Toukokuiset

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Täällä kans jonku verran on ylimääräsiä kiloja, mutta kyllähän tuo turvotus näkyy. :D Toki syönyki sen verran hyvin, että painoaki oli jo pari kiloa lisää tullu. Ylävattassa varsinki muutoksen huomaa, ukkoki tuumas jo että oonko varma ettei oo pitemmällä :oops: Tasan pari viikkoa vielä ootella neuvola aikaa, jossa samalla onneksi ultraavatki. Vieläkään ei uskalla tästä iloita tai ainakaan millään muotoa nauttia, mutta eiköhän se keskenmenon pelko helpota sitte ajan kans.

mh- 6+1

Mulla käynnistyy huomenna vasta rv5+0. Mitään tuhruja ei oo tullu koko aikana ja oireina on kipeät rinnat, ihon ja hiusten nopea rasvoittuminen, ruokahalu ja pissalla ramppaaminen. Herään aamusin tosi aikasin pissalle enkä saa unta enää sen jälkeen. Mulle tosi harvinaista ennen :D keho kai valmistaa jo tässä vaiheessa tulevaan. Mitään nippailuja ei oo ollut vatsassa, mutta joskus tullut repäisykipuja jos kauheen nopsaan noussu ylös. 3vkon päästä olis neuvola.. vaikka kovasti haluisin varhaisultraan, en ole siitä vielä ihan varma.. tupakan polttoa yritän lopetella, nyt menee enää 5 per päivä ja huomisesta aion olla täysin polttamatta. Tää on myös tosi jännää aikaa, kun mieli riemuitsee, mutta sydän käskee vähän himmaamaan, ettei pety liikaa jos meneekin kesken..

oli tarkoitettu tuo minun kommentti vuodoista ihan yleisesti harmitteluksi vuodoista kärsiville:) vielä olen itse säästynyt:smiley-angelic001rv4+4

Sugarplum Sprite:
Mulla on kans vatsa kasvanu ihan hurjana. Itselläni ei ole ylipainoa (norm. 53kg), mutta nyt paino noussut kahdella kilolla eikä todellakaan jää epäselväksi että raskaana ollaan! Maha on pinkeä pallo ja eilenkin yksi tuttu kysyi, että saakos onnitella :grin
Ollaanki jo kerrottu molempien perheille ja työkavereille (samat), koska huomaahan tämän... nyt menossa rv 8+3 ja viikonlopun suunnitelmana olisi mammahousujen hankinta (entiset annettu eteenpäin) :happy:
Kävin rv 7+0 varhaisultrassa ja ultraajan mukaan maha voi tulla nopeastikin esiin, jos kyseessä toinen lapsi ja kohtu eteenpäin kallellaan. Tämä mun osalta check! :cool01

Salaiseen ryhmään kyselijät, mielelläni tulisin, mutta sen verran tiukat on pääsykriteerit ettei vielä täyty :/

Pakko oli eilen uskaltautua vaa'alle kun tuntu että maha pömpöttää ku keski-ikäsellä kaljanlipittäjällä :D ei onneks ollu tullu kuitenkaa kiloja lisää, normaalia parin sadan gramman heittelyä vaan.

Miestä jaksaa kauheesti naurattaa kun meen nykyään viimeistään jo yheksältä nukkumaan, joku päivä jo kaheksan aikaan :shy: mutta mielummin otan iltaväsymyksen niin saan nukuttua koska aamulla on herätys aikasin! Eilen teki jo tiukka että sai illalla katottua Vain elämää loppuun..

Mua jotenki hirvittää toi sukulaisille ja kavereille kertominen. Koitetaan salata asiaa jotenki mahd pitkään mut sit toisaalta nolottaa kertoa myöhään kun varmasti osa ottaa nokkiinsa. Enkä viel yhtään tiedä että miten, missä ja milloin tän asian voi ottaa esiin! Apuva :nailbiting: ja toisaalta samaan aikaan tekis mieli huutaa koko maailmalle vaikkei sitä aina usko itekkää että meillä on näin pieni iso salaisuus :love017

Muaki jännittää jos kaikki ultrassa hyvin, kertoa anopille ja muille! :) Vaikka onkin toinen nii luulen ettei monikaan vielä oo aatellu että halutaan toinen :p Pitäs tilata tuolle pojalle se paita x)

Onko kukaan sairastunut ihan raskauden alussa? Mulla on keuhkoputkentulehdus päällä :( pelottaa vähän jos meneekin sen takia kesken, lääkäri tosin sanoi ettei ole sen takia huolta..

Mulla alkoi kans eilen illalla kurkku kipeytymään ja nyt aamulla herätessä flunssainen olo. En tiiä miten voiko raskauteen olla flunssat vaikuttamassa.. Toivottavasti ei.

Mä myös sain flunssan ja kurkunpään tulehduksen heti plussauutisen perään.

Alkuraskaudessa sairastaa kuulemma siksi helpommin, koska vastustuskyky laskee. Toivottavasti ei vaikuta alkioon mitenkään.. muutenki miettii kaikkia tuulimuna, kohdun ulkoinen, km juttuja.. mun maailma romahtais jos tää menis kesken.. kai se täytys sit vaan ajatella, että alkio ei kehittynyt normaalisti.. mut sattuishan se silti..

Täällä myös sairastettu, vastustuskyky alenee enkä huolehtisi turhaan että tulis km sen takia ku sairastaa, hyvin epätodennäköistä :)

Mulla oli kanssa ihan karmea flunssa. Olisko ollu rv6 tietämillä. Siitä ko selvis niin viikon päivät järkkyolo noin muuten. Ka nyt reilun viikon ollu semmonwn lievä mutta inhottava etovuus. Ruokahalu ei oo yhtään kohillaan..

Yskittää kokoajan ja ei saa öisin kunnolla nukuttua. Kuumaa juotavaa oikeestaan ainoo mitä voi tehdä yrittääkseen helpottaa oloa. Vatsalihakset ja kyljet tosi kipeet yskimisestä. Inhaa on kyllä :/ millä viikoilla te menette? :) mulla alko tosiaan vasta kuudes viikko (5+0). Hassua että sitä sanotaan kuudenneksi viikoksi vaikka mun järjellä olis viides :D

Foxy87, joo se menee nii että se viikko joka on esim 5+0, 6+0 jne, on tullut täyteen ja siitä hetkestä alkaa uuden viikon alku, eli 5+0 on viides viinkko täynnä ja on alkanut kuudes viikko :) Toivottavasti ei ollut sekavaa! Itsekkään en eka raskauen aikana tajunnu ja luin aina viikkon jälessä vauvan kehitystä :/

Täällä on jo rv 7+6 ekan ultran perusteella, tiistaina sitten taas ultrassa tarkentuu :) Eli huomenna alkaisi jo 9. raskausviikko, hurjaa miten aika menee nopeaan!

Eilen oli lattarit, eikä senkään rytkeen jälkeen tullut vuotoja, jee!

Nyt leivon pullaa, taikina kohoamassa niin hetkeksi istahdin, voi naminami :p Ihme energiapuuska tänään, siivosinkin ja laittelin vähä kynttiläjuttuja hämärtyviin iltoihin. Kyllä vaan piti monta kertaa levätä ja syödä kesken touhuamisen kun iski heikotus ja huono olo...

Oi oottepa te jo pitkällä :) onko teillä ollu millasia raskauden ensi oireita? Sunlight, ei ollu sekavasti selitetty :) mietin josko menis ar-ultraan rv7-8. Onko pk-seudulla kovinki kallista se?

Täällä tänään 7+2 :Heartpink ja aivan karmee väsymys iski aamulla. En ollu ku tunnin hereillä ja aamupalan jälkeen makoilin sohvalla ja tsadaa.. Unessa! Siirryin siitä sit sänkyyn ja heräsin 12 maissa. Siis miten voikaan tollasia lamauttavia väsykohtauksia tulla!?!?
Herättyäni iski täällä kans kauhee siivouspuuska :D Imurin kans heiluin niin et tähtiä vaan näky silmissä ja vessan pesin siinä samalla.
Nyt käyty kaupassa ja ostettu herkut illaks. Teen koko perheelle tortilloita ja ilrapalaks pannukakkua kera mantsikkahillon ja jätskin. NAMSKIS!! :smug:
Nauttikaa illasta ja hyvät lauantain jatkot! Masukeille myös :greet025

Takaisin