Toukokuisten ensiodottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Siija
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pitkästä aikaa eksyin tänne ja kuulumisia päivitteleen :) Masu on alkanut näkyä nyt jo ilman turvotustakin, oon laihtunut yli kilon ja hb oli 119:stä 112, joten lisärautaa määräsi. Oon onneni kukkoloilla, kun pahoinvointi ja väsymys on helpottanut. Huomenna aion repästä ja värjätä tän moppitukan luotan siihen, että se onniin pienimäärä mitä elimistöön sitten tulee niitä myrkkyjä. Onko muut värjäilly tukkaansa?:)

rv15+4

Mä oon värjänny tukkani nyt pari kertaa raskausaikana koska oon luonnostaan vaalee ja nyt tumma väri nii en halua kulkee ihan järkyttävän juurikasvun kanssa :)

Muokattu viimeksi:
Määki kerra värjäsi ja niin kovat tunnontuskat tuli etten toiste värjää :D vaikka hyvin tietää että tuskin siitä mitään haittaakaa oo, mut nää on näitä ku jokaista tekemistä pitää ny ressata nii hirveen:)

En tiiä onko ollu muuten täälä puhe mut aiotteko ottaa selville tuleeko tyttö vai poika?:) meillä jo np ultras ois saanu tietää mutta taian haluta pitää sen yllätyksenä sitte syntymään asti:)

Mulle on nyt jotenki tullu poika olo mut keväällä sit selviää onkos olo ollu oikee :) ja siis molemmat käy hyvin Tottakai <3

Muokattu viimeksi:
Mulla kans ihan sellanen poikaolo nyt :D ei väliä kumpi tulee, mutta jotenkin tuntuu, että poika tuolla riehuu masussa! :) 19+1

Mulla kans poikaolo ja rakenneultrassa toivon mukaan selviää tammikuussa :D

Mäki yhdyn teihin poikaoloisiin, meillä kummallakin on vaan veljiä, jote olishan se kumma jos sieltä plikka tulis :D Ja ei oteta selville :)

Mulla ei o kyllä yhtään mikään olo, mutta salainen haave tytöstä ehkä. Tai en sittenkään tiiä. Poika ois ihan yhtä hyvä. Kai se on ihan se ja sama, ku ensimmäinen on tulossa, ni pöytä on puhdas. Koska sukupuoliasialla ei oikeestaan o minkään sorttista merkitystä meille, ni halutaan tietää se ens viikon ultrassa, jos näkyy. Ei tartte tehä siitä sitte sellasta suurta yllätysnumeroo, että mitä sukupuolta sain puserrettua alapäästä synnytyksessä. Tosin ei innosta kauheesti se lähimmäisten häslinki tyttö- tai poikavaatteiden kanssa, jos tuleva sukupuoli on selvillä jo. Jännityspörinä on jo käynnissä asian tiimoilta. Salee puen kaikki saadut vaatteet lapselle, vaikka olis mitä sukupuolta tahansa lapsi. Ei se poikavauva siitä homoksi muutu, vaikka pistäsin vaaleenpunaset vaatteet sille päälle. Korkeintaan miehen isä saa slaagin, mutta se varmaan lähinnä ilahduttais mua :wink

Vähän jälkijunassa olen, mutta näin kahden keskenmenon jälkeen on ollut (ja on vieläkin) vaikeeta laskea itseään siihen raskaana olevien klubiin..
Mutta nyt ollaan jo näin pitkällä ja toistaiseksi ollut kaikki hyvin niin ehkä sitä pitää pikkuhiljaa alkaa rentoutua ja nauttia olostaan. Meillä laskettu aika 20.5. ja rakenneultra uudenvuodenaattona, en oo ihan varma onks se hyvä vai huono asia. Tietty jos sielläkin on kaikki mallillaan ni sehän on paras mahdollinen tapa alottaa uus vuos, mut sit taas kun en ihan siihenkään osaa luottaa.. Eniten ehkä jännää se sukupuolen selvittäminen, mulla on aina ollut niin tarkka visio siitä että mun lapsi on tyttö. Ei se poikakaan siis sen huonompi ole, mutta jotenkin tuntuu et jos kaverilla on kassit niin haluan sen tiedon vähän aikasemmin kun sit vasta synnärillä.. :D Jännä muuten, et ekalla kerralla oltiin miehen kanssa ihan 100% varmoja et sieltä tulis tyttö. Nyt mulla on ollu vähän semmonen tutina et saattais olla poika kun ei tässä mikään muukaan oo mennyt suunnitelmien mukaan, ja kun mieheltä kysyin ni se oli eka et tyttö varmaan, tai ehkä sit kuitenkin poika.
Miten teillä on mies ollut mukana raskauden kulussa? Mulle/meille on ollut niin itsestäänselvää että tää on yhteinen matka, että mies oli mukana jopa neuvolalääkärillä missä oikeestaan tehtiin vaan se sisätutkimus. Kyllä ne siellä vähän ihmetteli eikä siitä nyt varsinaisesti hyötyä ollut, mutta kuultiin siellä taas ne sydänäänet kuitenkin. Ja kun oon ite vielä niin hermoheikkona tän homman kanssa niin haluun et henkinen tuki on lähellä sit jos saiskin huonoja uutisia..

Minullakin on poikaolo ollut parisen viikkoa, vielä muutama viikko sitten oli tyttöolo :) No toivottavasti suostuu pikkunen näyttää 29.päivä ultrassa kumpi on :) Sitten pääsis ostelee kunnolla kaikkia vaatteita ja muuta kamaa.

Meillä mies on ollut mukana ultrissa ja tietty sitten perhevalmennuksiin osallistuu myöhemmin. Ekassa neuvolassa se oli mukana, jonka jälkeen yhdessä todettiin, että ei tartte tulla enää :grin Puhuttiin vaan mun voinnista ja siitä mitä saa syödä ja rautalisistä yms. Sama 2. neuvolassa (eli hyvä ettei tullut). Sanoi jälkeenpäin, että harvoin on ollut niin vaikea pysyä hereillä :p

En kestä, mulla on myös ollu poikaolo siitä lähtien ku aloin tuntee liikkeet:D siihen asti aattelin tyttönä häntä. Toivottavasti vaavi suostuu näyttämään meille sukupuolensa sillo 2.1. Jännä nähä monellako osuu oikeaa .:)

Alkuun oli tosi kovasti poikaolo, nyt ollut jo jonkin aikaa tyttöolo. Noh, sieltä tulee todennäköisesti tyttö tai poika :p Ihan sama meille. Liikkeitä en ole vielä tuntenut, ainakaan niin, että olisin ihan varma. Saa nähdä, muuttuuko olo kun jotain tuntuu! Ultrassa sitten toivottavasti selviää.

Me halutaan pitää sukupuoli yllärinä, ellei nyt sitten niin selvästi näyttele, että vahingossa nähdään. Poika- ja tyttöolo vaihtelee päivittäin, tavallaan en ehkä oikein osaa edes ajatella sitä ihmisenä (kuulostipa hyvältä :D)

Meille tuo tasapuolisuus on tositosi tärkeätä ja mies on varmasti mukana kaikessa, missä pystyy. Neuvolat saadaan varmaan aikalailla sovittua niin et päästään molemmat, kun ollaan opiskelijoita. Ekassa olin yksin, kun mies tuli kipeäksi, ja oli ihan orpo olo! Ja tosiaan meilläkin erityisesti viime kerran keskeytyneen keskenmenon jälkeen aina on vähän huolta, että onko ultrassa kaikki hyvin, ja kuuluuko sydänäänet neuvolassa, niin senkään takia en tahtoiso yksin mennä.

Alkaa tuntumaan, että jokainen päivä tuo mukanaan uuden krempan! On niin kiinnike-, liitos- kuin selkäkipujakin.. Ja kiroan itseäni, kun en (erityisesti näillä keleillä) saa itseäni tarpeeksi paljon liikkeelle :/

Meillekin tasapuolisuus on tärkeää ja esim. vanhempain/hoitovapaat jaetaan puoliksi. Jotenkin kuitenkin tää alkupuoli raskaudesta on ehkä ollut kuitenkin enemmän "mun juttu". Nyt kun maha alkaa näkyä ja varsinkin jahka liikkeet alkaa tuntua ulospäin, niin mieskin pääsee paremmin mukaan. Ja ultrat tietty ollu tosi tärkeitä, kun näkee pikkuisen. Ja kotidoppleri on ollut ihan ässä myös, kun voi molemmat kuunnella.

Mullakaan ei oo minkäänlaista oloa sukupuolesta :D reilu viikko ultraan ja halutaan tietää jos pieni vaan vilauttaa :P

Meilläkin mies mukana kaikessa, haluaa ite tulla neuvoloihin yms mukaan :) Mä kun aloin tuntea liikkeitä niin kovasti se oottaa et tuntis myös mahan päältä ne :)

Enough ookko saanu doplerilla joka kerta sydänäänet kuuluun?:) ite en osaa oikee mitää niistä äänistä erottaa ja mitään selvempää jyskettä en oo huomannu. Ainuastaa semmosta viuhviuh ääntä :D

Takaisin