Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Voi ei, sulle kyllä on todellakin kertynyt kaikenlaista!Täällä 33+2 ja mä olisin enemmän ku onnellinen jos sais synnyttää vaikkapa 38viikolla!
Kuinka muilla menny loppuraskaus? Onko kellään ikinä ollu raskaushepatoosia, joka haluais valaista mua vähän siitä?
Mulla rupee oleen voimavarat kyllä niin tän raskauden suhteen. Ensin jouduin osastolle synnytyksen estelyihin 26+4, jonka jälkeen supistukset ollu riesana ja raskausmyrkytys oireita, lähinnä saippuakuplia näkökentässä, proteeni pissassa, huimausta, ylävatsakipua ja sellasta pientä mutta paineet ei oo onneks noussu niin asialle ei tarvi tehdä mitään. Noh, sitten kolme vk sitten lauantaina herään viideltä yksin kotona ollessa järjettömään selkäkipuun ja tuskaan. Kärvistelin parituntia ja soitin lopulta synnärille ja käskivät nopeaa sinne. Noh ei se mikään synnytys ollut vaan järjetön norovirus ja osastolla eristyksissä 4pv nesteytyksessä ja kotia päästiin vasta kun pystyin syödä ja juoda lääkärien mielestä tarpeeksi. Ja ettei vieläkään menisi liian helpoksi niin viikko sitten alkoi ärsyttävä flunssa, joka ei näytä loppuaan. Nenä tukossa ja välillä taas vuotaa ku niagaran putous ja kamala väsy, eikä henkikulje tietenkään kun nenätukossa ja vauva on niin korkealla.
Ajattelin siinä sitten että eiköhän mua oo jo koeteltu tarpeeks tän raskauden suhteen, mutta ei näin pakosta ookkaan.
Keskiviikkona oli äippäpoli ja sii sit ennenku lääkäri rupes ultraamaan, niin pyysin lääkäriä odottamaan ihan hetken ja raavin mahaa. Lääkärihän siitä sitten heti rupes kyselemään kutinoista ja enpä niistä oikeen muuta osannu sanoa ku että kyllä mä itteäni raavin pääsääntösesti mahasta ja käsistä, mutta oon vaan aatellu että se on jotain kuivaa ihoa tai jotain. Oikeestaan en oo ajatellu koko kutinaa.. :D noh, eipä siinä sitten muuten mitään muttakun myrkytysepäilyjen vuoksi oon käyny aina ennen äippäpolia labrassa, niin labroissahan näkyi että mun maksa-arvot huitelee jotain satasen luokkaa kun pitäis vissiinki olla alle 35. Tänään nyt sitten kävin aamulla antamas verinäytteet mistä katotaan maksa- ja sappiarvot.
Elikkä siis jos mulla on raskaushepatoosi niin mitenköhän loppuraskauden suhteen toimitaan? Jostain kuulin että käynnistäisivät viimeistään rv38? Eniten jännittää että jos joudun taas sairaalaan osastolle makoilemaan, kun kuulemma hepatoosi aiheuttaa aika suurta kohtukuolemariskiä.. Yritä nyt sitten nauttia tästä raskaana olemisesta.
Enää on vaan nenämahaletku. Ja sit tietty noi piuhat mitkä mittaa sykettä yms :)
Saadaanko tilannepäivitystä sontsu? Täällä on pian kohtalotoveri...
Maikhin puolesta vinkkaan, että tilanne selviää "raskausmyrkytys" -ketjusta.