Toukokuisten turinat

Tonninseteli

Kommentoinnin ninja
Perustetaanko yleishöpinäketju? Meitä alkaa jo olla kasassa oiva joukko :happy: Miten just sulla menee just tänään? Mitä muuta on mielessä? Haluatko kysyä muilta jotain?

Täällä ollaan ihan uudessa tilanteessa kun ihan ensimmäistä vauvaa tekemässä ja odottamassa. Toivottavasti tämä oma tuhruttelu loppuisi, eikä tulisi paluulippua takaisin yrittäjien puolelle :sorry: Tätä tehtiin 14 kiertoa. Huomenna pitää soittaa endokrinologian polille ja kysyä mitä tehdä tuon prolaktiinilääkityksen kanssa, ei kuulemma saa ottaa odotuksen aikana. Tilasin tänään myös Odottavan äidin päiväkirjan antikvariaatista :p Vuodelta 1983 ja sama opus mitä oma äiti täytti minua odottaessaan :Heartred
 
Huomenta! Kiva tämmönen höpöttelyketju :)

Itsellä henkinen puoli on viime päivät ollut vähän paremmassa kunnossa, ei ole enää niin valtava ahdistus ja pelko juuri nyt. Yllätin itseni tilaamalla eilen sellaiset tietyt kengät, joilla raskaus on tarkoitus kertoa miehen vanhemmille NT-ultran jälkeen (ja aikanaan somessa). Totesin, että nyt kun tulivat vastaan, niin tilaan. Jos tämä raskaus ei pääty hyvin, niin onpahan sitten valmiina seuraavaa raskautta varten. Eiköhän me joskus vielä onnistuta :Heartred

Sokerimittaukset mietityttävät edelleen. Nyt siis kolmas aamu menossa virallista kotimittausseurantaa. Ohjeina oli mitata neljänä päivänä aamupari (ennen ja jälkeen aamupalan) ja kahtena päivänä kaikki päivän ateriaparit (ennen ja jälkeen). Kahdesta ylityksestä lähete äitipolille.

Perjantaiaamuna paastosokeri oli 5.6 (pitäisi olla alle 5.5), kuten aina. Aterian jälkeinen 5.1 (pitäisi olla alle 7.8, näissä ei mulla ikinä ongelmaa, aterian jälkeiset aina matalat). Eilen yllättäen 5.2 ja 4.8 (ateriarytmit meni sekaisin, kun oltiin menossa koko päivä, jäi aterioita väliin, söin iltaruoan vasta puoli kymmeneltä ja se oli viimeinen ruoka ennen paastoa). Tänään sitten taas aamupaasto 5.8, eli nyt tuli se toinen ylitys jo. Saa nähdä, montako näitä perjantaihin mennessä ehtii tulla, veikkaan, että kaikki aamuarvot kyllä, koska ne on aina yli.

On se älytöntä, että syömällä tiukan säännöllisesti ja ohjeiden mukaan ne aamupaastot ei pysy kurissa, mutta sitten kun syö tosi huonosti, niin sitten on normaali. Eihän tässä ole mitään logiikkaa :sad001
 
Turinaketju oikein hyvä! :happy:

Mää soitin neuvolaan ja ensimmäinen käynti 7.10! :joyful: Olo on jotenkin hurjan helpottunut ja onnellinen, kun vihdoin saatiin kunnon plussa :happy: Testikin vahvistuu mukavasti, tänään HCG-labrat ja keskiviikkona & perjantaina vielä, näkee miten nousee :happy: Viime syksyn tosi hankalan kemiallisen raskaustilanteen takia ja lapsettomuushoitojen myötä seuranta siis.

Neuvolasta vielä tänään oma terkka soittaa ja saan kunnalta varhaisUÄ:n todennäköisesti, viime syksyisen vuoksi sekin :happy: ainakin silloin se luvattiin… Yksityiselle varasin ultran 28.9 mut en tiiä päädynkö aikaistamaan sitä sit kuitenkin :hilarious: Ei malttais oottaa et näkee mikä tilanne :facepalm:

Vielä en oo oksentanut, mutta etova olo alkaa vahvistua. Esikoisesta oksensin sen rv6-24 niin vähän jännään mitä tästä tulee :wacky:
Toisaalta oon helpottunut nyt kun en oo työssä (sain perusteettomasti potkut pari viikkoa sitten) saa rauhassa keskittyä esikoisen käynnissä oleviin add/adhd tutkimuksiin ja raskauteen :joyful: ja liiton&luottamusmiehen kanssa asiointiin riittää kans aikaa.

Tulee romaani, anteeksi:hilarious: Halkeen innosta kertoo esikoiselle et saa pikkusisaruksen! Varmaan nt-ultran jälkeen tai lähempänä joulua kerrotaan - muuten hän huutelee sen kaikille :grin Mun vanhemmat ja tulevat kummit sekä tädit tietää tulokkaasta mut ei vielä muut :happy:

Mieli pursuaa kaikkea asunnon etsimisestä käytännön järjestelyihin :woot:
 
Mä tänään soittelin monen mutkan kautta endokrinologian polille ja hoitaja ei osannut sanoa yhtään mitä tuon prolaktiinilääkityksen kanssa tulisi tehdä. Lupasi konsultoida lääkäriä ja soittaa sitten takaisin. Huolestuttaa kun lääke aiheuttaa sikiöepämuodostumia, mutta lääkkeen lopetus nostaa prolaktiinit ja prolaktiini lastee progesteronin -> keskenmeno :scratch

No toivottavasti mua viisaammat keksii miten edetään :dontknow Ruskea tuhruttelu jatkuu ja jomoja on myös, ei kuitenkaan mitään isompia kipuja, joten yritän edelleen ottaa rennosti ja odotella miten käy.
 
Sama juttu, mä täällä mielessäni jo sisustan vauvan huonetta, ja googlailen turvakaukaloita :hilarious:

Hihii! :happy: Mua jännittää ihan kauheesti löydetäänkö asuntoa ennen toukokuuta, täällä ei juurikaan oo liikkunut kolmiota isommat asunnot… Ja okt mikä on kiikarissa ostettavaksi joskus (alustavasti sovittu), ei vielä toukokuuksi vapautuisi välttämättä:facepalm:

Oi vauvanhuoneen sisustus :love017 Oi turvakaukalot ja kaikki muut härpäkkeet :happy093
 
Jee ihanaa turinointiketju :happy:.

Meillä on kaksi ylimääräistä huonetta niin pitäisi niistä päättää että kumpaan tehdään vauvalle huone.

vähän myös jo kyyläilin milloin saa jäädä äitiyslomalle :rolleyes:.

Viikonloppuna oli kova aikomus kertoa parille kaverille. Mutta lopulta en saanut sanaa suusta ja sydän vaan pamppaili :hilarious:. Toinen heistä on vielä raskaana niin eiköhän se ole ihan iloinen uutinen.

Meille annettiin neuvola-aika tosi aikaisin, tai en oikein tiedä olisiko pitänyt yrittää sanoa että voisko laittaa siihen pari viikkoa lisää mutta mennäänpä nyt sitten kattomaan. Ehkä eka ultra menee varhaisultrasta :hilarious:
 
Jomojen ja juilinnan takia sain kinuttua työterveydestä HCG mittauksen labrassa. Taidan kipaista huomenna aamulla sinne ja tuloksen saa sitten päivän päästä :bag: Hirvee ahdistus, aamulla meinasi migreenikin pukata päälle ja mulla se yleensä iskee ennen menkkoja kun hormonitasot vaihtuu nopeasti. Toivottavasti nyt olisi sen sijaan hyvä merkki nousevista tasoista...
 
Meillä on esikoinen karanteenissa ja mun piti hakea toimistolta pari juttua. Paha olo iski kotimatkalla ja ei auttanut ikkunan availut. Onneks hanskalokero on täynnä minigrip pusseja, missä säilytetään kasvomaskeja niin sinne oli hyvä laattaa. :depressed: Esikoinen oli kyydissä ja vähän kauhuissaan, et mitä just kävi. Ei olla siis kerrottu vielä lapsille raskaudesta. Nyt taas olo vähän parempi, mut heikotus jäi.
 
No jo on! Pissahätä yllätti kesken kaiken kaupungissa ajellessa ja oli pakko pyytää päästä yhteen liikkeeseen vessaan. Hävetti ja toisaalta oli tosi ylpee olo sanoa olevansa raskaana ja siksi tää hätä ei odota :hilarious:

Ekat bodyt tarttu kaupasta mukaan :rolleyes:
Hcg-labratulos tulee illalla tai viimestään huomenna, sitä odotellessa :happy:
 
Oliks sulla nyt dpo16? Ja 4+2? Mulla on dpo17 ja 4+2, odotan täällä ihan jaskana omaa hcg lukemaa :nailbiting:

Nyt tänään 4+2 ja dpo 14-16 :happy: Eilen se 4+1 ja dpo13-15. Toivottavasti tulee lukema pian! Se mikä kannattaa muistaa nyt kun arvon saat: yksittäinen arvo ei vielä välttämättä kerro mitään tarkkaa muuta kuin että raskaana oot. :Heartpink Seuranta-arvo kertookin sit nouseeko yms. Itse meinasin kehittää paniikin eilen illalla väsyneenä ja työasioista ahdistuneena, kunnes tajusin et tuo on vielä dpo13-15 täysin normaali arvo. :hilarious:
Mulla Torstaina uus verikoe.

Mulla siis on seuranta nyt yksityisen lapsettomuuslääkärin määräämänä, tässä kierrossa oli (ilman follikkeliultraa) letrozole, pregnyl, terolut käytössä (jatkuu rv10+0 saakka) ja aiemmin pari kemiallista, viime syksyn kemiallisessa olikin sit verestä nega (alle 0.3) ja tosiherkkä kotitesti 20päivää haaleaa plussaa. :facepalm: Mut hyvin hyvin harvinaista ilmeisesti tommonen :bag:

Normaalisti alkaneessa raskaudessa vissiin ei oo seurantaa ellei tuu jotain vuotoa/kipuja tms tai jotain muuta epäselvää. Plus ne arvot on tosi yksilöllisiä, vaihteluväli on suurta. Ultraääni lopulta kertoo enemmän kuin vaikka se yksittäinen (tai useampikin) arvo.. :Heartpink
 
Nyt tänään 4+2 ja dpo 14-16 :happy: Eilen se 4+1 ja dpo13-15. Toivottavasti tulee lukema pian! Se mikä kannattaa muistaa nyt kun arvon saat: yksittäinen arvo ei vielä välttämättä kerro mitään tarkkaa muuta kuin että raskaana oot. :Heartpink Seuranta-arvo kertookin sit nouseeko yms. Itse meinasin kehittää paniikin eilen illalla väsyneenä ja työasioista ahdistuneena, kunnes tajusin et tuo on vielä dpo13-15 täysin normaali arvo. :hilarious:
Mulla Torstaina uus verikoe.

Mulla siis on seuranta nyt yksityisen lapsettomuuslääkärin määräämänä, tässä kierrossa oli (ilman follikkeliultraa) letrozole, pregnyl, terolut käytössä (jatkuu rv10+0 saakka) ja aiemmin pari kemiallista, viime syksyn kemiallisessa olikin sit verestä nega (alle 0.3) ja tosiherkkä kotitesti 20päivää haaleaa plussaa. :facepalm: Mut hyvin hyvin harvinaista ilmeisesti tommonen :bag:

Normaalisti alkaneessa raskaudessa vissiin ei oo seurantaa ellei tuu jotain vuotoa/kipuja tms tai jotain muuta epäselvää. Plus ne arvot on tosi yksilöllisiä, vaihteluväli on suurta. Ultraääni lopulta kertoo enemmän kuin vaikka se yksittäinen (tai useampikin) arvo.. :Heartpink

Näinhän se on! Työterveydestä sain lähetteen tähän arvon mittaukseen kun oon niin tuhannen paniikissa tän tiputtelun takia, enkä ole edes neuvolaa uskaltanut varata vielä :sad010 Käyn sitten omakustanteisesti uusintamittauksessa jos arvo on jotain ihan kuraa... Tai sitten heti arvon saamisen jälkeen soitan huomenna itku kurkussa neuvolaan jos sitä kautta saisi uuden mittauksen.

Niin paljon jossittelua ilmassa. Ja nyt panikoin sitä, että endopoli laittoi Maisaan merkinnän mun soitosta ja sinne "Todettu raskaus," se merkintä näkyy Tilkassa ja sit ne varmaan peruu meidän ensikäyntiajan :scared001 Se on mun turvalakana, jos tää menee kesken seuraavan kahden viikon aikana!

Tätä tämä nyt sit on. 14 kiertoon yksi kemiallinen, eikä mitään muuta tapahtumaa ja nyt sitten täällä jalat ristissä odotat ja katsot mitä tuleman pitää. Kevyesti hermoheikko olo.
 
Terveisiä päivystyksestä! Mulla yltyi toispuoleiset mahakivut niin koviksia, että olin yhteydessä päivystykseen ja käskivät näytille. Virtsa näytteet otettu ja nyt odotellaan täällä.
 
Terveisiä päivystyksestä! Mulla yltyi toispuoleiset mahakivut niin koviksia, että olin yhteydessä päivystykseen ja käskivät näytille. Virtsa näytteet otettu ja nyt odotellaan täällä.

Toivottavasti pääset ultraan! Tsemppiä :Heartpink
 
Takaisin
Top