Toukokuiset

  • Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Ms. Bloom
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Enpä minäkään pessyt. Tietty talvivauvalla pesin sit sen loistavan keksinnön eli sen lämpöpussukan mikä kaukaloon tuli. Taidan ottaa sen myös nyt toukokuussa käyttöön (ellei ole jo helle) niin saa puettua laitoksella vauvalle ihan vaan kevyemmät vaatteet ja sujauttaa sinne pussukkaan. :)
 
Pitäs varmaan itekki alkaa kattoon nuita vaunujen kankaiden pesua.. ja kehto pedata valmiiksi myös.. kaukalo meillä on ollu semmosessa hätävarakäytössä tuon 1v4kk (10.5kg/75cm vielä juuri siihen sopii...) kanssa kun mies on työautolla hakenu tyttöä mummolasta hoidosta. Muuten ollaan "yks autonen perhe"..mutta vois ne kankaat pesasta nyt kun mulla työt loppu ja kaukalo jää vauvaa odottelemaan.. muuten varmaan alkais olla asiat järjestyksessä. Paitsi koko kämpän (180m2) suursiivous!!! Ja kun pakkaset hellittäis päiväaikana niin se kamala ikkunan pesurumba..
 
Mie oon alottanu tämän suursiivouksen/kevätsiivouksen pikku hiljaa jo pari viikkoa sitten :D Ei vaan kroppa oo antanu touhuta kaikkea kerralla. Ikkunoiden pesu ois täälläki vielä eessä kuhan ilmat sallii koska nuo on ihan järkyttävän näköset. Viime kesänä sain ne pestyä ennen sitä, että ne sai laitettua asfaltin tuohon tielle niin järkyttävä määrä hiekkapölyä ulkopuolella. Mulla on niin ärsyttäny nuo jo parisen viikkoa ko on enemmän aurinko paistanu, mutta eipä niille mitään voi vielä tehä.
 
Meillä on kans ihan hirveät ikkunat kun tuo oma piha oli laiton alla viime kesän niin pölisi se kun sitä tehtiin traktorinki kans niin nostatti pölyn vähän erilailla ko käsipelinä tehden...

Pakko otekkin on tätä siivousta vähän jakaa, vaikka mies tietenki mutta myös äiti aiko tulla auttaan niin on tässä hommaa.. nyt ollaan lähössä 2viikoks reissuun niin ajattelin valmiiksi kerätä matot pois lattioista ja verhot ikkunoista ja muutenki valmistella minkä pystyy..sais sitte kotiuduttua pistää hösseliksi ko alkaa sitte jo olla rv36+ niin saattaa pian kiirus tulla..
 
Ite pyysin jos toukokuun lopulla vois appiukko ja anoppi tulla peseen ikkunat, auttais meitä kovasti ku tänä vuonna ois kaikki ikkunat pestävä välineen ja karmineen päivineen. Kysyin vähän ohimennen ku alko appiukko puhuu niistä ja oli vähän ite aluksi sillai että ehkä vois tulla pesemään :)
 
Täällä on siivoushommat ihan kamalalla tolalla... :( Mies on väsynyt töistä ja flunssainen ja onhan tää meiän tilanne hällekin raskas, niin ei jaksa. Mulla on lepomääräys ja näköjään aiheesta, paineet nousee, jos liikaa touhuaa. Äiti oli kyllä tarjoamassa apua, mutten kehtais ottaa tänne siivoomaan. Ikkunat on luvannu pestä ja siinäkin on kyllä tarpeeks. Mietin, että oisko tilannut siivouksen, kun varaa ois... Hmm.
 
Tekis kyllä itsekkin mieli tilata kevätsiivous joltain firmalta. Tosin meidän eläinlauman kanssa saa siivota koko ajan. Olo on jo nyt tosi väsynyt ja kämppä on kyllä sen näköinenkin. Ja kaiken lisäksi pitäisi lunten sulettua pystyä siivoamaan kukkapenkit ja hervoton määrä koiranpaskaa pihalta. Meidän lonkkavikainen koiravanhus kun käy enimmäkseen tarpeillaan takapihalla. Ja mies ei näistä asioista mitään tee koska eläimet on minun. Esim kun olen synnärillä nii pikkuveljeni käy huolehtimassa eläimet, mieheni ei suostu tekemään muuta kuin enintään avaamaan oven koiralle.
 
Anteeksi ihmetys Eclipse, mutta eikö tosiaankaan miehesi suostu edes ruokkimaan koiria sinun ollessa synnärillä synnyttämässä/toipumassa teidän lapsen syntymästä? :s ja sitäkään en ymmärrä ettei voi raskaana olevaa naista auttaa keräämään keväällä koiran jätöksiä, kun liikkuminen ei kaikilla loppu aikana ole mitenkään erityisen helppoa ja sinä kannat kuitenkin oletettavasti hänen lasta masussasi. :o Anteeksi ihmetys, ei ole tarkoitettu pahalla.
 
Joo meillä kissat 2kpl on "minun" mutta molemmissa raskauksissa mies on hiekkalaatikot saanu tyhjentää. No, muutenki on kyllä tässä vuosien varrella oppinu ymmärtään lemmikkien pitoa. Kissoja hankkiessa miehen asenne oli että "mitä niillä kissoilla tekee. Koirien kans vois kuiten lenkkeillä". No heillä ei oo kotona ollu ikinä lemmikkejä joten ymmärrän ajatuskulun sen vuoks ja minä kun en mikään lenkkeiöijä oo niin ei ihan uponnu koiraperustelut,hih!
 
Itsellä voi ollakkin, etten sillä tavalla pysty ymmärtämään kun koirarakas olen. Ja periaatteeni on auttaa minulle rakkaita ihmisiä, vaikka tekeminen ei niin omaan makuun olisikaan. :D
 
Mä olen kyllä huono äiti -ainesta, mutta en muista koska olisin pessyt ikkunoita viimeksi... en ainakaan kolmessa viimeisessä kodissa. Onneksi meillä on vain 60m2 ja risat, sen jaksan sentään siivota (ja mies toki myös). Olen kuitenkin siivonnut työkseni, että osaan siivota, en vain yhtään jaksa. :D
 
Meillä mies tokaisi ettei koskaan auta hevosten kanssa.
No on käynyt hakemassa sikahevosia sisälle, jos eivät ole minulle antaneet kiinni.
Samoin tyhjentää nykyään aina kottarin kun siivoan karsinat ja olisi valmis myös karsinat siivoamaan ja hoitamaan hevoset kun olen sairaalalla.
 
Meillä olisi kanssa suursiivous edessä, mutta en saa aikaiseksi. Eikä oikein ole järkeäkään mitään suursiivousta vielä tehdä kun on se remppa niin vaiheessa, että purua on jatkuvasti kaikkialla... Ikkunat jäi syksyllä pesemättä ja nyt ovat sitten sen näköiset. Meillä kun on vielä ulkovuoriremponttikin vaiheessa... Onpas meillä remonttia! :eek: Kyllä ne ikkunat silti täytyy nyt keväällä pestä, että pääsee aurinko paistamaan sisälle. :hilarious: Meillä menee siinä veiressä hiekkatie, jolla suhaa traktorit päivittäin ja monta kertaa päivässa niin pölyä on sen muikaiset määrät...

Sitten noista eläimistä... Meillä ei ole eläimiä (minun astma ja allergit suurimpana syynä), mutta kyllä meillä kaikki saisi osallistua eläinten hoitoon, jos niitä olisi. Ja siis minä olisin varmaankin se "laiskin" siinä hommassa. :joyful:
 
No mun mies nyt vaan inhoaa koiria yli kaiken, kissoista kyllä pitää (kissoja on meillä 2 kpl). En enää tämän vanhuksen jälkeen koiraa itselleni ota (koira oli olemassa jo ennen miestä), mutta koira ja mies nyt saavat luvan sietää toisiaan samassa kämpässä niin kauan kuin koirassa henki pihisee. Ainahan mies siitä valittaa ja haluaisi että lopettaisin koiran, mutta vanhus on vanhuutensa ansainnut vaikka onkin sitten jo vähän hankalakin monella tapaa, esim heräilee pari kertaa yössä ja haluaa ulos. Ja kyse ei ole mistään pikkupuudelista vaan 75 kg pyreneittenmastiffista, joten ääni ja jätösten määrä on myös sen mukainen :grin Mutta itse olen tähän asti eläimeni hoitanut ja sen myös jatkossakin teen...
 
Täälläkin pitäisi TAAS tehdä suursiivous! Tuntuu vaan niin turhalta kun sen mitä minä siivoan, esikoinen sotkee perässä :dead: Tai jos sitä siivoan kun neiti on päiväunilla, niin eiköhän vaan heti herättyään tyhjennä kaikki lelut pitkin poikin olkkaria ja kämppää, jos kylppärin ovi on jäänyt auki niin potta raahautuu keittiöön, samoin metrittäinen vessapaperi juna..
Sit hänestä on kiva tyhjentää keittiön kaappeja ja kaikkia muitakin kaappeja :wacky: Kylhän se vähän naurattaakin mut oon kyl niin puhki siivoomaan joka päivä samoja juttuja et hyvä kun jää energiaa mihinkään tavallisiin siivoomisiin, kuten ihan vaan pölyjen pyyhkimiseen o_O Onneks meillä sentään on astianpesukone ettei tarvi tiskata:grin Tänään sain sentään aikaseks raahautua pesutupaan peseen ja rummuttaan 3 koneellista pyykkiä ja sit viikkaan kaikki kaappeihin. Jos sitä huomenna jaksais edes imuroida koko kämpän. Hitaasti hyvä tulee vai miten se meni :yuck:
 
Mun ei tee yhtään mieli perussiivota, kun se muutto tosiaan lähenee ja sitten saakin siivota huolella. Mut ollaan miehen kanssa pyritty vähitellen pakkaamaan ja siivoamaan niitä juttuja, mitä jo voi. Perussiivousta täytyy jonkun verran tehdä, kun kissanhiekkaa on muuten joka paikassa, samoin tietty kissankarvoja. :D
 
Täällä samat hommat! Ei jaksais joka päivä siivota mm. Koiran karvoja ja lapsen mistä mihin tulleita tahroja ja peileissä valuvat vanat ja hinkkaa sieltä hinkkaa täältä ARG x'D Noooo, aina jos jotain pientä tekis päivisin niin pysyy järki päässä :)
Tänään minun syntymäpäivä ja rv 32+0 <3<3

Hyvää syntymäpäivää!! :)
 
Hyvää syntymäpäivää SunLight_90! :)

BaBy2, ihan kuin omasta näppäimistöstä kirjoitettu! Meillä siis ei ole ainut innokas tavaroiden levittäjä :hilarious:

Meidän taapero 1v 10kk yltää avata jo ihan kaikki ovet, niin ulko-ovea pidettävä lukossa, ettei minun vessareissullani ehdi livahtaa ulos :wacky:
Vessan ovi on takalukossa, ettei sinne mene kaapeille tutkimaan shampoo purkkeja yms. Onneksi innokkaana auttaa kuitenkin pyykkien pesussa, kunhan koneen eteen lasken tietyt pyykit, niin laittaa ne koneeseen, aukaisee pesuaineluukut ja sulkee ne kun aineet siellä. Lisäksi kunhan laitan ohjelman valmiiksi, niin laittaa koneen pyörimään.
Äidin pieni apulainen :love017
 
Takaisin
Top