Toukokuiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aa aivan. :-) joo no ei meilläkää ihan aina tuu lähettyä muutaman tunnin varotusajalla täältä lapista helsinkiin :D äitistäni tuli sillon ekan kerran mummo, niin pakkohan sen oli päästä :D
 
Meillä ei tullut kukaan sairaalaan vieraaksi esikoista katsomaan, ei tosin haluttukaan niin ei kerrottu kellekään että edes vauva syntyi jo :D vasta kun saatiin lupa lähteä kotiin niin ilmoitettiin että kaikki hyvin, matkalla kotia :p
Nyt on sit eri juttu, kun mun äidin pitäs tulla meille ens viikolla esikoisen babysitteriks, niin tiedän kyllä että hän nyt ensimmäisenä on ryntäämässä sairaalaan visiitille :grin Toki ei se haittaa, koska halutaan kans et esikoinen tutustuu vauvaan heti sairaalassa, ja on myös mukana kun sieltä lähdetään kotiin. Vaikka hän onkin vast 1,5v niin silti tuntuu ymmärtävän tosi hyvin että äidin masussa on vauva. Antaa joka ilta hyvän yön suukon minulle ja masulle ja sanoo silloin "vauva pusu" :shy: Niin mä haluan et hän ymmärtää et nyt on pikkusisko syntynyt eikä oo enään mahassa, ja siten mennään yhdessä kotiin.
Muuten sit kaikki muut vieraat saa tulla kotiin vierailulle ihan mun ja vauvan vointien mukaan.
 
Voooi apua. En tiiä mihin muuhun ketjuun oisin tän tunkenut, mut laitetaan nyt tänne. :D
Tuli niin kova halu saada mehujäätelöö, et lähdin tossa klo 23 aikaan ajaa ABC:lle hakemaan pakkaseen muutaman. Oon koko raskauden vältellyt ajamista, kun maha ottanut siitä hetkestä lähtien kiinni rattiin, kun alkoi kasvamaan. Oon siis niin lyhyt, että penkin on ihan pakko olla "tapissaan" asti edessä, että pystyn ajamaan. Ei muuten yllä jalat polkimille. No, mä sit vänkesin itteni siihen ratin taakse hirveellä työllä ja ähellyksellä ja lähdin tyytyväisenä ajaa apsille. Hienosti sain ajettua, mitä nyt maha kiinni ratissa ja just ja just pääsin autosta ulos. Kaupasta ulos tullessa huomasin, et joku nuorisojengi oli parkkeerannu autonsa just meidän auton viereen, vaikka koko parkkis oli ihan tyhjä muuten. :grumpy: Ja koko auto tietty täynnä porukkaa. Auto oli parkkeerattu niin lähelle meidän autoo, et en saanu oveekaan edes kokonaan kunnolla auki ja jouduin pienestä ja ahtaasta välistä työntyy autoon ja yrittää mahduttaa itteeni ratin taakse. Kaikki siinä sit tuijotti mun ähellystä jostain syystä erittäin VAKAVAN näkösenä. :hilarious::hilarious: Mut eivät tajunneet sitä autoonsa siirtää! Samperi sentään. :laughing021 No, saimpahan ainaki mehujäätelöni. :hungry:
 
Meillä anoppi saattaa tulla käymään jo synnytyssalissa mikäli on töissä, kun on samassa sairaalassa osastonhoitajan tehtävissä:woot: tosin toivon että "vierailu" osuu tilanteeseen jossa en ole haarat llevällään kuin tarjottimella :/ huomaavainen ihminen kyllä on et varmaan poistuu heti jos tilanne päällä.. oikeen odotan että tulee sit osastolle kattoo ku meillä ei aikasemmin ole ollut isovanhemmilla mahdollisuutta päästä kattoo ihan vastasyntynyttä juurikin pitkien välimatkojen vuoksi. Kotiin ei varmaankaan myös kauheaa tunkua ole, aika vähän meillä ketään käy, ei kyllä pyydetäkkään usein vieraita :P
 
Itse toivoisin, ettei vieraita ihan alussa kävisi. Nyt kun näyttää, että sektioon pitää mennä niin ei tee mieli ketään vieraita passata kun saattaa olla omassakin olossa jo kestäminen ja vauvaakin pitäis jaksaa/pystyä hoitamaan ja kun kaikki on uutta niin.... Toivoisin kuiten, että jos mies on töissä (mitä ei vielä tiedä) niin jospa vaikka oma äitini pääsis/voisi tulla auttelemaan vaikka raskaimmissa kotitöissä, siivous yms. kun en tiedä mitä sitä saa/pystyy tehdä sektion jälkeen ja milloin sitä etes kotiin pääsee yms.
 
No nyt alko jännittää! Olin yhteydessä eläinsairaalaan ja koiran vointi nyt parantunut joten otettii kontrollikäynti sairaalaan kk päähän. Ei siinä mitään, mut mä kun suunnittelin, että en lähellä laskettua mee kauaksi kotikunnasta ja nyt sitten "joudutaan" just vk ennen laskettua 100km päähän! :D no, ei kai se mikään ongelma ole, kunhan ei siellä sitten käynnisty. ;) rv39+0 on just sinä päivänä. Kieltämättä jännittää, että pysyykö kasassa sinne asti.
 
Täältä hepatoosipäivityksiä! Elikkäs viime pe oli taas labrat joista soitettiin tänään. Nyt on sitten sappihapotki lähteny nousuun ja maksa-arvot edelleen koholla. Lääkäri piti olla 2.5. (rv37+5), mutta aikaistettiin ens viikon perjantaille (rv36+2) ja sitä ennen maanantaina neuvola ja keskiviikkona taas labrat. Kamalaa elää siis edelleen epätiedossa, että mitä täs nyt oikeen tapahtuu vai tapahtuuko mitään ja meinaakohan ne nyt sit käynnistää 38 viikolla vai ei ja siis kätilö kun soitti niin kertoi vaan että lääkäri on käskenyt aikaistaa lääkäri aikaa ens viikolle ja muuta mulle ei kerrota. En tiedä siis edes mitä siellä ens viikon lääkärissä tehdään vai tehdäänkö mitään erikoista.. :s
 
No onpas, Perle, kurja tilanne! Luulisi, että jotain olisi voinut kertoa. Toisaaltaan hyvä, että lääkäriä on ainakin aikaistettu, jos siellä vaikka saat jotain tieto tilanteesta. Kurjaa tuollainen epätietoisuus. :sad001
 
On kyllä, kun ei oo kukaan oikeen osannu kertoa tilanteesta ja kätilökään ei tosiaan halunnu ottaa kantaa asiaa, minkä toki toisaalta ymmärrän kun ei ole lääkäri. Kauheasti vain painotti, että synnärille heti jos liikelaskenta ei tuu täyteen. :( ajattelin viikonloppuna, että tämän päivä puhelu saa mut rauhottumaan, mutta tällä hetkellä tekis mieli vaan itkeä pelosta ja epätietoisuudesta..
 
Voi Perle, onpa kurjaa! :sad001
Toi etteivät kerro mitään, johtuu vaan siitä ettei lääkäritkään tiedä vielä enempää. Tsemppiä kovasti! :Heartred
 
Stiffie, tiedän sen mutta se on niin inhottavaa. :( ja voisivat edes kertoa koko hepatoosista ja siitä että jos arvot nousee niin mitä siitä seuraa ja jos pysyy samana tai laskee niin mitä niistä seuraa. :s mulle kun ei oo oikeestaan sanottu ku että nopsaa synnärille jos vauva ei liiku. Muuten joutunu lukemaan netistä, mutta niihinkään tietoihin ei voi aina luottaa..
 
Siis nyt on avautumista... mutta en voi käsittää... mulla oli vuodenvaihteessa 3kk aikana varmaan 6krt huuliherpes niinkö aina välillä ruukaa tiheäänkin olla. Neuvolasta sitte ehotti että pyytää mulle resrptin neuvolalääkäriltä estolääkitykseen ja näin tehtiin. No mulla unohtu hakea se lääke ja kun muistin niin totesin että eipä oo tosiaan edes vaivannu niin en alota koko lääkitystä. Nyt sitte 3kk tauon jälkeen ilmaantu mollukka huuleen ja kun estolääkitystä lääkäri oli perustellu hyväks ihan jälkitarkastukseen adti ettei heti synnytyksen jälkeen tulis uutta kierrettä niin hain tänään lääkkeet. No ne ensinnäki makso 35pv lääkkeet 80e!!! Ja omavastuu on jotenki uusiutunu kelakorvausten suhteen niin jouduin 68e maksaan siltikki itte. Ja joutuisin vielä toisenkin satsin ostaan jolle hinta olis tuo 80 -40% eli aika kalliita siltikin. No sitte se POINTTI koko juttuun... luin pakkausselosteen: vältettävä käyttöä raskausaikana ja imettäessä oltava varovainen, erittyy maitoon. Että oikeasti, mitä v**tua..?!
 
P-JET, mulle määrätyissä lääkkeissä raskausaikana on myös lukenut selosteessa, että EI saa käyttää raskausaikana mutta lääkärit ovat yleensä kertoneet aina tämän etukäteen ja kertonut miksi siellä niin lukee ja että tosiaan saa käyttää vaikka selosteessa toisin sanotaan. :) jos mietityttää niin varmista vaikka äitiyspolilta tai vastaavasta.
 
Joo mäki uskon, et voit ihan huoletta käyttää. Mullakin on ketipinor joka on EHDOTTOMASTI kielletty imetyksen aikana ja viimeisen kolmanneksen aikana, mut lääkäri sano et ihan huoletta voi käyttää.

Kyl ne lääkärit yleensä aika hyvin tietää.. :)
 
No juu kyllähän se johonki pohjautuu että se lääke on määrätty mutta jotenki hämmentää tämmöset varsinki kun itse en pidä huuliherpestä niin isona vaivana että välttämättä tarttisin estolääkitystä.. pitää nyt jostain koittaa lukea mitä tuo herpes tekee vauvalle jos en lääkitte..
 
Voi Perle, onpa kurjaa! :sad001
Toi etteivät kerro mitään, johtuu vaan siitä ettei lääkäritkään tiedä vielä enempää. Tsemppiä kovasti! :Heartred
Siis nyt on avautumista... mutta en voi käsittää... mulla oli vuodenvaihteessa 3kk aikana varmaan 6krt huuliherpes niinkö aina välillä ruukaa tiheäänkin olla. Neuvolasta sitte ehotti että pyytää mulle resrptin neuvolalääkäriltä estolääkitykseen ja näin tehtiin. No mulla unohtu hakea se lääke ja kun muistin niin totesin että eipä oo tosiaan edes vaivannu niin en alota koko lääkitystä. Nyt sitte 3kk tauon jälkeen ilmaantu mollukka huuleen ja kun estolääkitystä lääkäri oli perustellu hyväks ihan jälkitarkastukseen adti ettei heti synnytyksen jälkeen tulis uutta kierrettä niin hain tänään lääkkeet. No ne ensinnäki makso 35pv lääkkeet 80e!!! Ja omavastuu on jotenki uusiutunu kelakorvausten suhteen niin jouduin 68e maksaan siltikki itte. Ja joutuisin vielä toisenkin satsin ostaan jolle hinta olis tuo 80 -40% eli aika kalliita siltikin. No sitte se POINTTI koko juttuun... luin pakkausselosteen: vältettävä käyttöä raskausaikana ja imettäessä oltava varovainen, erittyy maitoon. Että oikeasti, mitä v**tua..?!

Mulla on toi sama lääke (ja järkytyin myös tosta hinnasta!!). Mutta on siis hyvin yleinen raskauden aikana estolääkkeenä käytettynä. Ja aktiivinen huuliherpes tarttumisvaiheessa voi tosiaan olla haitallinen vastasyntyneelle. Tarttuu siis herkästi ja voi olla vauvalle vaarallinen. Eli jos sulla ois herpes huulessa vauvan syntyessä, et esim. voisi ottaa häntä kasvojesi lähelle. Ja käsihygienian kanssa sais olla tosi tosi tarkkana. Näin mulle siis on kerrottu.
 
Joo luin tuossa just aiheesta ja vissin nyt kannattaa tuo kuuri kuitenki alottaa. Rv37 huomenna niin viimiset ajat nyt ennakoida ja saada vaiva haltuun..
 
ja taas opin uutta! itsellä ei huuliherpekseen ole taipumusta mutta miehellä on.. se vaan yleensä iskee sillon ku stressitaso yhtäkkisesti laskenu.. tällä hetkellä siitä ei oo pelkoa :/ :D :D (työntekijät kipeenä ja synnytys tulossa ja vauvan vointi mielessä ja pitäis vielä työntekijän sijaistamisen lisäksi pitää yritys pystyssä että onhan tuossa yhelle miehelle..vielä kun on ala mihin ei oikeen lyhytaikaista sijaista voi ottaa turvallisuussyistä.)
 
Mulle noi lääkkeet ja lääkärit on ollut tän raskauden aikana vähän ongelma... Kun siis ennen joulua sairastin ekan poskiontelontulehduksen ja silloin tk:n lääkäri ei oikeesti tiennyt mitä lääkettä hän voi mulle siihen määrätä. Joutui oikein varmistamaan, että lääke sopii käytettäväksi raskauden aikana. No seuraava lääkäri kyllä tiesi mitä samaan vaivaan voi määrätä. Sanoi vaan, että vaikka pakkausselosteessa sanotaan "ei suositella" niin se johtuu siitä, että ei ole tutkimustietoa riittävästi. Vähän suhtaudun lääkkeisiin siis epäilen. Mutta ne on niitä tilanteita kun lääkäri punnitsee kumpi on pienempi paha.
 
Takaisin
Top