Toukokuisten turinat

Mä en oo ottanut enkä tuu ottamaan rokotteita ja ainoa asia mikä mua tässä koronassa pelottaa on se, että miten pitkälle viedään se ettei rokottamattomana pääse mihinkään. Jos olisin kipeä, jäisin kotiin enkä kuljeskelisi ympäriinsä tartuttamassa, näin tein jo ennen koronaa ja hyvin vähällä sairastamisella on selvitty. Lapsellakin ainoa vaiva on toistuva yskä joka tulee aina lämpötilanvaihtelusta, muita tauteja ei hänellä ole ollut ja hän on nyt 6 v. Toivoisin ymmärrystä myös meille jotka olemme päättäneet toisin, en ole mikään tautipesä vain koska en ole rokotettu. :red-heart: Tuntuu aina pahalta lukea näitä keskusteluja.

Mäkään en mitään rokotuksia ole ottanut. Enpä paljoa eri paikoissa liiku, aika kotihiiri olen. Maskia varmaanki jokainen käyttää tai melkein kuka siihen kykenee. Et siinäki on hankala ku ihmiset kyttää välil et onpa toiki taas ku ei maskia käytä, itteä se ahistaa astman takia.
 
Mä otin toisen rokotteen 2 viikkoa sitten ja täälläkin siitä pelosta puhuin. Mulla tuli vain käsi kipeäksi, sama kuin ekasta. Vauvalla tuntuu olevan kaikki hyvin.

Nyt oon iloinen että otin sen, kun meni ne viime viikot sen asian vatvomiseen. Meillä hoidetaan töissä koronasta toipuvia ja lapset sekä mies liikkuu myös, joten olen varma että ennemmin tai myöhemmin se osuu kohdalle. Esikoinen ja mies tosin molemmat myös kahdesti rokotettuja.

Ymmärrän kyllä että kaikki ei uskalla ottaa, mä seuraan instassa vulvadr ja tiedenaiset tilejä niin niitä luettuani päädyin rokotukseen. Jos saan koronan niin olen ainakin tehnyt voitavani, että säästyn vakavalta taudilta.
 
Korona on vaikuttanut lastenkin sairauksien hoitoon. Sitä ei ehkä tule ajatelleeksi jos ei osu omalle kohdalle, mutta jos vaikka jonkun meidän tuleva pieni tarvitsee hoitoa synnytyksen jälkeen, lastenkin puolella joudutaan jo priorisoimaan mikä on kiireellistä ja mikä ei.
Meillä suomalaisilla on ollut jo niin pitkään hyvä terveydenhuolto, että sitä pitää itsestäänselvyytenä. Se on hirveä paikka kun se onkin oma pieni, jonka tutkimukset ja hoidot viivästyy.

Ja vaikka sitä ei saisi ääneen sanoa, herättää se minussa vaikeita tunteita, kun tietää että se rokottamaton joka siellä järjestelmää kuormittaa, olisi voinut valita toisin.
 
Takaisin
Top