Toukokuun höpinät

Aika jännää :eek: meillä terkka oikeen painottaa että ei tarvii tehdä. Muistan kyllä että joskus ollut puhetta ton valkovuodon vaikuttamisesta, mutta mulla ollut aina ihan puhtaat näytteet vaikka olis paljonkin valkovuotoa :)
 
Onko muilla lemmikit reagoineet raskauteen?

Meillä on pari kissaa ja ne vahtaa mua nyt koko ajan. Tulevat puskemaan ja kehräämään syliin/mahan päälle. Viime raskaudessa oli sama juttu että kisut oli todella seurallisia mua kohtaan. :)
 
Onko muilla lemmikit reagoineet raskauteen?

Meillä on pari kissaa ja ne vahtaa mua nyt koko ajan. Tulevat puskemaan ja kehräämään syliin/mahan päälle. Viime raskaudessa oli sama juttu että kisut oli todella seurallisia mua kohtaan. :)

Joo toinen kissa haluis koko ajan köllötellä mun mahan päällä. Sama oli viimeksi. Koira käy haistelemassa alavatsaa. :)
 
Huh, sainpas soitettua itelleni ajan verikokeisiin ja sokerirasitukseen. :D inhoan soittaa tommosia, mielummin hoitais kasvotusten. :D no mut nyt se on tehty!
 
Huh, sainpas soitettua itelleni ajan verikokeisiin ja sokerirasitukseen. :D inhoan soittaa tommosia, mielummin hoitais kasvotusten. :D no mut nyt se on tehty!

Hyvä sä:gen014

Mä oon samanlainen etten tykkää pahemmin mtn "virallisia" puheluja soitella,mut tääl onneks verikoe ym. ajat varataan netissä:rolleyes:
 
  • Tykkään
Reaktiot: Cho
Tästä on saattanut ollakin jo keskustelua, mutta en äkkiseltään löytänyt. Milloin olette kertoneet esimiehelle raskaudesta? Minulla ei ole aikaisempaa kokemusta ja mietin milloin kerron, varsinkin kun kesäloma kausi lähenee. En ole ollut sairauslomalla ja tuskin on kukaan mitn vielä huomannut kiitos löysien vaatteiden. Huomenna on ultra ja eilen neuvolassa jo kuunneltiin sydänäänet.
Mietin lähinnä, että jatkoja voi suunnitella työpaikalla minun sijaisen kanssa. Työ on kumminkin sellaista, että joutuu ajoissa tämmöiset muutokset huomioimaan monessakin asiassa.
 
Tästä on saattanut ollakin jo keskustelua, mutta en äkkiseltään löytänyt. Milloin olette kertoneet esimiehelle raskaudesta? Minulla ei ole aikaisempaa kokemusta ja mietin milloin kerron, varsinkin kun kesäloma kausi lähenee. En ole ollut sairauslomalla ja tuskin on kukaan mitn vielä huomannut kiitos löysien vaatteiden. Huomenna on ultra ja eilen neuvolassa jo kuunneltiin sydänäänet.
Mietin lähinnä, että jatkoja voi suunnitella työpaikalla minun sijaisen kanssa. Työ on kumminkin sellaista, että joutuu ajoissa tämmöiset muutokset huomioimaan monessakin asiassa.

Oli vähän jo keskustelua joo.

Mun pomo sai tietää jo 3vk sitten, kun oltiin yhdessä reissussa ja kieltäydyin alkoholista joka ilta (meillä ei yleensä dinnereillä syljetä kuppiin :wink ). Ajattelin sit et parempi kertoa, oon huono valehtelemaan ja ois ollut outoa etten yhtään juo.

Ilman tätä tilannetta olisin ehkä odotellut max touko-kesäkuun vaihteeseen mutten pidemmälle. Meillä on pieni firma ja en halua ilmoittaa ihan viime tipassa..
 
Mä yritän salaa töissä niin kauan ku voin. Tänää vapaalla ollu niin kauhee olo, oksensin jopa päiväl, yleensä vain aamusin. Olo muuteki parina päivänä menny kauheemmaks jotenki pahaolo muuttanu muotoaan etovasta oksetusoloon :/ miettiny niin et tarvisin kiireisestä stressaavasta melkofyysisestä duunist lepoo, mutta en uskalla lähtee hakee saikkuu. Silloin sais tietää ja siit nousee kuiteki paskamyrsky jo pelkäst saikust... iha sanonko mist tää tilanne! Mutta jos hakee saikkuu ni meneekö se työterveyshuollon kautta vai neuvolaanko pitää olla yhteydessä?
 
Työterveyshuollon, luulisin? Ellei jollain ihan tietoa tästä. Olettaisin ettei neuvola kirjoita saikkua..
 
Nii en tiiä, muistan vaa et duunikaveri jäi usein saikulle ennen aikasten supistusten takia ja se ilmotti siit ain neuvolan jälkeen ku sielt pistettii.. voin olla vääräs.. pitäs kysyy, mut en haluu viel kertoo muille ni ei voi kysyy :p
 
Yleensä työterkkarin kautta, mut neuvolalääkärikin voi kirjottaa just jos raskaudessa on jotain huolta. Varmaan myös pahoinvoinnista, mut helpommin sinne työterveyteen yleensä pääsee. Itsellä kaikki viime raskauden saikut sain just työterkan kautta.
 
Mä sain viime raskaudessa neukusta mutta myöhemmin kun raskaus oli pidemmällä työterveyslääkäri arvioi työkyvyn.
 
Meillä on työterveyslääkäri joka testaa tietyin väliajoin meitä työntekijöitä, tyylii vuoden tai kahden välein. Kuuluu johonki tutkimukseen, mutta muuten meillä ei oo tyyöterveyshuollon kautta mitää palveluita vaan kaikki pitää hoitaa julkisella terveysasemalla tai sit mennä yksityiselle jos sairaus/raskaus/tms vaatii. :P
 
Mä oon käynyt työterveyslääkärillä, mutta eilen soittivat sieltä ja sanoi että nyt ois hyvä mennä käymään neuvolassa. Lähinnä vissiin siksi että myös siellä pysyvät ajantasalla olosta/tilanteesta. Työterveydestä saa saikkua, mutta ei ne oo multa koskaan alkanu tutkimaan. Neuvolassa sitten enemmän tutkinut hemppaa/verenpainetta/sikiön sykkeitä.
 
Sekä että, aiemmassa raskaudessa oon saanut pahoinvoinninkin vuoksi työterveydestä sairaslomaa. Nyt hain terveyskeskuksesta. Neuvolastakin saa jos sinne pääsee, meillä neuvolasta ohjattiin terveyskeskukseen ihan vaan kun neuvolalääkärille ei ailoja helposti ole. Jotkut kokee ettei työterveys hoida raskauteen liittyviä asioita. Viime raskaudessa olin lopussa lähes 3kk sairaslomalla seökävaivojen vuoksi, terveyskeskuksesta ne pätkät kirjoitettiin. Samoja lääkäreitä kyllä jotka neuvolalääkärinäkin toimivat.
 
Oli vähän jo keskustelua joo.

Mun pomo sai tietää jo 3vk sitten, kun oltiin yhdessä reissussa ja kieltäydyin alkoholista joka ilta (meillä ei yleensä dinnereillä syljetä kuppiin :wink ). Ajattelin sit et parempi kertoa, oon huono valehtelemaan ja ois ollut outoa etten yhtään juo.

Ilman tätä tilannetta olisin ehkä odotellut max touko-kesäkuun vaihteeseen mutten pidemmälle. Meillä on pieni firma ja en halua ilmoittaa ihan viime tipassa..

Joo, varmasti ollut. Ei meinaa aina puhelin vain oikein toimia, kun alkaa lataamaan sivuja taaksepäin :) Taidan itsekin kertoa ensi kuun alussa.
 
Pystyykö kookosöljyä käyttämään dopplerin kanssa? Mulla ei ole sitä varsinaista geeliä tuohon.
 
Oon ymmärtänyt että kaikki vesipohjaiset voiteet käy dopplerin kanssa. Itse oon käyttänyt ihan vaan vesipohjaista liukkaria. :wink
 
Takaisin
Top