaa ja liian pienet taas puristaa tai ei vaan mene päälle. Jalka-aukkojen toisaalta kuuluu olla tarpeeksi napakat, että ei pääse vuotoja tapahtumaan. Kun laittaa sormen väliin ja ei tunnu liian löysältä tai kireältä, niin on hyvä kireys :)

Takaisin