Toukokuisten ensiodottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Siija
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko jollain muulla ollut iho-ongelmia? Mulla on aikaisemminkin ollut taipumusta akneen mutta tää on iha mahdotonta. Naama on aaaaivan kauheessa kunnossa:(
Viikkoja 11+1

Heitukka: juu, naama kukkii tosi paljon! Ennen raskautta muutama näppylä siellä täällä, mutta nyt niitä tulee muutama uus näppy päivässä. Tekis mieli sanoa rumasti sille joka sanoo, että raskaana olevien iho HEHKUU!

Mulla on! Ärsyttää ku teininä ei ollu finnejä kuivan ihon takia mut nyt niitä on joka paikassa!! Yök.. ei oo onneksi ihan älyttömiä määriä mut kun ei oo tottunut yhteenkään niin parikin on jo liikaa.. :D rintakehässä, selässä ja olkapäilläkin on sellasii pienii näppyi..
Oon alkanut käyttää luonnon tuotteita, sheasaippuaa ihon pesuun ja sheavoidetta rasvaukseen ja sit oli jotain muuta rasvaa, niin on näpyt vähän hävinnyt. Mut riippuu varmaan ihotyypistä auttaisko noi tuotteet muille..

Ei mulla finnejä ole, mutta talven tullessa iho on taas kuin hiekkapaperi. Mulla on oikein hyvä iho - kesällä. Tää vuodenaika pimenevine kylmenevine iltoineen ei ole oikein mua varten. Tulisi nyt sitten edes lunta, niin tulisi vähän valoa ja iloa. Kunhan ei nyt kauhean liukasta tule, jottei tarvi sitten kasvavan mahan kanssa pelätä. Nyt ei tosin vielä masua näy.

Mulla kanssa varsinkin kasvojen iho on kuin hiekkapaperia. Vaikka miten rasvaa ja juo vettä niin ei tunnu auttavan millään :(

Eikös ne oireet pitäis (huom pitäis) helpottaa viikon 12 jälkeen? Tosin tiedän muutaman jonka iho on koko raskauden ajan ollut huonossa kunnossa..

onko joku jo ostanut jotain vaatteita tai härpäkkeitä? :)

Minä ainakii :D oon ostanu 5kpl luonnonvalkosia bodeja vastasyntyneelle kun irlannissa kävin, oli 100% cottonia ja ei maksannu kun 6.50! ^^ ja kuvassa näkyvä pingviini on myös näitä heräteostoksia pikkuselle. Ei hirveesti raaski ostaa vielä mitään kun ei tiedä sukupuolta, mut kaikki lastenvaateosastojen vaatteet on hiplailtu jo :D

Ainiin ja H&M on aivan mahtava siitä, että antavat matkaan pieniä henkareita :)

Mä en vielä uskalla ostaa mitään. Ajattelin tossa joulu-tammikuussa alkaa ostelee pikkuhiljaa mitä tarvitsee :) Toki kaupoissa oon käyny jo pyörimässä vaatteita hiplailemassa :D
Nii ja pinnasänky meil on jo härpäkkeineen, kun ostettiin kaverille se lahjaksi, mut ei sit ikinä tarvinnutkaan sitä, niin saadaan se ihan uutukaisena meidän käyttöön.

Ei oo tullu ostettua mitään...ohimennen saattanu jossain kaupassa vähän hiplata vaatteita ja kirppiksellä oon kiinnittäny huomiota enemmän vauvanvaatteisiin...:D ekan ultran jälkeen saatan ehkä vahingossa jotain ostaakkin, jos siis kaikki on sillon kunnossa. Kerran kävin myös h&m äitiysvaatteitten puolella mut se oli tosi pikanen silmäily vaan, ettei vahingossakaan kukaan tuttu nää :D

Meillä ei oo vielä ostettu mitään,kovasti tekis kyllä mieli, mutta yritän selvitä vielä jonkun viikon ilman heräteostoja :D
Turvakaukalon saan kaverilta ja vaatteita ainakin on tulossa lähipiiristä.

Pinnasänkyä en haluaisi heti vaan kehdon,jonka saisi kiinnitettyä kattoon. Meillä on pentukoira,siks joku paikka mihin vauvan sais laitettua ilman,et koira pääsee kosketuksiin. Onko täällä kokemuksia kehdoista?

Mäkään en uskalla mitään ostaa ennen ku np-ultra takana ja siellä kaikki ok. Sitten jännitetään rakenneultraa. Voi olla et siinä joulu-tammikuussa alkaa itteki pikkuhiljaa tavaraa ostamaan

Heipparalla! Minäki voisin ilmottautua mukaan tähän ryhmään, oon kirjotellu tuolla "perusryhmässä" mut siellä puhutaan myös aikasemmista lapsista ja verrataan tätä raskautta edelleseen nii tuntee ittesä jotenki ulkopuoliseksi.
Vielä en oo kaikkia teidän viestejä lukemaan täällä enköhän ne ehi nii tiedän missä te meette :)
Pongasin jo sen verran että täällä pari muutakin oli raskautunut hoitojen avulla, ivf? Mä ite kirjottelin ivf/pas 2014 ketjussa mut pääsin kolmannen hoidon jälkeen siirtymään plussalaisten puolelle. Nyt viikot 9+4 ja la ois sitten toukokuun 25.pv.
Mut mä alan tutustumaan teidän tarinoihin nii osaan enemmän vastailla ja kirjotella teille :)

Mä olen kans käynyt hypistelemässä jo vaatteita mutten ole vielä uskaltanut mitään ostaa.. Viikko vielä ekaan ultraan! Jännittää

Mä en ole näissä oloissani edes päässyt kaupoille asti niin ei ole ollut houkutuksiakaan :D Mutta eiköhän linja pysy tiukkana: ei mitään hankintoja ennen np-ultraa. Ikeassa kyllä vähän jotain katseltiin pari viikkoa sitten.. Muutenkin toivon kyllä osteluhimon pysyvän hallinnassa, ei ole tilaa, eikä varaa, mutta tärkeimpänä en oikein tahtoisi mennä mukaan sellaiseen yltiöpäiseen ostiskeluun.

Viikon parin päästä pääsen käymään siskon äitiysvaatteita läpi ja miettimään mitä oikeasti niiden lisäksi tarvitsen. Ulkoiluhousut varmaan ainakin, ehkä myös vähän enemmän omantyyliset housut.

Mulla ei kanss iho kuki vaan aivan päin vastoin. Iho on kuin hiekkapaperia ja oonkin jo raapinut jalat melkein verille ennen kuin tajusin upottaa ne rasvapurkkiin.. Mutt hiukset on aivan mahtavassa kunnossa ja kynnet kasvaa hurjaa vauhtia.

Me käytiin "salaa" ultrassa viikolla. Salaa siten, että kysyin mieheltä to aamuna, että "ei kai sulla oo mikään kiire nyt aamulla??" ja raahasin sen Mehiläiseen mukaan, jossa mun kaveri ultrasi vatsanpeitteiden läpi pienen "katkaravun" ja sydänäänetkin kuuluivat loistavasti. Alkuun meinattiin, ettei mitään ultria ennen np-ultraa, mutta nyt kun äitee ja itsekin on alkanut kertomaan vauvasta, niin alkoi tuntumaan, että siihen np-ultraan on niiiiiin pitkäaika, kun se on vasta kahden viikon päästä ja jos siell ei sitt ookaan mitään tai jotain?? Vaikkei kuva laadultaan kovin hyvä ollutkaan mutta kuultiin ja nähtiin sydän niin tämä riittää mulle nyt ja nyt tuntuu, että onhan se np-ultrakin jo kahden viikon päästä. :)

Samaisessa ultrassa myös kaverini huomasi, että linea negra on tullut jo esiin... Yllätyin että nyt jo! Mites muilla??

• Tykkään
Reaktiot: JMT
Minulla on tullut finnejä otsaan, leukaan ja varsinkin kaulaan ja leuan alle. Ohimoista, poskista ja muualta kropasta iho on ihan kuivana. Tosin johtuu myös osittain talvesta.

Mie olen ostanut jo yhden harsopaketin ja perjantaina katselin Doriksessa alerekkiä, jossa oli äitiyshousuja. Sattuipa löytymään kahdet farkut 15 € / kpl eli säästyi 50 :) Tosin piti kyllä katsella ympärilleen moneen kertaan ettei vaan satu tuttuja olemaan liikkeellä. Siskolta saan pinnasänkyä, vauvanvaatteita yms. Kunhan ensin ultrassa on käyty niin uskaltaa hehkuttaa ja kertoa tulevasta vauvasta. :)

Heissan kaikille! Itse kävin neuvolassa viikolla ja jäi aika paha maku suuhun siitä tädistä. Täti mittasi painon ja ilmoitti pirteänä kuinka olen lihava ja minut täytyisi ohjata ravitsemus terapeutille. Lisäksi lisäsi että sydäntä voitaisiin kuunnella laihoilta jo. Olen 165 cm ja 67 kg ja mielestäni en ole kovin lihava. Ja lisäksi olen turvoksissa raskaudesta joka varmasti tuo lisäkiloja mutta ei täti halunnut kuunnella :/

Voihan pirulainen kun on ollut törkeetä! Mäkin pelkäsin että mut haukutaan nyt jo lihoamisesta lyttyyn ja valehtelin alkupainoni kaksi kiloa ylöspäin...Olin viikolla 10 lihonnut jo neljä kiloa vaikka ylipainoa ei siis ole vieläkään....

Terveellisestä ruokavaliosta kyllä jaksettiin jankata vaikka sekään ei ole ongelma. Minä kyllä käyn joskus mäkkärissä jos siltä tuntuu ja ostan suklaata kaupasta jos tekee mieli. Mitään tällaista ei ilmeisesti saisi olla.

Mua jäi todella harmittamaan se alkoholiannosten tenttaus. Ei meinannut täti millään uskoa ettei meillä voida puhua alkoholiannoksia viikossa... me emme pahemmin juo, emme käy baareissa. Emme harrasta edes saunakaljoja kun ei ole saunaa....

Takaisin