Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä

Huomenta kaikille!

Kellitys, kiva kun vielä seurailet ja onnea pienistä ihanista sydänäänistä!<3 

Miikkula & Maikkie, Kyllä tämä naisen elämä sitten on sanonko mä mitä... Tein eilen illalla kuitenkin testin (predictorin earlyn) ja kyllä se oli tasan negatiivinen. Eli kierron sekoilua vaan tässä suunnassa. Näissä asioissa tieto lisää tuskaa ja aiheuttaa ihan tyhmiä ahdistuspuuskia. 

Nyytille plussatuulia piinapäiviin!! PUUUH :)

ON
Yritän nyt kauheasti tsempata itseäni, että osaisin ottaa tämän vauvantekohommelin yhtä lungisti kuin mun mies; tulee jos on tullakseen. Mä oon vaan just tämmönen höyryveturi, kun jotain päätän niin sen pitää tapahtua jo mieluiten eilen. :) Kierrosta stressaaminen ja ovulaation laskeminen kulmat kurtussa tuskin edesauttaa minkään valtakunnan raskautumista, olis ihan pakko vähän rauhoittua.
Ja muistuttaa itseäni että tämä on VASTA yk 3, eli ei vielä mitään!! :)

Jokatapauksessa, paljon plussatuulen puhureita kaikille

Jaahas..Tänään siis kp 3/32 ja aamulla heräsin hirveään vatsakipuun,joka kohdistui oikealle puolelle,ja vessakäynnin yhteydessä oli housuihin tullut pieni määrä rusehtavan punaista limaa/eritettä...Mitä kummaa

Oho! Aika monella tosiaan tuntuu olevan ihan kummalliset menkat nyt :O Sen verran voin teitä rauhoitella tässä kaiken maailman kummallisuuksia nähneenä (siis oman kroppani kans), että älkäähän vielä hermostuko! :) Helpommin sanottu kuin tehty tietysti... Mutta tosiaan, mullahan lähti synnytyksen jälkeen menkat tuleen ihan normaalisti ja sitten melkein vuoden päästä synnytyksestä yhtäkkiä sekosivat. Oli kaikkea kummallista, myös yhdet tosi niukat menkat, mistä vauvakuumeisena jo toiveet nousi korkealle. Mutta ne oli vaan niukemmat. Ei sen kummempaa. Oli välillä raskausoireita ja välillä taas ei mitään oireita, välillä menkat myöhässä melkein kaks viikkoa. Tilanne tasottui sitten ihan ite. Onneks. Mutta jos teillä jatkuu noi ihmeelliset tavallisuudesta poikkeavat kierrot, niin suosittelen lekuria. Mutta näin ensihätään: Älkää hätäilkö :) Onneks myös vähän epäsäännöllisemmistäkin kierroista voi raskautua :)

Nyytti: Tsemppiä loppupäiviin! Pidetään peukkuja. Joo, toi on aika tuttua, että päivät menee näissä yleisissä arjenpyörittämisissä ym. mut sit kun muksu menee nukkumaan, niin kaikki jotenkin pysähtyy. Omat ajatukset lähtee laukkaan ja mun ainakin tulee mietittyä (siis murehdittua) kaikkea mahdollista. Nytkin tää asuntoprojekti on vieny mun yöunet :(

Relanna: Ymmärrän hyvin sun malttamattomuuden. Mä oon kans heti ekasta yk:sta asti halunnut sen toisen vauvan just nyt ja heti. Oon kans miettinyt aiheutanko tällä stressaamisella jotain hallaa tälle yrittämiselle, mutta toisaalta... olihan tässä jouluna hyvinkin stressitön jakso eikä siltikään mitään tapahtunut. Esikoisestakin stressasin kamalasti, mutta niin vain tärppäs heti. Tuntuu, että silloin ekoissa yrityskierroissa olin vielä enemmän stressaantunut kuin nyt. Kun ei tiennyt miten sen toisen vauvan kans käy, tärppääkö yhtä helposti kuin esikoinen ja kun ei tärpännyt, niin pettymys oli suuri. Nyt on lähinnä vaan pettynyt ja väsynyt fiilis ja sellainen ettei enää huvittais yrittää, tulee sit jos tulee... Mutta toivottavasti pääset pian plussaamaan eikä tarvi stressata enää! :)

arotuulia: Tärppionnea! En mäkään osaa enää olla iloinen muiden puolesta. Valitettavasti :( Ehkä juuri ja juuri vielä niiden puolesta, jotka saavat esikoisiaan, mutta muutoin ei kyllä yhtään haluttais nähdä mitään vanhoja tuttuja, koska pelkään niitä raskausuutisia ym. Yllättäen olin tänään puistossakin ainoa yhden lapsen äiti ja kuuntelin muiden juttuja kuinka toisen lapsen kans sitä ja tätä ja tota...

On: Ei mitään ihmeellistä. Odotellaan tädin häipymistä. Pähkäilen tilaanko niitä ovistestejä vai en. Murehdin saadaanko me ikinä toista lasta, jodutaanko me lapsettomuushoitoihin, koska sinne pitäis ilmoittautua jonottamaan, löydetäänkö me ikinä uutta kotia, joka tuntuis heti kodilta, miten meillä rahat riittää kaikkeen, kuka seuraavaksi kyselee meidän vauvasuunnitelmista, pystynkö pitämään itseni kasassa ja KOSKA MÄ TAAS SAAN NUKKUA??? Pohdiskelen siis noita kaikkia yöaikaan ;) Lähdetään kohta tytön kans kattoon yhtä kämppää. Ihmettelen mikä siinä on vikana, kun siitä pyydetään niin vähän. No, eiköhän se selviä, kun pääsen syynäilemään.

Joo, ihme sekoilumenkat... Mutta ne ne on! Pitivät vähän taukoa, sitten taas kunnolla lorahti. Jos nyt ei ota huomioon sitä miten omituinen tätsy oli, niin ainakin kierto oli jo lähempänä sitä "normaalia" ;) Ettäsiis, kunhan tämä sekoiluviikko loppuu (joo, nyt kun pitäisi loppua niin jatkuvat vaan, niukasti...) niin hommiin vaan! Räps ;)

Plussakelejä & kierron tasaantumisia allihuuppa

Pikaisesti vain omaa napaa. kp30 muuttui tänä aamuna kp1:si. Eli yk3 alkoi.
Kierto ainakin vähän lyheni, jos jotain hyvää pitää etsiä. Olo on pettynyt kyllä, kenelläkäs meistä ei olisi kun täti kurvaa paikalle.
Tänään taas muuttopäivä. Ollaan ti asti miehen kans kamoja pakattu ja kannettu. Tänää mies hakee peräkärryn ja kaverinsa ja muutetaan sängyt ja isot huonekalut, eli viime yö oli viimeinen tässä kodissa. Tädin vierailu menee toivottavasti nopeasti, kun niin paljon tekemistä uuden kodin laitossa.

miikkula: No hyvä, että kierto kuitenkin on lähtenyt tasoittumaan :) Joo,eipä noista kropan sekoiluista aina tiedä. Mullakin yhessä kierrossa loppu menkat neljän päivän jälkeen ja sit kuudentena alkoivat uudestaan. Onnea seuraavan oviksen hyödyntämiseen!

Nyytti: Höh :( Pahoittelut tädistä. Onneksi sulla on sitä muuta hässäkkää siinä, niin jospa se seuraava oviskin koittais nopeammin. Mä niin toivon, että mekin löydettäis pian uusi koti, koska nythän tääkin projekti vähän polkee paikallaan.

On: Mulla vähän napsahti päässä perjantaina ja varasin lääkärille (gyne jolla kävin syksyllä) soittoajan. Haluan, että HÄN tulkitsee mun verikokeiden tulokset, kun senhän teki alustavasti tytön neuvolan th. Kilppariarvothan oli hyvät, mutta kun prolaktiinista sanoi, että "se on siinä rajoilla, mutta rajojen sisäpuolella", niin mua jäi mietityttämään mitä se tarkoittaa. Niiden tulosten perusteella ei kuulemma ole aihetta jatkotutkimuksiin, mutta niinhän se taitaa aina olla kun neuvolasta tai terveyskeskuksesta jotain kysyy :( Joten haluan toisen mielipiteen. Huomenna sen onneksi jo saan :) Nyt vähän laittaan naamaria kuntoon ennen kuin taas täytyy juosta asuntonäytöstä toiseen.

Margeliini, tänks. Ja juu, on hyvä että on muuta hässäkkää. Ei niin ehdi ajatella ja noitua. Uusi kotikin tuli korkattua punaisista valoista huolimatta ;)
Vielä on laatikoita purkamatta ja kaikenmaailman hommaa tekemättä, mutta asuttavassa kunnossa tää on ja tänään sain vihdoin aikaseks raivata tietokoneelle paikan ja vetää piuhat paikoilleen.
Muutama netitön päivä teki kyl ihan hyvää :)
Mikäs kp sulla nyt onkaan meneillään, pikkasen mua edellä oot koko ajan :)
Greippiä pitäis alkaa puristamaan, mut millään meinaa saada aikaseks. kp1 jäi välistä, kun käsiä särki muuton jäliltä niin paljon, ettei yksinkertaisesti kyenny :D Mut jospa nyt yrittäis suht joka päivä ovikseen asti sen yhen greipin ees puristaa.
Miehelle käytiin tänään ostamassa foolihappoa, jos siitä jotain hyötyä olis :) Ite siis syön niitä mammavitskuja, joissa foolihappo jo mukana.

Nnyytin kirjoituksen olen lukenut jo useamman kerran hämmentyneenä, mut taisi olla vitsi :)

Tsemppiä kaikille, nyt ois plussa-aallolle tarvetta!

Nyytti: Wau! Teillä on sitten uusi koti tosiaan korkattu pian ;) Suositellaanko foolihappoa miehillekin?? Mä jätin greippimehun ihan suosiolla kauppaan tällä kertaa. En oikein jaksa enää innostua noista kikkakolmosista. Vitamiineja syön edelleen silloin tällöin (kun muistan), kun niitä on vielä jäljellä tytön imetysajoista.

On: Kp 9 menossa ja ovista odotellaan viikonlopulle. Meille on silloin kyllä tulossa vieraita :/ en tiedä yöpyvätkö meillä vai toisessa paikassa. Jos tärppipäivät nyt sitten viikonlopuksi osuvat, niin menkkoja vois odottaa sopivasti mun synttärien tienoille. Miten ihana synttärilahja! :( Sitä ihanampaa vaihtoehtoa en uskalla edes toivoa. No mutta, jotain hyvääkin, nimittäin gyne tulkitsi verikokeen tulokset eilen ja ovat kuulemma oikein hyvät! :) En vaan tosin tiedä onko tää entistä turhauttavampaa, kun mitään vikaa ei löydy, jolloin mitään ei voi myöskään korjata...

Margeliini, mä niin tiedän mitä tarkoitat. Pätee noin niinku ylipäätäänkin, että jos varsinaista syytä ei löydy, niin ei tiedä mitä fiksata :/
Toivottavasti saisit maailman ihanimman synttärilahjan♥
Mulla on kp4 eli oot sen viis päivää edellä. En oo vielä edes kattonu tärppipäiviä.
Foolihaposta vois joo olla vähän hyötyä. Googlaamalla löyty jokunen teksti. Vähentää ns. huonoja simppasia, eli kromosimihäiriöitä ja keskenmenoja ja ylipäätään parantaa simppasten laatua kait. Ei niistä ainakaan haittaa oo ja luonnollisia teitä meillä ei noita ravinnon mukana saa. Ite kysy et oisko mitään millä vois parantaa/avittaa omaa osuuttaan ja totesin ettei noiden syömisestä ainakaan haittaa olis, ni haettiin sit paketti apteekista :)
Tosin nyt äijä on taas omilla teillään ja luuri kii, mut kaippa se sieltä taas kotiutuu.
En mäkään muista joka päivä vitskuja syyä, ikävä kyllä. Ei niistä varmasti haittaa olis. Toivottavasti tää kolmas kerta toden sanois, niinku esikoisen kohallakin.
Mitäs muille kuuluu?

Nyytti: Enpä oo kans joo koskaan kuullu siitä, et mieskin vois syödä foolihappoa!! Täytyykin pitää mielessä!

Margeliini: Mä kans kovasti toivon, et syntymäpäivälahja ois tänä vuonna oikein erityisen ihana!!!!! Pidän peukut pystyssä!!! Ja sormet ristissä ja ja ... ! :) Ja hienoa että kokeet on ok!..

Täällä mennään jossain kp 40 tienoilla jo kohta. Mut kuten arvata saattoi, kierto se vaan tässä kettuilee, testi näytti nimittäin edelleen negaa. Ja ollaan oltu kyllä miehen kanssa aika laiskoja tuolla makuuhuoneen puolella et turha kai tässä on ees mitään plussaa ootella tähän kiertoon ainakaan :D
Muistelenko oikein että oisin lukenu jostain, et "aktiivinen laihduttaminen" pienentää raskautumisen mahdollisuutta??? Mulla nimittäin painonpudotus tässä meneillään, et voiko sekin sit vaikuttaa negatiivisesti tähän kiertoon/tärppiin?!

Heippa!

Margeliini, joko asunto löytyi? :) Hienoa että kaikki oli kunnossa verikokeissa, kaikkia vikoja kun ei voikaan korjata. Eli päätä pystyyn ja hymyillen uusia yrityskertoja kohden, vaikka vaikeaahan se pitkän yrittämisen jälkeen on... *tsemppihalit*

Nyytille, myös onnea uuteen kotiin! Mä en ole vielä alkanut käyttämään mitään vitamiineja tai kikkakolmosia, yritän nyt ihan tosissaan ottaa lungisti tän asian kanssa. Tosin pieni vaivahan se olis vaihtaa multitabsit tohon raskausajan vastaavaan... Laiskuutta. :)

riksuke, Merkittävä ylipaino ainakin vaikeuttaa raskautumista, lapsettomuushoitoihin lähdettäessäkin täytyy laihduttaa jos painoa on paljon. Laihdutatko ihan terveellisesti elämäntapamuutoksella, vai jotenkin muutoin? Kova kalorivaje voi laittaa kyllä kierron sekaisin (Naisen kierto... plaah. Siihen vaikuttaa kaikki) ja sitäkautta hidastaa raskautumista. Mutta syntyyhän niitä lapsia kehitysmaissakin, joissa naiset kärsivät pahasta aliravitsemuksesta jatkuvasti, joten mene ja tiedä. Tsempit sinne! :)

ON, Täällä poden vatsatautia, tai jotain vastaavaa epämääräistä, ei onneksi noroa kuitenkaan ja toipumassa olen. Nyt kp 10, tärppipäivät osuu viikonlopulle ja yöt alkaa huomenna, joten katsotaan nyt miten pystytään/ehditään niitä hyödyntää. Olen tosiaan paljon tehnyt nyt ajatustyötä sen eteen, ettei se vauva tulekaan niin näppärästi kuin viimeksi ja taivuttelen itseäni ajattelemaan "tulee jos on tullakseen". Surettaa kuitenkin hieman, ikäeroa lapsille tulee sitten vähitään se 5 vuotta, että paljoa ei yhteisiä leikkejä varmaan löydy. Toisaalta voin olla hoitovapaalla kotona kun tyttönen aloittaa koulun ja tästä iloitsen. :) Parin kk päästä olis etelänmatka tiedossa, mun tuurilla se tärppää silleen että oksennan rannalla. :D 

Eipä muuta, plussatuulia kaikille -kevättä kohti mennään! :)

Riksuke, ei niistä foolihapoista tosiaan ainakaan haittaa olis, mut suostuuko kaikki ukot sit mukaan tällaiseen, toivottavasti :)
Vaikka meillä omat ongelmamme ukon kanssa on(lähinnä se kun katoilee välillä omille reissuilleen ja saan olla huolissani), niin siitä olen iloinen, että tän raskauden yrittämisen ottaa tosissaan ja voidaan puhua kaikista näistä asioista. Tutkia yhessä ovistestiä, ostaa greippejä ja tosiaan aamulla otti meille molemmille fiilihapot valmiiks :)
Harmi että siellä kierto huitelee noin pitkällä.. blaah.
Mulla kanssa sellainen käsitys, että ylipaino heikentää mahdollisuuksia, joten jos laihduttaa lisäämällä liikuntaa ja syömällä terveellisesti ja monipuolisesti, niin vaikea uskoa että haittaa olisi :) jotkin kuurit tms ei ehkä ole parhaita just nyt kun kroppa joutuu liialle koetukselle.

Relannalle paranemisia!!
Täällä on kyllä kikat ja avut käytössä ;) Meillä kun yrittäminen alkoi molempien taholta tosiana yrittämisenä ja mahd. pian haluttais molemmat onnistua, niin ei vaan kykene sellaisen "tulee kun on tullakseen ja otetaan lunkisti". En myöskään haluais kamalan suurta ikäeroa esikoisen kanssa ja poitsu täyttää ens maaliskuussa 3. Kiva ois sitä ennen raskautua ja saada sisarus sit ennenkun täyttää 4 :)
Oih, mekin niiin haluttais reissuun, mut eipä nyt just oo mahdollista. Mies haaveilee ens syksynä tai talvena Thaimaahan lähdöstä, mut jos raskaudun niin empä halusis kamalan kaukana olla loppumetreillä, esikoinenkin synty rv36 ja sairaalassa olin jo muutamia päiviä sitä ennen. Mut mistäs sitä tietää kuinka pitkään seuraava viihtyis :)

Pikaisesti infoan kun vihdoin sinne eka neuvola ja ultra koitti! Ultrassa löytyis yksi pieni ihmisen alku ja vahva syke, mutta samalla vuodoille syy. Eli kaksoset on ollu tulossa ja toinen tuhruillu ny sen kolme vkoa pihalle ja odotettavissa että vuotaa vielä kun ei ollu kokonaan vielä poissa. Mutta syvä huokasu, että kyydissä edes se yksi!! Olin varautunu et ei o ketää tai ettei o hengissä.. En kahta oottanu, ja pikkushokki oliki, mutta edes tosiaan se yksi hengissä. :) Nyt rv 8+0 ja toivottavasti pysyy loppuun asti mukana tämä. :)

Plussatuulia kaikille tänne kovasti!!

riksuke: Mä oon kans kuullut, että toisaalta ylipaino voi heikentää raskaaksi tulemisen mahiksia, mutta myös kova laihduttaminen. Ja luin tämän muistaakseni jonkun gynen kirjoittamasta nettiartikkelista. Ilmeisesti laihduttaessa kroppa joutuu niin koville, ettei energiaa riitä enää raskaudelle...(?) Mutta en usko, että esim. kohtuullinen liikunta ja ruokailutottumusten muuttaminen tervellisemmäksi vaikuttaa ainakaan negatiivisesti. Siitä puheen ollen, pitäis itsekin vähän ruveta enemmän miettimään syömisiä. Jäänyt jouluherkuttelu päälle :/ Toivottavasti siellä nyt tilanne laukeaa mahd. pian!

Relanna: Ei oo vielä asuntoa löytynyt :/ Käytiin viikonloppuna katsomassa yhtä, johon ihastuin ja hetkellisesti halusinkin sen, mutta... Liian pienet makuhuoneet!! Pakko se realiteetti oli ottaa huomioon, että me tarvitaan enemmän tilaa, kun kuitenkin etsitään kotia myös sillä periaatteella, että sinne täytyy sitten mahtua toinenkin lapsi, jos sellainen on tullakseen. Joo, se on järkyttävää huomata, ettei toinen lapsi tulekaan niin helposti kuin eka. Ja vaikka sitä kuinka yrittäis suhtautua "tulee jos on tullakseen" -ajatuksella, niin kyllähän se surettaa.

Nyytti: Siis mitä ihmeen katoamisia sun miehes tekee? Jos saa kysyä... Suutuspäissään vai humalassa vai ihan muuten vaan? Mä seurustelin nuorempana yhden katoilijan kans hetken. Se lähinnä katos, kun piti puhua jostain vakavammista asioista tai tuli riitaa.

On: Asunnon metsästys jatkuu... Vauvaprojektikin jatkuu omalla painollaan. Sanoin eilen miehelle, etten enää jaksais yrittää. Ei mun enää nykyään edes tee mieli seksiä, jos on sellainen olo, että nyt pitäis, kun tikku näyttää plussaa. Joten enpä testaa tässäkään kierrossa. Kyllä sen täytyy riittää, että ollaan kierron puolivälissä aktiivisempia ja näköjään mä aika hyvin osaan oviksen ajankohdankin arvioida, kun en jouluna tikuttanut, mutta menkat tuli n. 14 pv oletetun oviksen jälkeen. Puhuttiin myös, että yritetään vielä kerran ja jos/kun ei tärppää, niin menen lääkäriin pyytämään lähetettä tutkimuksiin.

Heippa kaikille!

Taas ollut niin haipakkata meno täällä, etten ole ehtinyt tännekään ollenkaan. Ollaan oltu käytännössä melkein koko ajan joulun jälkeen jossain päin menossa. Ensin oltiin puolitoista viikkoa reissussa etelä suomessa ja sen jälkeen muutama päivä kotona ja nyt eilen kotiuduttiin muutaman päivän kuusamon reissusta. Poitsu opettelee kävelemistä kovaa vauhtia ja sen menoa pitää sitten silmä tarkkana "vahtia" koko ajan, ettei satu mitään. Onneksi mieskin nyt kotona, kun pitää parhaillaan isäkuukauttaan. 
Eilen ymmärsin ainakin osan viime kierron epämääräisyydestä, kun aloin sitä miettimään. Mulla alkoi heti menkkojen jälkeen liman vuotelu eikä ollut kuivaa kautta siinä välissä ollenkaan. Lieköhän sitten oviskin osunut sinne kp 8-12 välille, jos sitä nyt ylipäätään oli ollenkaan. Ja varmasti sen takia sitten ne menkatkin nyt alkoivat sitten niin aikaisin (kp:na 24) 
Nyt sitten menkat oli ja meni ja en ihan tarkkaan tiedä, mikä kp nyt on, mutta eilen alkoi selvästi taas jotain limaa tulla. Välissä ehti olla muutaman päivän kuivakausi. Eiköhän se ovis ala kohta olemaan lähellä. Tänään pitää höynätä mies pupuiluhommiin :) 

Nyt en jaksa alkaa lukemaan kaikkia tekstejä läpi ja kommentoimaan jokaiselle erikseen. Toivottelen kaikille plussatuulia kovasti! 

Relanna, Nyytti ja Margeliini: Mulla siis jonkun verran ylipainoa ja tää laihdutus on nyt lähinnä ihan tällänen elämäntapamuutos! Syön terveellisesti ja tällä hetkellä käyn 4krt viikossa jumpassa/salilla ja sen lisäks joka aamu koiran kanssa lenkki. Et ei nyt mitään ihan hirveen raskasta liikuntaa :P Esikoista kun aloin odottamaan olin myös aloittanu laihduttamisen (mutta pienemmässä mittakaavassa eli pelkällä lenkkeilyn lisäämisellä), mut se laihduttaminen jäi heti samassa kuussa ku plussa pärähti testiin :D
Joo, ne menkat näköjään vaati sen, että tuun tänne päivittämään negaa ja kierron venähtämistä, tänään nimittäin on sitten kp 1 :D Ja edellinen(/ensimmäinen) kierto oli nyt siis 39pv.. Saa nähdä miten tässä kierrossa käy.

Tinttura: Hyvä että selvisi vuodon syy, vaikkakin tietysti kurja juttu :/ Mut pääasia, että siellä se yksi piene syke oli edes <3 Kaikkea hyvää odotuksellesi!! :)

Margeliinille vielä, et se tekee varmaan ihan hyvää, että on joku muukin projekti (asunto) meneillään ku vaan se "vauvanteko"..! Ja ehkä toi asenne nyt sit auttaa! :)) Toivotaan!!! :)

Tinttura, oli varmasti yllätys että kaksoset olikin tulossa, mutta ihan loistavaa että edes toinen voi hyvin♥ Ja selvisipä tosiana vuodon syy, eikä tarvi enää siitä oll ahuolissaan samalla tavalla.
Margeliini, miehellä välillä venähtää kun lähtee käymään kaverillaan toisessa kaupungissa.. Ilmotti kyllä illalla että taitaa jäädä sinne, mut sit olikin seuraavaan iltaan/iltapäivään luuri kii. Oli sanonu sopimuksensa irti ja uus luuri oli kotiin tullessa.
Riksuke, hyvä että pääsit uuden kierron alkuun ja tuollainen laihduttaminen kuulostaa ainakin mun korvaan ihan terveelliseltä, mutt asiantuntija en toki ole :)
Maikkie, siellähän on reissattu urakalla :) Lyhyeltä kuulostaa tuo koertosi alkupuoli kyllä, toivottavasti silti tärppää :)

on: täällä jonkin sortin mahapöpö kaikilla. Miehellä ja mulla pahempi ja pojalla vaan vatta löysällä. Oli ihan kamala päivä eilen, ensin hajos ja meni pieleen kaikki(lämpömittari hajos, rullaverho hajos, tiskikone hajos, verhoon tuli silittäessä reikä ym ym ja sit illalla kärvisteltiin tuskissamme kun molemmilla mahat tosi kipeet). Tänäänkin vielä vähän heikko happi, miehellä nyt vähän enempi kun mulla.
Kp6 meneillään ja tärppipäivät alkaa ensi viikolla. Greipit jääny juomatta, kun ei vaan ole jaksanu ja muistanu. Jospa tänään.

Tinttura, onneksi edes yksi syke löytyi, harmi vain, että se toinen oli mennyt kesken. tsemppiä kuitenkin odotukseen :)

Kellitys, mukava kuulla hyviä kuulumisia :) tsemppiä myös sinun jatko-odotukseen :)

muille tsemppiä ja plussatuulia!

on: mulla tuli yllättäen menkat kp 25 (just ku pääsin mainostamaan säännöllistä kiertoa jne. :) ) no, nyt sit kp2 ja yk4. ei tästä sen enempää, yritän olla ottamatta stressiä, vaikka näenkin jo meidät lekurilla hakemassa apua raskautumiseen. yritän pitää tännekin taukoa, koska pää leviää, jos alan miettimään liikaa vauvoja ja raskautumista. eli käyn kyl lukemassa, mutta vältän kommentointia.

työt kutsuu kahden viikon kuluttua ja tytölle on saatu päivähoitopaikka tosta meidän lähipäiväkodista. matkaa kotoa päiväkodille on n. 5min ja talviaikaan tytön voi viedä pulkalla. tyttö tulee olemaan ryhmänsä pienin (ryhmä on alle 3-vuotiaille ja siellä on ainaki pari 2011 syntynyttä). onneksi ryhmässä on 3-4 aikuista ja tällä hetkellä 12 lasta. mua stressaa eniten päivien pituus (hoitoaika tulee olemaan klo 7-17, mut tietty yritetään viedä mahd. myöhään ja hakea mahd. aikaisin) sekä ulkopuolelta tuleva "ai viet sit noin pienen jo päivähoitoon, vähän oot huono äiti" (tai ei kukaan sitä ääneen sano, mut se tulee rivien välistä, kun kerron et menen töihin kahden viikon kuluttua ja tyttö päiväkotiin, jolloin ihmiset alkaa kyl ymmärtään, ettei hoitorahalla pärjää, etenkään kun multa viedään siitä veroja 24% ja miehen palkka ei riitä, mutta sitten ehdotetaan asuntolainan laittamista koroille jne asioita, joista ei ole meidän perheelle mitään hyötyä, vaan aiheuttaisivat enemmän stressiä kuin tytön varhainen päivähoidon aloitus). eikä sitä syyllistymisen tunnetta vähennä yhtään se, että teen vain nelipäiväistä työviikkoa. ehkä tää tunne menee pois, kun päästään käytännössä siihen päivähoitorytmiin ja uudenlainen arki vakiintuu.

joillakin muillakin näkyi olevan painonpudotus-proggista :) sama täällä rahikaisella, meinaan meidän vaaka toimikin (tyttö kaivoi sen sohvan alta ja testasin huvikseni, toimiiko. toimi, ikävä kyllä :/) ja näytti et mulla on 6kg ylimääräistä :O no, nyt loppui sit ylimääräinen herkuttelu ja yritän pidättäytyä säännöllisissä aterioissa ja liikunnassa. käyn treeneissä 2krt/vko ja lisäksi vielä n. kuukauden babyafro-tunneilla tytön kanssa, katsellaan sitten, keksitäänkö jotain uutta vielä.

Tinttura: Oho! Aikamoinen tilanne. Pahoittelut, ettei toinen pieni selvinnyt :( mutta hyvä, että edes toinen on hengissä ja oikeassa paikassa :) Nyt vaan tarrasukkia! Toivottavasti se vuotelu loppuu pian.

Pikaista paranemista Nyytin perheelle!

della: Kiva kuulla sustakin :) Ymmärrän kyllä tuon sun syyllisyydentunteen. Ja varsinkin, jos sitä syyllistämistä tulee myös ulkopuolelta :( Ja tosiaan, ei sitä tarvitse edes sanoa ääneen, kyllä sen ihan ihmisten eleistä ja ilmeistäkin näkee mitä ajattelevat. Mutta niin kuin itsekin totesit, niin eiköhän se kurja tunne mene ohi vähitellen. Ja toihan kuulostaa oikein hyvältä, jos sun lapsen päivähoitopaikassa on jopa neljä aikuista ryhmässä! :) Ei se lapsi mene rikki, vaikka joutuiskin päiväkotiin vuoden ikäisenä. Hoitoraha on tosiaan pieni, mäkin sen tajusin vasta äskettäin, kun täyteltiin lainahakemuksia. Eipä mun tuloilla niin hirveen suurta osuutta ole meidän taloudessa. Vaikka onhan se 400 e/kk parempi kuin ei mitään...

Apua!!! Äkkiä OMAA NAPAA sillävälin kun esikon sain vihdoin nukkuun näin pakkaspäivänä sisälle hetkeksi edes.

Mä luulen että sain HAAMUN!?! Varma en ole kun oli se niin himmeä, siksi luulen vaan. Sitä en sitten tiedä että JOS se tosiaan on tärppi, niin että mistä lähtien. Tosta kummallista vuotoa edeltävästä vai vasta alkaneesta myöhemmästä kierrosta? Mutta ei nyt jossitella vielä tällä luulolla! Kerron sitten kun jos maltan pitää viikon väliä testeissä niin kuun lopussa uudelleen. Hui!

Ja miksi sitten testasin? Oli eilen niin kipeä olo. En nyt suorastaan yrjönnyt mutta vessaan riensin kun ruuan koostumus aiheutti kakomista ja pää pytyssä jo tähyilin!

Takaisin