Toista vauvaa kuumeillen.

ehkäpä

Satasella mukana keskusteluissa
Meillä 2 ja puolkuinen ihana palloposkinen poika, jota isi ja äiti rakastaa suuresti. <3 Toista aiotaan alkaa nyt hetimiten yrittämään. Saisi tärpätä pian. Esikoista tehtiin 4kk ennenku tärppäsi. Aika vähän siis oikeestaan. Ihanaa kun nyt juteltuamme päädyttiin yhteistuumin toisen lapsen hankintaan! <3
 
Meillä on 1v5kk ikäinen tyttö ja sitä yriteltiin 1v4kk ennenkuin tärppäsi..Toista lasta yritellään ja olinkin raskaana viimevuonna lokakuussa mutta siinä raskaudessa kävi niin huonosti että se päättyi keskenmenoon tammikuussa 2010..Siitä asti ollaan nytten 7kk yritelty toista ja 3pv päästä pitäisi testailla onko vieläkään tärpännyt..Kierrot on ollu vähän sekaisin mulla mutta nytten ne on jo jotenkin mennyt säännöllisemmäksi[:)] Mutta oli todella kiva kun tuli tämmöinenkin foorumi tänne[:)]

Yk 7

Kp 27/30

 
Täällä kanssa yksi joka haaveilee toisesta lapsesta. Ensimmäistä yritimme 3 vuotta ja saimme lopulta ihanan Arttu-pojan pitkän ja rankan lapsettomuushoito rupeaman jälkeen pakastealkiosiirrolla. Nyt olemme toista lasta yrittäneet jo parisen vuotta periaatteella saa tulla jos on tullakseen, tai siis niin sen piti mennä, mutta eihän sitä itselleen mitään voi eli kierron seuraamiseksi ja tärppipäivien tähyilyksi mennyt [:D]. Ja kuumeilu senkuvain yltyy [;)] 
 
Mie huomaan mankuvani seksiä paljon useammin kuin "normaalisti" :) Mies on vähän, että jaaha, vauvantekopuuhiin vai..? heh. Mutta niinhän niitä tulee.

Mulla on aina ollu tosi säännölliset menkat, saa nähdä onko edelleen. Vasta yhet menkat ollu synnytyksen jälkeen. (7.6.10) Syyskuun alussa seuraava mahis tulla raskaaksi. Saa nähdä onko jo sillon tärpänny. ;) Aika rennosti nyt vielä suhtaudun, en oo vielä päässy tekee raskaustestiä, jos ei napannu nyt, kuumeilu tietenkin moninkertaistuu. Näin kävi viimeeksi.
 
Meidän napero on jo 1v 1kk. Vielä kuukausi sitten olin sitä mieltä, että ei ole mitään kiirettä toisen kanssa. En tiedä, vaikuttaako lähestyvä töihinmeno vai mikä, mutta nyt oon ruvennut ajattelemaan toista. Eipä tässä kyllä mahdollistakaan olis ollut kovin kauaa, kun ekat menkat alkoi vasta 2 kk sitten. Imetän siis edelleen, ja tuo piti menkat poissa 11 kk.

Tuntuu vain hassulta, että näin nopeasti on mieli muuttunut. Vielä pari viikkoa sitten olin sitä mieltä, että jos vaikka vasta vuoden päästä aloittaisi yrittämisen... mut nyt tuntuu, että ehkä sitten kuitenkin jo aiemmin. Vaikka heti [:D]
 
No täällä kans haaveillaan uudelleen toisesta lapsesta kun esikoinenkin alkaa olemaan jo 1v5kk vanha ja sille pitäisi leikkikaveri saaha hankittua..Saa nähä koska tässä edes tärppää..[8|][&o] 7kk ollaan jo yritetty kun oli keskenmeno tammikuussa..[>:][&:] Mulla alkaa tuntumaan jo pikkuhiljaa masentavalta kun ei tärppää niin ei tärppää..Tässä odottelen tätiä alkavaksi,ei ole onneksi vielä kuitenkaan alkanut,saa nähä kauan tässä saa odotella.

Yk7

Kp 31/30

 
Minnuska89: Sie olet vielä nuori, niinkuin olen kyllä minäkin. Mie aina ajattelen, että lapsia ei tehdä, niitä tulee jos on tullakseen. Se jotenkin helpottaa. Toivotaan että meillä tärppäilis, ilmottelethan sitten? [:)]
 
Täällä ilmoittautuu kans yks pikkukakkosesta haaveileva äippä!! [:D] Meillä on tuollainen muutaman päivän vajaa 2 kk ikäinen tytön tyllerö, Jemina Ada Sofia, äidin ja isän silmäterä <3 Jemppaliinia saatiin yrittää yhteensä aika tasan vuosi, johon mahtui myös kaksi keskenmenoa 3/09 ja 7/09. Aina ollaan miehen kanssa puhuttu et "tehtäis" lapset pienellä ikäerolla.. Nyt jo kauhea ikävä sitä vauvamasua ja sitä raskaus"fiilistä" ja olis ihanaa saaha toinen tollanen palleroinen hoivattavaksi! [:)] Niinpä sitten päätettiin miehen kanssa että ei oteta ehkäisyä käyttöön vaan annetaan pikkukakkosen tulla kun siltä tuntuu!

Itse en ole ihan varma onko mulla vielä menkat edes alkanut, mut jälkivuoto taukos pariks päiväks, jonka ajan tuli ihan normaalia valkovuotoa ja sit alko ihan kirkas verinen vuoto + samaan aikaan vatsannipistelyä.. liekö sit ollut kuukautiset, jos niin niin edellisten kuukautisten alkamispäivä oli 12.8.. kierto nyt on tietysti vielä ihan vinksallaan, joten turhaa noita päiviä paljoa on kyttäillä [:D]

Tässä vielä kuva siitä meidän palleroisesta, josta äiti ja isi jo kovasti haluis isosiskoa [:D]


 
Hei vaan täältä kans ilmottautuu yksi toisesta lapsesta haaveileva joukkoon! Miehen kanssa puhuttiin asiasta ja mies oli sitä mieltä että tutustuttais nyt tähän meijän prinsessaan ja sitten vasta toinen. Keskusteltiin myös että jos söisin ton pilleri reseptin loppuun jota on jäljellä huhtikuulle asti! Sitten kun resepti pitää uusia niin katotaan sitten annetaanko toisen tulla. Vaikka eihän lapsia tehdä vaan ne saadaan luojan lahjana[:)]
Ensimmäistä yritettiin 6kk ja voihan olla hyvinkin mahdollista että toi jää ainoaksi, luoja yksin tietää.
 
Ihanaa, kun löytyy kuumeilijoita noin pienten lasten vanhemmista. :) Kyllä maailmaan vauvoja mahtuu.

Mieheni on välillä huolissaan, kun esikoinen leikattiin hätäsektiolla, että onko liian aikaista. Mutta mitään esteitä ei kuulemma ole ja haavat (sis. myös välilihan haava) parani nopeasti. Sektiohaava tietenkin vaatii aikaa enemmän, mutta kuulemma kestää raskauden, mutta voi olla että sektiolla tulee seuraavakin, jos nyt alkais tärppäilee.. :)
 
Tyttö on 9kk ja toista yriteltäis, mutta ei ole vielä kuulunut ensimmäisiäkään kuukautisia synnytyksen jälkeen. Imetän edelleen, joten kai se estää. Lapsesta asti olen ollut sitä mieltä, että omat lapseni teen pienellä ikäerolla.
 
Täällä tyttö 3kk ja toista (yhteistä) toivotaan. Yhden testin jo tein mutta eipä siitä sen enempää [;)]

Odottelen vaan koska ne naisten päivät mahtaa alkaa että saisi kierrot kohdalleen. Imetin osittain vain 1,5kk ja neuvolasta jo jälkitarkastuksessa sanoivat että saattaa alkaa piakkoin kun ei imetä, mutta puolikin vuotta voi mennä. Tässä siis saa tehdä testejä muutaman viikon välein jos semmoinen ihme sattuisi käymään että tärppäis jo ennen ensimmäisiä vuotoja (vaikka miehelle vakuuttelin että niin harvemmin käy).
 
Niin, ei sitä koskaan tiedä miten pian raskautuu. :) Mulla alko menkat päivä jälkitarkastuksen jälkeen, kun poika oli 2kk. Nyt tokat menkat jo ollu. Kierto oli 2 päivää pidempi kun ennen raskautta, aika hyvin mun mielestä. Meillä ei tärpänny vielä siis. :( Ehtiihän sitä. ;)
 
Niin hei mitäs jos mä oonki jo raskaana [:)]
Jos ei vaan testi vielä näyttäny (hyvä yritys..)
En yhtään muista kuinka pian menkat alko esikoisen jälkeen..
 
Pidä meidät ajan tasalla. Mieki olin jo varma 2 päivää ennenku menkat alko, et tärppäs. Samat oireet ku esikoista odottaessa, huimaili, kahvi haisi JÄRKYLLE, väsytti kauheesti ymymym.. Mut sit alko ne iki-ihanat menkat. :(
 
Tänne sitä tulee ensimmäisenä uutiset kertoon, oli ne sitten suuntaan taikka toiseen [;)]

Mulla ei kyllä oo ollu minkäänlaisia oireita, vaikka kyllä mä kovasti yritin pinnistellä itelleni pahoinvointia [;)]
Mutta juuri tuossa ukollekin sanoin ettei raskautumismahdollisuuksiakaan ole montaa (vaikka yhden kunnon kutinhan se vain vaatii [:D])
 
Meillä on suloinen 1,5 kk neitokainen, ja jo laitokselta lähtiessä sanoin, että vois mennä uudelleenkin. Niin hieno (vaikka toki myös aika karmea) kokemus synnytys oli. Ja raskaana olo, ah, se vasta oli ihanaa! [:D] Heti tytön synnyttyä ajattelin, että ainakin vuosi pitää katsoa, millaista on lapsiperheen arki, ja sitten vasta harkita uuden lapsen "tekemistä".

Pikkuhiljaa olen kuitenkin alkanut pohtia, että voisihan sitä nopeammallakin tahdilla yrittää. Tää vauvantuoksuinen arki vain on ollut niin ihanaa. Läheiselle ystävälle, suuresta perheestä haaveilevalle ja jatkuvan vauvakuumeen kanssa painivalle kolmen lapsen äidille uskalsin jopa tunnustaa, että tämä on juuri sitä, mitä olen toivonut elämältäni. Hiljan toinen tuttavanikin sanoi kärsivänsä kroonisesta vauvakuumeesta. Vauvat on vaan niin ihania! Kiva kuulla, etten ole yksin tässä veneessä. [:D]

Menkatkin on jo nyt tullut, tai mitkä lie uudelleen alkaneet jälkivuodot, mutta sellaiset pms-oireet oli sitä ennen, että veikkaan vahvasti kuukautisia [:@]. Erikoista siinä mielessä, että täysimetän. Sitä ei vielä tiedä, millaiseksi kierto muodostuu, mutta periaatteessa pikkukakkonen olis jo mahdollinen. [:)]

Kamalaa vauvakuumetta ei vielä onneksi ole, eikä asiasta ole miehen kanssa vakavasi puhuttu. Pari kertaa olen puoliksi vitsillä heittänyt, että pianhan vois yrittää saada esikoisellemme pikkusiskoa tai -veljeä. Toisaalta haluaisin saada opinnot loppuun vuoden 2011 loppuun mennessä, ja siihen väliin ei kyllä uusi pienokainen enää mahdu.

Mieltä askarruttaa myös se, miten raskaus- ja vauva-aika eroavat esikoisen ja kakkosen kohdalla. Miten oma jaksaminen? Väsynyt toistaan odottava tai vastasynnyttänyt äiti ei kamalasti lepäile, jos jaloissa pyörii vaativa ja mustasukkainen vaippaiässä oleva esikoinen... Toisaalta elämässä on varmaan jo enemmän rutiinia ja lastenhoidossakin itsevarmuutta, eikä kaikkea tarvitse opetella alusta, kun on jo yhden tenavan tähän maailmaan pyöräyttänyt. Olisikin kiva kuulla kahden tai useamman lasten vanhemmilta vähän vertailua siitä, miten raskausaika ja vauva-arki erosivat esikoisen ja toisen lapsen kohdalla. Plussat, miinukset ja sillee...
 
Täällä ilmoittautuu myös toisesta vauvasta haaveileva. Meillä on pian 5 kk ikäinen poika ja vauvakuume on ollut jo useamman kuukauden. Mulla on niin ikävä sitä ihanaa pallo mahaa ja niitä kaikkia liikkeiden odotuksia, ultria yms. Mulla oli todella helppo raskaus, en edes oksentanut kertaakaan, joten siksikin siitä on jäänyt tuollainen ruusunpunainen kuva. En toki ole unohtanut sitä suurta huolta, että onhan masuasukilla kaikki hyvin. Mutta se kuuluu asiaan.

Myöskään synnytyksestä ei jäänyt mitään kammoa, vaikka se kestikin 21,5 tuntia ja menetin pari litraa verta. Eli sairaalassa oloaika oli mielestäni ihan kamalaa ja sitten kotona ensimmäiset pari viikkoa. Näin siksi, että oma maitoni ei riittänyt ja sen kanssa piti sitten taistella ja toiseksi meidän poika meni ekoina viikkoina nukkumaan vasta klo 04 aamulla!!! Mutta sen jälkeen tämä elämä on alkanut maistua oikein hyvältä.

Juteltiin asiasta miehen kanssa tuossa kesällä ja päätettiin nyt nauttia tästä esikoisen vauva-ajasta. Sitä kun ei saa koskaan takaisin. Ihan kuten Yppykin mietit, niin elämä kahden pienen kanssa taitaa olla melko erilaista. Niinpä ollaan tällä erää päätetty, että odotetaan pojan yksivuotis-synttäreille asti ja sen jälkeen aletaan puhumaan mahdollisesta toisesta lapsesta. Näin ehtisin välillä käväistä töissäkin. Poika menee ensi elokuussa hoitoon tuohon naapuriin ja minä menen töihin (toivottavasti raskaana tai ainakin oltais yrittämässä raskautta silloin). Esikoinen tärppäsi toisesta yrityskierrosta, joten toivottavasti toinenkin käy yhtä nopeasti. Ikää tietty tulee koko ajan lisää, joten se voi vaikeuttaa asiaa. Olen nyt 32-vuotias.
 
Taidan minäkin ilmoittautua joukkoon. Eli toista aletaan tässä kohtapuoliin yrittämään...[:)] Poika tällä hetkellä vuos ja parisen kuukautta. On ollut jo pidemmän aikaa haaveissa toinen, mutta päätettiin et ootellaan mun papa-koetta. Mulla ollu useempana kertana hieman korkea se tulos ja lääkärin ohjeiden mukaan papa-kokeeseen puolen vuoden välein. Nyt sitten tuli tulokset ja näytti hyvältä.. Niin ja onhan mulla ollut vähän muitakin terveydellisiä huolia, mutta tänään sain ihan "terveen" paperit, joten e-pillerit jätin tänään pois. Saakohan noi pillerit lopettaa vaiks on kuukautisten jälkeen syönyt vasta viikon...

Ekalla kerralla tärppäsi heti pillereiden lopetuksen jälkeen. Tyhjennysvuoto tuli ja seuraavat "tavalliset" menkat jäi pois.. Toivottavasti nyt menee yhtä nopeasti. Tosin nyt vauvakuume paljon isompi ku viime kerralla. Viimeksi mentiin ajatuksella "tulee jos on tullakseen". Nyt ihan tosissaan yritetään.. Se varmaan voi hiukan vaikuttaa...[:)]
 
Takaisin
Top