Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Olen pari päivää ja yötä pääni puhki miettinyt, kelannut läpi lapsuuden jne äitini tapaa suhtautua asioihini. Miehän näistä kävin ihan juttusilla psyk.hoitajan kanssa keväällä&kesällä. Mm. Mun surkea itsetunto jne. On mun nyt jo helpompi jättää äidin kommentit omaan arvoonsa kuin aiemmin mutta kun äiti on aina äiti ja elämän isoissa asioissa sieltä kaipais tukea ja ymmärrystä jne. Sitä en oo ikinä saanut. On ollut avioeroa ym. En kai ole sitten se "suosikkityttö" kun ei mun elämä mene niinku strömsössä :D Eipä oo menny äidinkään ettei olis yhtään varaa arvostella.

Mie en oo koskaan tehny sormus tai mitään testiä. Ruokasoodatesti? Mitenkä? :)

Meillä jäi tälläkertaa turhakkeeksi se kantoliina, kun kukaan ei oikein osannut auttaa sen käytössä. :sad001 Mutta varmaan sille on tarvetta ensi kesänä. :smug:

Tohon "ei se raha vastaa pakkauksen arvoa"; Sehän riippuu mitä ostaisi ja mistä. :wink Jos haluaa ostaa vaikka kirpparilta tai marketin alerekistä, niin voi saada rahoille hyvän vastineen. :) Tietysti se voi vaatia vähän aikaa, mutta hyvä idea, jos pakkauksen vaatteet eivät oikein iske. Edellisen kohdalla en ottanut pakkausta, koska ei niitä vaatteita olisi tullut käytettyä kuitenkaan, korkeintaan jotain yhtä. :grin Meillä kyllä oli muutenkin aika paljon vanhaa vaatetta, niin äitiysavustus raha meni muistaakseni vaunujen hankintaan. :rolleyes: Mutta joo, ekalle se pakkaus on siitä hyvä, kun ei välttämättä osaa ajatella millaisia vaatteita tykkää pukea ja mitä kaikkea tarvitsee. Itse inhoan solmittavia kietaisupaitoja. :grin Tätäkään en olisi tiennyt ilman pakkausta ja olisin saattanut ostaa niitä läjäpäin.

Oli pakko googlettaa tuo soodatesti ja kävinpä kokeilemassa :smiley-bounce022

Eli pissaat purkkiin ja kaadat ne ruokasoodan päälle. Jos kuplii, olisi tulossa poika, jos ei reagoisi, niin tyttö.

Teinpä testin ja näyttäisi että tyttö olisi tulossa. Ei siis minkään näköistä reaktiota.:female

Katsotaan sitten myöhemmin miten pitää paikkaansa :wink

Niin ja meillä mies tokaisi heti plussan jälkeen, että tälle tulokkaalle voisi ostaa koliikkikeinun. Eli hankittavaa riittää kyllä.

Netissä youtubessa tosi hyvät ja helpot sidontaohjeet kantoliinalle! :)

Äitiyspakkauksessa on paljon muutakin,
Esim. Hammasharja, kynsisakset, vauvahiusharja, kylpypyyhe, lakana, harsoja, kestovaippoja, kondomeja, kirja jnejnejne.. Kelan sivuilta näkee :) On se nii ihana silti<3

Jaa vois koittaa pissiä ruokasoodaan :'D

Vaatteet meillä jäi pitämättä äitiyspakkauksesta. En yhtään tykkää kärjellisistä housuista ja potkuhousut muutenkaan ei uppoa ja semmosia ainaki tarjolla oli. Väritkään ei ollu niin kivoja.. toppapukua käytettiin vaunupukuna vaikka oliki ISO vastasyntyneelle mutta eipä sieltä sisältä mihinkään katoa! Villapuku olis varmasti muuten ollu superhyvä mutta meillä oli itsetehtyjä villavaatteita liikaakin joten... se makuupussi oli tosi jees baikka kuosi ei niin hirveästi miellyttäny mutta se on käytännöllinen! Laatikko on aivan ihana itsessään ja lakana peitto patja pesuaineet rasvat hammasharja purulelu kynsisakset ruokalappu ja pyyhe on perustarvikkeita mitkä tulee aina käytettyä joten oon ihan tyytyväinen että yhen pakkauksen otin. Sen verran jätän auki vielä lopullista päätöstä että jos ens vuoden tuotteet on kivoja niin harkitsen sen ottoa mutta luulenpa kääntyväni rahan puoleen.. 150e voi käyttää järkevämmin kun yksi pakkaus jo on.. mutta mukavahan sitä oli hipelöidä ei pääse siittä kyllä mihinkään :)

Onhan ne ihania. :grin

Ja mä muuten katoin hirveästi kaikkia ohjeita sitä kantoliinaa varten, mutta oon niin käsi ettei siitä tullut mitään. :eek: No, en hahmota hyvin edes peilin kautta tukan kampausta heh. :grin Ihme että saan meikit naamaan.

Mulla on lisääntynyt muuten toi iltapahoinvointi. :shifty: Toivottavasti tänään en enää joutuisi oksentamaan. Eilen oksensin ison klimpin leipää ja pelkäsin tukehtuvani siihen. Eipä tee enää mieli sitä leipää... Mutta ei kyllä mitään muutakaan. Pakko silti syödä jotain tai oksentaa. :smiley-angry003

LoveMyLife minäkin lopetin tupakanpolton raskausuutisen jälkeen. jännitin kyllä ennen sitä et miten menee kun tosi moni ystävistä polttanut raskausaikana :/ mt omassa päässä se oli kyllä ehdoton ei! ja yllättävän helposti on menny kolme ekaa viikkoa! eilen työkaveri oli tarjoamassa kun ei tiedä tilaani mt pidin pääni(mikä oli vielä suht helppoa) mt sit alko päivän aikana tuntua et tekispä mieli! onneks ei tullu kysymykseenkää polttaa :)

Hui kuvittelenkohan: toissapäivänä pötköttelin yksin kotona sohvalla ja hetken tuntu alavatsalla liikettä joka oli erilaista kuin suoli liikkeet. Aivan tuntu kuin selkärangassa olisi ollut :D mt sillon rv 9+0 et tiedä häntä :P sormustestin tein samasella makuukerralla ja poikaa näytti...ranteella tein ja tuli (kai)3tyttöä jotka jo on+poika+tyttö+poika. ja minä kun olen kuvitellut että tämä olisi viimeinen.. mt mistäpä sitä voi tietää.. en ainakaa tuon testin takia aio raskaaksi itseäni saattaa tietoisesti.. aika näyttää. soodatesti houkuttelis mt mua jotenki inhottaa ajatus sekottaa virtsaa ja ruoka-ainetta :hilarious:

tekee taas mieli vichyä ja snickersiä vaikken oo koskaa voinu sietää kumpaakaan! :facepalm: :)

Vinkkejä pahoinvoinnin helpottamiseen? Tuntuu ettei mikään maistu ja kaikki vaan ällöttää. Ruokaa menee alas vain vähän ja yhden leipäpalankin syöminen kestää puoli tuntia ja pitää pureskella hitaasti ja rauhallisesti. Maanantaina pitäs tietty mennä töihin, mutta miten tälläsen olon kanssa pystyy töissä olla.. tänään olen herännyt kahdeksalta ja pystynyt syömään vain aamupuuron, jugurtin ja just yritän saada alas lasillista appelsiinimehua.. rv 7

Kävin ostamassa Sea band-pahoinvointirannekkeen. Oksentelin aamulla, mutta rannekkeiden laittamisen jälkeen olen pystynyt syömään ja käymään salilla. En tiedä onko sattumaa, mutta elättelen toiveita, että nämä oikeasti toimisivat :)

Mä käytän niitä sea band-rannekkeita joka päivä aamusta iltaan ja pientä etomista tosi harvoin lukuunottamatta ei vaivaa enää mikään :)

Täällä bongattu tänään kotidopplerilla vauvan sydänäänet :Heartred Rv tänään 9+0.

Äitiyspakkausta ei oteta, viidennen lapsen kohdalla tavaraa löytyy kyllä yllinkyllin ja vähän liikaa päälle :grin Sijoitetaan rahat varmaan yhteen lastensänkyyn, jos tuo 1v 9kk muuttaisi joskus omaan sänkyyn vierestä :grin Tai mahduttais me kahden lapsenkin kanssa tuohon meidän superluxus perhepetiin, meidän sänky on 240cm leveä, ja vieressä vielä nelivuotiaan sänky, meillä on huoneen leveydeltä sänkyä... Turhin vauvatarvike meillä onkin ollut pinnasänky :grin Se läksi esikon jälkeen mäkeen ku toimi vaan romuvarastona...

Pahoinvointi on täälläkin edelleen kamalaa, aamut alkaa oksentamalla, loppupäivät onneksi "vain" etoo... Ruoka maistuu kyllä vähän turhankin hyvin, koko ajan pitää syödä ettei olo mene oksuun asti, tosin syömisen jälkeenkin oksettaa, täytyy aina pötkötellä syömisen jälkeen että ruoka pysyy sisällä... Huoks, saisi tää olo alkaa jo vähän helpottaa...

Meille on tulossa ensimmäinen lapsi ja otetaan äitiyspakkaus. Odotan nyt jo innolla sitä päivää kun saan sen postista kotiin! Ja kiva nähdä sitten minkälainen se ens vuoden pakkaus onkaan :woot:

Pahoinvointia mulla ei ole paljoa vielä ollut, mutta lieviin heikotuksiin on auttanut kuiva (suolainen) keksi ja tilkka vettä, parasta on jos pääsee makuulle niin helpottaa nopeammin. Töissä on kurja kun tuntuu että kaikki hajut ja tuoksut on todella voimakkaita ja niihin reagoi niin helposti, meinaa tulla oksennus jos joku asiakas ei ole hygieniastaan huolehtinut ja häntä pitäis palvella :hungover:

Huh, toivottavasti oli vaan peräpukamista johtuvaa, kun pyyhittäessä jäi hitunen vaaleanpunasta.. :( Heti ku koitin pyyhkiä uuellee nii ei tullu mitää.. Eikä nyt illallakaa :eek: Saa tässä olla sydän syrjällään koko ajan!

Vinkkejä pahoinvoinnin helpottamiseen? Tuntuu ettei mikään maistu ja kaikki vaan ällöttää. Ruokaa menee alas vain vähän ja yhden leipäpalankin syöminen kestää puoli tuntia ja pitää pureskella hitaasti ja rauhallisesti. Maanantaina pitäs tietty mennä töihin, mutta miten tälläsen olon kanssa pystyy töissä olla.. tänään olen herännyt kahdeksalta ja pystynyt syömään vain aamupuuron, jugurtin ja just yritän saada alas lasillista appelsiinimehua.. rv 7

mulla oli ihan sama juttu ja vieläkin kyllä etoo kaikki. Esim. Äsken oli pakko viedä ulos laatikko, mihin olemme keränneet pahvit. Siis TODELLA voimakkaana käy pahvin haju ja ihan mädäntyny koiranruoka tulee mieleen.. jääkaapin aukaisu on myös tuskaa. Mies pesi sen ja vuorasi ruokasoodalla, silti haisee ihan perseelle. Sipsit/suolakeksit ja vesi maistuu kalalle ja kaikki muu homeelle. Vaikea niellä edes vitamiineja.
Pahan hajun ajattelukin tuo yökkäysreaktion. Jee.

Minulla on auttanut kaiken mahdollisen jäädyttäminen :D syön jäisiä marjoja ym aika paljon ja jääjuomia. Sit ne monesti raikastaa sen verran että pystyy ajattelemaan jo esim leivän syömistä. Liha ei kyllä uppoa eikä kyllä mikään muukaan lämmitetty. :facepalm:

Rv 8+2
.
Sympatiaa X100 kaikille kanssaihmisille. :wtf:

Edit: mutta yleensä vaikka saan jotain alas aamulla, niin se tulee myös ylös. Niinkuin juuri äsken.... Ihan sama mitä konsteja käyttää. Joten pitää vaan syödä ja oksentaa ja toivoa että jotain kerkesi imeytyä. :D perhana...!!!

Muokattu viimeksi:
Mulla oli toi rv 8+ kaikista kamalin viikko, nyt 9 + 2 ja olo alkaa olla parempi. Toivottavasti ei oo väliaikaista! Nyt siis vaan sitä, et pienikin liikunta hengästyttää ja saa sydämen hakkaamaan. Väsymys aina välillä yllättää. Niin ja nenäverenvuotoja on ollu parina päivänä. Mut tää kaikki tuntuu paaaaaljon helpommalta ku 24/7 huono olo ja väsymys. Tsemppiä oireileville, toivottavasti kohta helpottaa. :)

Mulla auttoi kaikista eniten pahimmassa vaiheessa se, että kuuntelin kehoa tosi tarkasti ja menin sen rytmillä. Eli söin ja nukuin aina, kun siltä tuntui. Tiedän, ettei ole monellekaan mahdollista, mutta etenkin toi levon määrä vaikutti oloon. Sitten söin kaikkea jäistä, esim. mansikoita ja jääpaloja & aina kun pystyin, niin jotain muutakin ruokaa. Ihan just ennen hampaiden pesua & nukkumaanmenoa syöty pieni pala esim. juustoa (tai mitä tahansa muuta proteiini- ja rasvapitoista, jonka saa alas) auttoi välttämään pahimman olon aamulla. Kyllä mä silti muutamana päivänä oksensin, eikä sille mitään edes voi, mutta noi em. keinot helpotti oloa.

Kuulostaa rankalta kaikkien teidän pahoinvoinnit, itelläku ei ole juurikaan mitään oireita enää. Kohdun kasvukipuja alkanu tuntumaan ja töissä jos nostelee paljon niin sillee pakottaa ihan kun supistas kohtua :/ Sitten kun joutunu pidättelemään pissiä ni jumankauta miten turpoo koko maha!! Mieskii eilen tokas että kyllä taitaa tulla iso vauva :hilarious: ku huomas turvotuksen siis takinki läpi :bored: Vaikee kohta enää peitellä..
Mutta mahan turpoomisesta ja nippailuista huolimatta kaikkien ns. oireiden loputtua sitä pelkääki ihan kunnolla tiistaista ultraa. Kauheeta jos ei olekkaan jaksanu mukana..
Huomenna se selvii ja sit pitääki marssia työnantajan juttusille jos kaikki on niin kun pitääki.. Mun soppariha on tammikuun loppuun ja työsuhde alko elokuussa et melkein tietää ettei työt jatku..
Pelottavaa mut pakko kertoo jo kun kohta tarvitsee äitiysvmallin työvaatteetkii.. :happy:

Voikaahan hyvin kaikki pahoinvoinneista huolimatta <3

Nönnerö 8+3

Huh ei ainakaa oo alkanu mitää vuotoja :) Mut kummallinen olo tänää ku pitäny ihan yökkäillä! Ei oo oksua tullu sentää. Jospa hyvä merkki :)

Takaisin