Toukokuisten turinat

Ahh, olisipa niin helppoa ettei tarvitsis hankkia juuri mitään.. Cat With Tears Of Joy stressaa kun eka vauva enkä oikein tiedä mitä kaikkea pitääkään hankkia ja mitkä tuotteet on hyviä. Mutta kai tässä vielä ehtii perehtyä. Vauvakirjat ajattelin uskaltaa tuon lauantain ultran jälkeen jos kaikki on ok Beating Heart

Ainiin! Mistä olette hankkineet äitiysvaatteita? Erityisesti legginsejä. Haluaisin paksummat joita voisi talvellakin käyttää esim pitkän hupparin kanssa. En oikein uskalla tilata sokkona kun vihaan palauttelua :D

Meillä on ostettuna jonkun verran vauvan vaatteita, ollut jo ennen tätä raskautta. Viime raskauden aikana ostin jotain vaatteita myös, samoin kun ostettiin yhdistelmävaunut torista siksi kun olivat niin edullisesti ja juuri sellaiset kun haluttiin. Ollaan niitä jemmailtu sitten keskenmenon jälkeen, mutta nyt on ollut kiva että on jo kotona hipelöitävää Beaming Face With Smiling Eyes masutyypin ensimmäinen kirja tuli postissa tänään ja torista meinasin ostaa muutamat äitiysvaatteet kun oli niin kivoja tarjolla. Muuten ostelen sitten vähän myöhemmin, varmaan nt-ultran jälkeen alan enemmän kirppistellä vaatteita jne

Minä olen ostanut vain raskausajan öljyn tähän mennessä eikä sekään varsinaisesti tulevalle lapselle ole vaan minulle :) Viikonloppuna sain valtavan läjän pikkuvaatteita lainaan, mutta en niitä vielä uskaltanut sillä tavalla katsoa ajatuksen kanssa.
Odottelen nt-ultraa minäkin ja sen jälkeen ajattelin vasta alkaa miettimään mitä kaikkea tarvitsee olla. Olin jo tottunut ajatukseen etten enää saa enempää lapsia kun tuli oltua niin monta vuotta yksin, että olen laittanut kiertoon lähes kaikki esikoisen vauvanvaatteet.

Meillä vaatetta löytyy jo entuudestaan esikoiselta, toki jos poika tulee niin sitten ei kauheana ole, että joutuu sitä varmaan jotain lisää myös ostaan. Torista oon löytäny esim. kaukalopussin ja kantorepun, että ne on käytettynä, mutta halutaan ehdottomasti uutena ostaa vaunut ja turvakaukalo sitten myöhemmin kevät talvella luulisin :) vauvakirjaa vielä pohdin hankinko ollenkaan, jäi esikoisen kohdalla aika paljon täyttämättä. Mutta semmoinenha ois kiva saada esim lahjaksi sitten.

Ainiin! Mistä olette hankkineet äitiysvaatteita? Erityisesti legginsejä. Haluaisin paksummat joita voisi talvellakin käyttää esim pitkän hupparin kanssa. En oikein uskalla tilata sokkona kun vihaan palauttelua :D
Mun kokemuksen mukaan kivijalkakaupoissa on todi huonosti äitiysvaatteita. Tai tällä kertaa en vielä ole ostanut mitään, mutta viime raskaudessa ostin livenä lähinnä H&M:ltä äitiyssukkahousuja ja imetysliivejä. Muuten tuli äitiysvaateostokset tehtyä oikeastaan Zalandolta, toki joutui joitakin palauttamaan, mutta niillä on sentään palautus tehty helpoksi.

Mun kokemuksen mukaan kivijalkakaupoissa on todi huonosti äitiysvaatteita. Tai tällä kertaa en vielä ole ostanut mitään, mutta viime raskaudessa ostin livenä lähinnä H&M:ltä äitiyssukkahousuja ja imetysliivejä. Muuten tuli äitiysvaateostokset tehtyä oikeastaan Zalandolta, toki joutui joitakin palauttamaan, mutta niillä on sentään palautus tehty helpoksi.
Ajattelinkin että tavan liikkeissä tuskin on. Kokoni tiedän suunnilleen eli en usko että sen puolesta tarvisi palauttaa, mutta lähinnä olisi kiva tietää, että minkä merkin/mallin tuotteet olisi hyviä. Tuotekuvauksista ei oikein aina saa selkoa Confused Face

Mä kävin viime viikolla ostamassa sukkahousuja ja alushousuja Isosta Omenasta, h&m:ltä ja muistaakseni kappahlista. Molemmissa ois ollu myös jotain muita vaatteita, mutta parit farkut saan kaverilta. Oon enimmäkseen mekkoihminen ja käytän housuja tosi harvoin, joten pitkälle pärjään sukkahousuilla ja mekoilla. Ulkohousuja olisin kaivannut ohuempina, mutta niitä löytyi ainoastaan toppahousut. Kävin ostamassa ne Bebesiltä Kampista, mutta näitä saa myös tilattuna. Tällä hetkellä vain pieniä kokoja tarjolla, mutta ihan näinä päivinä (jos ei jo ole) pitäis tulla uus malli toppahousuista ja enemmän sit myös kokoja tarjolle. Mun talvitakki on oversize-kokoinen pitkä villakangastakki, joten sillä todennäköisesti pärjäilen koko talven. Ulkoiluun tartteis vielä ostaa takki jossain vaiheessa.

PS: Ja noista sukkahousuista ja alushousuista, oon kyllä ite niillä ihan hyvin pärjännyt nyt viikon verran, et ei ole mitään pahaa sanottavaa. Ostin siis sellaisia vähän paksumpia neulesukkahousuja.

Ai talvitakki on muuten sellainen minkä tarviin! Muita äitiysvaatteita mulla on hankittuna edellistä raskautta varten, mutta silloin pärjäsin normi talvitakillani. Nyt en varmasti tuu pärjäämään kun la jo toukokuun alussa. Mun molemmat talvitakit on sen verran vartalonmyötäisiä ettei niihin kasvavaa vatsaa mahdu.

Laitan tännekin niskaturvotus ultran kuulumiset, salaiseen ryhmään jo laitoinkin uutisia.

Vauva oli pari päivää aiempaa laskettua isompi eli nyt 11+6. Pääpeppu pituus 54,3 mm ja niskaturvotus 0,9 mm. ❤️ Alateitse tehtiin ultra ja tosi hyvä näkymä oli. Kaikki niin kuin tässä vaiheessa pitää. Pienet jalat potki kohdun seinästä vauhtia ja hän liikkui niin vimmatusti. Pienet sormet näkyivät myös.

Voi tätä onnellisuuden määrää. Rakenneultra on päivää ennen joulua eli 23.12 ja sitten saadaan tietää sukupuoli just sopivasti joululahjaksi.❤️

Te jotka ootte käyttäneet dopleria, kuuletteko vauvan liikkeet/ potkut? Eilen taas kuuntelin ja yhtäkkiä alkoi korvissa hurisemaan ja poksumaan niinkuin joku olisi hilannut kättä anturilla/ naputellut anturia Beaming Face With Smiling Eyes lueskelin vähän ja ilmeisesti vauva siellä liikuskelee Beating Heart

Te jotka ootte käyttäneet dopleria, kuuletteko vauvan liikkeet/ potkut? Eilen taas kuuntelin ja yhtäkkiä alkoi korvissa hurisemaan ja poksumaan niinkuin joku olisi hilannut kättä anturilla/ naputellut anturia Beaming Face With Smiling Eyes lueskelin vähän ja ilmeisesti vauva siellä liikuskelee Beating Heart

Joo on poksumista kuulunut ja pulputusta, oletan että liikkeitä :p pulputus toki voi olla suolistokin, mutta siis on myös semmoisia ääniä mitä kuuluu jos jokin liikkuu vedessä, en osaa selittää Beaming Face With Smiling Eyes

Mutta tänään oli myös sykkeessä joku outo sivuääni välillä, kuului ehkä vain tietyssä asennossa. En tiedä oliko esim liian vähän sitä geeliä. Mutta pelästytti kuitenkin, ihan kuin olisi joku sydänvika. Vaikka luultavasti selitettävissä jotenkin. Ei ole ennen kuulunut, ja toivottavasti ei enää ei kuulukaan.

Luulisin kyllä että voi kuulua jos jonkinlaisia ääniä doplerilla, ja istukassakin käsittääkseni on myös oma "sykkeensä". Sellainen vähän vinkuva/suhiseva :) Onko teillä milloin ultra?

Luulisin kyllä että voi kuulua jos jonkinlaisia ääniä doplerilla, ja istukassakin käsittääkseni on myös oma "sykkeensä". Sellainen vähän vinkuva/suhiseva :) Onko teillä milloin ultra?

Rakenneultra on 21.12. mutta mennään 27.11. yksityiselle kätilölle :)

Mäki oon kuullu tota niiku joku koskis sitä anturia oon aatellu et ite vaa liikutan jotenki kättä. Beaming Face With Smiling Eyes Mä luulen et mulla ainki se pulputus on vaan suolisto. Mä en jostai syystä saa kuulumaan sykettä, viimeks neuvolassa kyllä kuului. Ni entiä ehkä vauva on nii liikkuvaa sorttia et kerkee karata. Mut ostin paremman dopplerin jos sais mielenrauhan.

Onko täällä toukokuisissa muita joilla on ollut aiemmassa raskaudessa raskausmyrkytys?

Minä kuulin eilen omassa synnytyssairaalassa että nykyään sitä voi ehkäistä ottamalla päivittäin pienen annoksen ASA-lääkettä ja tulokset on olleet hyviä. Tämä on sen verran uusi käytäntö että on tullut mun esikoisen syntymän jälkeen, joten en ole kuullutkaan koko asiasta.

Olen todella helpottunut. En edes ymmärtänyt miten paljon se on varjostanut tätä alkuraskautta ja siitä iloitsemista, ennen kuin nyt. Nyt kun alkuraskauden keskenmenon riski on ohitettu ja pelko uhkaavasta loppuraskaudesta hieman hälveni, tuntuu että uskallan olla viimein onnellinen tästä raskaudesta.

Mäki oon kuullu tota niiku joku koskis sitä anturia oon aatellu et ite vaa liikutan jotenki kättä. Beaming Face With Smiling Eyes Mä luulen et mulla ainki se pulputus on vaan suolisto. Mä en jostai syystä saa kuulumaan sykettä, viimeks neuvolassa kyllä kuului. Ni entiä ehkä vauva on nii liikkuvaa sorttia et kerkee karata. Mut ostin paremman dopplerin jos sais mielenrauhan.
En kans aina kuule, mutta kun vähän kävelee tms niin voikin kuulua samantien :) kyllähän nuo liikkuu senverran vilkkaasti että voi johtua ihan siitäkin.

Mulla on välillä tosi hankala löytää sikiön sykettä, kun sekoittuu omaan vatsa aortan sykkeeseen ja välillä ne kuuluukin sekoittuen toisiinsa. Mulla istukka edessä niin en tiedä johtuuko siitä.

Viimeksi kun kuunneltiin neuvolassa 14+ niin yht äkkiä kuului ”tum” kun joku monotti anturia. Sellaisia en ole vielä omaan doppleriin saanut kun on sen verran pienempi/huonompi.

Pulputus äänen yhdistän suolistoon, samoin viuh, viuh ääni kuulostaa yleensä istukalta, mutta sen pitäisi olla lähempänä äidin sykettä. Mutta äidin sykehän saattaa nousta tuossa tilanteessa

Takaisin