Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla vaikuttais, että pahoinvointi on alkanut helpottamaan. Nyt rv 9+4. En kyllä oikein keksinyt juuri mitään helpotusta oloon, paitsi lepääminen aina kun mahdollista.

Minä olen miettinyt myös äitiyspakkausta, mutta ei varmaan oteta tällä kertaa, kun esikoiselta tavarat ovat hyvässä kunnossa. Olen nyt kotona esikoisen kanssa, joten meillä on aikaa kierrellä kirpputoreilla. Äitiyspakkausta on kyllä ihana hypistellä, mutta monet vaatteet jäivät meillä käyttämättä.

Me otetaan pakkaus.. Pitäiskin mennä penkomaan varastoa, et mitä kaikkee löytyy. Jos on poika tulossa niin joutuu kyl ostamaan vaatteet ja kaikki muukin melkein. Sitteristä lähtien kaikki on pinkkiä :D Vaunut myös vaaleanpunaharmaat ;)

Heippa vaan kaikki ihanaa kun saa liittyä tänne. Ensimmäistä odotetaan jotenka kaikki on ihan uutta.Kiva tulla seuraamaan muiden raskausaikaa ja jakaa myös omia oloja ja juttuja. Vähän on ollu huono olo ja olen ollut tosi väsynyt mutta kai tämä tästä nyt noin viikolla 6 tai 7. Eka ultra 4.11 ihanaa odotusta kaikille

Moikka, liityin seuraamaan tätä ketjua, tässä vähän omaa tarinaa tästä ensimmäisestä raskaudestani.

Tein ekan raskaustestin 4.9. ja plussasta epäuskoisena vielä toisen testin seuraavana päivänä ja kolmannen testin viikon päästä :) Asun Keski-Euroopassa ja täällä pääsee onneksi heti ultraan, sain gyneajan kuitenkin vasta 24.9. Kuumottavaa oli odottaa niin kauan, ja olin koko ajan vähän epäuskoinen koko raskaudesta, koska oireita ei paljon ollut. Ultrassa löytyi vain sikiöpussi, mutta ei sisältöä, joten sain tuulimunaepäilyn vuoksi lähetteen sairaalaan. Itse luovuin jo aika pitkälti toivosta. Kuitenkin sairaalan laitteilla sikiö sykkivine sydämineen löytyi kuin löytyikin 29.9. ja viikoiksi arvioitiin 6+4. Ehkä kaveri oli vielä ekassa ultrassa liian pieni löydettäväksi. :)

Nyt sitten olen ensi viikolla menossa uudestaan omalle gynelleni tarkastukseen ja hakemaan paperit, joiden avulla voin ilmoittautua synnytyssairaalaan. Täällä se tosiaan kannattaa tehdä jo näillä viikoilla! Aika hullua... Kilpirauhaskonsultaatioon olisi myös mentävä ensi viikolla, hashimotoni vuoksi.

Tästä se siis lähtee, oireita ei vieläkään kauheasti ole, mutta ei sitä pahoinvointia tietyati tarviis tullakaan :)

Onnea kaikille muille toukokuuvauvaa odottaville!

Tsempit kaikille eriasteisista oireista kärsiville. Itse olen onneksi pahemmilta oloilta säästynyt. Väsynyt olen ollut, mutta siihen vaikuttaa myös tuo esikoinen, joka on taas napannut jostain nuhan. Onneksi eilen sain nukkua parin tunnin päikkärit.

Mukavaa uutta viikkoa ja älkööt oireet vaivatko liikaa ketään meistä. :)

Tervetuloa kaikille uusille!

Täällä pakkaus mietinnässä, katsotaan nyt. Esikoisen jäljiltä kaikki vielä tallessa, joten varsinaista tarvetta tavaroille ei kyllä ole.

Heippa kaikki! Täällä kirjoittelee pikkukakkosta hartaasti odottava kaksi vuotiaan pojan äiti! Tämä toinen raskautuminen tuntuu isolta ihmeeltä ja toivon hartaasti, että pikkukaveri pysyy kyydissä! :) plussasin viime viikon tiistaina ja nyt tämän viikon torstaina on jo ensimmäinen ultra! Elämme toivossa, että sykkeet löytyy! :) nyt halusin liittyä teidän joukkoonne ja jakaa odotuksia, kokemuksia ja mietteitä! :)

Isosti onnea kaikille uusillelle plussanneille ❤
Täällä elellään pahoinvoinnin siivittämänä jännää aikaa edelleen on silloin tällöin jäänyt vessareissun yhdeydessä jotain pientä paperiin mutta yritän ja olenkin ollut aika positiivinen sen viime ultra jälkeen! ☺ huomenna ois ensimmäinen neuvola rv 7+6/ 8 pitää siellä vielä ottaa puheeksi tuo tuhruttelu, ettei olisi vaikka jotain tulehdusta tms.?
Äitiyspakkaus on mietinnössä täällä, riippuen millaisia kuoseja löytyy ensivuoden pakkauksesta? Toisaalta esikoiset on tavaraa ja paljon jäänyt mm. Äitiyspakkaus elellään vaatteet suurimmaksi osaksi käyttämättömiä..

Onnea uusille plussanneille!

Mä harkitsen, pitäiskö mun kertoa yhdelle läheiselle mun raskaudesta. Hän nimittäin just kertoi lajittelevansa vauvavaatteita ja muita tarvikkeita kiertoon laitettavaksi. Tiedän, että tavarat "periytyisi" mulle, mutta jotenkin en osaa ottaa asiaa puheeksi, kun on niin outo tilanne itsellekin vielä tää raskaus. :D

Oon ollut aika oirevapaa nenäverenvuotoja ja väsymystä lukuun ottamatta. Tää väsymys on kyllä jotain uskomatonta. Makaan sohvalla, torkun, tv voi olla päällä mutten jaksa seurata. Ulkoilu on kovan työn takana, vaikka se parantaa oloa. Oon kuin zombie!

Sugarplum Sprite, aloita keskustelu vaikka "Sä kun oot järjestellyt niitä vauvanvaatteita nyt poislaiton takia, niin saisinkos minä käydä niitä hieman läpi ensiksi?" Varmasti jo sillä kysyykin, "oi, oletko sä raskaana?" Ja homma hoidettu ;)

Tulivuorisalama, kela julkaisee uuden pakkauksen keväällä (olikohan helmi-maaliskuussa viimeksi 2014). Yleensä vanhoja pakkauksia riittää jopa toukokuulle asti, eli saattaa jopa sen 2015 pakkauksen saada :) Itse sain 2013 pakkauksen (huhtikuun lopussa la)

En saa aikaiseksi yhtään mitään. Yritetään juuri esikoisen kanssa päikkäreille, mutta katsotaas nyt. :hilarious:
Tänään 6+6, tuntuu että aika matelee!

Mä näin toista kertaa unta kaksosista. Nyt mun unessa menin ultraan ja samantien kun ultraaja alko ultrata, näin et joo kaksi sikiöö! Sit se tsuumas lähemmäs ja ihan selvästi näki kaikki kasvonpiirteet sun muut. Toinen oli pää ylöspäin ja toinen alaspäin. Ne piti toisiaan välillä käsistä kiinni :dummy1::dummy:. Olin tosi ilonen siinä unessa ja ukkokin hihku et mähän sanoin et niitä on kaks :hilarious: Me siis ollaan oikeestikki mietitty et entäs jos oliski kaksoset :joyful:
Kai nää on jotain alitajusia unia ku huomenna on vielä oikeestikki se ultra ni jotenki jännittää ;)

Nönnerö 8+4

Minä näin kans unta, että synnytin kaksi tyttövauvaa!! joilla oli tosi isot päät ?hahha :hilarious: ihan yksi poika olisi toiveissa mutta eihän sitä koskaan tiedä :)

Minä, äitini ja mummini ollaan yleensä oltu tämmöisiä unista ennustajia ja yleensä pitänytkin paikkaansa. :) äitini esimerkiksi nytkin näki unta raskautumisestani ja uudesta vauvasta vaikka ei taatusti ollut silloin vielä aavistustakaan :D miinuspuolena se, että ikävistäkin asioista nähdään unia paljon, mutta ne pysykööt poissa nyt tähän aiheeseen liittyen!!

Jotenkin on kyllä niin varma olo jo vaikka turvallisiin viikkoihin on vielä tovi...:rolleyes:

Meillä kans äidin kanssa ja mun mummini myös aikoinaan näki "enneunia".. Äiti on kans joka kerta, kun joku läheinen raskautunu niin nähny unessa. Just jo aiemmin kun edes itsekkään tienny :)

:sad010Eiiihhh!!! Kävin ultrassa ja sikiöpussi näytti tyhjältä lääkärin silmään.. Painellessa kohtu kyllä tuntu isolta. Hirvee olo tuli!!! Mä oon pelännykki kokoajan kun raskausoireet hävinny.. Tai lähinnä se kuvotus ja tissikipuilu.. Sain heti lähetteen päivystykseen. Luulin jo tänään saavani selvyyden, mut soittivatkin perään, että huomenaamuna pääsee peruutusajalle. Kiva lähtee iltavuoroon töihin.. Itku aika herkässä nimittäin :crybaby2Lääkäri yritti lohduttaa, että varmasti nähdään piankin uudestaan paremmissa merkeissä, et kun tuulimunan jälkeen kuulemma nopeastikki raskautuu.. Ei kyllä paljoo lohduta!! Vuosi meni tätäki raskautta odotellessa :'( Että ahistaa mennä töihin ja kertoo työkavereille. Ne kun ihan intona siellä olleet ja kyselleet.. Onneks en ole omille läheisille kertonu, jos tää nyt oliki tässä. En vaan tiiä miten huomisen jälkeen kykenen töihin jos pitääki ottaa ne tyhjentävät lääkkeet.. En kestä, niin paha mieli!!!!!! :sad001 :'(

Nönnerö, jos pahin toteutuu ja joudut tyhjennykseen, saat saikkua. Minä sain viikon heti kun minulla todettiin tuulimuna. Sain tosin sen saikun heti ja tyhjennykeen pääsin vasta seuraavalla viikolla ja sain siitä pari päivää lisää saikkua. En olisi kestänyt olla silloin töissä. Suru oli niin suuri. Meille se oli ainoa kiinnittymisyritys neljästä ICSIstä ja yhdestä PASista. Onneksi nyt on tilanne toinen ja voidaan luomusti tehdä lapsia. (Edelleen sama mies, mutta fixattuna niin nyt onnistuu.)
Minä joudun odottamaan perjantaihin, että miltä minun pienen tilanne näyttää... Jännittää kovasti kun edellinen ar-uä oli viime viikon maanantaina ja kyllä siellä silloinkin jotain näkyi, mutta ei vielä sikiötä. Nyt on rv 6+4 eli perjantaina on 7+0 ja silloin pitäisi kyllä jo näkyä sykekin, jos normaalisti kehittyy.

No mulle sano lekuri että ilmoita töihin ettet pääse tänään kun luuli että pääsen sinne polille suoraan. En päässy ni pakko mennä töihin :( Toivottavasti kirjottaa mullekki pitemmän sairasloman huomenna jos täytyy tyhjennys suorittaa. Mä oon vielä töissä kaupassa ni aika vaikeeta kohdata asiakkaita kyllä jo tänäänkin :'(

No menkkojen mukaan 8+4 ja kun lääkäri mittas sikiöpussin koon niin oli vaan 8mm ja ei näkyny mitään sisällä :'(

Takaisin