Toukokuisten ensiodottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Siija
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Oon löytänyt juu, mutta välillä saanut etsiä aika kauan. Se istukan viuhääni löytyy tosi helposti (eli se nopea viuhääni), mutta se laukkaääni, eli syke on välillä vaikea löytää. Olisikohan mulla istukka edessä, kun se löytyy aina helposti.

Nii se on istukanääni se tuuliääni:D välillä kuuluu mullaki semmosia tasasia viuh pumppauksia et oisko ne sit niitä?:o mistä kohin oot saanu kuuluviin niitä?

Niitä viuhviuh pumppauksia kuuluu kahdella nopeudella. Hitaampi on omat suonet, erityisesti nivusen lähellä kuuluu. Se nopeampi viuhviuh, eli käsittääkseni istukka, kuuluu mulla aika alhaalla keskellä hyvin. Sykeääni, eli se laukka kuuluu mulla yleensä sivummalta, mutta aika alhaalta sekin.

Mä en kanssa yhtään osaa sanoa, ett onko tyttö- vai poikafiilis. Meillä myös mies haluaa olla kaikessa mukana ja on ollutkin. Ihan diabeteshoitajaa myöten - vaikka itsekin on diabeetikko - ja ollut joka kerta tosi tyytyväinen, ett on ollut mukana. Meillä kanss mies odottaa liikkeiden tuntumista.. Eilen se oli melkein varma, ett tunsi jotain, mutt totesi, ett tais sittenkin olla joku mun suoni.. :)

Meillä kans on mies ollu kyllä tosi kivasti mukana.

Meillä myös mies on hyvänä tukena ja kyselee paljon kaikenlaista vauvaan ja raskauteen liittyvää :) Neuvolaan hänen ei tarvitse tulla minun puolestani ellei itse halua, uskon että hän vain tylsistyisi siellä :P Ultrissa ja muissa jutuissa on mukana.

se viuh viuh ääni on kuulemma kaiku napanuoran tai istukan kautta tai jotakin semmosta ;) mieki hommasin dopplerin ja joka kerta on nyt onnistunut.. tää meikän möhis vaan ruukaa potkia siihen kapulaan tai menee karkuun.. eli ei taida oikein tykätä

Miuku&Möhis: Meillä on ihan sama homma, joko potkii tai sitten menee karkuun. Neuvolassakin tässä viikolla antoi kuunnella sydänääniä ehkä kolme sekuntia ja sitten karkasi. Tänään meni ensin anturia karkuun ja sitten potkas siihen sillain että muakin jo melkein sattu:rolleyes: Mies onkin ihan varma että se jotenkin tuntee sen eikä tykkää siitä...

Mulla on tyttöfiilis ollu jotenkin koko ajan, toukokuussa selkiää jollei kuun lopussa innostu paljastelemaan itseään :)

Onneks meillä on vielä tosi kiva terkkarikin neuvolassa, ei jää mies ikinä ulkopuoliseks :) hyvä ettei ne puhu keskenään enemmän kun mä ja terkka kun molemmat on niin suulaita ja mä taas aika hiljainen :D viimekskin mies ihmetteli et olipas nopee aikan kun eka neuvola kesti reilu pari tuntia ja toka vajaan tunnin :P

Itseäni jäi sillon ekalla kierroksella kiusaamaan kun ekassa (ja ainoassa missä ehdittiin käydä) neuvolassa miehelle todettiin ettei häntä jatkossa kaivata mukaan, ihan turhaa kuulemma, tylsistyy vaan. Nyt tokalla kierroksella oli ekaan neuvolaan aika nihkeenä lähdössä mutta innostui sitten kun hänetkin on otettu tapaamisissa aktiivisemmin mukaan, ja nythän on ne sydänäänet siellä aina palkintona.. :) Eilenillalla ekaa kertaa alkoi muuten tuntua liikkeet ihan selvästi, kun aiemmin on ollut vaan sellaisia pieniä hipaisuja. Mies laittoi nukkumaan mennessä käden masun päälle niin kuin on nyt tehnyt joka ilta siitä asti kun maha alkoi näkyä, ja kaveri alkoikin potkia vastaan.. :D

Baby Perhonen, käsittämätön asenne neuvolan terkalla! Olisin varmaan itse asiassa pyytänyt neuvolan vaihtoa tuosta hyvästä, molemmat me siitä lapsesta ollaan kiinnostuneita ja raskaus on yhteinen asia, vaikka kuinka minun sisällä tapahtuisikin. Huh huh..

Joo me muutettiin sit isompaan kämppään eri alueelle niin oli neuvolan vaihto jokatapauksessa ajankohtaista. Kyllä juteltiin uuden neuvolatädin kanssa asiasta ja todettiin että varmaan itsekkäät syyt taustalla kun oli suht. nuori neitokainen siellä niin koki varmaan itselleen helpommaksi tilanteen olla vaan kahdestaan. Uudesta neuvolasta ollaan tykätty kovasti, oon viime keväästä asti käynyt jo neuvolapsykologilla siellä ja selvästi kommunikoivat keskenään (kysyivät toki luvan että saako keskustella) niin tuntuu että saa tosi kokonaisvaltaista hoitoa kun tietävät tän kahden keskenmenon taustan ja osaavat ottaa huolet tosissaan. :)

• Tykkään
Reaktiot: JMT
mulla nyt parin pvän sisällä liikkeet tullu vahvemmiksi ja jopa näkynyt vatsan läpi :)) on tää niin jännää. Mieskin tunsi tänään ekan kerran ja oli niin hymyä täynnä. Harjotus suppareitakin jo tullut muutamaan otteeseen.
Mulla olisi ollut tod. Koopää neuvolatäti(ystävillä ollut sama), mutta miepä viksuna tytsynä vaihdoin sen saman tien .. ei tarvinnut edes nähdä häntä :D. Olin 100 varma että meidän kemiat ei pelaa toivotulla tavalla niin miksi edes vaivata häntä tai omaa päätäni. Huoh unettomat yöt vaan jatkuu ja jatkuu.... en ymmärrä millä mä oikein jaksan ku ni huonosti nukkunu koko raskauden ajan..

Wuhuu mä heräsin vasta 8 :D koko viikonloppu meni herätessä puol 6 :/ yöt on ihme pyörimistä ja asennon ettimistä :D no ei kai se loppua kohden ainakaa helpota ;) no tuleepa harjoteltua yöheräämisiä :D

Hei!
Pääsiskö mukaan vielä yks ensikertalainen. Viikkoja täynnä tänään 17+5. Laskettu aika siis 20.5.
Kaikki on jännää ja uutta B-) ikää 22v ja miehenä harvinaisen ihana yksilö :D oikein ollaan täällä siis innoissamme!

Tai ainakaan mainostaisi sitä. "Moi, oon suvitus, aikas kurjan miehen kanssa naimisissa, mut en nyt parempaakaan saanut. Ensimmäistä odotellaan <3"

Takaisin