Toukokuiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tosta tuli mieleen, että mullakin maha kutisee aivan jatkuvasti. Olen vain laittanut venymisen ja kuivan ihon piikkiin... Apua, pitäisköhän tästä olla huolissaan.
 
Eetla, kannattaa mainita ainaki neuvolassa niin pääset verikokeisiin. Yks oire vissiin kans on tumma pissa ja sitäki mä oon enemmin ihmetelly ku juon yli 2 litraa vettä päiväs mut silti tosi tummaa pissaa, mut senki oon laittanu noron ja flunssan piikkiin kokoajan :o
Edit: mutta ei kannata pelkästä mahan kutinasta stressaanttua. Lääkäri ensin sanoi että pitää ilmoittaa heti jos kämmenet ja jalkapohjat alkaa kutista, mutta sen jälkeen kun katsoi labrat ja siel nähtii se maksa-arvo niin lääkäri huolestui..
 
Täällä 33+2 ja mä olisin enemmän ku onnellinen jos sais synnyttää vaikkapa 38viikolla!
Kuinka muilla menny loppuraskaus? Onko kellään ikinä ollu raskaushepatoosia, joka haluais valaista mua vähän siitä? :o
Mulla rupee oleen voimavarat kyllä niin tän raskauden suhteen. Ensin jouduin osastolle synnytyksen estelyihin 26+4, jonka jälkeen supistukset ollu riesana ja raskausmyrkytys oireita, lähinnä saippuakuplia näkökentässä, proteeni pissassa, huimausta, ylävatsakipua ja sellasta pientä mutta paineet ei oo onneks noussu niin asialle ei tarvi tehdä mitään. Noh, sitten kolme vk sitten lauantaina herään viideltä yksin kotona ollessa järjettömään selkäkipuun ja tuskaan. Kärvistelin parituntia ja soitin lopulta synnärille ja käskivät nopeaa sinne. Noh ei se mikään synnytys ollut vaan järjetön norovirus ja osastolla eristyksissä 4pv nesteytyksessä ja kotia päästiin vasta kun pystyin syödä ja juoda lääkärien mielestä tarpeeksi. Ja ettei vieläkään menisi liian helpoksi niin viikko sitten alkoi ärsyttävä flunssa, joka ei näytä loppuaan. Nenä tukossa ja välillä taas vuotaa ku niagaran putous ja kamala väsy, eikä henkikulje tietenkään kun nenätukossa ja vauva on niin korkealla.
Ajattelin siinä sitten että eiköhän mua oo jo koeteltu tarpeeks tän raskauden suhteen, mutta ei näin pakosta ookkaan.
Keskiviikkona oli äippäpoli ja sii sit ennenku lääkäri rupes ultraamaan, niin pyysin lääkäriä odottamaan ihan hetken ja raavin mahaa. Lääkärihän siitä sitten heti rupes kyselemään kutinoista ja enpä niistä oikeen muuta osannu sanoa ku että kyllä mä itteäni raavin pääsääntösesti mahasta ja käsistä, mutta oon vaan aatellu että se on jotain kuivaa ihoa tai jotain. Oikeestaan en oo ajatellu koko kutinaa.. :D noh, eipä siinä sitten muuten mitään muttakun myrkytysepäilyjen vuoksi oon käyny aina ennen äippäpolia labrassa, niin labroissahan näkyi että mun maksa-arvot huitelee jotain satasen luokkaa kun pitäis vissiinki olla alle 35. Tänään nyt sitten kävin aamulla antamas verinäytteet mistä katotaan maksa- ja sappiarvot.
Elikkä siis jos mulla on raskaushepatoosi niin mitenköhän loppuraskauden suhteen toimitaan? Jostain kuulin että käynnistäisivät viimeistään rv38? Eniten jännittää että jos joudun taas sairaalaan osastolle makoilemaan, kun kuulemma hepatoosi aiheuttaa aika suurta kohtukuolemariskiä.. Yritä nyt sitten nauttia tästä raskaana olemisesta. :(
Voi ei, sulle kyllä on todellakin kertynyt kaikenlaista! :(
 
Täytyy seuraavassa neuvolassa mainita asiasta tai ottaa aiemmin yhteyttä, jos siltä alkaa tuntumaan. Mulla on kyllä kans todella tumma pissa...
 
Perle tsemppiä! sulla kyllä ollu monta isoa juttua lyhyellä ajalla! toivottavasti saat levättyä ku pelkkä flunssa jo vie voimat!
 
Kiitos! Sitä tsemppiä tarvitaan.. :D mutta ei kai tässä auta kun ajatella, että ehkä vauva olis sitten mahdollisimman terve eikä paljo lenssuja sairastelis kun mä oon saanu sairastaa tän loppuraskauden! :)
 
Tumma pissa ei pakolta tarkota mitää.. Täällä myösja maksa-arvot on ihan hyvät.. Tsemppiä Perle! Ei oo helppoa sulla ollu :/, onneks ollaan loppusuoralla.
 
Mulle sanottiin viime neuvolassa, että mahan kutina voi olla kovaakin ja se on normaalia, mutta sitten on syytä tosiaan huolestua jos jalkapohjat ja/tai kämmenet alkaa kutisemaan.

Täällä vaihtui tänään rv 36 ja la on sillon 29.4 (oli alunperin 4.5). Olo alkaa olemaan melkoisen kypsä, mutta toisaalta kaikki vauvanvaatteet on edelleen pesemättä ja pinnasänky kokoamatta :grin. En meinaa yhtää sisäistää, että synnytys tosiaan alkaa lähestyä. Tosin ei sen puoleen, mitään varteen otettavia merkkejäkään synnytyksestä ei ole ollut. Huomenna meillä on synnytysvalmennus! En tiedä herättelisikö se yhtään. :woot:
 
Saadaanko tilannepäivitystä sontsu? Täällä on pian kohtalotoveri...

Vielä ollaan osastolla nenämahaletkun kanssa mutta ehkä siitäkin päästään kohta eroon kun syö jo niin hyvin :) painokin on jo yli 2kilon. Lääkäri sano että jos hyvin käy niin päästään kotiin ens viikon lopul. Mulle tuli tos yhessä välissä takapakkia ja sain kohtutulehduksen.. Tulehdusarvot huiteli jossain 250.
 
MaikHi kerro lisää?? Onko vauva tulollaan? :o

Sontsu kiva kuulla! :) Pian pääsette aloittamaan uutta elämää kotiin <3
 
Samoilla mennään kuin koko viikko eli joka päivä labrat ja tiukkaa voinnin seurantaa, jos tulee laskua arvoihin niin sektio tehdään.

Kiva kuulla, että vauva voi noinkin hyvin. :) Toivottavasti omakin vointisi on parempi.
 
MaiKhi, mitä arvoja sulla seurataan? :o millä viikolla oot? Toivotaan, että kaikki menee hyvin!
 
Maikhin puolesta vinkkaan, että tilanne selviää "raskausmyrkytys" -ketjusta.

Kiitos! Tuolta siis löytyy koko stoori ja huhtikuun ketjusta myös. Tänään juteltiin sektioasioita kätilön kanssa läpi ja päästiin tutustumiskäynnille keskolaan. Ahdistus on kova, ihan kuin eläisi painajaista.
 
Tänään oli toiseks viimeinen neuvola, seuraavaksi olis synnytystapa-arvio vajaan kahden viikon päästä, viimeinen neuvola reilun kahden viikon päästä. Vähiin käy käynnit ennen ku loppuu! Neuvolassa kaikki ok, lapsivettä tuntui olevan aika runsaasti, mikä saattaa kuulema saada aikaan sen tunteen, että vauva olisi tosi iso (miltä musta on nyt tuntunut kun ahdistaa tuo maha kovin). Yllättävä tieto oli, että nykyään ei tehdäkään automaattisesti kotikäyntiä viikon päästä kotiutumisesta (ainakaan täällä Helsingissä), vaan siitä pitää sopia erikseen jos on tarvetta. Kotikäyntiajat on kuulema varattu ensisynnyttäjille ja sektiohaavatkin kuulema ommellaan itse sulavilla tikeillä, ettei edes sen takia kotikäynti ole tarpeellinen. Mä en suostu poistamaan niitä tikkejä itse, on huonoja kokemuksia itsestään sulavista tikeistä (mun keho ei sulata vaan hylkii niitä). Mut ollaan kyllä onneks mun neuvolath:n kanssa samoilla linjoilla, että apua saan häneltä jos tarviin :)
 
Takaisin
Top