Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Sen verran pikaisesti infoan, että ruskea tuhruili on jatkunu, vaikkakin vähenevänä. Ollut tämän vkoa ainakin jo niin, että ei jokakerralla tarvi edes paperiin pyyhkiä, ja useimmat niistäki kerroista hyvinhyvin vähäistä tuhrua tai limansekaista. Neuvolalle soitallin, ja oli sitä mieltä et kerta ei o kipuja ja esikoisesta ollu samallailla ni sit ei o tarvetta ny sen kummemmin, jos muutoksia tulee ni ens vkol soitel uuestaa, muuten eka neuvola ja ultra 16.pvä.

Oireet on edelleen tallella,järkyttävä äklötys aamusin ja muutenkin päivän aikana syöminen hankalaa, väsymys ihan järkyttävää, nännit aristaa  jne.. Vkoja ois nyt 6+2, ja kerta oireet näinki vahvana atllella, uskon vahvasti että joku kyytiläinen ois vielä matkassa. Jos ei ois enää ni oireetti ois loppunu (niiku aiemmin koetuissa km, tai ainehi uskon ni...).

Plussatuulia kaikille ja Della toivotaan et greippimehu alkaa tehota!!! :)

Voi v***u! emoticon  Tein äsken jotain todella typerää! RASKAUSTESTIN! Mulla vaan napsahti päässä, kun katselin asuntoja ja sitten luin sähköpostista vastauksia mun opiskelumahdollisuuksia koskeviin kysymyksiin, jotka olin lähettänyt avoimeen yliopistoon. Ja sitten mietin, että millä helvetin rahalla kuvittelin opiskelevani avoimessa, kun ollaan asuntoakin ostamassa ja jos tässä täytyy vielä lapsettomuushoitoihinkin lähteä. Ja sitten kyllästyin ihan totaalisesti tähän jumittavaan tilanteeseen (kun ei tiedä koska toinen lapsi tulee vai tuleeko ja koska voin taas opiskella ja koska löytyy asunto ja minkä hintainen jne.) ja neljä päivää ennen menkkoja pissin tikulle ja tietenkin olin just syönyt ja juonut ja TIETENKIN sieltä tuli NEGA! En ymmärrä mitä mä ajattelin. Nyt on viimeinen testi käytetty, ketutus mahdottoman kova taas kerran ja jossain aivojen sopukoissa kummittelee ajatus, että entä JOS mä teinkin testin liian aikaisin?? Ja paskat! En mä mitään raskaana ole VIELÄKÄÄN!! AAARGH!

Tintturalle tsemppiä! Hyvä, että oireita edelleen on ja tosiaan, jos esikoisen kohdalla oli samanlaista, mutta silti kaikki hyvin, niin hyvältä vaikuttais nytkin.

Margeliini, kyllä sä teit testin liian aikasin. Ehdottomasti. Oota nyt vaan rauhassa ja testailet uudelleen vasta kun menkat pari päivää myöhässä jos ovat. Mä en ainakaan viikkoon vielä aio testata ja vaan muutama päivä eroa kierrossa meillä :)

Tinttura, eiköhän siel oo kaikki ihan hyvin kerran oireetkin tallella :)

Täällä ei mitään oireita oikein ole. Iltaisin ollu vähän huono olo ja maha sekasin aamuisin, mut tokkopa nuo mitään oireita on. Kävin lukemassa ketjua jossa kuumeilin esikoista ja eipä mulla ollu sillon ollu mitää kummosia oireita ennen plussaa. Joten eletään toivossa kunnes tipahdetaan :) 
Toivottavasti flunssa alksi pian helpottamaan niin vois alkaa tekemään jotain muuton eteenkin pikkuhiljaa.

Mitäs muille kuuluu?

Huomenia kaikille ja hyvää alkanutta vuotta!

Täällähän on rytinällä tullut plussia, lämpöiset onnittelut kaikille! :)

Margeliini,
oottelehan vielä että ne menkat on myöhässä ja testaa vasta sitten, älä vielä vaivu epätoivoon.. Tuo on just niin inhottavaa tuo kaiken pysähdyksissä oleminen ja vielä semmoisen asian takia, minkä "pitäisi"olla maailman luonnollisin...
Tasan ei mene nallekarkit näissä jutuissa. :(

Tintturalla kyllä on edelleen niin vahvankuuloiset oireet, että pidän onnitteluni voimassa. :) Itse aloin esikoisesta oksentamaan raivona vko 7 (vkolla 6 voimistuva phv) ja ainoa asia millä lohdutin itseäni sinne vkolle 20 asti oli se, että ainakin raskaushormonia on veressä kun oli niiin paha olo. :)

Tänne ei mitään kummoisempia, menkkoja odottelen maanantaille alkaviksi kun jouluaaton ovikset meni ohi töiden takia. :/ Tietysti jos miehellä olis tämmösiä viikon eläviä supersiittiöitä, niin sitten vois napsahtaa! :D Mutta ehkä ei kuitenkaan. Tulis nyt se täti, niin yk 3 sais alkaa!

Plussatuulosia kaikille +++++++

Heippa, 
Ja onnea kaiille plussanneille <3 Onnea matkaan!

Mulla on kierto jotenkin tooodella sekaisin nyt..yleensä on aika tarkalleen millon menkat alkaa jne,kierto norm. se 28-29pvää... edellinen kierto 26pvää ja nyt 32pvää..hmph..

mä jo miehellekin menin sanomaan,että myöhässä ovat ja ehdittiin vähän jo asiasta innostua,pudotus eilen takas maan pinnalle kun menkat alko :/ no,uutta matoa koukkuun ny sitten vaan! 

kuitenkin vasta 2 yrityskk menossa..ensimäisestä pojasta tärppäs toisella kierrolla ovulaatiotestien avulla.josko ottaisi ne taas käyttöön,kun näkyy tuo kierto heittelevän miten sattuu..

Nyytti: Enpä tiedä... mun ei ole hyvä tai oikeastaan mahdollista enää elää toivossa :( Mutta plussatuulia sulle kuitenkin! :) Ja voimia muuttoon! Se on kamalaa puuhaa.

Relanna: Sielläkö ovis jäi käyttämättä? :O Höh... Mulla oli kans jouluaaton tienoilla ovis ja odottelen menkkoja tänään tai huomenna alkaviksi. Kyllä ilmeisesti joissakin tapauksissa (harvoin kuitenkin) siittiöt voi suotuisissa olosuhteissa sinnitellä sen viikon ;)

Henniv: Pahoittelut menkoista :( Tosi ikävää, jos ehditte jo vähän innostua, että olis vauva tulossa. Onnea kuitenkin tähän kiertoon! Meilläkin tärppäsi esikoinen nopeasti, heti ekasta yrityksestä ja ollaan tultu siihen tulokseen, että tais olla vaan tuuria...

On: Menkkaoireita pukkaa; mahaa jomottaa ja nipistelee, vituttaa, surettaa, väsyttää ja on ihan vaan sellainen tukala olo. Joten... any day now. Perjantain pettymys on onneksi jo suurimmaksi osaksi selätetty. Mulla oli siinä illalla vähän huono hetki ja mies kai näki kuinka rikki olin ja alkoi sitten kyselemään ihan oma-aloitteisesti kaikkea lapsettomuustutkimuksista. Puhuikin tyyliin, että jos semmoisiin joudutaan niin... sitä, tätä ja tota. Oon ainakin iloinen, ettei ole enää tutkimuksia vastaan :) Kodinetsimis-projekti jatkuu ja pitikin aika kiireisenä viikonlopun.

Heippis, 

Henniv, pahoittelut menkoista. :/ Lopetitko juuri jonkin hormonaalisen ehkäisyn, se voi laittaa kierron sekaisin? Tsemppiä seuraavaan! :)

Margeliini, Joo, jouduin siis jouluksi yövuoroihin joten mies ja tytär lähti juhlistamaan joulua mummolaan (=mä olin yksin kotona, nukuin päivät ja valvoin yöt). Te olette sitten valmiita lähtemään tutkimuksiin/ hoitoihin jos nyt ei luomusti tärpää? Ihanaa, että sun mies tukee sua. :)

ON: Jeppis, se olis kp 1, eikä siinä sinänsä mitään, MUTTA. Nappasin kalenterin kouraan ja laskin mihin kohtaan ensikuun ovis osuu ja nyt kyllä kyrsii ihan kympillä... Joulun ovis ohi töiden vuoksi ja seuraavakin sattuu juuri mun 5 yön yövuoroputkelle!! Voi perhanan perhana... Ja mun yövuoroviikoilla me ei olla miehen kanssa yhtäaikaa kotona laisinkaan (silläkin vuorotyö), joten mitenkäs vauvaprojektin käy... ÄÄÄÄÄ!!! :(  Pitää varmaan käskee laittamaan tuotteet mukiin aamulla ennen töihinlähtöö, et mä voin kaadella ne sisään töistä tullessani! :DDD No ehkä ei... Mutta tosissaan harmittaa, jos yk3 menee kans ohi TÖIDEN takia! O_o

Margeliini: No voi että :( Mutta eikös se kuitenkin ole niin, että niin kauan on toivoa, kunnes toisin todistetaan?!! 

Nyytti: Ei mullakaan aikoinaan kovin kummoisia oireita ollut ennen plussaa. Mahaa nippaili vaan ja menkkaoireiksi ne silloin kuvittelin. Jotenkin sitten vaan kuitenkin siinä niiden päivien aikana, kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, alkoi itselle tulla vaan sellainen aavistus, että nyt on jotain tekeillä niin kuin sitten olikin. Tsemppiä sinne!

Relanna: No onpa kyllä paska mäihä :( Mä mietin kerran kans, että oisin pyytäny miestä jättämään mulle simpat johonkin kuppiin ja oisin sit ruiskuttanut ne itse sisään, mutta en sitten kehdannu kuitenkaan. 

Henniv: Pahoittelut menkoista. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että nuo tuommoiset pettymykset on niitä kaikkein pahimpia, kun on jo ehtinyt pikkuisen innostua. Häntä pystyyn vaan ja kohti uusia kujeita!

On: Reissusta kotiuduttu eilen ja väsymys on sen mukainen, onneksi myös lapsella. Enpä ole tännekään ehtinyt juuri ollenkaan ja taas hieman hukassa teidän jutuista. 
Mulla oli laskujen mukaan ovis reilu viikko sitten ja silloin torstaina ja lauantaina tuli heiluteltua peittoja, mutta siihen se sitten jäi, kun tosiaan reissun päällä oltiin. 
Mulla nyt kp 22 ja jo sunnuntaina alkoi tuhruilu!!! Kierto ilmeisesti ihan sekaisin enkä tosiaankaan tiedä, miksi. Mulla on aina ollut suht. säännöllinen kierto ja myös synnytyksen jälkeen menkat alkoivat ihan säännöllisinä ja olivat sitä usean kuukauden ajan. Nyt sitten tässä talven korvalla alkoi nuo ihmeelliset tuhruilut, jota saattaa olla se 3-5 päivää ennen varsinaisten menkkojen alkua. Ei nyt kuitenkaan koskaan sentään ihan näin aikaisin ole tuhruilu alkanut. Yhden ainoan kerran joskus pari vuotta sitten oli kierto 24 päivää. Muuten on aika säännöllisesti ollut 26-29 päivää ja nyt synnytyksen jälkeen oikeastaan koko ajan 28-29 päivää. 
Osaisko joku sanoa, mistä vois johtua? Niin ja miten se syljestä tehtävä ovistesti toimii ja mistä niitä saa? Mulla ei vaan jotenkin tuu käytettyä noita liuskatestejä. Pitäisi olla ainakin 2 tuntia juomatta ennen testin tekoa ja aamupissasta ei saisi tehdä. No, missä ihmeen välissä sen sitten tekee??? Ei mulla tule semmoista sopivaa väliä päivän aikana ollenkaan, kun koko ajan jotain tulee juotua. 

Relanna: Niin kai... Mies oli aluksi kovasti tutkimuksia/hoitoja vastaan, kun ovat niin kalliita eikä ilmeisesti ihan tajunnut, että vaikka meillä jo yksi lapsi onkin, niin se ei takaa, että pystytään saamaan toinen omin avuin. Kai hänkin alkaa jo sitä toista toivoa entistä enemmän ja on hieman pettynyt, kun ei vieläkään kuulu. Onhan tässä vielä muutama kuukausi aikaa, mutta mun mielestä ihan hyvä jo ottaa ajatuksen tasolle, että mekin saatetaan joutua kääntymään lääketieteen puoleen. Äh, toi on kyl niin ärsyttävää, kun yritystä tulee häiritsemään työkiireet :/ Meilläkin oli syksyllä muutama kierto niin, että ensin oltiin kyläilemässä ja ei voitu pupuilla kovin otolliseen aikaan, seuraavassa kierrossa oli miehellä työmatka tärppipäivinä ja sit vielä yks kierto meni ihan totaalisesti hukkaan, kun olin keuhkokuumeessa ja söin sellaista antibioottia, jonka aikana ei saanut raskautua.

Maikkie: Niinhän se on. Tämän kierron osalta taas toivoa on, tänään siis kp 2 ;) Täti pölähti eilen paikalle, niin kuin aavistelinkin jo aikaisemmin. Mä en tiedä mistä tuo tuhruilu vois johtua.. Varmaan lääkäri osaisi asiaa selvitellä. Mullahan saattoi keväällä olla kemiallinen raskaus (tytön neuvolan täti epäili), jonka seurauksena kierrot meni sekaisin. En kylläkään ehtinyt testata siinä kierrossa, joten kemiallinen on tosiaan vain yksi mahdollisuus. Mutta synnytyksen jälkeen oli menkat tulleet siihen asti melkein vuoden säännöllisinä, kunnes sitten yhtäkkiä kierrot sekos hetkeksi. Ehdin siitä jo lääkärillä käydä, mutta tilanne oli jo korjaantunut itsestään. Jotain hormonaalista häiriötä gyne epäili. Kannattaa mennä lääkärille asiasta, jos vaan kukkaro antaa myöten tai kysellä neuvolasta asiaa. Mulle gyne ihmetteli silloin, miksi neuvolasta ei oltu laitettu mua verikokeisiin, jos mulla kerran oli kiertohäiriöitä, mutta myös toive raskautumisesta.

On: Tänään kp 2 ja yk ties kuinka mones. Täti siis tuli eilen ihan ajallaan. Ei yhtään innostaisi tikutella ovista tässäkään kierrossa, mutta kai nää viimeiset kierrot ennen ratkaisevia päätöksiä kannattais kunnolla yrittää, ettei kukaan sitten voi syyttää yrittämättömyydestä. Ai niin, tikuttelusta tuli mieleen, Maikkie kyseli missä vaiheessa ehtis tikuttaa, kun täytyy olla se pari tuntia juomatta. Mä oon yleensä tehnyt niin, että kun syödään tytön kans aamupala n. klo 8 ja lähetään sitten aamupäivällä ulos, niin oon vaan sen ulkoiluajan juomatta mitään ja kun tullaan joskus klo 11 jälkeen takaisin kotiin, niin teen testin silloin. Mä oon tosin niin huono juomaan mitään, että mulle se juomattomuus ei oo ollu mikään ongelma. Eri asia vaikka kesällä, jos on tosi kuuma ja pitääkin juoda useammin, mutta eipä viime kesänä kovinkaan montaa hellepäivää ollut :D

heips! Minäkin liityn joukkoon suureen..Toista lasta yritämme ja yritystä takana 8kk :\ 1 lapsi on siunaantunut 6\09 :)

Itse olen pian 25 vuotias ja mieheni pian 24.

Täti lähti eilen kylästä,joten eikun yritystä kehiin..taas.

Hyvät ja plussarikkaat uudet vuodet kaikille! ;)

Pahoittelut ensinnäkin tädin kohdanneille :(

Margeliinille
suuret tsempitykset ja onnenpotkut tähän kiertoon!!!

Mites Nyytti?? Onko menkat jo myöhässä vai?

Täällä oli jo hetken hyvänoloisia oireita, aamupahoinvointia, väsymystä... Tein tossa kuitenki sit testin ja nega oli. TOSIN tein sen ehkä vähän liian aikasin, koska kierto ollu ennen raskautta 30pv, nyt siis vasta ne ekat menkat tullu, vaikee sanoo palautuuko kierto heti ennalleen(tuskin)... Ja siis nyt ois se kp 30 vasta. Noh, kattellaan ;)

Tjaah! Viikonloppuna lorahti menkat :/ Reaktioni oli hassu: toisaalta harmitti niin saamaristi, toisaalta huoahdin helpotuksesta ja mietin että "onhan tuo esikko aika pieni vielä, ei haittaa..." :) Eli ok fiilis. Noh, mutta sitten tapahtui kummia, siis minuun nähden kummia: eilen vuoto lopahti kuin seinään!? Ja tänään tullut vain pieni tuhru... Noina parina päivänä runsasta menkkavuotoa kuten tapoihini kuuluu! Pari kertaa jo synnytyksen jälkeen tulleet siis, ja kestäneet sen tavanomaisen 7-8pv. Joten tällanen lyhyt juttu ei kuulu tapoihin. Johtopäätös??? Saa nähdä onko nyt joku taukopäivä ja vuoto jatkuu kohta, onko tarkotus vaan KIUSATA minua niillä pirun "ehkillä"......... Tuskin kiinnittymisvuoto sentään noin runsasta ja menkkamaista on, vaikka aika sattuisikin siihen. Argh! Kroppa sekaisin kai sitten.

Hei vain! Parina päivänä oon käynytkin täällä jo aikeissa kirjoitella, mutta tuolla kannettavalla se on niin himputin hankalaa, että on jäänyt. Nyt pääsin pöytäkoneelle, jes. :)

Isot pahoittelut kaikille joille on menkat pamahtaneet paikalle. :( Josko ensi kierrossa parempi onni!

Bandida, mulla tuli ovis just niinkuin kalenterissakin luki. Voi hittolainen. :( Että kai se sitten varhainen km on taaaas ollut. Mullahan vuotokin jatkui sitten kp 7 asti! Yleensä 5 päivää melkeinpä tasan on vuotanut eikä ainakaan yhtään yli. :(

Relanna, kylläpä on huono tuuri sulla oviksen ajankohtien kanssa! :/

Nnyytti, lämpimästi tervetuloa mukaan! :) Toivottavasti teillä tärppäisi pian!

Riksuke, josko se plussa sinne vielä pamahtaisi. ;)

Miikkula, mulla tuli ekat menkat synnytyksen jälkeen säännölliset ja normipituiset. Sitten tuli jotkut aivan superlyhyet parin kuukauden ajan, jonka jälkeen palasivat taas normaaleiksi. Tosin mulla on kyllä ollut senkin jälkeen kierroissa ongelmia, jääneet liiän lyhyiksi esim vain 19 päivää! Eli kaipa tuo on sitten ihan normaalia kun kierto ja hormonit hakee tasapainoa.. Imetätkö vielä?

ON: Joo o. Täällä odotellaan sitten ovista siihen 16. päivän paikkeille. Ihan täyttä varmuutta ei nyt ole kun ensin menkat alkoivat myöhässä ja sitten kestivät vielä kaksi päivää liian kauan. :/ Mutta toivottavasti ovisoireet ovat yhtä vahvat kuin aiemmissa kierroissa, niin tulee hyödynnettyä vaikka testejä ei kaapissa olekkaan. Jotenkin on alkanut ahdistamaan tämä raskauden yritys jo näin alkumetreillä. :( Kavereille ja tutuille pamahtelee kokoajan plussia tai vauvoja.. Yht'äkkiä en enää osaakkaan olla aivan vilpittömästi iloinen, vaan sydämessä tuntuu taas sama hemmetin pistos kuin viime yrityksessä..

Noh, se siitä avautumisesta. Plussarikasta tammikuuta kaikille! :)

Täällä on muuttopuuhat kovassa vauhdissa, koko päivä ollut pakkaamista ja purkamista ja tohinaa. Ei ole onneksi ehtinyt niin kamalasti raskautumista miettiä :)
Alavatsassa on kyllä vähän "täti tulee kohta"tuntemuksia, joten toiveet ei oo kamalan korkealla.
Riksuke, tänään kp26 eli ei oo myöhässä vielä. Enkä mä testaille ennen ens viikkoa vaikkei alkaiskaan :) Viime kierto oli 32pvää vaikka ovis oli kp 14 ja tässä kierrossa tais olla kp 13.
Odotellaan ja kassellaan, eipä tässä muuta voi :)
Sullahan on jännät paikat siellä! Ei testi tosiaan välttis kerro mitään ennenkun on jo useamman päivän myöhässä. Esikostahan sain vaan haamun, vaikka menkat oli ainakin sen pari pvää myöhässä testatessa. Toivottavasti se plussa vielä tulisi :)
Margeliini, samperin täti kun tulla pamahti! Onnea uuteen kiertoon ja ihanaa että siellä avoimesti jutellaan mahdollisuuksista :)
Maikkie, eihän niitä oireita juu aina tule. Ei mulle tullu esikoisestakaan juuri mitään. Muistan et vähän huimas ja sit se menkkojen poisjäänti paljasti et vois olla syytä testata :)
Toivottavastu tuhruilut loppuu/selviää mistä johtuu!
Miikkula, tulipas sinne hassu täti! :O Munkin käsityksen mukaan kiinnittymisvuoto on hyvin pientä, mulla tuli esikoisesta ihan vaan yks punai viiru paperiin n.viikkoa oviksesta. Toivottavasti siellä tilanne normalisoituu :)

Relanna: Sehän tässä onkin "naurettavinta", kun mulla ei oo ollu hormonaalista ehksyä mikä laittas kierron sekasin. kortsulla ollaan oltu pojan syntymän jälkeen,kohta 2,5v,huhhuh :D olis ilmeisesti voinu ilman ehkäsyä ollakin vaan..heh..

Heippa!

Nyt tulin vaan nopeasti kyselemään teiltä kokemuksia, kun tänään on kp 3 ja vuoto loppui eilen... Eli maanantaina alkoi normaalisti kunnon vuoto kipuineen kaikkineen, tiistaina vuoto oli jo tosi niukkaa (lähinnä pyyhkiessä) iltaa kohti vaan niukentuen ja tänään ne menkat on ohi??? O_o

Multa siis poistettiin marraskuulla kierukka, sen jälkeen on tullut yhdet ihan normaalit 4-5 pvän menkat normaalilla vuodolla. Eikö mun kohtuun ollut tullut minkäänvertaa limakalvoa (jossa tapauksessa alan panikoida) vai voisiko kroppa olla vieläkin hieman sekaisin?

Tietysti toiveikkaana kiinnostaisi, onko jollakulla ollut ns. valemenkkoja raskausaikana ja oliko se vuoto silloin ihan kunnon verta (kaikkine menkkaoireineen)?

Äääää. Keljuttaa.  

Muoks. Tajusin juuri että miikkulalla näkyy olevan ihan sama tilanne!! Onko sulla alkanut jo kunnon menkat?

Vielä teitä seurailen ja toivon, että saatte tekin pian sen oman plussanne! :) Ihan pysyvästi.

Relanna: Joillakin ne kierron sekoilut ovat tulleet vasta noin puolen vuoden jälkeen, joten voi olla sitäkin. Toki on myös mahdollista, että oletkin raskaana. Omakohtaista kokemusta ei ole kummastakaan, mutta kyllä niitä tapahtuu molempia. Sitten, jos kyse ei ole kummastakaan, niin varmaan olisi kiva tietää, mistä se sitten johtuu! Sinuna varmaan testaisin kuitenkin, jotta voisi sitten mahdollisesti selvitellä mahdollista muuta syytä, jos tarvetta on.

Harmi, että osa saanut laittaa toivonsa taas uuteen kiertoon, mutta uskokaamme, että siitä tärppää! Täällä rv 8+ ja ensimmäinen neuvola takana. Siellä ultrattiinkin, vaikken sitä odottanut. Tarkkoja mittoja ei yritettykään ottaa, mutta kehitys näyttäisi vastaavan noita viikkoja, pieni sydän siellä sykki ja ihan oikeassa paikassa oli pienoinen. :) Jospa sitä nyt sitten sietäisi tätä ällöä oloakin paremmin. Saahan sitä aina toivoa...

Plussaa puhaltelen ihan kaikille! Toivottavasti tärppää pian!

arotuulia: ei kannata ahdistua (joo helpommin sanottu, kun tehty ja minäkin tässä paraskin puhuja) kun ei se mitään hyödytä. Mulla on ihan samoja tuntemuksia, kun sullakin muiden raskaus ja vauva uutisia kohtaan. Ei sille vaan voi mitään, että aina tuntee piston sydämmessään. Toivon todella, että sulle (ja myös mulle ja kaikille meille) suotaisiin se plussa mahdollisimman pian. 

Henniv: mullakin kierto sekaisin ja me myös oltu koko ajan ilman ehkäisyä. Meillä ei ole edes kortsuja käytetty. Lueskelin eilen googlen avulla ihan perustietoa menkoista ja kyllähän se ihan normaalia on, että se kierto välillä saattaa heitellä jopa 7-10 päivääkin suuntaan tai toiseen. Se vaan tuntuu itsestä heti epänormaalilta, jos muuten on "aina" ollut säännöllinen kierto. 

Relanna: Kierukan vaikutuksista en osaa mitään sanoa, mutta luultavasti on ihan normaalia, että välillä kierto saattaa olla sekaisin. Täällä ollaan samassa veneessä ja kerron siitä kohta omanapaosiossa enemmän :) Toivottavasti sullakin kierto tasaantuu pian normaaliksi. 

On: Täälläkin ollaan menossa nyt kp:ssä 2 tai 3 tai jotain... ja vuoto tosi niukkaa ja melkein loppunut jo. Eilen tuli vuotoa, muttei sekään oikein normaalilla tasolla ollut. En nyt sitten osaa sanoa, onko ne menkat varsinaisesti vielä edes alkaneet vai oliko ne sitten tässä? Sunnuntaina alkoi jo sellainen verisempi vuotelu ja melkoiset menkkakivutkin, jotka maanantaina hävisivät kuitenkin kokonaan. Nyt en sitten tosiaan tiedä, oliko ne menkat tässä vai onko tämä vaan tuhruilua ja kohta hanat aukeaa. Ja jos ne oli tässä niin, mistä mä lasken sen varsinaisen kierron alkaneen? 

Relanna, mä en tiedä kierukasta mitään... Mutta siis, tilanne täällä se että synnytyksen jälkeen tulleet jo kolmet ihan normaalin pituiset ja runsaat menkat, jotka tulivat toisiinsa nähden säännöllisesti ja poikkesivat ennen raskautta-ajasta vain siten että kierto oli pidempi. Nämä tällä hetkellä olevat alkoivat sitten aiemmin, normaaliin eloon nähden normaaliaikaan noin. Mutta ovat kaikin puolin erilaiset! Loppuivat tosiaan eräs päivä kuin seinään, kunnes tuli taas vähän jotain veristä ja ihan tampoonin laitoin kun tuumasin että "ahaa tässä sitä taas mennään", joka jäi sitten kuitenkin kuivaksi... Nyt jotain hyvin vähäistä punaista siteessä. Ääh!.? Mene ja tiedä... Hassua jos nyt kroppa temppuilee, mikään ei kuitenkaan imetyksessä tms ole muuttunut.

Ompas täällä monella hämmennystä ja sekoilua kierrossa! Kaikille samaiset toivotukset, eli palaisivatpa mahd.pian normaaliksi niin ei tarvisi ihmetellä ja tuskailla niiden kans, sais keskittyä vaan raskauden yrittämiseen :)

Täällä kp 27 ja aika piinaavaa alkaa olla. Päivät menee tosi hyvin, kun on ihan kamala homma tässä muutossa, mut iltaisin kun poika on nukahtanu jää aikaa omille ajatuksille ja sit sitä taas miettii..
Voi kumpa täti ei saapuisi!

Takaisin