Mä otin jo odotusajan vakuutuksen If:stä, kun siirsin miehen kanssa kimppaan kaikki vakuutukset mitä mulla/meillä oli. Ei siellä kyselty sokerirasituksesta (enkä ole vielä edes siinä käynytkään), siinä oli vaan ehtona että on käynyt ultrassa :)
Jos kaikki on hyvin synnytyksessä ja vauvalla, niin vaihdetaan heti 2 kk ikäisenä vakuutus lapsivakuutukseen, mikä If:llä on kattavampi kuin heidän vauvavakuutus. Onneksi mun isä on vakuutusmyyjä (tosin hoitaa yrityspuolta, mutta tietää tarpeeksi muistakin vakuutuksista), niin hänen kanssaan kävimme läpi 6 vakuutustarjousta, ja hän osasi kertoa missä asioissa vakuutusyhtiöt yrittää kusettaa ostajaa ja mitä turhuuksia en tarvitse omiin tai vauvan vakuutuksiin

Jos olisin yksin joutunut kaikki lukemaan ja pähkäilemään olisin varmasti ollut ihan kujalla
Toi on kuulemma vanha käytäntö Helsingissä, että kaikki yli 25v. (ensiodottajat) joutuvat sokerirasitukseen. Itse olen sillä yli 25v. (ensiodottaja) ja suvussa lisäksi ollut 2 tyypin diabetesta, mutta siltikin neuvolantäti sanoi ettei mun tarvitse mennä testeihin!!!

Sanoi, että jos haluan niin voin ottaa häneen yhteyttä.
Eilen sitten pistin neuvolantädille viestin, jos kuitenkin saisin mennä rasitukseen, koska alan olla huolissani mun painonnoususta ja tietysti kun on tuota rasitusta suvussa.. Menen siis seuraavalla viikolla testeihin :)