Toukokuisten ensiodottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Siija
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Asiat on Suomen päässä järjestyksessä ja olen ottanut kelaan yhteyttä (tämä ulkomailla oleskelu piti olla opintoihin liittyvä vaihtovuosi, joka muuttui nyt vaihto lukukaudeksi). Kelan vastausta odotellessa metsästän ruokaa, joka ei aiheuta pahoinvointia (pelkkä aasialaisen ruuan kuvitteleminen riittää tällä hetkellä..) :D
Onneksi loppu ajan saa viettää toivottavasti onnellisesti Suomessa ^_^

Kiva kuulla et on muitakin opiskelijoita, itte mietin pitkään onks nyt oikee aika esikoiselle ku opiskelen vielä ja on viel alle 2 v. Jäljellä.. mut pidän sit vaa välivuoden :) ja loppujen lopuks mulle on tärkeempää perhe (eli oma rakas pikkuinen ja mies) kuin työ/raha :)

[quote
Esikoista odotellessa. Mulla kierrosta laskien la 14.5., vaikka yksityisellä tehdyn varhaisultran perusteella la ois päivää aikasemmin. Terkkari kuitenkin sano, ettei laskettua aikaa muuteta ultran perusteella, ellei heittoa ole yli neljä päivää suuntaan tai toiseen. Musta toi oli jännä tieto. Mutta np-ultraa odotellessa, siihen asti mennään tällä päivällä.

Joo, näin mäkin olen ymmärtänyt, että sitä ei pienestä muuteta. Jäi vain naurattamaan, kun gyne katsoi kiekkoa ja sanoi, että LA on kuukautisten perusteella 7.5. Sitten lappuun hän kirjoitti 8.5. Terkkari ei vissiin huomioinut kierron pituutta tai jotenkin muuten heitti sen 9.5. Ja sitten se ultra antoi ajan 10.5.

Terkkari sanoi, että 4% lapsista syntyy laskettuna aikana, joten eipä tuolla nyt varmaan suurensuurta merkitystä ole. Voi ihan hyvin olla, että mulle tuleekin vaikka huhtikuun lapsi. Tai että beibi syntyy vasta toukokuun lopulla. Se jää nähtäväksi, jos sinne asti päästään. Toivottavasti päästään.

Mä varasin eilen ajan ultraan. Siis ihan omakustanteiseen. Nyt on rv. 9+1 (neuvolan mukaan), mut oikeesti varmaan 8+4 (ultran mukaan). Raskausoireet on taas huomattavasti vähentyneet reilun viikon aikana ja se kovasti ihmetyttää. Pahoinvointia/etomistakaan ei ole juuri nimeksikään, lähinnä nälkä iskee tosi tiuhaan (=on syötävä parin tunnin välein jotakin) ja jotkut ruoat/hajut ällöttää.

Mulle iski vaan eilen sellanen fiilis, että mitä jos kaikki ei olekaan enää hyvin. Mä haluisin kyllä tietää heti jos kehitys onkin vaikka loppunut ja keskenmeno uhkaa, en haluais elää siinä kuvitelmassa, että alkio kehittyy normaalisti ja sit tulee np- ultrassa kauhee pommi. :oops:

Raskaushan jo kyllä todettiin normaalisti alkaneeksi 29.9 tehdyssä ultrassa lapsettomuuspolilla ja sydämenlyönnit nähtiin, mutta siitä on jo yli kaksi viikkoa kulunut ja oireet vaan helpottavat päivä päivältä. En kerta kaikkiaan pysty odottamaan np- ultraa (se pitäisi varata marraskuun alkuun). :confused:

Että mielenrauhan parantamisekis menen huomenna tsekkaan tilanteen. Pelottaa kyllä ihan vimmatusti, että mitä jos... On tää piinaavaa.

Jospa minäkin tänne uskaltautuisin kirjoittamaan :) Eilen oli eka neuvola, ja jäi kyllä positiivinen mieli siitä. Kuulin pienen sydänäänetkin ekaa kertaa, ja ai että tuli onnellinen olo:) Eka ultra on tuossa vajaa kolmen viikon päästä, mutta nopeesti se aika menee, ei vaan malttas oottaa että näkisi pienen ja että kaikki ois kunnossa. Neuvolan mukaan olisin nyt rv9+5 ja LA on 14.5 :) raskausoireina ollut etovaa oloo jo 5 viiikkoa, kauhee nälkä ja tosi kova väsymys. ja vessassa ravaaminen o_O mielialat vaihellut jonkin verran..

Mun paniikinomainen keskenmenopelko on vähän helpottanut, johtuukohan vain hirmuisesti pahoinvoinnista vai mistä. Meillä on eka neuvola ylihuomenna, ja ajattelin pyytää testaamaan, jos saisi sydänäänet kuuluviin, vaikka viikkoja onkin sit vasta 8+1. Mut jos vaikka kuuluisi :) Ehkä sitten ensi viikolla ultraan, ainakin jos sydänäänet ei kuulu, ettei tarvitse jännittää ihan kamalasti np-ultraan asti.

ensimmäistä odotellaan täälläkin. Onko ryhmässä ketään muuta "iäkkäämpää" ensiodottajaa? Itsellä kun mittarissa on jo 39 vuotta. Aikaisemmin ei ollut mahdollista pikkuisia tehdä, kun se oma kulta puuttui viereltä.

Meillä viikkoja on 9+2 ja heti meillä tärppäsi. Testin tein heti, kun menkat jäi tulematta, koska mitään menkkaoireitakaan ei kuulunut, vaikka ne tuppaa tulemaan jo pari päivää ennen menkkoja. Laskettuaika meillä on 17.5.

Itse olen onneksi selvinnyt ilman pahoinvointia, mitä nyt hieman huono olo tulee jos ei muista syödä. Muuten kaikki normioireet: järkyttävä turvotus (mammahousut käytössä jo vkolla 6), pissalla saa juosta aivan koko ajan, rinnat olivat järkyttävän kipeät ja väsymys aivan kauheeta. Onneksi väsymys alkaa helpottamaan ja rinnatkaan ei enää ole niin kipeät.

Meillä onneksi on aivan ihana terkkari, joka ei nostanut haloota mun elopainosta, totesi vaan ettei paino saa liikaa nousta raskauden aikana. Käytiin eilen ekassa neuvolassa, sydänääniä ei vielä kuunneltu. Eka ultra meillä on vasta 6.11., mieheni ei ole halunnut varhaisultraan, enkä itsekään siihen näe tarvetta, vaikka oireiden nyt helpotuttua alkaa olemaan aika epätodellinen olotila.Jännitystä vielä pari viikkoa siis edessä. :)

Tänään sain seula verikokeiden tulokset terkka sano että kaikki on ok ja mulla on kuulemma harvinainen veriryhmä AB+ :)
haluavat kontrolli verikokeen rv 36 kun mulle on keväällä tehty verensiirto :)

Jonsku&toukka 10+4 <3

Vitsi mä oon kade niille joilla on neuvolassa kuunneltu sydänääniä :confused: mä tajusin eilen etten mä niinkään oo missään vaiheessa pelännyt keskenmenoa mut jostain syystä sellaset möröt on vallannu pään, et jos tää onki joku ns. väärä hälytys...tuulimuna tms. Kohta alan soittelee ultra-aikaa jonka toivon saavani vkolle 44 eli kahen viikon päähän.

Muoks: Onpas tyhmää, täällä on ultra-aikoja tarjolla parillisen viikon maanantait ja parittomien tiistait. 27.10. kun ois viikkojen puolesta sopiva mulle niin ei ollu enää aikoja. Nyt joudun oottaa sit siitä seuraavan viikon perjantaille eli 7.11....3 pitkää viikkoa, en kestä :grin

Muokattu viimeksi:
Tiukuliisa, täällä kans tällänen veteraani ensiodottaja vuosimallia -75 :p ja LA 30.5.15. Eilen varhaisutrassa lapsettomuuspolilla ja siellä se syke näkyi. Läksiäislahjaksi sain kummallisen kuvan möykystä ja kotimatkalla ilmoittauduin neuvolaa. Hullua varmaan mutta nyt kun kaikki on taas vähän todellisempaa, niin lapsettomuushoitojen jännitys muuttui taas uudeksi ja toisenlaiseksi jännitykseksi.

Ajattelin liittyä tähän mukaan.
Ensimmäinen neuvola oli maanantaina, rv 7+6.
Varhaisultrassa käytiin rv 5+3 hirveiden kipujen takia. Silloin ei sykettä näkynyt, eikä paljon mitään muutakaan kuin pieni pallura. :)
Nyt sitten odotellaan np ultraa ja sinne onkin vielä aikaa (11.11).
Muuten ollaankin juostu lääkärissä ja labrassa tasaiseen tahtiin viimeiset kolme viikkoa. Ensin tosiaan kipujen takia ja sitten perinnöllisyysklinikan/sikiötutkimuksen kautta labrassa, sen jälkeen minut siunattiin virtsatien tulehduksella...

Ei tämä rääpäle taida päästää mammaa helpolla edes raskausaikana. :Heartblue

Eka neuvola takana, ja jäi paljon parempi mieli kuin viime kerralla :) sydänääniä ei saatu kuulumaan, ensi viikolle yritän saada sitten ultran, et pääsee tarkistamaan tilanteen. Np-ultra onkin sitten vasta 10.11, pitkä aika vielä odotella..

Hyvä, että tuli käytyä siellä omakustanneultrassa. Kaikki oli juuri niinkuin aavistelinkin, eli huonosti. :crybaby2
Lekuripaatu sorkki ja sorkki ja se pitkä hiljaisuus ultatessa kertoi jo mulle riittävästi. Ei löytänyt sykettä, eikä liikettä, vaikka kahdella eri laitteella kokeili. Pää-perämitta oli 14,3mm eli vastasi noin rv. 7+6, vaikka olisi pitänyt olla väh. 8+5 (tai neuvolan laskujen mukaan 9+2).

Lääkäri ei kylläkään suoraan sanonut, että sikiö olisi kuollut (eikä myöskään sitä papereihin kirjoittanut) ja määräsi viikon päähän uuden ultran, mutta kyl tää oli nyt tässä, ei tästä raskaudesta vauvaa saada... :sad001

Soitin eilen neuvolaan ja sain onneksi jo tulevalle maanantaille ajan neuvolalääkärille, siellä sitten tulee lopullinen varmistus ja jatko-ohjeet...

Kamalinta tässä on se, että MINKÄÄNLAISIA keskenmenoon viittaavia oireita ei ole. Ei vuotoa, ei kipuja, edelleenkin on ruokaällötykset sun muut raskausoireet, vaikkakin aika lievinä. Ainoa mikä sai mut hakeutuun ultraan, oli intuitio. Mä vaan vaistosin, ettei kaikki ole hyvin... huoh.

Voi ei Maryshka! :( voimia sinulle! <3 nyt kyllä aion itsekin mennä varhaisultraan, koska mulla kanssa lähes kaikki oireet hävinnyt.. :/

Takaisin