Toukokuisten ensiodottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Siija
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko muita, kellä olisi outo kokemus sikiöseulonta ultrasta.
Meillä kätilö totesi kaiken olevan ok ja oli muutenkin todella "jäätävä". Pahastui kun kyselin niistä turvotus"rajoista" että mikä viittaisi esim. Lisätoimenpiteisiin tms. Vaikea selittää :D
Nyt kuitenkin 31.12 on sitten rakenneultra ja jo vähän jännittää etukäteen mennä hänen luokseen...

LMK ei kyllä kuulosta ihan asialliselta käytökseltä kätilöltä.. meillä piti tuloksia odottaa vielä se 3 viikkoa ultrasta et meinas vähän jännittää.

JMT
Joo kyllä siinä vähän tyhmä olo tuli, että eikö niitä olisi saanut kysellä, kun kätilö niin pahastu. Kun tosiaan ensimmäinen kerta moisessa tilanteessa.. Ystävä oli käynyt rakenneultrassa samalla henkilöllä, niin hyvä ettei hanskoja heittänyt tiskiin kun oli sukupuolesta kysellyt.
Onneksi tehty miehen kanssa päätös, ettei selvitetä etukäteen niin ei tarvii siitä sitten kinastella :D

Oho, onpa kurja asenne! Mua hämmentää, kun täällä foorumilla niin monet puhuu kätilön tai hoitajan tekemistä ultrista. Onneksi meillä on siis neuvolalääkäri samassa yhteydessä, ja jo np-ultra on lääkärillä (ja alakautta, et näkyy paremmin). En jotenkin ehkä uskaltais luottaa vaan hoitajaan :D

Täällä Lahdessa on aina eri ihminen kun menee vastaanotolle. Mulla on neuvolahoitajakin vaihtunut jo neuvolalääkäri on aina myös eri ihminen :(
Kunnalliset sikiö/rakenneultrat tekee kätilö.
Kuinka usein teillä on neuvolahoitajalle aika? Tuntuu että eri paikkakunnilla on ihan eri tavat näidenkin suhteen? :|

Täällä näyttäisi olevan ainakin neljä terkkakertaa, ja sit viikoille 38-41 on laitettu jopa neljä kertaa, mut sehän sit riippuu siitä pääseekö noille viikoille asti ja kuinka kauaksi aikaa. Lisäksi 2 tai 3 lääkäriaikaa, joista eka vain sellainen pikavilkaisu nt-ultran yhteydessä (ettei ole tulehduksia ja tilanne näyttää normaalilta). Ja näköjään täälläkin rakenneultran tekee lähtökohtaisesti hoitaja, luulin vaan pääseväni lääkärille :D

Meillä täällä on varhaisultra jossa katotaan että tyyppi on oikeessa paikassa ja viikot sitten on se NT ultra ja rakenne ultra terveystalolla treellä. Lisäks joka neuvola käynnillä kurkataan ultralla ja kuunnellaan sydänäänet :) meillä oli kans semmonen nuiva täti siellä nt ultrassa toivottavasti on rakenne ultrassa sitten joku muu :) torstaina onki puoliväli neuvola just 20+0 sopivasti :)

Haluisin kuulla onko muilla harjoitussupistuksia? Itsellä maha mebee välillä kovaksi ja tuntuu oudolta. Muutamana päivänä tullut enemmänkin niitä. Herään niihin myös yöllä.. Onko normaalia?

moikka :).. mulla on tullut muutamia..pari semmosta jossa koko maha mennyt aivan kivikovaksi(ei kipuja) ja muutaman kerran ihan pieniä jossa ala vatsa on kovettunut... kuulemma joillakin voi tulla aikasdmmin kuin toisilla ja useampia.. onko kivuliaita?

Mullaki välillä tulee harkkareita :) ala maha yleensä muuttuu kivikovaksi ei oo kyl kipeitä ollu täällä :)

Hihii! Mulla joululahjaks kaveri alko tökkiä oikein kunnolla tossa pari päivää sitten. Parin viikon ajan ollu satunnaisia pikku "sipaisuja", mut nyt ei enää voi erehtyä. Hassua oli tänään joulukirkossa, kun lapsi vissiin reagoi urkujen huminaan tai jotain (tärinään, kun eihän se vielä oikein kuule) Mut koko saarnan ajan, ekan virren loputtua, se mylläs ku hullu. Mulla meni puheet ihan ohi, kun kikattelin ittekseni :p Ja maha pullahti maanantain ja tiistain aikana. Pe ei vielä huomannu, etä oon raskaana, nyt ei oo epäilystäkään. Ihme meininkiä! laughing7

Pakko tulla hehkuttamaan tännekin, tuossa herättyä laitoin käden mahan päälle ja tunsin potkut jo mahan läpi <3
Se ihana tunne, tuli kyllä hymy huulille :) Meinasin herättää miehen että nyt tuntuu päältäpäin, mutta sitten ajattelin antaa hänen nukkua ku kuitenkin on joulu :rolleyes:

Hyvää joulua kaikille! :)

Hahaa mikäköhän tossa mahan pullahtamisessa tosissaan on kun perjantaina kävin kaverin luona ja hän sanoi että ihana pieni masu, muodon huomaa hyvin mutta verrattuna hänen ekaan masuun on pieni vielä tässä vaiheessa (ollaan samankokoisia). No juurikin maanantaina mullakin pullahti maha ulos ihan kunnolla ja on nyt sellai söpö isompi pallo. Taisi toukkanen kuulla masussa kun pieneksi "haukuttiin" ja päätti ryhtyä toimenpiteisiin ;)

Myllerrystä on kans tuntunut silloin tällöin ja liikkeitä näkynyt ♡ vielä kuitenkin vähäisesti mikä nyt on normaaliakin, kun viikkoja vasta 17+5 :)

Onpa mukava ku teillä alkanu jo tuntee nii selvästi liikkeet:) onko jokapäiväsiä siis muilla jo? Itellä istukka etuseinäs nii ei oo tuntunu ku muutama kerra vaa potkut

Takaisin