Toukokuisten turinat

Hei kaikille! Täällä olisi kanssa yksi odottaja lisää. Olen koko foorumilla uusi, en ole koskaan aiemmin tämmöisiin kirjoitellut, joten jännittävää tämäkin :D Toinen raskaus itsellä kyseessä ja viikkoja nyt 10+0. Ihanaa, jos täältä saa vertaistukea, olisinpa esikoisen odotusaikana jo uskaltautunut osallistumaan :)
 
Tää on syy miksi en ole doppleria hankkinut :D Oon kans kuullut että aiheuttaa helposti turhaa paniikkia jos ei sydänääniä löydykään. Ja toisaalta ne sydänäänetkään ei takaa että kaikki olisi hyvin.

Tavallaan haluaisin kyllä kuunnella kotonakin sydänääniä, mutta toisaalta ajattelen että kun ei ne sydänäänet välttämättä edes kuulu kuin vasta about viikolla 12 (toki monella kuuluu jo aiemmin, mutta ton ne valmistajat yleensä ilmoittaa), niin ei siinä enää montaa viikkoa ole kunnes tuntee jo vauvan potkut :) Justiinsa katselin vanhoja muistiinpanoja, niin esikoisesta olen viikolla 16 tuntenut ekat potkut, voih, sitä odotellessa ❤

Itsellä tämä sama myös, helposti stressaan yleisestikin, niin en ole sitten viitsinyt doppleria hankkia, jotta edes jonkin sortin mielenrauha raskausaikana säilyisi Beaming Face With Smiling Eyes Muttei se tietenkään tarkoita sitä etteikö siitä toisille voisi olla apua hillitsemään stressiä ja nimenomaan sen jälkeen, kun sydämenäänet alkavat kotidopplerilla kuulua Beating Heart
 
Millä sovelluksella seuraatte raskautta? Toivoisin pysyväni sen avulla kärryillä rviikoista ja kivaa tietoakin olisi kiva saada mieluiten suomeksi.

Itse olen tykännyt Raskaus+ sovelluksesta. Mun mielestä monipuolinen ja sielä myös hyviä artikkeleita sekä tietoa raskauteen liittyen :)
 
Se oli koko ryhmän viestejä 500 ja salainen puoli on jo auki ja sinne pääsee kun toi 30 raja on täynnä :)

Tarkoittaako tuo 30 viestiä ainoastaan tätä toukokuisten ryhmää vai koko foorumia? :) jospa itsekkin pääsisin joskus vielä sinne salaiseen ryhmään, hope so.
 
Tarkoittaako tuo 30 viestiä ainoastaan tätä toukokuisten ryhmää vai koko foorumia? :) jospa itsekkin pääsisin joskus vielä sinne salaiseen ryhmään, hope so.

Muistaakseni tänne toukokuisten alueelle. Mutta myös tuo leikkinurkka käy, sinne on helppo käydä kirjottelemasssa vaikka kaikki 30 viestiä :D
 
Suurin osa juttelee varmaan jo sielä salaisessa ryhmässä, mutta kysynpä kuitenkin täälä, koska itse en vielä ole sinne päässyt, että te joilla jo lapsia oletteko millä vkoilla suunnilleen alkaneet tuntea vauvan liikkeet? :) itse kun toista odottaa niin kiinnostaisi
 
Esikoista odottaessa tunsin ekat liikkeet viikolla 16. :) Siitä meni vielä hetki (pari-kolme viikkoa?) ennen kuin alkoi ihan säännöllisesti tuntumaan.
 
Esikoista odottaessa tunsin ekat liikkeet viikolla 16. :) Siitä meni vielä hetki (pari-kolme viikkoa?) ennen kuin alkoi ihan säännöllisesti tuntumaan.

No itsellä ihan samat muistelot, että esikoisen kohdalla ois jossai vkolla 17 alkanut tuntumaan Beaming Face With Smiling Eyes sehän kyllä varmasti on myös hyvin yksilöllistä, mutta nähtäväksi jää miten tämän toisen kohdalla, että alkaako jo aiemmin :)
 
Suurin osa juttelee varmaan jo sielä salaisessa ryhmässä, mutta kysynpä kuitenkin täälä, koska itse en vielä ole sinne päässyt, että te joilla jo lapsia oletteko millä vkoilla suunnilleen alkaneet tuntea vauvan liikkeet? :) itse kun toista odottaa niin kiinnostaisi

Mulla ollut molemmissa aiemmissa raskauksissa istukka edessä, joka vaimentanut liikkeiden tuntemista. Muistan esikoisesta, että rakenneultrassa kysyi tunnenko liikkeet jo niin ihan paristi olin vasta jotain tuntenut. Ja viikko sillon yli 20. Toisesta muistelisin 16-17 rv, kun jo tiesi mitä odottaa. Kalan pyrstön sipaisut oli ensimmäiset. Esikoisesta tunsin, kun turvavyö painoi mahaan niin sitä vasten ekoja kertoja.
 
Mun täytyy myöntää etten muista lainkaan koska niitä liikkeitä olen alkanut tuntemaan. Aika oppikirjamaisilla viikoilla muistelisin kuitenkin.
 
Noniin jäädäänpä sitä siis odottelemaan, että koska Beaming Face With Smiling Eyes mutta noiden vkojen paikkella suunnilleen varmaan miten teillä muillakin :)
 
Onhan taas ollut mielenkiintoinen päivä. Tai se alkoi oikeastaan jo yöllä. Heräsin kolmen aikaan ja piti mennä vessaan. Siinä sitten aloin pestä käsiä ja otin saippuaa ja laitoin kädet hanan alle vain todetakseni, että ei tule vettä. Mietin, että mitä nyt. Lopulta huutelin kädet kivennäisvedellä, kun ei muutakaan vaihtoehtoa ollut.

Mies on työmatkalla tietenkin just tällä viikolla, joten varmistin, että taapero nukkuu ja lähdin tekniseen tilaan katsomaan, että onko siellä joku putkirikko, mutta ei siellä mitään ollut. Aamulla selvisi, että koko asuinalue oli ilman vettä ja joku isompi putki oli hajonnut. Onneksi mun äiti oli käymässä ja pystyi olemaan pojan kanssa, niin pääsin kaupasta hakemaan vettä. Muuten olisin varmaan joutunut pesemään kakkapyllynkin sillä kivennäisvedellä. Beaming Face With Smiling Eyes

Ennen puolta päivää vedet onneksi tuli takaisin. Läheinen 300 oppilaan koulukin oli ilman vettä. En tiedä miten ne siellä selvisi. Näköjään pitäis aina olla varalla joku vesipönttö.
 
Onhan taas ollut mielenkiintoinen päivä. Tai se alkoi oikeastaan jo yöllä. Heräsin kolmen aikaan ja piti mennä vessaan. Siinä sitten aloin pestä käsiä ja otin saippuaa ja laitoin kädet hanan alle vain todetakseni, että ei tule vettä. Mietin, että mitä nyt. Lopulta huutelin kädet kivennäisvedellä, kun ei muutakaan vaihtoehtoa ollut.

Mies on työmatkalla tietenkin just tällä viikolla, joten varmistin, että taapero nukkuu ja lähdin tekniseen tilaan katsomaan, että onko siellä joku putkirikko, mutta ei siellä mitään ollut. Aamulla selvisi, että koko asuinalue oli ilman vettä ja joku isompi putki oli hajonnut. Onneksi mun äiti oli käymässä ja pystyi olemaan pojan kanssa, niin pääsin kaupasta hakemaan vettä. Muuten olisin varmaan joutunut pesemään kakkapyllynkin sillä kivennäisvedellä. Beaming Face With Smiling Eyes

Ennen puolta päivää vedet onneksi tuli takaisin. Läheinen 300 oppilaan koulukin oli ilman vettä. En tiedä miten ne siellä selvisi. Näköjään pitäis aina olla varalla joku vesipönttö.

Meillä oli elokuussa kans yhden päivän vedet poikki ja sit sitä piti keittää pari päivää sen jälkeen. Olihan se show töissä erityiskoululla. Kauempaa tulijat toi mukanaan vettä astioissa ja lopulta aamupäivän aikana saatiin iso vesikuutio koulun eteen. Syötiin kertiksistä monta päivää. Kotona oli helpompaa pärjätä ilman, vaikkakin keitetty vesi maistui niin pahalle ettei sitä voinut juoda. Aamustahan oli kaupat jo ostettu tyhjäksi vedestä, mutta kauppiaat saivat jo ekalle päivälle uuden vesikuorman tilattua.
 
11+1. Koskahan kuvotus ja huono olo helpottas.. Yökuvotus on pahinta, oon valvonut koko alkuraskauden ajan ja kukkunut sohvalla kun ei miestä viitsi valvottaa omalla kierimisellä. Kovimmat varsinaiset oksentelut tuntuu olevan jo takana, mutta itse oksentelu ei ole missään vaiheessa ollut ongelma vaan tämä jatkuva kuvotus itsessään, mikä ei ota loppuakseen. Mä olen kohta jo ihan loppu. Cat With Tears Of Joy leivoin eilen tuoretta pullaa, ei varsinaisesti helpota oloa ne tuoreet pullat ennen nukkumaanmenoa kun nyt kiertää ne vielä kaiken kukkuraksi mahassa. Voi tsiisus taas oloa.
 
Oletteko muut jo tilailleet vauvakirjoja/ äitiysvaatteita/ vauvanvaatteita jne? Milloin "uskalsitte" alkaa tekemään hankintoja? Itse haluisin jo ostella jotain mutta pelottaa jos jotain sattuukin ja on sitten jo tavaranpaljous valmiina... kirjathan olen toki jo valinnut valmiiksi kuten kuvasta näkyy Beaming Face With Smiling Eyes
 
Mä oon hamstrannut vauvanvaatteita jo haaveiluaikana, 50/56 kokoa on jo niin kattavasti vaatetta, ettei enempää tarvitsisi luultavasti hankkia enää. Tykkään kierrellä kirppareita, joten sieltä nappaan kyytiin aina ihanimmat. Äitiysvaatteita on myös jonkin verran, tai lähinnä legginsejä, mutta niitä olen käyttänyt jo ennen raskautta, kun en kestä mitään painamassa mahalla muutenkaan.

Ihania nuo vauvakirjat! Niitä en ole vielä miettinytkään ollenkaan, vaikka monessa taitaa olla se odotusosiokin...
 
Oletteko muut jo tilailleet vauvakirjoja/ äitiysvaatteita/ vauvanvaatteita jne? Milloin "uskalsitte" alkaa tekemään hankintoja? Itse haluisin jo ostella jotain mutta pelottaa jos jotain sattuukin ja on sitten jo tavaranpaljous valmiina... kirjathan olen toki jo valinnut valmiiksi kuten kuvasta näkyy Beaming Face With Smiling Eyes

Tilasin varhaisultran jälkeen purjehduskengät, ne on meidän "juttu", jolla kerrottiin miehen vanhemmille raskaudesta viime viikolla. Viime viikolla ultran jälkeen mies pyysi ostamaan vauvalle jotain, ostin villahaalarin, pipon ja villasukat. Vauvakirjan tilasin jossain näiden ultrien välissä, kun ostin sellaisen, mihin voi kirjoitella odotusajan juttujakin. En ole vielä kyllä aloittanut, pitäisi aloittaa. Enemmän hankintoja tehdään vasta sitten myöhemmin, vaatteita pikkuhiljaa varmaan rakenneultran jälkeen, isompia hankintoja käydään varmasti katsomassa jo aiemmin, mutta hankintoja tehdään vasta sitten ihan loppuvaiheessa, varmaan äitiyslomalla. Haluaisin päivittää mun oman auton, mutta täytyy kattoa, meneekö ensi kesään sen kanssa.
 
Takaisin
Top