Toukokuisten turinat

Onko täällä kellään tuota Angelsounds Jumperia? Siitä kai olisi mahdollista saada tietokoneelle äänitteitä, mutta kun ostin sen eurolla kirpparilta niin ei ole käyttöohjeita Cat With Tears Of Joy enkä keksi yhtään mitä kautta se voisi onnistua.. paketin kyljessä sellaista kyllä lupaillaan. Osaako kukaan neuvoa?

Mulla on välillä tosi hankala löytää sikiön sykettä, kun sekoittuu omaan vatsa aortan sykkeeseen ja välillä ne kuuluukin sekoittuen toisiinsa. Mulla istukka edessä niin en tiedä johtuuko siitä.

Viimeksi kun kuunneltiin neuvolassa 14+ niin yht äkkiä kuului ”tum” kun joku monotti anturia. Sellaisia en ole vielä omaan doppleriin saanut kun on sen verran pienempi/huonompi.

Pulputus äänen yhdistän suolistoon, samoin viuh, viuh ääni kuulostaa yleensä istukalta, mutta sen pitäisi olla lähempänä äidin sykettä. Mutta äidin sykehän saattaa nousta tuossa tilanteessa

Mullaki varmaan sekoittuu se, ku tuntuu niiku kaks ääntä ois mut vaikea sit saaha kuulumaan pelkästään vauvan sykettä.

Mullaki varmaan sekoittuu se, ku tuntuu niiku kaks ääntä ois mut vaikea sit saaha kuulumaan pelkästään vauvan sykettä.

Joo, mulla oli viime raskaudessa sama ja en olis edes muistanut asiaa, jos en olis viimeksi kirjoittanut ylös.

Mä oon löytäny suht helposti sykkeet, välillä löytyy hetkeks ja sit taas häviää ja kuuluu muljahtelua anturiin kun toinen liikkuu niin vilkkaasti. ❤️ Mulla kohtu vahvasti eteenpäin kallistunu ja istukka ei tällä kertaa oo edessä, varmaan auttaa asiaa suht paljon. Saan mä kuulumaan myös oman sykkeen ja sit välillä kuulostaa kuin tuulisi ja sit sitä viuh-viuh ääntä. Vauvan sykkeen tunnistaa kyllä hyvin kun täällä sykkeet on ollu sitä 155-178 ja pääosin -165 tienoilla.

Ihanaa kun teillä kuuluu ja löytyy sykkeet hyvin kotona. Itse välillä kadehdin doppleria, kun ajattelin etten sitä hanki vaan yritän luottaa vain siihen että kaikki sujuu hyvin. Nyt olen kuitenkin viikoilla 15+2 enkä ole vielä kertaakaan kuullut miltä se vauvan syke kuulostaa. Anguished Face- Ultrissa ei ole kertaakaan laitettu ääniä (vaikka 3 kertaa ultrattu) ja ensimmäisellä kerralla neuvolassa terveydenhoitaja ei viikonloppua vasten halunnut yrittää alkaa etsiä niitä, jos ei olisikaan löytynyt. Silloin viikkoja oli 10+0. Tuntuu niin hassulta etten edes tiedä miltä se kuulostaa kun ensimmäinen on tulossa ja toiset pääsee kuuntelemaan niitä päivittäin. Cat With Tears Of Joy

Voin kanssa samaistua tuohon kadehtimiseen, vaikka itsekin olen tehnyt päätöksen, että en hanki doppleria. Mä oon kyllä ultrassa kuullut sykkeet, mutta sekin oli kuitenkin tosi lyhyesti. Mutta olihan se silloin rauhoittavaa! Tuota en edes tiedä, että onko meillä neuvolassa mahdollista kuunnella sydänääniä. Oli kuitenkin siellä varhaisultrassa käyty, niin nyt ei ollut sitä tarvetta. Keskenmenneessä raskaudessa mahdollisuutta ei ollut ja, kun silloin ei varhaisultrassa käyty, ei edelleenkään tiedä oliko siellä silloin mitään. Siksi varmaan nytkin on ollut tavallaan niin huolissaan välillä, kun pahoinvoinnista ei välttämättä ole olleet rajuimpia ja muutenkin oli välissä aika oireettomia jaksoja. Omalla kohdalla voi sanoa, että varhaisultrat oli todella tarpeen, että tähän raskauteen on uskaltanut luottaa.

Ihanaa kun teillä kuuluu ja löytyy sykkeet hyvin kotona. Itse välillä kadehdin doppleria, kun ajattelin etten sitä hanki vaan yritän luottaa vain siihen että kaikki sujuu hyvin. Nyt olen kuitenkin viikoilla 15+2 enkä ole vielä kertaakaan kuullut miltä se vauvan syke kuulostaa. Anguished Face- Ultrissa ei ole kertaakaan laitettu ääniä (vaikka 3 kertaa ultrattu) ja ensimmäisellä kerralla neuvolassa terveydenhoitaja ei viikonloppua vasten halunnut yrittää alkaa etsiä niitä, jos ei olisikaan löytynyt. Silloin viikkoja oli 10+0. Tuntuu niin hassulta etten edes tiedä miltä se kuulostaa kun ensimmäinen on tulossa ja toiset pääsee kuuntelemaan niitä päivittäin. Cat With Tears Of Joy

Piti sanoa, että jännä kyllä ettet ultrassa ole päässyt kuulemaan sydänääniä. Kun luulisi sielläkin ajateltavan kuinka tärkeää erityisesti ensimmäistä odottavan olisi ne kuullakin. Astonished Face-

Uskoisin että seuraavassa neuvolassa pääsen ne kyllä kuulemaan reilun viikon päästä, mutta mies ei varmaan tule silloin mukaan, niin hän ei niitä edelleenkään kuule. Ehkä pitää sitten puhelimella nauhottaa äänet. Beaming Face With Smiling Eyes mutta hieman on ihmetyttänyt, ettei olla päästy kuulemaan kun tuntuu että se on enemmän sääntö kuin poikkeus, että ne kuunnellaan.Astonished Face Ultrissa en jotenkin ole itse osannut edes pyytää, että saataisiin kuulla syke.

Mulla "tippunut" sykkeet 160-170.

Nt-ultrassa en edes ajatellut kysyä sykettä mutta kätilö laittoi yhtäkkiä sen päälle, tyyliin max 5sekunniksi..
Huomenna neuvola ja oletan että kuunnellaan sykkeet, jännä nähdä löytyykö siellä yhtä helposti kuin kotona :)

Mullakaan ei ole doppleria, eikä ole neuvolassa kuunneltu sydänääniä. Nt-ultrassa kätilö kuunteli sydämen samalla kun tsekkasi kaikki muutkin elimet. Nauhoitin ääntä videokuvaan omalla puhelimella että pystyin lähettämään miehellekin.

Oon miettinyt että onko se sydänäänien kuuntelu jäämässä siksi pois neuvolakäynneiltä kun lähes kaikilla on jo kotona doppler. Kannattaa varmaan mainita siellä käynnillä jos ei ole doppleria, ettei jää kuulematta oletusten vuoksi.

Viime vuonna synnyttänyt, samassa neuvolassa kulkenut äiti sanoi ettei häneltä kuunneltu lähes koskaan niitä ääniä, vaikka pitikin neuvolassa muuten ravata yhtenään. Ei kai niitä ääniä niin muut enää kaipaakaan kuunneltavan, kuin he joilla ei doppleria ole.

Kun kävin viimeksi neuvolassa niin kyllä kuunneltiin syke vaikka en edes pyytänyt. Ja ihana oli, että kuunneltiin. Silloin olin rv12.

Onko noissa dopplereissa paljon eroa, onko halvin ihan yhtä hyvä? Ajattelin oman mielenrauhan takia varmaan sittenkin ostaa...

Oon lukenut täällä viestejä jo pitkään mutta nyt vasta päätin liittyä mukaan kun niiiiin haluaisi höpöttää raskaudesta vaikka koko ajan, mutta en halua läheisiä rasittaa pelkillä raskausjutuilla

Mä pääsin kuulemaan sydänäänet ekan kerran rv 16 neuvolassa. Ultrassakaan ei ollut ääniä ja kysyinkin lääkäriltä, että lyökö sen sydän? Cat With Tears Of Joy Kyllä se kuulemma kovasti siellä sykki... Ja totes vielä perään, ettei sikiö liiku kohdussa jos ei sen sydän lyö. Tuli vähän tyhmä olo itselle, mutta en oikeesti kauheen hyvin nähnyt sieltä alaviistosta mitä siinä ikivanhan ultralaitteen näytöllä oli Confused Face

Onko noissa dopplereissa paljon eroa, onko halvin ihan yhtä hyvä? Ajattelin oman mielenrauhan takia varmaan sittenkin ostaa...

Oon lukenut täällä viestejä jo pitkään mutta nyt vasta päätin liittyä mukaan kun niiiiin haluaisi höpöttää raskaudesta vaikka koko ajan, mutta en halua läheisiä rasittaa pelkillä raskausjutuilla

Mä entiä onko eroja, mut mä en aina ole saanut kuulumaan sykettä halvalla, joten siksi hankin käytetyn kalliimman laittee missä näkyy sentää se lukema vaikka en kuulis. Entiä onko se hyvä ostos vai ei koska mua ainki ahistaa ku en kuule sykettä.

Mä kanssa oon alusta saakka täällä lueskellut ja foorumia yleensäkin jo yritysaikana. Kuitenkin vasta nyt uskaltauduin itse kirjoittelemaan.

Mulla on joskus ollut angel sounds ja se oli musta tosi huono. Nyt on ollut sykenäytöllinen jo 3 raskaudessa ja se on paljon kivempi. Tosin mulla on tälläkertaa aika huono joka särisee jo paljon, mutta ajaa asiansa :)

Uskoisin että seuraavassa neuvolassa pääsen ne kyllä kuulemaan reilun viikon päästä, mutta mies ei varmaan tule silloin mukaan, niin hän ei niitä edelleenkään kuule. Ehkä pitää sitten puhelimella nauhottaa äänet. Beaming Face With Smiling Eyes mutta hieman on ihmetyttänyt, ettei olla päästy kuulemaan kun tuntuu että se on enemmän sääntö kuin poikkeus, että ne kuunnellaan.Astonished Face Ultrissa en jotenkin ole itse osannut edes pyytää, että saataisiin kuulla syke.
Kysyin viimeksi rv10 ultrassa että voidaanko kuunnella sykettä, niin sanoi että he ei kuuntele ennen nt-ultraa koska laite lähettää jotain lämpöaaltoja tms kohtuun. Eivät siis halua ottaa riskiä jos aiheuttaisikin jotain noin aikaisessa vaiheessa. Tämä perhe-artella siis. Eli tämä voi olla syynä miksi ei ole teilläkään kuunneltu :)

Mulla on toi AngelSounds ja oon kuullut sillä joka kerta rv10 lähtien sykkeet :) toki joku mikä näyttäis lukeman vois olla kiva, mutta oon itse sekuntikellon kanssa niitä laskeskellut sitten.

Kysyin viimeksi rv10 ultrassa että voidaanko kuunnella sykettä, niin sanoi että he ei kuuntele ennen nt-ultraa koska laite lähettää jotain lämpöaaltoja tms kohtuun. Eivät siis halua ottaa riskiä jos aiheuttaisikin jotain noin aikaisessa vaiheessa. Tämä perhe-artella siis. Eli tämä voi olla syynä miksi ei ole teilläkään kuunneltu :)

Ahaa! Selittää kyllä hyvin miksi täälläkin kuuntelevat nykyään vähemmän niitä. Tätä ei varmaan tiedetty vielä silloin kun odotin esikoista, kun kuuntelivat joka neuvolakäynnillä, jopa sillä ekalla, ennen rv 10.

Takaisin