Toukokuisten turinat

Mites kaikilla sujuu? :)

Tarviin vielä 8 viestiä, että pääsen salaiseen niin koitan herätellä keskustelua. Uudet hymiöt on kyllä aika omituiset.Cook Light Skin ToneAlien-Clown Face
Mä yritän täällä katsoa vuorokausilämmöistä milloin mulla on ollut ovulaatio. Olisin väittänyt, että tämä oli ovuloimaton kierto, mutta raskaustesti kertoo voimakkaasti erilaista tarinaa. Onhan se tietysti mahdollista, että ovulaatio olisi ollut ihan 28 päivän kierron mukaan. Mulla oli viikko siitä tiputteluvuotoa ja kirosin, että eihän menkat voi vielä alkaa. Tiputtelu kesti pari päivää ja loppui. Edellisessä raskaudessa mulla oli myös kiinnittymisvuotoa.
 
Jännästi mulla noi uudet hymiöt näkyy tekstinä eikä kuvina. Mutta ilmeisesti foorumin muutokset vielä kesken.

Huomena 8+4, ja ultra päivä. Kyllä jännittää onko sykettä enään vai ei.....

Tsemppiä huomiseen ultraan!
Mulla perjantaina aamusta ultra ja jännittää kans kamalasti.
 
Mä yritän täällä katsoa vuorokausilämmöistä milloin mulla on ollut ovulaatio. Olisin väittänyt, että tämä oli ovuloimaton kierto, mutta raskaustesti kertoo voimakkaasti erilaista tarinaa. Onhan se tietysti mahdollista, että ovulaatio olisi ollut ihan 28 päivän kierron mukaan. Mulla oli viikko siitä tiputteluvuotoa ja kirosin, että eihän menkat voi vielä alkaa. Tiputtelu kesti pari päivää ja loppui. Edellisessä raskaudessa mulla oli myös kiinnittymisvuotoa.

ootko sä tehnyt sellasta clearbluen testiä josta näkee niitä viikkoja? :)
 
Jännästi mulla noi uudet hymiöt näkyy tekstinä eikä kuvina. Mutta ilmeisesti foorumin muutokset vielä kesken.

Huomena 8+4, ja ultra päivä. Kyllä jännittää onko sykettä enään vai ei.....

mulla näkyi ne laittaessa kuvina, mutta sitten kun viesti oli lähetetty niin tollasina teksteinä Cat With Tears Of Joy

ne vanhat hymiöt oli kyllä jotenkin ihanan retroja
 
Mä koetan muös suhtautua rauhallisesti ja toiveikkaasti tähän pienistä vuodoista huolimatta... Veriarvot on mulla hyvät, mietin kyllä pitäisikö ottaa vielä toisen kerran, niin näkisi miten on lisääntynyt muutamassa päivässä. Ja toki varhaisultra myös todella odotuksessa.
Jopas täällä on kyllä hymiöt ja reaktiot muuttuneet! Meniköhän nyt parempaan suuntaan...
 
Mä koetan muös suhtautua rauhallisesti ja toiveikkaasti tähän pienistä vuodoista huolimatta... Veriarvot on mulla hyvät, mietin kyllä pitäisikö ottaa vielä toisen kerran, niin näkisi miten on lisääntynyt muutamassa päivässä. Ja toki varhaisultra myös todella odotuksessa.
Jopas täällä on kyllä hymiöt ja reaktiot muuttuneet! Meniköhän nyt parempaan suuntaan...

Mäki koitan ajatella positiivisesti, vaikka joka viikko se vuoto tulee. Mulla tuli taas eile ja tänäänki. Kipuja ei onneksi ole, mut pelottaa edelleen vessassa käynnit :(
 
Hei,
Olen uusi toukokuulainen, eilen tänne löysin. Täällä on ollut puhetta noista vuodoista, mulla tuli ihan sellaiset valekuukautiset ensin, hieman ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Paljon tummanpunaista ja ruskeaa vuotoa ja välillä valkovuotoa jossa oli mukana ruskeita hiutaleita. Niistä hiutaleista kun sanoin puhelimessa, neuvolatäti arveli että on voinut mennä kesken. Ei siellä kuitenkaan ollut sellaista vuotoa seassa kuin normaalisti mulla kuukautisissa on, selviä hyytymiä eli ilmeisesti sen limakalvon osia. Mutta kuukautiskivut oli kovat, ja muunlaistakin kipua oli, joka ei kuitenkaan paikantunut selkeästi kummallekaan puolelle. Itse pelkäsin eniten sitä kohdunulkoista ja sainkin ajan ultraan jossa varmistetaan raskauden sijainti ja että jatkuuko se yhä. Ja neuvon että jos en pysty olla kipujen kanssa, pitää lähteä päivystykseen.

Sitten runsas ruskea vuoto loppui, kivut jatkui. Parin päivän päästä alkoi kirkas oranssinpunainen vuoto ja siinä kohtaa jo ajattelin itsekin että varmaan se kesken meni sitten, mutta se vuoto ei kestänyt kauaa ja loppui kuin seinään.

Nyt mennään toista viikkoa ilman mitään vuotoja, ultrassa näkyi yksi erittäin pieni rääpäle oikeassa paikassa, silloin viikkoja oli 5+6 Lääkärin mukaan kohdunsuu näytti ihan normaalilta vuodoista huolimatta.
Mun äidillä on ollut myös valekuukautisia, viimeisessä raskaudessa jopa kahdet. Kirkas vuoto taas on saattanut olla istukan kiinnittymisvuotoa? Jos oikein ymmärsin.

Mulla on taustalla aikanaan koettu yksi keskeytynyt keskenmeno, jonka jälkeen olen saanut yhden lapsen. Joten pienellä varauksella tähän uuteen kaveriin suhtaudun että aikooko tosissaan jäädä tuonne asumaan.

Halusin kertoa noista vuodoista oman tarinan, kun on niin tuttua täälläkin tuo sama epävarmuus. Ja niin, miten vaikeaa sitä on olla miettimättä.
 
Ihana saada vertaistukea noihin vuotoihin. Vaikka mullakin onnellisesti päättynyt raskaus takana, jossa olinpaikan vuotoja, niin silti myös ne keskenmenokokemukset jääneet vaivaamaan. Tämä on todellista mielenrauhan harjoittamista kyllä näiden vuotojen kanssa. Jotenkin vaan pakko ajatella, ettei tätä voi hallita itse, ja koetettava ottaa hetki hetkeltä mahdollisimman rauhassa. Voimia kaikille samassa tilanteessa oleville. ❤️
 
Mulla myös pahoinvointi nostaa päätään, kun ei vain menisi nyt taas pahaksi...

Aion tänään varata varhaisultran viikolle 7+.
 
Mietin kanssa tuota varhaisultraa viikon päähän, silloin olisi 7+0. Silloin varmaan erottuisi minkä kokoinen kaveri on kyydissä vai onko lainkaan. Pieni ahdistus siihen liittyy, että jos onkin ollut myöhäinen ovulaatio, niin saako sykettä kuulumaan.
Seuraavalla viikolla olisin kyllä lomalla, silloin voisi tietysti käydä paremmalla ajalla.

Meillä saisi neuvolassa varhaisultran, mutta se laite on niin vanha, että sillä voidaan vain todeta raskauden olevan kohdussa. Lääkäri sanoi viimeksi, että tällä näkee oikeasti vasta jotain viikoista 10+ alkaen. Se ei lisää yhtään mielenrauhaa, että lääkäri arpoo että oisko toi alkio vaiko eikö. Muuten varsin ihana lääkäri, hän on oikein empaattinen ja mukava ihminen.
 
Mulla on myös kokemusta alkuraskauden vuodoista. Viime raskaudessa tuli vuotoa viikon verran jossain rv 5-6 paikkeilla. Keskenmenon jälkeen olin tietenkin ihan paniikissa ja soittelin surkeana neuvolaan. Pääsin varhaisultraan, mutta se oli niin aikasin, että näkyi vain, että raskaus on oikeassa paikassa. Lääkäri oli aivan ihana ja antoi uuden ajan viikon päähän. Siellä sitten näkyi jo sykekin. Vuotokin loppui ja myöhemmin selvisi, että istukka oli lähellä kohdunsuuta ja se saattoi olla syy vuotoon. Sekin sieltä raskauden edetessä nousi eikä vaikuttanut synnytykseen. Kovasti nuo vuodot säikäyttää, mutta voivat tosiaan olla ihan harmittomia ja raskaus edetä normaalisti loppuun asti.
 
Mulla on taas niin toivoton olo. Jo 3 päivää peräkkäin vuotoa, vaikka sitä tulee vaan kerran, niin pelottaa. Mulla on nyt 7+5 menossa. Taas tuli stressi kylään, miksei tää vuoto voi jättää mua rauhaan. Tuskin mua julkisella ees otetaan ultraan, jos tästä soitan. Anxious Face With Sweat
 
Mulla on taas niin toivoton olo. Jo 3 päivää peräkkäin vuotoa, vaikka sitä tulee vaan kerran, niin pelottaa. Mulla on nyt 7+5 menossa. Taas tuli stressi kylään, miksei tää vuoto voi jättää mua rauhaan. Tuskin mua julkisella ees otetaan ultraan, jos tästä soitan. Anxious Face With Sweat
Toi on kyllä niin tuskaista! Kaikki sympatiat ja tsempit sinne! ❤️ Toivotaan ja uskotaan että kaikki on kuitenkin hyvin, pienestä vuodosta huolimatta.
 
Hieman asiasta toiseen tällainen välikysymys, et millä viikollla olette saanee sykkeen esiin kotidopplerilla jos on kokemusta? Ylihuomenna alkaa 9. Raskausviikko ja ihan tosissani mietin et voinko jo ostaa ensimmäisen dopplerini. Beaming Face With Smiling Eyes t. Esikoisen malttamaton odottaja
 
Jos on vuotoja, niin alkavatko ne yleensä tyypillisestu jo ihan varhaisvaiheessa jos niitä tulee, vai onko jollain vasta alkanut vuoto 10 viikon ympärillä (ja todettu että ei ollut kkm vuotoa)?
 
Tänään oli eka neuvola, ei mitään uutta taivaan alla. Sitkeästi ne laskee viikot 28päivän mukaan vaikka kierto 30pv.

Niin ja tää uusi foorumin väritys on sanonko mitä. Angry Face-

Tätä mäkin ihmettelin!Cat With Tears Of Joy mulla normaalisti 32-34 päivän kierto niin 28 päivällä mentiin vaikka sanoin että 32+ on kierron päivät ollut aina. Kävin viime viikolla varhaisultrassa niin siellä neuvolan laskemaa laskettua aikaa myöhäistettiin parilla päivällä. Menen itse siis tuon ultrasta saadun lasketun mukaan.Beaming Face With Smiling Eyes
 
Tätä mäkin ihmettelin!Cat With Tears Of Joy mulla normaalisti 32-34 päivän kierto niin 28 päivällä mentiin vaikka sanoin että 32+ on kierron päivät ollut aina. Kävin viime viikolla varhaisultrassa niin siellä neuvolan laskemaa laskettua aikaa myöhäistettiin parilla päivällä. Menen itse siis tuon ultrasta saadun lasketun mukaan.Beaming Face With Smiling Eyes

Joo, mulla on hyvin epäsäännöllinen kierto, mutta sitkeästi ne neuvolassa aina laskee sen 28 pv kierron mukaan. Viime raskaudessakin kun kerroin että tiedän koska oli ovulaatio (oli viikkoa myöhemmin kuin ns perus 28 pv kierrossa), niin sitä ei noteerattu mitenkään. Vasta sitten ultran perusteella siirsivät sitä laskettua aikaa viikolla eteenpäin - kuten olin itsekin laskenut jo aiemmin...

(Nää uudet emojit on ihan kakkoja, ei tuolla ole mitään käyttökelpoisia!!)
 
Takaisin
Top