Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Oonko nyt jäänyt tänne yksin turisemaan? Olo on edelleen pahoinvoiva. Missä se ihana seesteinen 2. kolmannes on?
Et ole! Voidaan yhdessä turista täällä, jotta päästään sinne salaiselle puolelle. Beaming Face With Smiling EyesOonko nyt jäänyt tänne yksin turisemaan? Olo on edelleen pahoinvoiva. Missä se ihana seesteinen 2. kolmannes on?
Anteeksi, en jaksa/ehdi lukea teidän aiempia kirjoitteluja, mutta onko täällä muita, jotka kärsii alhaisesta ferritiinistä? Mulla se oli 18 ja oon nyt rautakuurilla, mutta vielä ei tunnu vaikutusta olotilassa.
Oonko nyt jäänyt tänne yksin turisemaan? Olo on edelleen pahoinvoiva. Missä se ihana seesteinen 2. kolmannes on?
Anteeksi, en jaksa/ehdi lukea teidän aiempia kirjoitteluja, mutta onko täällä muita, jotka kärsii alhaisesta ferritiinistä? Mulla se oli 18 ja oon nyt rautakuurilla, mutta vielä ei tunnu vaikutusta olotilassa.
Ou! Mullakin laski ed raskaudessa hemoglobiini, mutta silloinen terkkari ei nähnyt syytä rautakuuriin. Ferritiiniä ei mitattu. Nyt vaihtui terkkari ja kun kerroin väsymyksestäni, hän näki tarpeelliseksi ottaa verikokeissa myös ferritiinin. Ja hyvä niin! Ties miten pitkään tämä onkaan jo ollut huonolla tolalla... Tämä aivosumu on jotain aivan kauheaa.Ferritiinistä en tiedä kun ei meillä neuvolassa mitata sellaisia, seuraavat vain hemoglobiinia. Mutta mulla laski se hemoglobiini edellisessä raskaudessa enkä halunnut alkaa syömään rautalisiä, niin nostin ruokavaliolla.
Kasvikunnan rauta imeytyy niin huonosti ja mun ruokavaliossa on paljon ruoka-aineita jotka entisestään huonontaa sen imeytymistä, esimerkiksi täysjyväviljaa ja maitotuotteita, joten unohdin sen kasvikunnan raudan kokonaan ja keskityin vain lisäämään rautapitoisia eläinkunnan tuotteita. Poroa, hirveä, mustaa makkaraa, verilättyjä, kalaa sekä näiden kanssa samalla aterialla c-vitamiinia marjojen tai hedelmien muodossa.
Kyllähän se onnistui, ja neuvola antoi siunauksensa mun omaehtoiselle "rautakuurille" eikä tarvinnut syödä rautavalmisteita. Tässä raskaudessa oon alusta asti syönyt silloin tällöin poroa tai veriruokia, ettei pääsisi notkahtamaan, mutta saa nähdä riittääkö.
Hei.
Minulla ei myöskään mitattu ferritiiniä neuvolassa vaikka kerroin että hengästyn todella helposti ja väsymys vaivaa kovasti. Kehottivat vain jatkamaan vitamiinien ottamista. Eli nämä on raudan puutteen oireita? Ensimmäinen raskaus ja tämän lisäksi ei mitään muita oireita koko raskauden aikana ollut.
Nämä voi kyllä olla ihan tavan raskausoireitakin. Esim. mulla ensioireena juurikin hengästyminen ja hengästyn edelleen milloin mistäkin. Väsymys yleensä jää sinne ekalle kolmannekselle, mutta onhan sitä mielessä paljon kaikkea joka voi myös osaltaan väsyttää. Mutta, jos asia huolestuttaa itseä niin ota vaan uudelleen esille neuvolassa.Hei.
Minulla ei myöskään mitattu ferritiiniä neuvolassa vaikka kerroin että hengästyn todella helposti ja väsymys vaivaa kovasti. Kehottivat vain jatkamaan vitamiinien ottamista. Eli nämä on raudan puutteen oireita? Ensimmäinen raskaus ja tämän lisäksi ei mitään muita oireita koko raskauden aikana ollut.
Komppaan. Itsehän luulin näiden nimenomaan johtuvan vain raskaudesta, kun sormenpäästä mitattu hemoglobiinikin oli ihan ok. Mutta hyvä, että th halusi tarkistaa tämän ferritiininkin. Nyt sitten vain odotellaan parempia energioita.Nämä voi kyllä olla ihan tavan raskausoireitakin. Esim. mulla ensioireena juurikin hengästyminen ja hengästyn edelleen milloin mistäkin. Väsymys yleensä jää sinne ekalle kolmannekselle, mutta onhan sitä mielessä paljon kaikkea joka voi myös osaltaan väsyttää. Mutta, jos asia huolestuttaa itseä niin ota vaan uudelleen esille neuvolassa.