Toukokuisten turinat

Aloitin varmaan 7+5 kokeilemaan, 9+0 löysin. Neuvolassa hoitaja ihmetteli, kun on kuullut että niissä luvataan 12+ että löytyisi :) Itse olen kuullut että jotkut löytäneet jopa 8+, mutta ei kannata panikoida jos ei löydä kuin vasta 10+ tai myöhemminkin. Onhan niitä erilaisia laitteitakin.

Onko sulla millanen laite?

Onko sulla millanen laite?

Joo kyl sen sit tietää kun kuulee :) kunnon höyryjunan jyske tai hevosen laukka :) mulla on raskauskeijulta sinivalkoinen angelsounds? Mutta paketissa lukee jumper

Tämmönen

Liitteet

• Screenshot_20211004-192249.jpg
    Screenshot_20211004-192249.jpg
    169.8 KB · Katsottu: 5
Tämmönen

Tää on kyllä paras laite. Mulla on ollut tää ja sitten angelsounds, niin tää on kyllä paljon parempi. Nytkin odottelen juuri tätä postissa ja lauantaina myyjä oli vihdoin ostanut paketin, mutta matkahuollossa ei löydy vielä haulla.

Mä kuulin edellisissä raskauksissa 9+2 ja 9+5. Toki mulla oli silloin +20kg ylipainoa.

Mä niin haaveilen just tosta Dopplerista minkä Jannn tänne pisti, en oo vielä uskaltanut tilata. Ehkä kohta Beaming Face With Smiling Eyes Esikoisesta muistaisin että tais olla 9+ jotain kun kuulin, mut en mee vannomaan, siitä on kuitenkin yli 7v aikaa. Nyt vasta se 8+1 (tai jo), niin ehkä uskaltaa loppuviikosta tilailla ja ruveta yrittämään - tosin pelkään kans et ei ihan het kuuluis kun tota ylipainoa kans on Confused Face

Tää on kyllä paras laite. Mulla on ollut tää ja sitten angelsounds, niin tää on kyllä paljon parempi. Nytkin odottelen juuri tätä postissa ja lauantaina myyjä oli vihdoin ostanut paketin, mutta matkahuollossa ei löydy vielä haulla.

Mä kuulin edellisissä raskauksissa 9+2 ja 9+5. Toki mulla oli silloin +20kg ylipainoa.

Mullaki on jotai tota luokkaa ylipainoa. Eli hyvä tietää, et voi myöhemmin kuulua. :)

Mä niin haaveilen just tosta Dopplerista minkä Jannn tänne pisti, en oo vielä uskaltanut tilata. Ehkä kohta Beaming Face With Smiling Eyes Esikoisesta muistaisin että tais olla 9+ jotain kun kuulin, mut en mee vannomaan, siitä on kuitenkin yli 7v aikaa. Nyt vasta se 8+1 (tai jo), niin ehkä uskaltaa loppuviikosta tilailla ja ruveta yrittämään - tosin pelkään kans et ei ihan het kuuluis kun tota ylipainoa kans on Confused Face

Sit pitää alkaa tilaamaan se. Beaming Face With Smiling Eyes oisin muute ostanu, mut en ollu varma kui hyvä ois ollu.

Sit pitää alkaa tilaamaan se. Beaming Face With Smiling Eyes oisin muute ostanu, mut en ollu varma kui hyvä ois ollu.

Jep! Täytyy pistää tilaten pikkuhiljaa - luulisin et sit kun äänet löytyy niin sit olo vähän helpottaa pelkojen kanssa… Tai sitten toiveajattelen Cat With Tears Of Joy

Joo tiesinki ton. :) mulla on halvin, ni saas nähä millo kuuluu. Tommonen ois ollu kivempi, ku näkee sykkeen, mut aattelin eka tolla halvemmalla kokeilla.

Mulla kyllä saattaa lukea mitä sattuu tossa tai vaikka pelkkää nollaa, tai sit vilahtaa 174 tmv siinä. Mut ehkä sitten kun kuuluu selkeämmin, niin luvutkin on selkeämmät? :)

Anteeksi, että tuun tammikuisista huutelemaan, mutta mulla on just tuo sama doppleri kuin Jannnilla ja se on huippu! Mä tosin alkuun löysin vain sen sykelukeman näytölle, mutta en kuullut sydänääniä. Tai ainakin oletin sen lukeman olevan vauvan sykkeen, kun se sopi sykkeen kuvaukseen ja vaihteli :D Ne sydänäänet saatiin kuulumaan kotona muistaakseni vasta viikoilla 13-15. Ja se on siis sitä sellaista tasaista junan puksutusta, mutta kaikkia muitakin ääniä kuuluu, kuten ne laukkaavat hevoset ja istukan (?) viuh-viuh-viuh. Alkuun niitä sydänääniä joutui etsimään, välillä pitkäänkin, mutta nyt ne löytyy helpommin mutta näillä isoilla viikoilla vauva myös saattaa protestoida/pelästyä ja monottaa kunnolla menemään niin päätin laittaa dopplerin jäähylle, yritän luottaa kaiken olevan ok vaikka olisikin hiljaisempia päiviä liikkeiden osalta.

Tsemppiä kaikille odotukseen :)

Anteeksi, että tuun tammikuisista huutelemaan, mutta mulla on just tuo sama doppleri kuin Jannnilla ja se on huippu! Mä tosin alkuun löysin vain sen sykelukeman näytölle, mutta en kuullut sydänääniä. Tai ainakin oletin sen lukeman olevan vauvan sykkeen, kun se sopi sykkeen kuvaukseen ja vaihteli :D Ne sydänäänet saatiin kuulumaan kotona muistaakseni vasta viikoilla 13-15. Ja se on siis sitä sellaista tasaista junan puksutusta, mutta kaikkia muitakin ääniä kuuluu, kuten ne laukkaavat hevoset ja istukan (?) viuh-viuh-viuh. Alkuun niitä sydänääniä joutui etsimään, välillä pitkäänkin, mutta nyt ne löytyy helpommin mutta näillä isoilla viikoilla vauva myös saattaa protestoida/pelästyä ja monottaa kunnolla menemään niin päätin laittaa dopplerin jäähylle, yritän luottaa kaiken olevan ok vaikka olisikin hiljaisempia päiviä liikkeiden osalta.

Tsemppiä kaikille odotukseen :)

Hauskaa että sulla luvut näkyi mutta ei ääni ja mulla toiste päin :D eikös se hevoslaukkakin ole vauvan sykkeet?

Hauskaa että sulla luvut näkyi mutta ei ääni ja mulla toiste päin :D eikös se hevoslaukkakin ole vauvan sykkeet?

Mä yritin kovasti googlettaa, miltä se sydämen syke kuulostaa, niin olen sitten mennyt sen perusteella että syke kuulosti samalta kuin neuvolassa löydetty sykkeen ääni, se sellainen tasainen jumpsutus :) Onkohan se laukkaava hevonen sitten siitä sykkeestä joku ääni, mistä kuuluu kaikuna jotain muutakin ääntä? Täytyy varmaan kysyä neuvolasta ensi kerralla :D

Mä luulen, että tuo laite saattaa löytää sen sykelukeman kauempaa ja itse sykkeen äänen kun vauva on just sopivasti anturin alla. Mun oli alkuun välillä hankala hahmottaa, missä se pieni voisi hengailla :D

Mä yritin kovasti googlettaa, miltä se sydämen syke kuulostaa, niin olen sitten mennyt sen perusteella että syke kuulosti samalta kuin neuvolassa löydetty sykkeen ääni, se sellainen tasainen jumpsutus :) Onkohan se laukkaava hevonen sitten siitä sykkeestä joku ääni, mistä kuuluu kaikuna jotain muutakin ääntä? Täytyy varmaan kysyä neuvolasta ensi kerralla :D

Mä luulen, että tuo laite saattaa löytää sen sykelukeman kauempaa ja itse sykkeen äänen kun vauva on just sopivasti anturin alla. Mun oli alkuun välillä hankala hahmottaa, missä se pieni voisi hengailla :D

Musta se juna ja hevoslaukka kuulostaa suht samalta..jossain youtube videossakin muistaakseni kuvailtiin gallop - laukaksi :) mutta siis en keksi mistä muuta se lähtisi kuin sykkeistä.. juna tai laukka, tasaista pikajumputusta kuitenkin :)

Musta se juna ja hevoslaukka kuulostaa suht samalta..jossain youtube videossakin muistaakseni kuvailtiin gallop - laukaksi :) mutta siis en keksi mistä muuta se lähtisi kuin sykkeistä.. juna tai laukka, tasaista pikajumputusta kuitenkin :)

Meillä se hevosen laukka on sellainen "koppoti-koppoti-koppoti", tosi nopeaan tahtiin ja se toinen ääni enemmän sellainen "vauh-vauh-vauh" :) (kävin äsken kuuntelemassa miehen ottamaa videota) Mutta vauvan sydämen ääniä varmasti molemmat! <3

Meillä se hevosen laukka on sellainen "koppoti-koppoti-koppoti", tosi nopeaan tahtiin ja se toinen ääni enemmän sellainen "vauh-vauh-vauh" :) (kävin äsken kuuntelemassa miehen ottamaa videota) Mutta vauvan sydämen ääniä varmasti molemmat! :Heartred

Meilläkin pari videota sykkeistä :) toivotaan että ne nyt on sykkeitä Beaming Face With Smiling Eyes en kyl keksi mitä muuta olisi, ja vasta 9+0 sain tuommoisia kuulumaan

Hevosen laukka ja junan kuuloinen on sikiön syke. Vauh-vauh ääni tulee jostain virtauksista, en nyt tarkalleen muista, mut olisko joku äidin valtimo. Joku paremmin tietävä voi tarkentaa Beaming Face With Smiling Eyes

Muöla myös välillä tuli pelkkä sikiön syke näytölle, välillä oma. Omakin oli välillä nopea kun jännitti tilanne. Mutta yleensä sikiön on 160+ niin sen tunnistaa siitä.

Mä kyselin eilen neuvolassa doppler-laitteiden turvallisuudesta ja siinä sitten terkka puhui, että niiden ainoa haitta on se epävarmuus, jos sydänääniä ei kuulukaan, et se aiheuttaa usein turhaa paniikkia. Noh, mies siinä vieressä sitten totesi samantien, ettei meille tule sellaista laitetta missään nimessä. Taitaa tuntea mut liian hyvin :D

Mä kyselin eilen neuvolassa doppler-laitteiden turvallisuudesta ja siinä sitten terkka puhui, että niiden ainoa haitta on se epävarmuus, jos sydänääniä ei kuulukaan, et se aiheuttaa usein turhaa paniikkia. Noh, mies siinä vieressä sitten totesi samantien, ettei meille tule sellaista laitetta missään nimessä. Taitaa tuntea mut liian hyvin :D

Ymmärrän hyvin, koska se syke ei välttis kovin aikasin kuulu ja saattaa panikoitua turhaan. Mulla se on, vaikka oonki stressaavaa sorttia. Beaming Face With Smiling Eyes

Tää on syy miksi en ole doppleria hankkinut :D Oon kans kuullut että aiheuttaa helposti turhaa paniikkia jos ei sydänääniä löydykään. Ja toisaalta ne sydänäänetkään ei takaa että kaikki olisi hyvin.

Tavallaan haluaisin kyllä kuunnella kotonakin sydänääniä, mutta toisaalta ajattelen että kun ei ne sydänäänet välttämättä edes kuulu kuin vasta about viikolla 12 (toki monella kuuluu jo aiemmin, mutta ton ne valmistajat yleensä ilmoittaa), niin ei siinä enää montaa viikkoa ole kunnes tuntee jo vauvan potkut :) Justiinsa katselin vanhoja muistiinpanoja, niin esikoisesta olen viikolla 16 tuntenut ekat potkut, voih, sitä odotellessa ❤

Takaisin