Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
No näinpä mä itsekin pähkäilin ja söinkin jo mut tulinpahan avautumaan miten tyhmäksi ihminen voi mennä että alkaa tekemään ongelmaa joka asiasta:D

Ite oon syöny edellisessä raskaudessa pehmeitä juustoja ja graavilohtakin. Ja niin aijon tehdä nytkin.. Tuon kalan suhteen sen verran tarkemmin vaan että 1-2pv vanhana vaan. Uskon itse siihen että listeriaa ei tuoreista elintarvikkeista suomessa hevillä saa, huono tuuri täytyy jo olla... maksaruuat ei kuulu ruokavalioon olin raskaana tai en..

kylläpäs alko tekemään mieli tuoretta ja raikasta hedelmää :happy: itsellä maistuu vain hyvässä suolassa olevat liharuoat! niin monta päivää jo kuolannu lehtipihviä kermakastikkeella.namskis. Einekset ei yhtään uppoais mitä töissä on tullu vedettyä ennen. Siinä sitä onki pohtimista mitä söis töissä.. entinen jogurttilounaskaan ei sovi ku alkaa etomaan iltapäivästä viimeistään jos ei saa kunnon lämmintä ruokaa päivällä. entisenä kahvin suurkuluttajana kahvin etovuus ihmetyttää ja välillä jopa ärsyttää. Aamukahvit kuitenkin pakko jotenkin saada alas ettei tule migreeniä :/

Tunteista sen verran että miehele pitäny sanoa monta kertaa että oon ite ihan yhtä pihalla näistä tunnemyrskyistä kuin hänkin.. itku lähinnä tulee vaikka kuinka pinnistelee..

tiistaina eka neuvola, juuri miehen kans mietittiin ottaisko niskapoimu ultran ja siihen kuuluvan verikokeen. Meilläpäin saa ultran 11-14 viikoilla vaikka ei np ultraa haluisikaan. Ehkä kuitenkin käydään np ultrassa..

Täällä pieni huoli kun oireita ei ole, kuin turvonneet rinnat ja pinkee vatsa (repäisykipujakin erittäin vähän nyt). Laskurin mukaan 6+3. :nailbiting:Kaikki maistuu ja tuoksuu samalle kuin ennenkin. Vessassa ei tuu rampattua normaalista poiketen, ehkä nyt hätä tuntuu enemmän paineelta rakossa. Oon ollut aina mestari nukkuja sekä päikit on ollut enemmän sääntö kuin poikkeus, niin ei tunnu väsyttävän mitenkään erikoisemmin. Oon aina ollut aika tulinen luonteeltani, niin pienet "maailmanloput" ei ole erikoisia. Sain kuitenkin äjältä pienen lötkön vaahtomuovipötkön millä voin paukutella kun ketuttaa.:joyful:
Lääkärille olis aika vasta 2 viikon päästä ja toivottavasti sais jonkinlaisen varmuuden silloin, että joku on kyydissä.:) Odottavan aika on pitkä.

Oireet mistä ite en tiä yhtään mitään edes edellisen raskauden kohdalta on tuo tunneherkkyys (hyvässä ja pahassa). Myöskään rinnoissa ei oo minkäänlaista aristusta ollu kummassakaan alkuraskaudessa. Ruokahimoja ei tullut koko raskauden aikana ekan kohdalla, nähtäväksi jää miten tälläkertaa..

Olen jokseenkin melko tarkka ruokien suhteen.
En juo kahvia, mutta energiajuoman kohdalla eräässä vaiheessa melkoinen suurkuluttaja. Eipä ole tullut edes harkittua sen maistamista..
Graavilohi on varsinaista herkkua. Mietin jos jouluna uskaltaisi parin rullan sitä syödä.

Edellisessä raskaudessa tuli kyllä maistettua vaikka jos mitä :p
Mm. Sushia kahteen kertaan (raakaa lohta päällä), sammakkoa, mustekalaa, tosin kahta jälkimmäistä kypsennettyinä.

Viime raskaudessa alkuhan meni lopulta niin, että pelkkä mäkkisafka pysyi sisällä, joten melko tympeä ulkomaanreissu oli ;) Vielä kovasti puhuin "syön sitten pelkästään terveellisesti".
Niin se vaan oli aina varmistettava, että sängyn vieressä oli Pringlessejä ja välillä jopa kahdesti päivässä mäkkärille ajamaan ruuan perässä. 3kk aikana ei tosin tullut painoa yhtään. Päinvastoin tippui kilon paino.

Nytkin tuossa juuri aamulla söin maksamakkaraa, josta jo viime raskaudessa sanottiin "pelkkä kevyt sipaisu". Kyllä sitä helposti se puolikkaan sentin paksuinen kerros tuli laitettua.

Jännä miten minulla on ruokahalu kokonaan kadonnut. Nälän takia tulee syötyä, mutta tänäänkin kun rupesin syömään, niin lähti ruokahalu kokonaan ja piti puolet syöttää koiralle...

Täälläkään ei voi ruokahalusta puhua.. pieniä nykeröannoksia syön ihan vaan näläntunteen mukaan eli kokoajan... tunnin välein jotain mutta tosiaan pieniä määriä: yks satsuma tai pari siivua leikkelettä tai muutama hassu haarukallinen jotain "oikeaa" ruokaa. Perjantaina kyllä teki mieli kiinalaista ruokaa ja sitä sitten buffetista tulikin mätettyä. Kahteen viikkoon varmasti ainoa kerta kun sai syötyä vatsan täyteen ja jopa niin että etukäteen teki mieli!

8+2 ja vaihtelevia päiviä. Hassua, kun se 24/7 etova olo on loppunut, mut nyt sitten ihan tyhjästä alkaa joku haju (esim. kinkkuleikkele hyihyihyi) yökkäyttää niin pahasti, että kouristaa ja tulee vedet silmiin. Ja melkein tunnin välein saa syödä, että olo pysyy hyvänä. Kävelylenkeillä jo hengästyy, puhumattakaan pyöräilystä. :D

Muuten ei kyllä mitään ihmeellistä, päivät alkaa taas jo sujua jopa niin hyvin, että ajattelin jatkaa opintoja. Olleet siis viimeisen kuukauden tauolla. Pitää koputtaa puuta, muuten varmasti pärähtää olot päälle.

Muutama päivä enää neuvolaan, mut vielä melkein kuukausi ultraan. Kauheesti haluttais tietää, mitä tuonne mahaan kuuluu.

Hei taas! Itsellä tulee taas hyvin vähän kirjoiteltua, mutta täällä seuraillaan ja kaikki on edelleen hyvin. :)

Mitä nyt kivut jatkuneet ja pahoinvointi alkoi :hungover:

Noista poika/tyttö ennustuksista; onko toimineet/ mitään perää? XD
eli sormusjuttu, makean/hapan himo, mieliala, pahoinvoinnin määrä ym....

Nyt rv 7+2

Mulla on sormusjutut ollu joka kerta oikeessa :D Ja miettikää, tein sen kerran mun isälle ihan huvikseen ranteen päällä ni sille ennusti tismalleen niin kun meitä sisaruksia on eli tyttö, poika, tyttö, tyttö ja pysähty viimesen tytön jälkeen ku seinään se pyöriminen :grin
Et en tiiä mikä siinä sitte joillekki tekee, et se olevinaan näyttää oikein! Lie luulosairautta ja toiveajattelua :hilarious:

Mut nyt ei auta ku mennä pehkuihin aadeaa :goodnight to u all!!!

Nönnerö 7+3

Sormustesti piti ainakin esikoisen kohdalla paikkaansa. :)

Raskauskeijun nettisivuilla on myynnissä sellainen tyttö vai poika kotitesti, joka tehdään virtsasta. Tekisi melkein mieli tilata, vaikka tiedänkin sen, että ei siihen voi luottaa. :D Mut tiedättekö sen kutkutuksen, kun haluaisi heti tietää kumpi sieltä sitten tulee... ;)

Meillä on jo kova väittely miehen kanssa kumpi on tulossa. Ei voi muuta kun odottaa rakenneultraan ja toivoa, että pikkuinen siellä suostuu vilauttamaan. :)
Tänään olisi ar-uä iltapäivällä. Jännittää kovasti, että mitä siellä mahtaa näkyä kun tänään on vasta 5+3... Neuvolasta varasivat sen enkä sitten tajunnut itsekään, että olisi voinut vaikka viikolla siirtää sitä, että olisi varmemmin näkynyt syke. Nyt ollaan ihan siinä rajalla, että näkyykö vai ei.

Miulla oli tänään eka neuvola ja kurkattiin samalla masuun, ja siellähän se pieni kölli ja sydän jumpsutti :love7 Huomenna sitten sairaalassa ultra jossa tarkistetaan viikot ja saadaan lähete istukkabiopsiaan...

Joko pesänrakennusvietti alkaa näin aikaisin? Tilasin eilen 3 uutta mattoa ja keittiöön verhot :grin

Nyt on kummallisen rauhallinen ja tyyni olo raskauden suhteen. Pakko uskoa että saadaan biopsiasta hyviä uutisia, haluan nauttia kuitenkin raskaudesta enkä pelätä hysteerisenä ja pilata alkuraskautta sillä. Kaikki on hyvin kunnes toisin todistetaan :happy:

Ja juu, vuodot tosiaan oli miulla vaarattomia, viikon tuhrutti siis rv 6-7, nyt ei viikkoon ole tullut mitään, jeeeeee!

Täällä alkoi tänään vaaleanpunainen (valkovuotoon sekoittunut) vuoto. Pelottaa, vaikka tiedän, että yleistä on.

Ensimmäinen raskaus kyseessä, ikää 41-vuotta (lasketunajan koittaessa 16.6. 42v), luomuna sai alkunsa, ei siis hoitoja. Tämän viikon lopulla olisi eka käynti omalla gynellä yksityisellä (koska julkisella puolella kuulema pääsee ultraan vasta joskus vko 12 tienoilla, plääh) ja toiveena, että tuolloin ultrassa jo näkyisi onko oikea asukas ja onko oikeassa paikassa. Jännittää ihan kamalasti, mutta ei se auta kuin odotella...

Odottavan aika on vaan niin pitkä ja pelottaa jos onkin tuulimuna tai kohdun ulkoinen. Kohdun ulkoisesta yksi alan ammattilaistuttava sanoi, että olisi jo tulleet kovat kivut jne. Ja jos on tm, hyvä puoli on se, että uudelleenkin raskaaksitulemiseen on suht hyvät tsäänssit.

Heissan! Täälä oman laskujen mukaan rv 8+4. Ensimmäistä kovasti odotellaan. Ensimmäinen neuvola varattu 6.10 mutta sitä ennen varhaisultraan 2.10 koska parin viikon reissu odottaa. Saa nähdä mitä tuleman pitää :) Peukut pystyssä ja varpaat ristissä <3 <3 <3

Tänään kääntyi uusi viikko eli 9+0, tuntuupa se jo paljolta! Ja samaan aikaan päällä on vuosisadan flunssa. Ihan järkkyä tää räkämäärä,kokoaikainen aivastelu,silmät vuotaa ja muuta mukavaa. Etova olo on ollu viimeksi perjantaina joten jospa se aika olisi nyt ohi... *koputtaa puuta* :D

Täällä olis nt-ultra jo ensi viikon perjantaina kun se varattiin neuvolan laskujen (eli 28 pv kierron) mukaan. Pelkäänpä että sillon on liian aikaista mittailla niskaturvotuksia mutta eihän sitä koskaan tiedä mitkä ne todelliset viikot on. Jännityksellä siis odotellaan niin sais vihdoin jotain konkreettista todistusaineistoa tästä raskaudesta. Edelleen on epätodellinen olo koko asian suhteen :) pelottaa siis ultraan meno mutta oon koittanu ajatella positiivisesti: kaikki hyvin kunnes toisin todistetaan! Mitään vuotojakaan kun ei oo ollu :)

Onko täällä sellasia ketkä ois käyny nt-ultrassa liian aikasin kun viikot onkin heittäny enempi? Antaako ne sieltä sit uuden ultra-ajan jos ei turvotusta saada mitattua?

Voi kanssasisaret, tää mamma pääsi vihdoin tarkistaa tilanteen.. Terkka lupas kahvitauolla katsoa tk:n ikivanhalla ultralla, ja löytyihän se pieni katkis ihan oikeasta paikasta ❤ ja vielä pitkän tihrustamisen jälkeen saatiin sykekkin näkyviin!! aah.. pitkä oli viikonloppu täällä, ja siks olinkin niin hiljaa.. luin kuitenkin teidän juttuja! ☺ halailtiin ultraaJan kanssa hetki, häntäkin kuulemma itketti mun puolesta.. nyt päivä kerrallaan! ❤ pahoinvointi senkin lisääntyy, tänää sai ekakertaa käydä pönttöä halailemassa

Karmee närästys ollu taas tänään.. :meh:
Sit mulla tuntuu kokoajan kauhee paine tuolla alamahalla ja juilii sillee oudosti. Työkaveri tokas aamulla, että maha on pullahtanu.. Kiva! :banghead: Pakko yrittää vielä saada pidettyy "salassa" varhaisultraan asti :wink
Huomenna on neuvola ja jännittää et kuunnellaanko sydänäänet <3 Kuulemma tää terkka kuuntelee ekalla kerrallaki. Mulla siis huomenna 7+5 et voi olla ettei kuulu vielä. Saa nähä :)
Mä tajusin et nyt joutuu ostamaan äitiystakin talveks.. Tekis niin mieli jo tilata :p Ja kaikkee vastasyntyneen vaatteita jajaja :happy: Jos hetken malttas ;)

Milläs mielin täällä porukka on tuon rakenneultran suhteen; meinaatteko kysellä kumpiko on tulossa? Me ei kysytty edellisessä eikä siis varmaan nytkään kysytä.

Takaisin