Olen saattanut jo jossain kohti esittäytyäkin, mutta tässä vielä varmemmaksi vakuudeksi. Eli 27-vuotias olen ja opinnoista uupuu vielä gradu, jonka kovasti toivon saavani valmiiksi ennen vauvaa. Keväällä ensimmäinen raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon, ja uuden keskenmenon pelko on varjostanut tätä raskautta pitkään. Vieläkin välillä pelottaa, onko kaikki vielä hyvin, mutta pääsääntöisesti osaan jo onneksi nauttiakin raskaudesta :) Samanikäinen mieheni on myöskin opiskelija, keväällä tulee täyteen kymmenen yhteistä vuotta, häitä tanssittiin pari vuotta sitten.
Tulevassa vanhemmuudessa meille on hurjan tärkeää tasa-arvoinen vanhemmuus, ja meidän leppoisen elämänasenteen säilyttäminen. Rajojen asettaminen on tärkeää, mutta toivotaan voivamme mennä fiilispohjalta ja mukavassa tunnelmassa eteenpäin sitten myös kolmen hengen tiiminä. Synnytys on nyt jo usein puheenaiheena, ja olen kovaa vauhtia hurahtamassa sen suhteen ties mihin ituhippijuttuihin (tänään tarttui kirjastosta mukaan synnytyslaulukirja!). Mahdollisimman paljon pyritään myös välttämään ajatusta lastenhoidosta työnä, tai rankkana tehtävänä, ja jonkin verran myös välttää kulutushysteriaa.
Oikeasti ei olla kyllä ihan niin ekoilijoita kuin mitä tämä teksti antaa ymmärtää :D Ihan perustallaajia, illat kuluu telkkaria katsellen ja ties-mistä hölöttäen.