Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voimia mariaedith sinne! Itse saman läpi kokeneena kesäkuussa, niin on vielä aika tuoreessa muistissa :(
Toivottavasti pääset pian lääkäriin, ja saat asian sillä tavalla pois päiväjärjestyksestä, niin se hieman helpottaa, ja sit pystyy alkaa suremaan menetystä.

Ompas tänne tullut paljon tekstiä. En oo saanu aikaseks käytyä täällä kun niin vaikee keskittyy lukemiseen. Väsyttää vaan kokoajan aivan törkeesti. Huoh :( Esikosta olin niin pirtee ja hyvin voiva mut tää raskaus on kyllä aivan toisenlainen. Kaipa tästä jotenkin loppuun saakka selvitään... Vielä olis reilut 31 viikkoa edessä :D

Äippäpaketista täällä kysyttiin niin esikosta otettiin kun oli ensimmäinen mutta tästä ei meinata ottaa kun on niin palkon esikon jäljiltä mitä pystyy käyttää sitten kakkosellakin :)

Pahoittelut kaikille keskenmenon, tuulimunan ja keskeytyneen keskenmenon saaneille.

Kieltämättä alkaa jännittämään mahtaako itsellään olla elämää masussa. Vielä pitäisi pitkä tovi malttaa..

Olo on alkanut itselläni helpottumaan. Aamuisin hevosia ulos viedessäni juon lasillisen maitoa ja pureskelen sen jälkeen purkkaa. Uudelleen herättyäni yksi jäätelöpuikko ja kun muistaa syödä tarpeeksi usein ja pieniä annoksia, niin olo parempi.
Väsymys tosin on kovaa ja meinaan nukahtaa ennen Pikku Kakkosta. Olen käyttänyt esikoisen päiväunet hyödyksi ja hoitanut ruoanlaittoa, talon lämmitystä ja eläinten hoitoa sillä välin.

Voi ei! Voimia:( <3 Toivottavasti ei enempää tulis huonoja uutisia.. Nää on näitä asioita joille emme voi yhtikäs mitään, maattiimpa me sitten sängyssä 247 tai rehkitään töissä. Perseestä suoraan sanottuna :/

Voimia kaikille pienensä menettäneillä! ♡ oma mieli on jotenkin tosi matala, pelottaa ettei maanantaina löydy masusta mitään. Onneks ens viikko lomaa niin saa töihin ilmoittamatta rauhassa asioita käsitellä, oli uutinen varhaisultrassa sitten hyvä tai huono. Toivotaan parasta, varaudutaan pahimpaan.

Osanotot kaikille pienensä menettäneille, jaksamista ja toivoa tulevaan! <3

Itsellä nt-ultraan 2 vkoa, sitä ennen yritän olla pohtimatta etukäteen. Kyseessä kuitenkin asia, jolle ei voi mitään ja joka ei ole mun päätettävissä. Kovasti toivon, että kaikki on hyvin.

Siis ihan kauheaa :( mä just sanoin ääneen että en tiedä miten kestäisin jos menettäisin tämän pikkuisen. Elämässä on ollut USKOMATTOMAN paljon järkyttäviä tapahtumia ja vaikeuksia tähän ikään, että nyt olisi jo minun vuoroni saada jotain hyvää. Väkisin menee vaan mieli taas maahan ja toivo hiipuu, kun lukee keskenmenoista.. :(
Fiiliksellä: "kuitenkin tämäkin minulta viedään"....voimia kaikille!!!

Meillä olisi tänään toka neuvola mut ei ultrata... siihen varmaan vielä pari viikkoa!!! Sit oltaisiinkin jo vähän turvallisemmilla vesillä. Oireista päätellen ainakin vielä on elämää...

Mietin vaan että onko nuo neuvolat nyt niin täheellisiä miehen osalta kun ei ultrata? Olis hänen pakko olla sillon töissä ni sanoin että ei tarvii tulla. Kuitenkin vaan löpiseevät perusasioista ja kertoovat kaiken mitä on jo itse googlettanut xD ?

Miehen ei oo pakko olla mukana neuvolassa jos ei itse koe tarpeelliseksi. Enemmän neuvolassa jutellaan äidin voinnista ja raskauden etenemisestä. Että ei sielä pahemmin isälle ole mitään :)
Kyllä meilläkin ku esikkoa odotin ni mies kävi mukana mutta ei hällä sillon ollu muutakaan. Mutta ultrat ne on ehkä tärkeempiä miehillekkin :)

Niin siis olen tienny ettei niihin ole pakko tulla :D viimeksi kun ultraajan kanssa sovittiin neuvola aikaa niin hän vain sanoi jotenkin että "tuleehan isäkin sitten? siellä on tärkeää tietoa!" Mutta niin..ajattelinkin että ehkäpä ei nyt sellaista tule ilmi mitä ei jo tietäisi tässä vaiheessa :D vai haluavatko sitten tarkistaa että minkälainen pariskunta...;D (täällä ultrataan eri paikassa, kuin neuvolat on)
nooh mutta ehkä menen yksin ilman sen kummempaa miettimistä :)

Meillä mies sanoi yritysvaiheessa, ettei häntä kiinnosta sitten neuvolassa rampata niinkuin esikoisen kohdalla.

Raskauden ilmettyä hän tokaisikin, että haluaa ehdottomasti mukaan. Vain synnytysvalmennuksiin ei vain halua lähteä, enkä kyllä lähde minäkään, kun kaikki paperit ja lappuset on tallessa ja synnytys hyvin vielä muistossa pääkopassa :)

Ainakin tuttavapiirin miehet haluaa neuvolaan tulla kuuntelemaan sydänääniä ja kuulla että kaikki on hyvin :)

Kyllä meillä mies haluaisi tulla mukaan joka neuvolaan, mutta se ei valitettavasti ole mahdollista hänen töiden vuoksi. Aina pitää kuitenkin käynnin jälkeen soittaa raportti käynnistä. :) Ultrat järjestetään niin, että mies pääsee mukaan. Meillä kun pitää itse varata aika ja ultrat on ulkoistettu yksityiselle lääkäriasemalle niin aikoja saa vähän paremmin verrattuna valmiiksi annettuihin aikoihin.

Oliks täällä joku joka jossain vaiheessa kirjoitteli, että tulee vessareissulla "vaaleanpunaista valkovuotoa"? Mulla on nyt muutaman päivän ajan tullut ja pelko on todella kova. :(

Vieläkö tänne ehtii mukaan? Jonkun verran oon lueskellut täällä näitä keskusteluja, mutta mukaan en ole vielä aiemmin uskaltautunut koska viikkoja vasta kasassa niin vähän (tänään 7+5), mutta jos nyt rohkaistun! :wink

Varhaisultrassa käytiin yksityisellä 6+3 ja selvästi näkyi pikkuisen syke, ja kaikki oli kuulemma niinkuin pitääkin. :HeartpinkMaanantaina ensimmäinen neuvolakäynti, johon liittyen pitäisi viikonloppun aikana saada kerrottua tästä pienestä miekkosen vanhemmille, sillä hän on isällään töissä ja töistä olisi lähdettävä neuvolaan kesken päivän.. Ristiriitaiset tunteet, ei huvittaisi vielä kertoa kenellekkään näin aikaisessa vaiheessa. Onko vinkkejä miten vois välttää tätä näin aikaista kertomista, vai onko se nyt vain sitten sanottava? Mies kuitenkin kovasti tahtoo mukaan ekaan neukkuun. :oops:

Heippa, täällä mietiskellään, pitäisikö mennä np-ultraan vai ei... Alkuraskaudessa on jo ehditty ultraamaan kolme kertaa (ekalla kerralla tuulimunaepäily, sitten sairaalakontrolli ja vielä oma gynekin halusi tarkastaa asian, sydän siellä onneksi näkyi sykkivän. Mies on vähän np-mittausta vastaan, mutta itse ajattelin, että mielenrauhan kannalta parempi mennä kuin olla menemättä? Katsoohan ne siellä muutenkin onko kaikki kunnossa... Onpa hankalaa.

Voihan siihen ultraan mennä rv12 ja sanoa ettei halua osallistua seulontoihin. Eli jättää verikokeet ja niskapoimun mittauksen väliin. Katsotaanhan siellä ultrassa vauvan koko ja esim. istukan sijainti.

Tervetuloa hölmöläinen :)

Vieläkö tänne ehtii mukaan? Jonkun verran oon lueskellut täällä näitä keskusteluja, mutta mukaan en ole vielä aiemmin uskaltautunut koska viikkoja vasta kasassa niin vähän (tänään 7+5), mutta jos nyt rohkaistun! :wink

Varhaisultrassa käytiin yksityisellä 6+3 ja selvästi näkyi pikkuisen syke, ja kaikki oli kuulemma niinkuin pitääkin. :HeartpinkMaanantaina ensimmäinen neuvolakäynti, johon liittyen pitäisi viikonloppun aikana saada kerrottua tästä pienestä miekkosen vanhemmille, sillä hän on isällään töissä ja töistä olisi lähdettävä neuvolaan kesken päivän.. Ristiriitaiset tunteet, ei huvittaisi vielä kertoa kenellekkään näin aikaisessa vaiheessa. Onko vinkkejä miten vois välttää tätä näin aikaista kertomista, vai onko se nyt vain sitten sanottava? Mies kuitenkin kovasti tahtoo mukaan ekaan neukkuun. :oops:

Me kerroimme töissä 2kk ennen äitiyslomalle jääntiä esikoisen kohdalla. Mentiin aina yhdessä jokaiseen neuvolaan ja kun tarvitsi syytä, niin keksittiin mm. Miehen työnantajille "Minulla olisi menoa klo .... Olisiko mahdollista saada tuo aika vapaaksi?"
Työnantajalle kun ei kuulu henkilökohtaiset asiat mitenkään.
Omalle työnantajalle sanoin "Työterveys käski käymään jossain tarkastuksessa, niin onnistuuko että tulen vähän aiemmin töihin ja lähden aikaisemmin?" Tai tuo sama "Minulla olisi menoa, voinko lähteä aiemmin".

Parille tutulle olen kertonut raskaudesta ja onnitteluja tullut. Helpompi käsitellä asiaa. Silti sukulaisille ja lähipiirille vasta jouluna! (Tosin meinasin juuri näyttää vanhemmilleni videon jossa asukin syke kuuluu :oops:)

Takaisin