Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eikö olekin jännä, miten sitä vauvaa osaa heti pitää! Oli ollut taukoa tai oli kyseessä ensimmäinen kerta. Itse en ollut pitänyt ikinä sylissä ihan pikkuista vauvaa ennen kuin omani sain syliin. Pelkäsin etukäteen, että miten sitä uskaltaa ja osaa, vaan kai se joku äidinvaisto vaikuttaa. Samoin nyt, kun oman vauva-ajasta on aikaa, mietin miten uskaltaa pitää toisten pikkuisia sylissä, vaan siihenhän ne ovat asettuneet syliin noin vain! Vaan onhan se niin eri, kun vauva on oma...

Me tuskin kerrotaan mahdollisesta vauvasta ennen np-ultraa. Yrityksestäkään ei oikeastaan kukaan tiedä, vaikka olen kyllä puhellut usein, että kyllä mulle toinen vauva jo kelpais. Mutta on ehkä helpompi pitää salaisuus, kun ei ole niin julkista tietoa tämä yritys.

Tsempit kaikille, jotka odottavat itse asiaan pääsyä!

Täytyy tuohon vauvojen sylissä pitäämiseen ite sanoa, että mulla muitten vauvat ei sitten millään asetu luonnollisesti syliin. Ja siis kokemusta muitten vauvoista on erittäinkin paljon ja ihan pienestä pitäen. Oma vauva kyllä istui syliin kun nakutettu, mutta muitten vauvat on aina joko liian velttoja tai sitten jänteviä ja tulee vaan pyöriteltyä sylissä. En tiiä mistä tääkin sit johtuu, jos muilla kerran asettuvat syliin :D. Kyllä vastasyntynyttä on vielä helppo käsitellä, mutta kun ikää on jo muutamia viikkoja, niin sitten alkaa mun ongelmat :).

Täällä kuumeisesti heilutellaan peittoja, jotta h-hetki ei menis ohi. Tikkuja en käytä, mutta limat on nyt sellaset, että eiköhän ovulaatio tapahu tässä viikon sisällä, jos on tapahtuakseen. Onneksi kummallakin on halutkin katossa, joten sitäkään ongelmaa ei tässä kierrossa oo.

Sukey on varmaan joo nihkeetä käyttää kumia, kun motivaatio puuttuu! Muutenkaan se ei mitenkään kiva oo, saatikka vielä kun on vauvakuume päällä! Jaksuja tähän piiiiiitkään viikkon!

Pitäsköhän alkaa aina tähän alas kirjottaan missä vaiheessa kierto on menossa, kun sitä aina monesti miettii muitten kirjotuksia lukiessaan? Vai onko liian työlästä?

Hattarainen (ex-haikarainen) kp. 15/28-30

Ovisplussatuulia hattaraiselle! :)
Selasin tuossa tätä ketjua taakseppäin ja samassa kuussa ollaan taidettu tänne liittyä, tässä kuussa taitaa tulla puoli vuotta tällä palstalla! :D Sukey tais olla vielä ennemmi täällä :)! Toisaalta ihan kamalan pitkältä tuntuu aika, toisaalta taas ei kun on saanut olla hyvässä seurassa :D Porukka vaan aika lailla vaihtunu!
Saapi toki huudella muutkin jotka on heinäkuulta asti ollu! :) sytytetään virtuaalikynttilä ja maistetaan pala virtuaalikakkua ;D.
loro: mä luulen kans et np-ultra on se millon suurin osa ilmottaa sukulaisille yms. :) Ihan sillä turvallisemmalla vyöhykkeellä.
Ilmotan toki ennen rakenne ultraa tuolle mun "työnantajalle" eli pikku ihmiselle. (joka on toivottavasti sillon vielä liian pieni tajutakseen) ;D meinaan että jos tässä ei meniskään niin kauaa

Hiphei toivotaan ettei tule enää vastaavaa palstavuotisjuhlaa kenellekkään meistä ensi kesänä vaan juhlitaan kasvavaa mahaa jossain muualla ;D Ainiin tuosta kp allekirjotuksesta, minä tykkään laitella aina suurimpaan osaan viestejä. Selkeyttää ja suurimmaks osaks pysyäkseni itse mukana omassa kierrossa :D:D Ja minusta on jotenkin helpompi seurata muittenkin kiertoja niistä :).

Nyt palailen oikeesti asiaan vasta loppuviikosta kun on jotain uutta juttua mulla x)

Kiitos kaikille tsempityksistä! Kyllähän tää viikko varmaan menee nopeasti, niin kuin kaikki muutkin viikot menevät. Tuli kyllä mieleen, että vaikka tuuri nyt kävisikin (ovis ehkä viikon lopulla tai ens viikon alussa) niin varmaan ehtisin syödä ab-kuurin ym. ennen kuin syömiset ja juomiset vaikuttaisivat vauvaan.. Eikä koko hammaskaan vaivaa enää, niin tuntuu vähän tyhmältä mennä sinne. Mutta pare vaan pitää päätöksestään kiinni, kaipa se lääkäri sit sanoo, jos hampaan poistamiselle ei oo mitään akuuttia tarvetta.

Välillä on olo, että eipä mitään, kyllä mä jaksan odottaa, ja välillä tekisi mieli unohtaa koko ehkäisy ja olla vaan. Meillä kun on edelliset raskaudet alkaneet muutenkin vasta sitten, kun olen ovislaskurilla saanut laskettua hedelmälliset päivät. Tjottailulla ei olla saatu tulosta aikaiseksi 

Hattaraiselle paljon plussatuulia! Toivottavasti tärppää ja saatte syys- tai lokavauvan!

Omppuf, ollaanko me oltu täällä jo niin pitkään? Mehän ollaan pian ihan veteraaneja! Täällä on kyllä ollut tosi ihanaa porukkaa, kiitos teille kaikille Toivottavasti ei olla seuraavaa puolta vuotta täällä, vaan päästään tuonne odottajien puolelle (vaikka siellä tuntuukin olevan kovin nihkeää, kun kaikki on vaan Facebookin ryhmissä..)

Lisään nyt tuon yk:n ja kp:n alle. En ole kierron pituudesta yhtään varma, laitan sen, mitä kierto oli kaavinnan jälkeen..

Sukey, yk 1 kp 11/33

Olipa hyvä, että tuli puheeksi kiertopäivät, sillä hoksasin, että testejä voisi vähitellen alkaa hommata, jos niille sattuisi olemaan ensi viikolla käyttöä... Itse kiertopäiviä harvemmin laskeskelen, mutta nyt niistä tietysti voisi olla vähän paremmin perillä. Jotenkin on vain tosi skeptinen olo plussan suhteen, kun reilun puolen vuoden aikana ei ole tärpännyt. Nyt tietysti on ovulaatioaika laskettu ja tähdätty siihen, mutta silti on jotenkin kovin epäuskoinen olo.

loro 20/28-32.

Nyt rohkaisen mieleni ja liityn tänne kuumeilijoihin. Kauan oon taustalla haahuilu ja jo esikoista ootellessa lukenu heinäkuun 2010 kirjoituksia. Ja nyt sitten on iskenyt hirvittävä vauvakuume :) ikää on 31v naimisissa ollaan oltu pari vuotta ja pikku pupusella on ikää 1,5v. joulukuussa pistettiin vauva asiat eteneen ja jätettiin kumit pois nyt jännätään josko viikonloppuna pääsis jo testaan....

Tervetuloa Hetty! Toivottavasti testin tulos on toivottu. :)

Piti tulla kysymään, kuinka helposti teillä muilla on ensimmäinen saanut alkunsa?

Meillä esikko sai alkunsa ensimmäisestä kierrosta. Ehkäisynä käytettiin kondomia, joten ei tarvinnut odotella oman hormonitoiminnan palautumista.

Toisella kerralla tärppäsi neljännestä kierrosta. Aika helposti ollaan siis saatu plussat testiin..

Loro: Meillä tärppäs esikoinen toisesta yrityksestä pillerien(cilest) lopettamisen jälkeen. Tiiäppä sitte vaikuttiko toi lopettaminen tuohon nopeeseen raskautumiseen että oliko hormoonit jotenki kohollaan. Raskauden jälkeen en oo pillereitä syönyt ajattelin et kakkosta kuitenki toivotaan aika pian niin kumeilla mennään. Nyt sitte nähdään oliko pillereillä vaikutusta asiaan....

Hei, ajattelin liittyä kuumeilijoiden joukkoon vertaistuen toivossa. Mukavaa on ollut lukea jutustelujanne jo jonkin aikaa, mutta voishan sitä jotain itsekin kirjoittaa. Itselläni ja miehelläni ikää 30v. Esikoisemme täytti marraskuun lopussa vuoden. Nyt olisi toinen haaveissa ja ehkäsy jätetty nyt kokonaan pois reilu kuukausi sitten. Esikoinen sai alkunsa tosi "helposti" jos näin voi sanoa ja varsinkin nyt jälkikäteen ajateltuna. Silloin emme varsinaisesti lasta ehtineet edes yrittää, kolmannesta tai neljännestä kierrosta tärppäsi.
Yli 10 vuotta olen syönyt yhdistelmäpillereitä ja ne jätin joulukuussa 2009 pois. Kierto on ollut nuorempana mitä sattuu ja sama homma on jatkunut nyt. Kierto vaihtelee 30-61 vrk välillä. Nuissa pidemmissä väleissä tuntuu, että hyppää ehkä yhden kierron kokonaan yli? Missään hoidoissa en ole käynyt tai asiasta sen kummemmin edes keskustellut missään. Mitä ehdottaisitte? Lisäksi mieltä kaivelee nyt seuraava; ollut nyt 2 kk aikana alavatsakipua, välivuotoa, yhdyntäkipua, kuukautiset ovat todella runsaat ja kivuliaat. Noin 5 vuotta sitten kohdunnipukassani oli haavauma, joka jäädytettiin poliklinikalla, parani hyvin, ei ollut vaivaa odotusaikana tms.
Näiden nykyisten oireiden ilmaannuttua "tutkin" itse varovasti sormella kohdunnipukkaa. Jossain emättimen pohjalla (takaseinässä) tuntui outoa röhelmäistä "kasvustoa", säikähdin todella ja varasin heti ajan yksityiselle gynelle (joulukuun alussa), jolla olen aiemminkin käynyt. Mielessä pyörivät endometrioosi ja tietysti pahimmassa tapauksessa syöpä. Sisätutkimuksessa ei löytynyt haavaumia tms. kohdunnipukasta, mutta juuri takaseinämästä röhelöä. Tutkimuksen perusteella lääkäri totesi endometrioosin. Papa-koe otettiin (viimeksi tammikuussa 2011 oli puhdas) ja sen vastauksia edelleenkin kuumeisesti ja kohta paniikinomaisesti odotan. Yli kuukausi kulunut jo kokeesta. Soittelin yksityiselle perään, mutta toimistovirkailijat eivät saa tuloksia antaa ja lääkäri on seuraavan kerran paikalla vasta to 12.1. Hän joko silloin lähettää vastaukset tai soittaa. Mä kohta hajoan...
Nyt viimeiset kierrot ovat olleet aikalailla 36vrk eli tosi pitkiä, mutta aika tasaisesti kuitenkin näin, mistä olen tyytyväinen. Nyt menossa kp 18 ja ovis pitäisi olla viikonloppuna. Olen kokeillut nyt paria ovistestiä (liuska), vaikka ei vielä voikaan näyttää plussaa. Eka näytti ihan oikein kontrolliviivan. Nyt kaksi viimeistä eivät ole näyttäneet mitään. Ovatko viallisia testejä vai mitä ihmettä? Mistä se kontrolliviiva tulee, siis mitä osaa näytteestä se näyttää? Pelkkää nestettä vai mitä? Testi on kuitenkin "kastunut" riittävästi, kun hailakan vaaleanpunaiseksi menee koko testi, mutta kontrolliviivaa ei ilmestynyt. Teen jälleen testin tai pari lähempänä viikonloppua. Jotenkin vaikeaa haaveilla vauvasta tai edes "yrittämisestä" tai uskaltaa haaveilla edes ollenkaan, kun pelko papa-tuloksista on edelleen kokoajan takaraivossa. Toivottavasti saan tulokset ennen ensviikkoa (jos lähettää postissa, tulevat vasta ensiviikolla), kun ovis pitäisi olla viikonloppuna. Ei oikein sekstailuhalujakaan tämän "pelon" takia ole, mikä on hyvin epänormaalia minulle.

Vielä sen verran jatkan (jo pitkäksi muodostunutta raapustustani), että luin tuossa keskusteluistanne Terolut nimisestä lääkkeestä. Se tuntuisi kuin vastaukselta rukouksiini. Miksi tätä ei ehdoteta (lääkärit siis), jos todetaan minun ikäiselläni endo ja kivut kovat ja vuotohäiriöitä ja lapsen saanti olisi toiveissa?

Hei kaikille ihanaisille pitkästä aikaa!
Omppuf oli kaipaillutki jo :)Tervetuloa uusille! Kiva saada taas lisää kuumeilijoita!  Muutamat oli plussanneet, onnea tosi tosi paljon! <3 Ja jaksu-rutistus kaikille tarvitseville! <3 Täällä ei mitään uutta. Pidin taukoa palstailusta viimekierron ja jätin ovistikut pois ja keskityin vaan joulun odotukseen, mutta ei auttanut meillä se. Menkat alkoi 2 päivää myöhässä ja yhden negan ehdin tastata.. :( Tänään aloin taas ovista tikuttaa, jos siitä nyt muuta iloa ei oo niin tietää ainaki laskea millon menkkojen pitäis alkaa. Ku nää kierrot ny tuntuu heittelevän miten sattuu. Testiin tuli melkein yhtä vahvat viivat, testi viiva ihan aavistuksen haaleempi. Että ehkä ihan näillä näppylöillä sitten! :) Joku myös kyseli, kuinka nopeesti esikoinen sai alkunsa. Meillä kävi se kyllä tosi helposti, eli eka kierrosta tärppäsi heti. Jotenki sen takia tää "oikeesti yrittäminen" tuntuu tosi vaikeelta ku ei millää onnistu. Tyhmänä sitä sillon luuli, että kaikki vauvat saa alkunsa yhtä helposti! Mä niiiiiiin jo haluisin sen toisenki nyysän!! <3
Varmaan jäi nyt tosi paljo juttuja kommentoimatta, mutta tekstiä oli niin paljon ja potsu heräilee jo päikkäreiltä! Myöhemmin sitten! :)

Yk 6 kp 13/28-34       En oo kyllä enää ihan varma, että monesko yk on menos.. Ja kp:ki taitaa olla lähinnä suuntaa antava.. :)

Vau ihanaa kun on tullut paljon luettavaa! :)

Ensiksi tervetuloa joukkoomme Hetty ja Hiutale! 

Sukey: niinpä niinpä, jospa ykskään meistä ei olis täällä enää kesällä ;D

loro: Kyllähän se plussa voi yllättäen sieltä puolen vuoden jälkeen tullakkin!

hiutale: Teroista taisin tuonne aiemmin linkittää jonkun jutun, jos selaat muutaman sivun taakseppäin. Minusta siinä sanottiin, että käypi myös endon "hoitoon". Mulle on nyt tässä elämässä määrätty 9 kuuria eli 3x3x10 tablettia, keltarauhashormoonin puutokseen ja kierron epäsäännöllisyyden hoitoon. Minusta sun kannattais kysyä lääkäriltä että auttaisiko se sun tilanteessa?! :)

mutru.: Ihanaa että sinustakin kuuluu :D niin kaipailin, tuntu että kaikki oli hukassa ( piditte palstataukoa samaan aikaan)

Ensimmäisestä ihmislapsesta: Meillä jätettiin ehkäisy pois tammikuussa 2008 ja tärppäsi sitten maaliskuussa 2010, eli yk 26 :) Kerkesin ravata lääkärillä 2 kertaa(mentiin vasta kun oltiin yritetty reilu vuosi). Raskaus oli ihanaa aikaa siihen rv 28, jolloin meidän neidiltä löydettiin "ovaariotuumori" joka oli kooltaan 5cmx6cm. Se kasvain oli tuhonnut toisen neidin munasarjoista. Sitä siis seurattiin ja Oulussa asti jouduttiin ramppaamaan. Ultrakäyntejä kerkesi kertyä raskauden aikana 12. Peloissani olin, ja syöpää mietin ja muuta.. sitten tuli synnytys, jonka jälkeen ei löydetty kasvaimesta jälkeäkään (ei myöskään munasarjasta) :) Olin niin helpottunut! Oli ilmeisesti kiertyny niin pahasti että oli katkaissut itsekseen verenkierron ja ns kuollut pois.

napaa: en malttais odottaa että pääsee uuteen kiertoon tai ees jotain!! huomennahuomenna :D Oon ruvennu käymään salilla, et sais välillä jotain muuta aateltavaa! :D:D:D

Omppuf ja kp 36 yk 9 (edelleen)

Teretulemast uusille!
Loro: Meillä tuo esikoinen sai oikeestaa alkunsa ihan kun vaan päätettiin et lopetetaan ehkäsy, kerkes tulla yhet menkat ja sit oliki jo toi matkassa, eli siis ei oikeestaan ees keretty alkaa yrittämään.

Nytpä sitten pelolla odotan että mitenkä pitkään sitä pitää toista "tehdä", kun tuo esikko sai nuin helpolla alkunsa!

Mie taas käyn aika pikaseen lukemassa täällä, mutta en kerkee kommentoimaan mitään, kun tuo esikko herää aina sopivalla hetkellä. Taitaa arvata että äiti haaveilee toisesta lapsosesta!

Hei vaan uudet ja vanhat!

Tänne ei kuulu mitään uutta. Hiljaiseloa vaan.
Mutta meidän neidin ykkössynttärit on pian, kääk, ja pitäisi ruveta suunnittelemaan mitä siellä tarjotaan!...Ja kotikin on aivan hyrskyn myrskyn, missähän vaiheessa meikä siivoais talon juhlakuntoon... voi apua.

Kysymykseen, meidän neiti sai alkunsa ehkä suunnilleen yk:lla 6. Kuukausia kylläkin meni yritykseen ainakin 8 kuukautta, koska kierrot oli pitkiä. Olin jo ihan luovuttanut (vaikka oikeesti, se on tosi lyhyt aika.) joten oli todella iloinen yllätys että oli tärpännyt.

No, eipä muuta tällä kertaa. Vääntäydyn nyt nukkumaan, oli tarkoitus vielä imuroida tänä iltana ysin jälkeen, mutta jäipä tekemättä :/ Miksi tuo siivous on niin pakkopullaa????

Se tässä minua on hämännytkin, kun ensimmäinen tuli ilman ajatustakaan ja nyt, kun oikein toivoo, niin kappas, mitään ei tapahdukaan. Mutta ei pidä valittaa, sillä kuten *Sadepilvi* totesikin, puolivuotta taitaa olla aika lyhyt aika loppujen lopuksi. Sitä vaan tyhmänä luuli, että kyllä se plussa tulee samantien, kun vaan sellaisen haluaa, kun ensimmäinen tuli niin helposti.

Minä menin ja tilasin raskaustestejä. En tiiä, miten maltan pitää näppini niistä erossa, jos tulevat jo ennen viikonloppua. Kerrankin tilasin niitä useamman, että saan testata useamman kerran, jos siltä tuntuu (ja varmaan tuntuu). Oletteko muuten saaneet, miten aikaisin plussan testiin?

huli: Ei kannata pelätä! Tiedän montakin perhettä, joille molemmat lapset on tullut ns. "helpolla". Ei tätä lapsentekohommaa voi mistään ennustaa. Esim. Mun äitillä on se endometrioosi, se on aina tullut raskaaksi yrittämättä ja heti lopetettuaan edellisen lapsen imetyksen. Meillä taas on mennyt asioihin vähän kauemmin. :) Ei kannata heti ajatella pahinta, vaikka ei tietysti itselleen voi mitn ;D
Sadepilvi: Mukavaa kuulla sinustakin! Ja onnittelut teidän neiti 1 veelle! :) Siivouksesta: Sujuu hyvin jos on inspistä, yleensä mulla ei mutta pakko kait tääkin kämppä on asuttavassa kunnossa pitää. Meillä mies ei siivoa tai tiskaa, saatikka että pesis pyykkiä :Dx) ja musta se on ookoo (lukekaa: se ei sais aikaseks tarpeeksi puhdasta kuitenkaan)!
loro: Plussaamisesta... testasin sillon digillä niin tuli raskaana 1-2 eli olisko ollu sillon 4+3? Mulla oli sillon menossa pitkä kierto että ihan tuurilla sattui oikeena päivänä testaamaan. En kuitenkaan suosittele testejä ennen kun menkkojen olisi pitänyt alkaa, tulee vaan liikaa pettymyksiä!

Omaa tältä aamulta (sori nää jokapäiväset)
Olotila=märkä edelleen, mistä tätä limaa tulee? kolmisen tuntia lääkäriin. Olis varmaan pitäny aamulla testata, kun kuitenkin sitä tuolla kysyvät "Ootkos tehny testiä?" minä: "joo en varmaan kun menkat on 10 päivää myöhässä" :D:D:D mutta aamulla kerkesin jo käydä unissaan ennen kun ees tajusin. Will see... jännittää niin että melkein oksettaa (hohhojjaa ja mun pitäis olla aikuinen ihminen). Menenpäs tästä varmuudella säärikarvojen ajelun pariin (jos tutkivat taas tuolta alhaalta) :D:D Tuun taas illalla jutteleen.

Heippa pitkästä aikaa!

Onpas täällä ollut mukava ja vilkas keskustelu! :-) Kiva lueskella teidän kuulumisia! Oman vauvatoiveen olen yrittänyt työntää taka-alalle, ja keksiä jotain ihan muuta ajateltavaa. Ihan hyvin siinä olenkin onnistunut, kun kehitin itselleni asunnonvaihtokuumeen ;-)

Hiutale oli miettinyt samaa kuin minäkin, että miksi ihmeessä tuota Terolut-lääkettä ei määrätä, jos se auttaisi endoon, kipeisiin menkkoihin ja lapsen saantiin! Täällä ainakin olisi tuolle ihan oikeasti tarvetta.  Kun asiasta lääkäriltä kysyin, niin ei siihen oikein mitään vastausta tullut, eikä kyllä reseptiäkään. Höh.

Omppuf, pitää pitkää kiertoa... Onko siihen tullut nyt mitään ratkaisua?

Meilläkin on sama tilanne, että ykkönen sai alkunsa vaikka ei varsinaisesti edes yritettykään. Lähinnä totesin miehelle, että jos nyt yritettäis, niin saattais tärpätä - ja sehän tärppäsi. Nyt olenkin sitten saanut toistaa itseäni "jo" 6 kk:tta. Pitäisi tosiaan mennä itseensä, ja ymmärtää ettei tämä aika ole vielä juurikaan mitään...

ON: olin jo tässä ihan varma, että nyt se tärppäsi. Heti oviksen jälkeen oli etuvarustus todella arkana. No joo... tuhruttelut alkoi kp 23 ja siltä tuntuu, että kp1 on alkamassa hetkenä minä hyvänsä. Onneksi on tämä asuntokuume ;-)

Plussatuulia ja positiivista mieltä kaikille!

-Annnie (yk 6 tai jotain sinne päin)

Lääkärikuulumisia: Juteltiin ja ultralla katso. Vasemmassa munasarjassa oli paljon rakkuloita ja kohtu näytti siltä että puoliväli kierrossa on menossa. Oikeaa ei nähty kunnolla. Laittoi lähetteen lapsettomuushoitojonoon. 2 kk pitäis tässä nyt sitten lisää ootella, että saa jotkut muut lääkkeet nyt ainakin. Sain kolmen kuukauden kuurin terolutia, tuleepahan ainakin menkat. Itsekseen raskautumisen todennäköisyys laski "kun lehmän häntä". Ihmetteli että oltiin saatu tuo ensimmäinenkään tähän maailmaan.
En jaksa nyt mitään muuta kommentoida. Ensimmäisen teron nappasin heti kun tulin kotiin, pääseepähän ainakin uuteen kiertoon jos tästä jotain posiitiivista pitää repiä.

Omppuf ja kp 37

Takaisin