Raskausmyrkytys

MaiKhi

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Toukomammat 2016
Kesäkuiset 2021
Tänne epäilyt, oireet ja tuntemukset tästä aiheesta.
 
Viikonloppuna nousi verenpaineet, särki päätä ja oksetti. Aamulla neuvolassa löytyi proteiinia pissanäytteestä. Lähete lähti keskussairaalaan, katsotaan mitä tapahtuu...
 
Ps. Onko jollain aiemmasta raskaudesta kokemusta myrkytyksestä?
 
Voi ei :sad001 Minulla on esikoisen ajalta. Paineet lähti nousemaan pikku hiljaa ja noin kk ennen laskettua aikaa aloitettiin verenpainelääkkeet. Muina oireina mulla oli näköhäiriöt, mut muuten olo oli ihan ok. Sit rv 38 oli pississä proteiinia ja jouduin siltä neuvolakäynniltä suoraan osastolle ja parin päivän päästä siitä aloitettiin käynnistys. Tsemppiä sulle kovasti ja paljon lepoa!
 
Täällä viikot vasta 28+2, että toivon todella, ettei tässä kohtaa oo käynnistys edessä. :sad001 Soittasivat nyt sieltä äitipolilta niin sais jotain vihiä, mitä tässä tapahtuu! Onneks oon lomalla nyt, niin ei tarvii töihinmenoja miettiä koko viikolla. Kudon vauvan peittoa ja mietin rauhoittavia asioita. :)
 
Ei oo kuulunut vielä mitään. En tiedä miten nopeesti reagoivat lähetteisiin... :sad001
 
Ei oo kuulunut vielä mitään. En tiedä miten nopeesti reagoivat lähetteisiin... :sad001

Varmasti tänään ovat yhteydessä sieltä! Ja jos olo yhtään huononee niin sitten vaan soittelet sinnepäin ja kyselet, että miten homma etenee siellä päässä!
Onneksi suurin osa alkavista raskausmyrkytyksistä on vielä käsittääkseni taltutettavissa ilman että täytyy mennä synnytyksen käynnistykseen!
 
Eipä kuulunut mitään. Soittelen huomenna sinne päin itse...
 
Kannattaa soittaa.. Joskus käy niin, et ne lähetteet ei mee ees perille, kun sähköisesti lähetetään.. Joskus vielä keskussairaalassa arvioodaan lähete uudelleen ja mietitään se kiiireellisyys.. Eli jos lähettäjä laittaa kiireellisyydeksi vaikka 1-3 vrk,niin vastaanottavassa päässä ne voi vaikka päättää, että 7vrk sisään.. Mut soita tosiaan, niin sielä ne heti osaa sanoa, et koska pääset
 
Jep... Stressiä piti välttää niin parempi hoitaa tää(kin) pois mielen päältä.
 
Kovasti oli puhelimeen vastannut kätilö kummissaan ettei oo tullut aikaa. Nyt ollaankin jo menossa... Pelottaa ja itkettää, aivan mysteeri nyt mitä tässä tapahtuu. Muutaman päivän tavaratkin heitin hätäisesti kassiin.
 
Käyrillä maataan... Ihan kamala päänsärky, yöksi saan lääkettä. Koko päivän itkeskely ja tää sairaalanhaju ei helpota toki tilannetta yhtään.. :sad001 Paineet oli kuiten lähteny alemmas.
 
Mikä viikko sullon maikhi menossa.

Edit. Sius joo sehän lukiki tuolla muutama viesti takaperin.. peukut pystyyn ettei vielä lähe vauva syntyyn ku oot vielä nuin vähillä viikoilla... itellä alkaa jo vähän turvallisemmat viikot oleen ku 32+ mutta eihän sitä tietenkään edelleenkäön toivo synnytyksen käynnistyvän.. on vaan lähellä näillä viikoilla syntyneitä lapsia ja "pelkällä" sairaalaseurannalla päässeet... molemmat kaks vauvaa noin 1500g syntyessä ja 6-8vk sairaalassa kasvulla kotiutuneet ongelmitta... niin pystyy suhtautuun kuitenki jo jokseenkin rauhallisin mielin ä..
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top