Toukokuisten ensiodottajat

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Siija
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Vaihtelee päivittäin.. välillä on päiviä, ettei tunnu oikeastaan yhtään liikettä ja sitt on päiviä, kun on bileet pystyssä pitkin päivää. Hirveesti ei vielä vatsan päältä tunnu liikkeet, mutt nukkumaan mennessä kyll hyvin huomaa missä tyyppi köllöttelee.
Mies kyll oli tuntevinaan liikettä selkäänsä vasten tänään, kun oltiin päikkäreillä ja nojailin maha hänen selkäänsä vasten ☺

Kumpa joku olis täällä hereillä ja osais auttaa.
Kävin tossa tunnin sisällä niistämässä ja yhtäkkiä tunsin, kun reisiä pitkin valui jotain. Kiireellä vessaan ja ihan kirkasta nestettä.. Pettikö mun rakko? Valkovuotoo joka on nestemäistä? Vai lapsivesi?
Makaan sydänsyrjälläni peläten..
Rv18

Olin juuri kirjoittamassa samaa kuin Jonsku88. Möömin, jos asut pk-seudulla, käytössä on vielä terveysneuvontapalvelu johon voi myös soittaa milloin vain. He osaavat auttaa tai ainakin ohjata oikeaan paikkaan lisätutkimuksiin :) Tsemppiä sinne!

Asun pienessä kunnassa, jossa päivystys jaetaan 3 eri kunnan/kaupungin kanssa.. Etippä sitten siittä, että missä on päivystys..
Kerroin äitille, joka on terveydenhoitaja, ei siis ole tehnyt neuvolatädin hommia moneen vuoteen, mutta kuitenkin on ammatiltaan. Käski tarkkailla tilannetta ja sano sitten hetken päästä, että normaalia on ja hänelläkin tuli tollasta näihin aikoihin.. Joten ehkä uskon ja relaan..
Olen muuteskin kipeänä, niin en osaa eritellä kipuja, kun kaikki on ihan normaalia flunssassa olon lihaskipuja..

Hyvä että sait apua äidiltäsi ja jos hänellä on ollut vastaava tilanne aikoinaan niin tietää paremmin :)

Mulla on ollut tosi runsasta valkovuotoa. Melkein nestemäistä välillä. Niin että joskus on noustessa noro valunut reittä pitkin, jos ilman pikkareita on liikuskellut. Ehkä siis ihan sitä?

Mä tunnen liikkeitä aikalailla päivittäin mut mahan päältä en oo vielä tuntenut...rakenneultrassa selvis et istukka on edessä niin onkohan se sit vähän "esteenä" siinä...sais alkaa tuntua, vähän harmittaa kun aina kun sanon et nyt vauva taas myllää niin mies tulee laittaa käden mahalle mut sit ei tunnu mitään :sad001

Huomenta kaikki!
Oon "joutunut" olemaan yhteydessä puhelimitse neuvolaan viime päivinä kipuilujen vuoksi. Alaselkää ja alavatsaan tulee "puukon iskuja" pitkin päivää ja tämän seurauksena pahoinvointia. Yök.
Kuitenkin kiinnitin huomiota siihen, että terkka puhuu koko ajan "raskauden olevan vasta niiiiin alussa" puhuessaan mahdollisista vaihtoehdoista, mistä kipuilut johtuvat. Olen tänään 19+6 ja huomenna on rakenneultra. Jos puolväli on vielä "alkuraskautta" niin koska sitten ollaan "jo pitemmällä" :D Lähinnä mietin tätä siksi, että terkka tuntuu vähättelevän tuntemuksiani...
Onnea kaikille ketkä ovat saaneet hyvät uutiset rakenneultrasta :) En kuitenkaan tarkoita, että muutkaan uutiset eivät olisi yhtä tärkeitä :)

Mekin käytiin tänään rakenneultrassa. Kaikki hyvin, kooltaan vastaa viikkoja ja terhakasti liikkui koko ajan. 4D-kuvassa vähän ujosteli, laittoi molemmat nyrkit kasvojen eteen. :D Nöpönenä vain vähän pilkistää. <3

Kätilö kysyi, että haluanko vielä 28-viikolla lääkärin tekemään sydänultraan, koska Downin riski on ikäni takia vähän koholla. Haluan tietysti, vaikka kaikki vaikuttais olevan erittäin hyvin. Lapsivesipunktiostahan me kieltäydyttiin, mutta ultrat on pelkkää plussaa. :)

Sukupuolikin selvisi, tai ainakin kätilö piti sitä melko selvänä. Valtava onnentunne!!! <3

Hah just ku pääsi sanomaan nii laitoin maate mennes huviksee kädet maha päälle ja eiköhä tuntunu kohta et joku yrittää päästä mahasta ulos:D en ois välttämättä tajunnu potkuista mitään ellen tosiaa ois pitäny käsiä mahapääl. Kylse istukka hyvin näköjää suojaa niilt liikkeilt ku tosiaan koko maha värisi vaikke ite tuntenu juuri mitää ihmeellist ilma käsiä:)

Todella surkeaa LMK! Musta tuntuu kanssa et meijän terkkari/neuvolatäti on ihan pihalla - kaikesta. Onneks sentään ottaa sisään ylimääräisillä käynneillä ja kuuntelee sydänäänet! Mulla on kans ollut vihlontaa mut todennäköistä on et johtuu liitoskivuista, mietin eilen et onko virtsis vai mikä kun häpyluu tuntu siltä kun puukolla olis isketty :)

• Tykkään
Reaktiot: LMK
Olipa ihana käydä nyt pitkästä aikaa lukemassa kolmen viikon juttuja, kun on muka aina ollut niin kiire etten ole foorumille asti päässyt. Ihanan kamala ravintola-ala ja pikkujoulukiireet koko joulukuun. :D Tänään tuli 20 viikkoa täyteen ja pahoinvointikin on onneksi hellittäny hieman. Varsinkin vapaalla ollessa kun ehtii syödä ja juoda paremmin kuin töissä. Nyt on kolmena päivänä tuntunut kunnolla liikettäkin vatsassa kun pitää käsiä mahan päällä. Sitä ennen tuntui silloin tällöin pieniä hipaisua tai ehkä ne oli suolen toimintoja kun ei niistä oikeen ottanut selvää :)

Meillä on kans mies ollut mukana aina neuvolassa ja hänetkin on huomioitu siellä hyvin. Viikon päästä pääsee onneksi rakenneultraan ja toivottavasti siellä näkyisi myös sukupuoli. Itellä ei ole kyllä ollut poika/tyttö-oloa mutta kaverit ja sukulaiset on veikanneet paljon poikaa. Mulla on ollut muutamana yönä ja iltana kanssa kovia liitoskipuja. Juuri kun on nukahtamassa ja yrittää kääntää kylkeä niin tulee järkyttävän viiltävä kipu eikä pysty liikkumaan. Se tosin helpottaa muutaman minuutin päästä mutta tuntuu silti hurjalta ja kurjalta.

Hämmentävää toisinaan esim. Aamulla kun pyörii sängyssä ja kröhöm.. Näprää puhelinta niin asentoa vaihtaessa vatsalle ilmestyy iso "kupu" jossa vauva selkeesti on. Tuntuu päätä tai peppua siinä ja potkut esim. Toiseen kylkeen. Todella hämmentävän tuntuista, että siinä se nyt on ❤️

Mä oon nyt tässä parin viime päivän aikana ruvennu kattelemaan rattaita, hoitoalustoja, itkuhälyttimiä u name it... Alkaa tuntua siltä et tässä saa vedettyä kyllä tilinsä ihan kunnolla kuivaksi ennen ku muksu syntyy. Niin pal kaikkee ja kaikki maksaa ihan hirveästi! ( tosin tää oli kyllä tiedossa mutta uusien vaunujen hinta hirvittää silti!)

Mutta siis onko kukaan muu ruvennut kattelemaan juttuja? Oon ihan pihalla varsinkin nyt ton vaunuvalinnan kanssa. Pitäis olla suht näppärät mut kuitenkin sellaset et ei oo raskasta työntää hiekkatiellä ja maastossa. Säilytystilaakaan ei meillä oo mitenkään ihan hirveesti et yhdistelmät ehkä sitten. Apua!

Itkuhälyttimistä oon kattonu sellasta kun padwico850. Parilla kaverilla ollut ja todella hyväksi koettu, hinta vaan mietityttää (ovh 150€) ja niitä ei liiku juuri ollenkaan käytettynä.

Kukaan muu ahdistellu kaikkea tätä :D oonko yksin?

Joo kyllä täälläki hirvittää nuo uusien tavaroiden hinta :) meille tulee kyllä melkei kaikki käytettynä ku kuitenki käytettynä maksaa vähemmän ja ihan käypäsiä on :)

Mä elän vielä haavemaailmassani: "vaunut ja vaatteita tarvitaan, ei kai sitä ihmeempiä" :D Nuo vaunut on se, mitä täällä on eniten pohdittu, on niin iso päätös! Sekä taloudellisesti että elämän helppouden ja sujumisen kannalta. Muita asioita varmaan mietitään sit keväämmällä ja yritetään löytää käytettynä/halvalla. Esim itkuhälytin meillä tullee käyttöön lähinnä mummolassa (ei tässä kämpässä pääse niin kauas ettei kuulisi! Paitsi nojoo, parvekkeelle tietty), eli ei olla siihen kyllä paljon investoimassa.. Ja sitten en tosiaan ole vielä oikein keksinyt isompia juttuja mitä tarvittais (lasken turvakaukalon vaunuihin jos löytäisi sellaisen, jonka saa niihin kiinni), pikkusälää kuten harsoja sit lähinnä. Vaippaongelmakin tuli jo ratkaistua ja nyt niitäkin on tulossa lahjaksi sellainen kasa, että saattaa riittää koko vaippa-ajan.

Takaisin