Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Äitiyspakkaus otetaan ehdottomasti! En malta odottaa sitä, taidan olla vähän lapsellinen kun hihkun riemusta pelkästä ajatuksesta että saan avata paketin ja tutkia mitä kivaa siellä on :shy:

Vähän taas vastaan tälläin "myöhässä" mutta kun oli puhetta vauvan sukupuolen selvittämisestä ni se oli asia joka tuli ensimmäisenä miehen suusta kun mahdollista tulevaa testiplussaa mietittiin että sitä ei selvitetä vaan ootetaan synnytykseen asti. Mies loppupeleissä saa päättää ja vaikuttaa niin harvoihin asioihin raskaudessa että suotakoon hälle tämä ratkasu :angelic:

Olipas kiva herätä tossa n. viiden aikaan, kun oli sekä nälkä, että vessahätä. Söin puolikkaan leivän ja kurkkua ja nyt on taas nälkä... No, onhan siitä edellisestä ruoasta melkein 2 h jopa. Kiva olla koko ajan mussuttamassa jotain, mut jos en syö, niin tulee heikko olo ja oksettaa.

Eilen vältin oksentamisen sillä, et menin vaan nukkumaan, ku alko tulee se tunne. Må stressaan oksentamisesta tosi paljon, niin että vaikka yritän olla ihan normisti, mun keho yrittää estää omia refleksejään ja se sattuu. Sit mä oksennan ja itken vuorotellen, mies seuraa mun draamaa hämmentyneenä vieressä. :D

Kurjaa kuulla noista reaktioista, murmur. Vähän tarttis ihmiset myötäelämisen kykyä, niin että vaikka salaa toisten valinnat tuomitsisi, osaisi silti ottaa osaa onneen ja tuoda lisäiloa, eikä vaan myrkyttää ilmapiiriä. >.<

Äääää, nyt pakko hakea ruokaa!

Tosi ikäviä kommenteja täällä toiset saaneet läheisiltään, kurjaa luettavaa. :sad001 Ja vaikka kuinka pitäsi voida jättää moiset kommentit omaan arvoonsa, on se varmasti tosi vaikeaa silloin kun kyseessä on esim. oma äiti. Toivottavasti kuitenkin ikävien kommenttien saajat saavat työnnettyä kommentit sivuun ja saatte rauhan nauttia raskaudestanne.

Ja täällä halutaan ehdottomasti äitiyspakkaus! :smiley-bounce005

Nuista tuplarattaista joku mainitsi... meillä siis vauvan syntyessä pikkuneiti olis 1v5kk. Oon miettiny samansuuntasta että jos kantoliinalla pärjäis.. ja kun näin maalla asutaan niin liikkuminen tapahtuu autolla aika pitkälti niin uskon ens kesän menevän niin että isompi kävelee ja vauva vaunuissa.. uskon todella tytön jo kävelevän koska nyt 10kk menee jo taaperokärryillä hullua vauhtia. Meiltä löytyy myös matkarattaat ja autossa sen kokonen peräkontti että saa kahdet rattaat mukaan niin kkoko perheellä liikkuessa on itelle ja miehelle työnneltävää.. noh, käytäntöhän sitte osottaa kuinka on hankalaa..

Muita hankintoja mitä oon miettiny niin semmonen "vauvanpesä". Eka lapsi sais nukkua pinnasängyssä ainaki jonkun kuukauden pidempään ja vauva pesässä sängyssä. Turhakehan se on, eka vauva nukku ilman pesääkin mutta jotain sitä haluaa laittaa ja itseasiassa teen sen itse tai äitini tekee..

Kantoliinan menin myymään jo aikasemmin pois ko ekan kans ei käytetty, täytyy kattoa jos ostan uuden.. ne kiedottavat trikoiset ei vaan kesää ajatellen tunnu miellyttäviltä.. täytynee perehtyä aiheeseen niin löytyy varmasti vaihtoehtoja.. jonkusortin reppukin löytyy mutta ei taida soveltua vastasyntyneelle.. sitäkään ei ekan ja vaan yhenöapsen kanssa oo tarvittu.

Pari mahtavaa ostosta mitä ekalle tehtiin oli ja voisin nyt heittää vinkkinä muillekin. No eka itkuhälytin. Vähän kalliimpi mutta todella hintansa arvoinen ainakin meille kun kantama riittää vähän pidemmälle kuin valtapsassa malleja. On myös pienikokoiset ja akulla toimivat!
http://lekmer.fi/lapset-ja-vauvat/t...unen-aikana/padwico-itkuhälytin-850-valkoinen
Toinen hyvä tänne lumiseen osaan suomea oli kelkka jolla liikkuu helposti tampparin pehmeällä jäljellä tai jäällä tai muualla auraamattomalla alustalla. Toimii toki airatullaki tiellä mutta niin tekee vaunutkin.. meillä on vielä kuomullinen malli ja kuomusta tulee eteen viimalta suojaava läpinäkyvä muovi jotta lapsi voi istuessa nähdä eteen mutta ei tuule kasvoihin.
http://preeco.fi/lasten-kelkat/50512-lasten-kelkka.html

Sitte semmosenki keskustelun avauksen heittäsin ko jo vähän sitä ite sivusin että mitkä tavarat on kokemus osoittanut turhiksi vaikka luulit niitä tarvivasi vauvan kanssa?

Meillä ei tosiaan kantoliinaa ja reppua käytetty ollenkaan vaikka ne hankittiin. Kehtokin jäi koristeeksi kun vauva nukkui ulkona parhaiten. Sitteriäkään ei käytetty! Paitsi kissat ;) ja nyt tuo neiti tykkää siinä kiipeillä. Meillä tyttö nukkui puolivuotiaaksi asti 2krt päivässä ulkona ja 3h kertaansa. Sitte illalla sylissä noin tunnin. Sen 1-1.5h mitä jaksoi olla hereillä unien välissä meni imettäessä ja vaipan vaihdossa ja sylissä tai sohvalla seurustellen. Jos olis vähemmän nukkunu tai nukkunut sisällä niin sitteri ja kehto varmasti oliski olleet käytössä. Kävelyhäkkyrääkään ei oo tarvittu, no sitä en olis ostanutkaan mutta joku toi oman vanhansa pois nurkista. En tykkää siitä vehkeestä kun lapsi varvistelee eikä opi oikeaa askellusta, mutta ei siitä sen enempää.. mutta tarvetta sille ei viihtyvyydenkään vuoksi ollut kun meillä on käännytty vasta 6kk iässä(ja siihen asti vain nukuttu koko päivä :D) ja sen jälkeen kehitytty nopeasti vaiheesta toiseen ettei ole ehtinyt pötköttelyyn tai istuskeluun kyllästyä.. pinnasänkykin tuli tarpeelliseksi vasta 7kk iässä. Yöimetykset oli niin paljon näppärämpiä kun neiti nukku vieressä. Eikä siirto omaan sänkyyn 7kk ikäsenä aiheuttanut minkäänlaisia ongelmia, laittoi nukkumaan kuten ennenkin.

Kylläpäs onki tullu juttua tälle aamulle, huomaa että tämäki mamma alkaa olla elävien kirjoissa. On nimittäin väsymys ja huonovointisuus vaihtunu normaaliin laiskotukseen ;D

Noi omat kokemukset tavaroista on kyllä hyviä. Itsellä ei oo omia lapsia, mutta siskojen perhe-elämää oon seurannut ja myös työskennellyt lastenhoitajana perheissä, niin jonkin verran on hajua siitä, mikä on tarpeellista, mikä kivaa ja mikä epäkäytännöllistä tai tarpeetonta.

Lastenhoitotyössä on myös se hyvä puoli, että mulla on paljon kokemusta 6kk - 7v. lasten elämästä ja hoitamisesta. Siksi jännittää vaan se alkuaika, kun oon kyllä hoitanu 2 kk vanhaa lasta... Yli 5 v. sitten. :D

Jaaha, nyt mä taidan mennä jatkamaan sisusteni purkamista pönttöön. Kiva pahoinvointi kolmatta päivää menossa. Ei ole kivaa nyt kyllä ollenkaan.

Kiitos kaikille sympatiasta :Heartred

Onneksi tuo mies sanoi että jos siskoni alkaa kitisemään jotain, niin hän kyllä sanoo vastaan. Viime raskaudessa hän päätti ettei ärähdä sen enempää, mutta jos nyt kuulemma tulee jotain, niin se on vaikka välit poikki lopullisesti.

Äitiyspakkauksesta oli juttua! Ehdottomasti tänne! Minullekin se on kuin joululahja, jota haluan päästä hipelöimään! Esikoisen pakkauksesta kaikki on vielä tallessa (ja itseasiassa yhden housutkin mahtuu vielä jotenkuten) ja ne menee seuraavalle käyttöön. Sen verran ihastuttavaa kuosia oli, että halusin säilyttää. Mieskin samaa mieltä, että ennemmin ottaa pakkauksen, kun ei sillä rahalla saa mitään ostettua :happy118
Jos tulee tyttö, niin tietty paljon menee tavaraa myyntiin ja ostettua tytöille sopivia, mutta kyllä jos poikakin tulee, niin tulee ostettua jotakin uutta ja "omaa".

Meillä ei oikein mitään turhaketta tullut ostettua. Alkuun tuntui, että radiopuhelin itkuhälytys toiminnolla oli turha, mutta ei enää!
Sitteri tuli tarpeeseen, hyppykiikku oli tosi kiva kun se vihdoin ostettiin.
Ainut oli tuo manuaalinen rintapumppu. Nyt olisi tarkoitus hankkia sähkökäyttöinen Avent, jos saisi paremmin maitoa säästöön (ja stimuloitua muutenkin, että tuottaisi enemmän maitoa).

Ostin tuossa 2kk takaperin tuplarattaat joten niitä ei ainakaan tarvitse hankkia enää! Juuri sellaiset joista olin haaveillutkin.
Myös 6kk takaperin tuli hankittua uusi haalari yms. Rakastan vauvajuttujen shoppailua :smiley-ashamed005

Muokattu viimeksi:
Äitiyspakkaus halutaan täälläki ehottomasti, koska ensimmäinen kyseessä ja monet on sanonu sitäki, että siinä on paljon semmosta mitä ei edes tule ajatelluksi ostaa.

Äitiyspakkauksen aion minäkin ottaa! :) vielä olen kyllä niin alussa, etten ihan kauheasti uskalla vielä haaveilla tulevaisuudesta. Kohta käynnistyy vasta rv7. Onko muuten teillä ollu alkuraskaudessa unettomuutta? Mulla on nyt 2-3 yönä ollu tosi vaikea nukahtaa, pyörin sängyssä n.1,5-2h ennenkuin nukahdan ja nukun yöt tosi levottomasti ja heräilen. Aamusin herään viimestään klo 8. Lievää etovaa oloa ollut viime su alkaen myös. Ei kuitenkaan ole tullut ylös.

Mulla ainaki tuntuu, että aina illalla ko sänkyyn pääsee niin väsymys menee ohi ja siinä vaiheessa ko just oot nukahtamassa niin saat mennä vessaan :D Ja ennen en öisin oo tienny mistään mitään, mutta nykyään tuntuu, että havahtuu jo siihenki ko koira vaihtaa asentoa.

Täällä meinataan ehdottomasti ottaa äitiyspakkaus! Ei kuulemma rahakorvaus pakkauksesta mitenkää vastaa pakkauksen arvoa.. ja ihana saada kauniita vauvanvaatteita ♥ minun mielestä värimaailma on ihana uusissa vaatteissa!
Kuullostaa kyllä hirveältä joillakin tuo läheisten suhtautuminen raskauteen! Miten ihmiset kehtaa *aatana sanoa ääneen edes, pitäisivät omina ajatuksiaan päässänsä, jos kerta ei heitä miellytä.. huh huh! Ihan vihaks pistää tollanen käytös!! :/ itse tosiaan onnekas, kun kaikki iloitsevat raskaudestani, jotka siitä jo tietävät..

Tokihan se vähän mietityttää se tuleva suhtautuminen, mutta mie ainaki oon tähän mennessä ollu aina vähän semmonen vasta rannan kiiski, että teen yleensä just niinkö sanotaan että ei kannata :D Naimisiinki mentiin salaa viime vuonna ja molempien vanhemmat sai tietää siitä vasta reilu puoli vuotta jälkikäteen. Ei nyt valitusta oo siitäkään kuulunu, mutta eipä kyllä onnitteluitakaan tullu ko miehen isältä.

tsempit negatiivisesta raskausuutis-palautteesta kärsiville.. itellä anoppi sano keväällä että enää ette kyllä hanki lapsia lisää kun nuo kolme jo valmiina. Tietty ymmärrän tosi hyvin kun olen ollut niin väsynyt noitten kans vaikka kaikki on onneksi terveitä ja hänen omien lasten lapsuus on ollut niin rankkaa koko perheelle henk kohtasista syistä. mt kyllä se mietityttää et kertoako ollenkaa vai antaako sitten vaan näkyä.. ja toisaalta ironisesti käyny myös mielessä että hänellähän myös työt lisääntyy kun aika paljon vahtii meän muksuja :D siis ei tod äärettömyyksiä n. 2x1kk..

Äippäpakkauksesta sen verran että se on niin mahtava päästä sitä tonkimaan ja ekalle varsinkin tooosi suuri apu! mulla vaan -13 pakkauksesta makuupussit ja peitot yms jäljellä ni ilmeisesti otan rahana.. täytyy vielä tutkia noita kuoseja et malttaako jättää väliin :happy:

turhakkeista ja muista: pinnasänkyä en varmaan osta vasta kun 6kk ikäselle tai kun nousee jo vähän ylös. mulla 80-luvun vaunut saavat toimia ensisänkynä, niitä helppo kuljettaa pitkin asuntoa ja kun ne nyt tuolla vaatehuoneessa joutilaana on niin..
Babybjörnin sitteri on aivan ehdoton! kun on noita isompia mukuloita vaatimassa omansa niin helppo laskea lapsi siihen. siitä näkee ympärilleen hyvin ja vähän heijaakin. ja kun ei noita kotieläimiä ole niin saa suht rauhassa siinä olla.
itkuhälytin olis kyllä aivan ehdoton. edelliselle oli pari kk ennen kuin se sitten hajosi ja oli kyllä helpottavaa kun ei joka minuutti tarvi olla kuuntelemassa ja varpaillaan oven raossa kun ulkona nukkuu.
hoitopöytää en erikseen hommaa. pesukoneen päällinen saa hoitoalustoineen hoitaa sitä virkaa. MT ainiin vaatteitahan sillä vauvalla toki täytyy olla ja niille säilytystilaa:scratch mitähän mä niille keksin olen vain ajalellut säilyttäväni vaipat ja muut purnukat :D :D

unettomuutta oli tossa pari viikkoa takaperin vaikka univelkaakin tuntu olevan. mt nyt se on kai rauhottunu ku nukun jälkeen ainakin toistaiseksi kuin tukki :D viimeyönä huomasin vasta nuorimmaisen tulleen väliin kun se unissaan käänsi jalkansa kasvojeni päälle :P

että tämmöstä tänne!
rv 9+0

Kantoliina oli kyllä todella hyvä, etenkin kun toinen oli 1v ja toinen 1 viikon ikänen ja siitä eteenpäin. Kuopus on kyllä ihan "kantoliinavauva", ekan kesän oli joka päivä liina käytössä.
Meillä tuplarattaat oli ehdoton hankinta koska mie kuljin niin paljon kävellen. Asuttiin kaupungissa, lähellä keskustaa ym. silloin. Carena double swingit saa täydet 10 pistettä! Tilaa molemmille ja kätevät käyttää.

Mä luulen, että olen senkin takia koko ajan niin pahalla tuulella kun lopetin tupakin polton kun seinään viikko sittn maanantaina kun tein plussan. Kyllä koko ajan tekee mieli ihan hulluna röökiä, mutta mä en ikinä sitä tekisi ! 9kk "pakollista" savuttomuutta kestää kyllä vaikka käsillään seisten; koska se on elämästä niin lyhyt aika. Ja toivon että voin ja saan imettää, niin silloin mulla ei edes tee mieli polttaa kun mua tekee pahaa ajattelakin että pieni ihminen joutuu syliin joka haisee ihan tuhkakupille; tai että tunnistaisi vaikka äidin siittä, että haisee aina tuhkikselle. HYI ....

Ja joo mulla ihan sama; sitten kun ei muka ole enään "syytä" olla savuton kun imetys loppuu niiin miten helppoa, thmää ja ihanaa se rööki onkaan... mulla se rööki on ollu aina semmonen oma pieni aika pihalla hiljaisuudessa.

Onneksi meillä mies kans on nyt lopettanut polttamisen ! Ihan itse sitä ehdotti näin neljännen kohdalla :grin:grin:rolleyes:

mä jatkan superdietillä ( en diettaa vaan syön ohjeiden mukaan terveellisesti ja säännöllisesti) ja toivon niin hartaasti, että kilot pysyisi kurissa raskausaikanakin sekä saisin vain sen mahan; enkä leviäisi joka ilmansuuntaan taas:grin:eek:

Me ajateltiin kertoa uudenvuoden toivotuksessa kaikille sukulaisille; ja kyllä jännittää !!! En edes tiedä miksi, mutta jännittää

Paranemisia kaikille sairastelijoille. Täällä kans minä ja kaikki lapset flunssassa, kuumetta ei onneksi kenelläkään ole ainakaan vielä. Toivotaan että kaikki parantuisi pian :p:p

ennustustesteistä sen verran, että onko niissä olemassa joku "rv raja" milloin voi tehdä ?

Mä tein edellisessä raskauksessa sen ruokasooda testin ja näytti tyttöä ja tyttöhän sieltä tuli; sormustestiä en oo koskaan kokeillut. Mutta mä uskon kaikkiin näihin :grin:grin

iloinen.odottaja HEP !!! Mun mielialat vaihtelee niin lujaa etten pysy itsekään perässä.... ei ole päivää etten itke, asia kun asia...voin kertoa että mies on kovilla:wideyed::wacky:

minä myös seuraan toisenlaisia äitejä ja voi jestas kun oli surullinen jakso eilen; ihan kamalaa.:wideyed:

mä olen myös sitä mieltä että maalaisjärki kaikessa on hyvä ! en usko että pieni pala jotain kiellettyä ruokaa teke emitään, kun ei sitä vedä älyttömiä eikä joka päivä:grin:grin

Hahahahahaha kyllä nimenomaaan tiedän sen kutkutuksen, kun pitäisi heti saada tetää vauvan sukupuoli:grin:grin:grin:grin

mä jo nimittäin pähkäilen rakenneultraa että kysynkö kumpiko hän on :grin:grin:grin ihan kuin sillä olisi väliä:grin:eek:

MEmili tiedätkö syytä miksi äitisi oli niin negatiivinen asiasta ? Tai on asioistasi ? Tosi kurjaa kyllä. Inhottavaa.
Varsinkin kun on näin ihana uutinen !

frozenflower eikä !! Nyt en ehkä kestä. ! Kuinka KUKAAAN saatikaan äiti voi sanoa tuollaista. :Heartbigred:Heartbigred

se on jännä asia miten sitä miettii, etttä kuinka muut ihmiset reagoi siihen mitä me päätetään/tehdään. vaikkakaaa sillä ei ole mitää ntekemistä minkään kanssa. Ei kenenkään tarvisi eikä saisi välittää muiden ihmisten mielipiteistä.

ja tuosta piti sanoa, että jos esim vanhemmat ovat ensinkovinkin negativiisia, niin miksi !! En ymmärrä, kun kuitenkin sitten kun vauva syntyy on kaikki ihan myytyjä kun näkevät ihanannyytin; ainain yleensä...

minä myös uskon siihen että ihan kaikella on tarkoituksensa:Heartblue

Välineistä: Meillä kävelykärry oli ihan huippu, ja kävelikin normaalisti sitten jo 11kk iässä. Että ei niistä voi sanoa ettei opi käveleen. Hyppykiikusta lapsi ei välittäny :) Kantoliina oli liian kuuma... Reppu varmaa ois kelvannu en tiedä. Sitteri ja itkari olleet paras. Hoitopöytää en ostanut, kodinhoitohuoneen pöyällä pehmustealusta riittänyt ja laatikoihin saanu vaipat ja vieressä kori purkeille ym :)

Sormustestin voi tehä vaikkei oo raskaana! Miten tehää ruokasoodatesti? :rolleyes:

Nyt aattelin jos ostais koliikkikeinun jos tarttee, ois pitäny ostaa esikoisen kohalla jo!

Takaisin