Toukokuisten turinat

Miten teillä liikkumiset ovat sujuneet?
Itse jätin tämän viikon spinningit välistä voimakkaan väsymyksen takia. Joogassa ja fascia methodissa kävin, molemmat tekivät kyllä varsin hyvää.
Mulla on selkeästi kireyttä lantioalueen kalvoissa ja ajoittainen alaselkäkipu johtuu varmaan osittain myös niistä
 
Miten teillä liikkumiset ovat sujuneet?
Itse jätin tämän viikon spinningit välistä voimakkaan väsymyksen takia. Joogassa ja fascia methodissa kävin, molemmat tekivät kyllä varsin hyvää.
Mulla on selkeästi kireyttä lantioalueen kalvoissa ja ajoittainen alaselkäkipu johtuu varmaan osittain myös niistä

Mä oon yrittäny kävellä ees kerra päivässä, mut kyl tää huimaus ja oksettava olo pitää kotona. :/ ei uskalla aina ees ulos lähteä, jos kovin huimaa. Ja ei sitä jaksakaan kun on huono olo ja mahan turvotus päälle. En mä muutenkaa ole ollut kauhean urheilullinen, mut oisha se kiva ees pystyä kävelemää. Viime viikkoina hyvä ku on ees kaupassa pystyny käymään.
 
Miten teillä liikkumiset ovat sujuneet?
Itse jätin tämän viikon spinningit välistä voimakkaan väsymyksen takia. Joogassa ja fascia methodissa kävin, molemmat tekivät kyllä varsin hyvää.
Mulla on selkeästi kireyttä lantioalueen kalvoissa ja ajoittainen alaselkäkipu johtuu varmaan osittain myös niistä

En ole liikunnallinen muutenkaan, mutta nyt iskias nostellut päätään jo oikeastaan heti plussasta asti. Ollut todella piinallinen vaiva edellisissä raskauksissa. Nyt huomaan eniten öisin, että kipuilen. Töihin ei vielä ole vaikuttanut, mutta pidemmillä kävelymatkoilla kipeytyy jo. Jos samaa kaavaa menee kuin aikaisemmin, niin viimeistään raskauden puolivälissä saikku kutsuu ja loppuraskaudesta lähes oman kodin vanki, kun ei pysty kävelemään. Anxious Face With Sweat-
 
Mulla jäi kaikki liikunta oksettavan olon ja väsymyksen vuoksi. Oon ollut siitä ahdistunut, mutta nyt kun olo on parantunut niin koitan taas alkaa liikkumaan :)
 
Mä oon käynyt ennen viikottain uimassa ja pelaamassa padelia. Nyt jätin uinnin pois ja huolehdin että kerta viikkoon tulee käytyä hengästymiseen asti liikkumassa.

Mun työ on aika fyysistä että liikkumista tulee siinäkin ja olenkin illat ollut itselleni aika armollinen ja vaan levännyt jos siltä on tuntunut Beaming Face With Smiling Eyes
 
Minä liikun normaalisti lähinnä kotitreenin, lenkkeilyn ja retkeilyn, sekä satunnaisen pyöräilyn merkeissä. Nyt olen käynyt lenkeillä ja retkillä (tosin hieman lyhyemmillä kuin normaalisti) ja hevosen kanssa kävelemässä ja hölkkäämässä rinkiä Beaming Face With Smiling Eyes lenkkeily on kyllä siitä hyvä, että saa raitista ilmaa samalla ja se tekee ololle hyvää, etenkin nyt kun on alkanut olla etovaa oloa ja väsymystä enemmän. Kroppaa kuunnellen menen, eilen väsytti kovasti niin en lähtenyt lenkille miehen ja koiran kanssa vaan jäin haravoimaan pihaa. Sitä riittääkin nyt syksyllä kun meillä melko iso piha Beaming Face With Smiling Eyes uimahalliin menosta ollaan miehen kanssa puhuttu, mutta tämän turvotuksen kanssa en ainakaan juuri nyt ole valmis sinne menemään
 
Työni on fyysinen enkä ole aktiivinen liikkuja, joten sairasloman ja pahoinvoinnin vuoksi liikkuminen todella vähäistä. Koira juoksee metsässä vapaana ja minä lyllerrän perässä. Pari kertaa jo ollut twerkistä pois, ens viikolla koitan mennä ja teen vain kevyesti (se voi olla hankalaa, koska minussa on vain on/off nappi)
 
Mä en ole yhtään liikunnallinen, en ole koskaan löytänyt sitä paljon mainostettua Hyvää Oloa jota liikunnasta muka saa. Mun liikuntani oli ennen raskautta ja on edelleen lähinnä hyötyliikuntaa: kävelen (ja nyt vielä pyöräilen) jos vain mahdollista mieluummin kuin menen autolla, toimistolla valitsen portaat hissin sijaan, teen pihatöitä, ulkoilen lapsen kanssa jne.

Lumilautailu on ainoa laji josta olen koskaan tykännyt, mutta se saa nyt tältä talvelta jäädä.
 
Mä oon käynyt ennen viikottain uimassa ja pelaamassa padelia. Nyt jätin uinnin pois ja huolehdin että kerta viikkoon tulee käytyä hengästymiseen asti liikkumassa.

Mun työ on aika fyysistä että liikkumista tulee siinäkin ja olenkin illat ollut itselleni aika armollinen ja vaan levännyt jos siltä on tuntunut Beaming Face With Smiling Eyes

Mä kanssa käyn uimassa ja ajattelen että se on jotenkin tosi hyvä liikuntamuoto raskaana, koska ei tule mitään tärinöitä tai yllättäviä nopeita liikkeitä. Mut nyt mietityttää, että miksi sä päätit jättää sen pois? Itse miettinyt enemmän tota padelia, jota nyt käynyt pari kertaa kanssa pelaamsaa, kun se saattaa olla vähän sellaista "repivää" kun nopeasti liikkuu kentällä kohti palloa. :)
 
Mä kanssa käyn uimassa ja ajattelen että se on jotenkin tosi hyvä liikuntamuoto raskaana, koska ei tule mitään tärinöitä tai yllättäviä nopeita liikkeitä. Mut nyt mietityttää, että miksi sä päätit jättää sen pois? Itse miettinyt enemmän tota padelia, jota nyt käynyt pari kertaa kanssa pelaamsaa, kun se saattaa olla vähän sellaista "repivää" kun nopeasti liikkuu kentällä kohti palloa. :)

joo, uinti on kyllä todella hyvä liikuntamuoto. Mä käyn padelissa siksi että meillä on vakivuoro ja sitä on mahdotonta jättää käyttämättä plus että jättäisin pelikaverit pulaan jos en mene. Käyn niin pitkään kuin mahdollista. Ehkä vaihdan sitten päittäin uinnin kanssa kun padeliin en enää pysty
Uinti jäi tosiaan vaan siksi että olo on väsynyt ja en jaksa useampana iltana viikossa käydä.
 
Mä teen työkseni ihan päätelaitetyötä, mutta muuten liikun melko paljon ihan hyötyliikuntana ja koirien kanssa. Pelkkä kävely metsässäkin tekee varsin hyvää ja antaa hieman raikkaamman olon.
Täytyy pitää huoli, että liikunta jatkuu koko raskausajan enkä jää silittelemään mahaa sohvalle.
 
Liikkumisesta tuli mieleen että minä olen ilmeisesti alkanut liikkua eri tavalla nyt raskauden myötä, kun esikoinen totesi yhtenä iltana nauraen että äiti sinä näytit äsken noustessasi siitä ylös aivan karhulta. Heh, ehkä sitä huonon olon vuoksi tekee liikkeet hitaammin tai jotenkin raskaan näköisesti.

Varsinaisesta aiheesta, en harrasta liikkumista lajien muodossa, mutta metsässä liikun ja maastosta riippuen se on kevyttä tai vähän raskaampaa kulkemista. Ja töissä tulee oltua niin paljon jalkojen päällä että tuplavuorojen jälkeen jalat on turvoksissa asti nilkoista.

Eilen tosin huomasin että heti jumiuduin sisälle kun alkoi taas kirkas vuoto parin viikon tauon jälkeen. Tiedän kyllä, että jos se on kesken mennäkseen tässä vaiheessa, niin minun liikkumiset ei siihen vaikuta suuntaan eikä toiseen. Kipujakin oli, mutta vuoto vaihtui pian vaaleanpunaiseksi ja illalla loppui kokonaan.
Miten sitä niin vaistomaisesti pysähtyy joka kerta kun vuoto alkaa, kun ei se varsinaisesti mieltä eikä oloa kohenna jäädä sänkyyn pyörimään ajatustensa kanssa.
 
Onko teillä vinkkejä hyvistä leggingseistä? Voi olla mama-mallistosta tai normi, mutta pysyis ylhäällä eikä purista. Parhaillaan kaikki, mikä painaa mahaan tekee huonoa oloa. Ja malliltaa persevä, että ihan kaikki ei vaan pysy ylhäällä. Saa myös vinkata, jos ootte nähny jonkun aiempien keskutelua asiasta Beaming Face With Smiling Eyes
 
Onko teillä vinkkejä hyvistä leggingseistä? Voi olla mama-mallistosta tai normi, mutta pysyis ylhäällä eikä purista. Parhaillaan kaikki, mikä painaa mahaan tekee huonoa oloa. Ja malliltaa persevä, että ihan kaikki ei vaan pysy ylhäällä. Saa myös vinkata, jos ootte nähny jonkun aiempien keskutelua asiasta Beaming Face With Smiling Eyes

NOSH Bella legginssit , nytkin päällä ! Laitan yksityisviestillä vaikka kuvaa :)
 
Onko teillä vinkkejä hyvistä leggingseistä? Voi olla mama-mallistosta tai normi, mutta pysyis ylhäällä eikä purista. Parhaillaan kaikki, mikä painaa mahaan tekee huonoa oloa. Ja malliltaa persevä, että ihan kaikki ei vaan pysy ylhäällä. Saa myös vinkata, jos ootte nähny jonkun aiempien keskutelua asiasta Beaming Face With Smiling Eyes

Prismasta sai melko edullisesti suht hyviä mamalegginssejä Beaming Face With Smiling Eyes
 
NOSH Bella legginssit , nytkin päällä ! Laitan yksityisviestillä vaikka kuvaa :)
Näyttää kyllä kivoilta. Koitin etsiä kuvaa niistä mahan kanssa, mutta en löytänyt. Oliko sulla nää jo edellisessä raskaudessa?
 
Onko kukaan kokeillu doppleria kotona millä viikoilla? Mulla tuskin kovin aikaisin kuuluu ku on ylipainoa. Anxious Face With Sweat-
 
Onko kukaan kokeillu doppleria kotona millä viikoilla? Mulla tuskin kovin aikaisin kuuluu ku on ylipainoa. Anxious Face With Sweat-

Aloitin varmaan 7+5 kokeilemaan, 9+0 löysin. Neuvolassa hoitaja ihmetteli, kun on kuullut että niissä luvataan 12+ että löytyisi :) Itse olen kuullut että jotkut löytäneet jopa 8+, mutta ei kannata panikoida jos ei löydä kuin vasta 10+ tai myöhemminkin. Onhan niitä erilaisia laitteitakin.
 
Aloitin varmaan 7+5 kokeilemaan, 9+0 löysin. Neuvolassa hoitaja ihmetteli, kun on kuullut että niissä luvataan 12+ että löytyisi :) Itse olen kuullut että jotkut löytäneet jopa 8+, mutta ei kannata panikoida jos ei löydä kuin vasta 10+ tai myöhemminkin. Onhan niitä erilaisia laitteitakin.

Mietinki sinua, kun siitä puhuit aiemmin että saitko kuulumaan. Kiva kuulla, että kuului. :) toivottavasti mullaki kuuluis pian. Beaming Face With Smiling Eyes mulla kuuluu vaa semmonen viuh viuh ääni mut sen tiiän et on oma syke.
 
Takaisin
Top