Hei,
Olen uusi toukokuulainen, eilen tänne löysin. Täällä on ollut puhetta noista vuodoista, mulla tuli ihan sellaiset valekuukautiset ensin, hieman ennen kuin kuukautisten olisi pitänyt alkaa. Paljon tummanpunaista ja ruskeaa vuotoa ja välillä valkovuotoa jossa oli mukana ruskeita hiutaleita. Niistä hiutaleista kun sanoin puhelimessa, neuvolatäti arveli että on voinut mennä kesken. Ei siellä kuitenkaan ollut sellaista vuotoa seassa kuin normaalisti mulla kuukautisissa on, selviä hyytymiä eli ilmeisesti sen limakalvon osia. Mutta kuukautiskivut oli kovat, ja muunlaistakin kipua oli, joka ei kuitenkaan paikantunut selkeästi kummallekaan puolelle. Itse pelkäsin eniten sitä kohdunulkoista ja sainkin ajan ultraan jossa varmistetaan raskauden sijainti ja että jatkuuko se yhä. Ja neuvon että jos en pysty olla kipujen kanssa, pitää lähteä päivystykseen.
Sitten runsas ruskea vuoto loppui, kivut jatkui. Parin päivän päästä alkoi kirkas oranssinpunainen vuoto ja siinä kohtaa jo ajattelin itsekin että varmaan se kesken meni sitten, mutta se vuoto ei kestänyt kauaa ja loppui kuin seinään.
Nyt mennään toista viikkoa ilman mitään vuotoja, ultrassa näkyi yksi erittäin pieni rääpäle oikeassa paikassa, silloin viikkoja oli 5+6 Lääkärin mukaan kohdunsuu näytti ihan normaalilta vuodoista huolimatta.
Mun äidillä on ollut myös valekuukautisia, viimeisessä raskaudessa jopa kahdet. Kirkas vuoto taas on saattanut olla istukan kiinnittymisvuotoa? Jos oikein ymmärsin.
Mulla on taustalla aikanaan koettu yksi keskeytynyt keskenmeno, jonka jälkeen olen saanut yhden lapsen. Joten pienellä varauksella tähän uuteen kaveriin suhtaudun että aikooko tosissaan jäädä tuonne asumaan.
Halusin kertoa noista vuodoista oman tarinan, kun on niin tuttua täälläkin tuo sama epävarmuus. Ja niin, miten vaikeaa sitä on olla miettimättä.