Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Taidanpa liittyä mukaan kuumeilevien joukkoon. Takavasemmalta olen jo tovin seuraillut ja salaa uudesta masukista haaveillut, kun eihän parivuotias enää vauva ole! Pitkään ollaan menty periaatteella "tulee jos on tullakseen" ilman yritystä, kun aika on vain tuntunut epäsopivalta. Vaan eipä se aika taida ikinä olla täydellinen. Nyt kuume alkaa olla sen verran suuri, että ehkä hieman enemmän pitää suunnitella ja yrittää, hieman epäsopivasta ajasta viis... 

Tervetuloa mukaan, loro! Kivaa saada palstalle enemmän kirjoittelijoita, kun niin moni on päässyt karkuun tuonne odottajien puolelle

Vaikka eihän sitä tiedä, sullakin saattaa visiitti jäädä yhtä lyhyeksi kuin esim. Lisahilla. Ja mikäpä olisi sen hienompaa

Omassa navassa ei oo mitään uutta kerrottavaa. Odotellaan, odotellaan. 23.1. tulee täyteen 8 viikkoa kaavinnasta, joten ajattelin varata jälkitarkastusajan edellisen viikon loppupuolelle. Jos vaan täti ei oo silloin kylässä..

Tervetuloa joukkoomme loro :)!

Äääärg täällä on loppukierto ja toiveet alkaa olla hyvin epärealistiset. Toivon joka päivä että rupeis vihlomaan ja väsyttäis. Näitä oireita ei ole tosin tullut!! Huhhuh tuntuu ihan sekopäiseltä tämä touhu jo, en vaan osaa ottaa rennosti :(! Voipi olla että tämä kierto vähän venyy, kun on kuitenkin ensimmäinen noitten tero kuurien jälkeen. Olispa onni jos tärppäis nyt yk 9 ja laskettu olis 9. kuukausi ;);).. Toivotaan nyt kaikille tärppejä ja tyhjennetään tämä palsta :).

Missäs vaiheessa kiertoa te muut ootte menossa? :)

Omppuf ja kp 22(27-36)  yk 9

Hei
Taidanpa minäkin siis liittyä mukaan joukkoon uudestaan, taustalla kuumeillu jonkin aikaa...
 Eli jotakin minusta, esikoinen on reilu 4kk vanha(sai alkunsa ensimmäisellä yrityskerralla)
Nyt on tarkoitus että toinen saa tulla jos on tullakseen, eli ehkäisyä ei haluttu jälkitarkastuksessa (yhdet menkat olleet synnytyksen jälkeen syyskuussa). Meidän neiti on täysimetyksellä, sillä en oleta että ihan heti raskautuisin, vaikka toive olisi kova :) Olen aina haaveillut monesta lapsesta ja kun ei tuo mieskään nyt pahemmin laita vastaan tuota toista lasta (itse asiassa suunnittelee välillä että sitten kun on toinenkin...)  niin sillä on hyvä elätellä toiveita...
Tulipas hieman sekava selostu,s mutta ei voi mitään, en ole muutenkaan aina niin johdonmukainen.

Tervetuloa mukaan Loro ja Huli! Hauskat nimimerkit teillä!

Omppuf, sinä pääset jännäilemään. Peukut pystyyn! Missä vaiheessa sä sait Terolut kuurin? Meillä on nyt kohta puolivuotta yritystä takana ja määräys on endon operointiin. En ole yhtään innostunut tuosta operaatiosta ja mietin vaan, että josko Teroilla saataisiin aikaiseksi se kaikista paras endon ehkäisyvaihtoehto, eli raskaus.

Täällä pitäisi olla ovis tuloillaan. KP on 13, mutta vielä ei ovistikku värähdä mihinkään suuntaan. Mutta itsestäni tuntuu siltä, että jotain alkaa pikku hiljaa tapahtumaan. Vähän, tai itseasiassa aika paljon, mulla alkaa usko loppumaan siihen, että meille vielä toinen lapsi tulisi. Pessimismi nostaa päätään. Onneksi on tuo yksi ihana tylleröinen - siitä juuri miehen kanssa eilen juteltiin, että "hätäkös tässä, kun yksi jo on". Nooh, toisena päivänä sitä on ihan tyytyväinen nykytilanteeseen mutta seuraavana voikin jo vaipua epätoivoon...

-annnie, kp 13

Annie: Sain terot kun yritystä oli takana noin 6kk tällä kertaa. Olen siis syönyt ennen esikoista kaksi kolmen kuukauden kuuria. Itse syön epäsäännölliseen kiertoon, joka on pahimmillaan venynyt reiluun kuuteenkymmeneen päivään. Löysin lääkeinfo sivulta aika kattavan tekstin:
1. MITÄ TEROLUT ON JA MIHIN SITÄ KÄYTETÄÄN

Naisen fertiilin eli hedelmällisen iän aikana munasarjat tuottavat estradiolia ja progesteronia, jotka ovat sukupuolihormoneja. Ne säätelevät kuukautiskiertoa ja lisääntymiskykyä. Terolut muistuttaa läheisesti luonnollista progesteronia. Mikäli elimistö ei tuota tarpeeksi progesteronia, Terolut-valmistetta käytetään täydentämään tätä puutetta, koska progesteronin puute voi aiheuttaa häiriöitä kuukautiskierrossa.

Terolut-valmisteella on myös suojaava vaikutus endometriumiin eli kohdun limakalvoon. Tämä on tärkeää estrogeenihoidon yhteydessä menopaussin (kuukautisten poisjäämisen) aikana tai sen jälkeen.

Terolut-valmistetta käytetään seuraavissa tiloissa:
- kivuliaat kuukautiset
- endometrioosi eli tila, jossa kohdun limakalvon soluja löytyy muista kehon osista, useimmiten vatsasta tai virtsa- ja sukupuolielinten alueelta, aiheuttaen esim. runsasta kuukautisvuotoa tai kivuliaita kuukautisia
- kuukautiskiertohäiriöt, esim. epäsäännöllinen kierto tai runsas vuoto
- premenstruaalinen syndrooma eli kuukautisia edeltävät oireet esim. mielialan vaihtelut, rintojen turvotus ja arkuus, vatsan turvotus, päänsärky, väsymys, ummetus
- hormonikorvaushoitona estrogeenilääkityksen lisänä hoidettaessa postmenopaussioireita (postmenopaussi = kuukautisten loppumisen jälkeiset vuodet). Terolut-valmistetta annetaan suojaamaan kohdun limakalvoa ja hoitamaan epätavallisia ja/tai epäsäännöllisiä vuotoja. Terolut korvaa progesteronin, jota elimistö ei enää tuota riittävästi tai ei ollenkaan.

(Sori kun tämä vie kauheesti palstatilaa!! :S)

huli
: Tervetuloa joukkoon! :)

Annnie täällä harrastaa palstaterrorismia.... ;-)

Omppuf, kiitokset tiedosta! Tästä innostuneena soitin keskussairaalaan ja tiedustelin, että eikö olisi järkevää ensin avittaa asiaa Terolutilla, josko saataisiin toivottu tulos niin eikä tarvitsisi mennä "puukolle". Sairaanhoitaja lupasi keskustella ylilääkärin kanssa ja olla asiasta yhteydessä vielä tänään tai huomenna. Ja sairaanhoitaja vaikutti olevan asiasta kanssani samaa mieltä. Saas nähdä mitä sitten lääkäri sanoo.

Täällä mennään kp. 9/28-32. Itsellä on meinannut mennä hermot tuon muutaman päivän heittelyn kanssa, mutta kun teidän kiertojen vaihteluita on seurannut, niin ei taida muutaman päivän heitto olla pahakaan. Liian hyvälle sitä on tottunut, kun on pillereitä syönyt, jolloin vaihtelua oli varmaan vain muutama tunti... Ovulaatioaikakaan ei varmaan kovin paljon vaihtele, ja nyt kun olen ihan miettimällä miettinyt viime kierrot, niin kyllä sen oman ovulaation olen tunnistanut.

Onpas täällä ollu melko hiljanen viikko :O Missäs kaikki? 
Hyvä jos annnie selviäisin pelkillä teroilla, eikös leikkaus ole aina riskialtista touhua? 
loro: kyllä se muutamankin päivän vaihtelu ottaa koville, varsinkin kun toiveet on korkealla ;)
Taisimpa aikasemmin olla kirjottamassa viestiä samaan aikaan kun sukey (huom. mulla menee kirjottamiseen aina iiihaan taaajuuttoman pitkään!) Olispa ihanaa kun tuo teidän ikävä tilanne selviäis, päästäisiin yhdessä tuonne syysunelmiin <3

Elättelen siis vielä toivoa tästä kierrosta! Näin viime yönä niin ihanaa unta: mulla oli tuon tyllerön lisäksi pieni poika <3<3 Kävin synnyttämässä siinä unessa 45min. Aika epätodellinen uni oli kyllä, mutta melkein rupes itkettämään kun joutu heräämään :( Näättekö te muut paljonkin vauva-unia? Voiskohan johtua tästä 40 asteen vauvakuumeesta? Mä uskon että mun alitajuntakin on seonnu... Voih vielä pitäis malttaa viikko.....

Omppuf ja kp24 yk 9

Omppuf, jos ei oo käynyt suurta yllätystä, niin kyllä parin seuraavan kuukauden haikarat ovat jo lennelleet meidän ohi kohti muita vauvakuumeilijoita En ole vielä heittänyt kirvestä kaivoon, mutta näillä näkymin meillä on edessä tammikuun loppupuolelle kestävä pakollinen tauko yrittämiseen, joten jos meille sitten vaikka tulisi marras- tai jouluvauva. Sen sijaan lähetän täältä sulle paaaaljon plussatuulia, toivottavasti tällä kertaa olis tärpännyt! *puuuuuuuuuuuuuuuuuh*

Meillä oli miehen kanssa jo mietittynä nimi seuraavalle lapselle, jos lapsi olisi tyttö. Kyseinen nimi sointui kivasti esikoisen nimeen, ja se tuntui kummastakin heti hyvältä. Eilen puhuin kaverin kanssa puhelimessa, ja tämä kaveri kertoi varanneensa koiranpennun ja että pennun nimeksi tulee se, jota olimme miettineet tytön nimeksi. Sanoin miehelle, ettei me voidakaan nimetä mahdollista seuraavaa tyttöä kyseisellä nimellä, kun kaverin koirasta tulee saman niminen. No, eiköhän me joku toinenkin nimi keksitä, toivottavasti vähän vähemmällä väännöllä kuin esikoisen kohdalla.

Tervetuloa mukaan huli!

Heippa!
täälllä kp 11 ja eipä ovista viellä ole tavoiteltu. Mammaksin puikko-ovitikut nyt käytössä.. Ja eilen tuli joku ihme vaaleanpunasta limaklönttiä taas... MITÄ se oikeen on?! siis kerran tuli vaan pyyhkies.. viimekierrossa sitä tuli kaks kertaa, joskus puolesvälis ja loppukierrossa, ja taas tuli, ja  kp vasta oli sillo 10.. :O
nojoo, täällä ei ainakaan oo päässy koneella käymään koska sähköt oli poikki 3,5 vuorokautta! :D jessus, ku oli tuskaa, olla pois koneelta ja muutenki.. mutta tänää ne onneks palas tässä tunti sittte! vuhu!!!!!! =)

onnea kaikille plussanneille, halit negan saanneille, ja toivotaan pikaisia plussia kaikille <3

Täällä kans yksi toisesta lapsesta haaveileva :) Miehen kanssa päätimme että ei oteta mitään ressiä yrityksestä tai mitään vaan mennään niillä linjoilla että tulee sit kun tulee Joten nähtäväksi jää koska pikku kakkonen ilmottaa tulostaa, tietenki toivon että ei kauaa tarvitsisi odotella Esikoinen tulee tammikuussa 1v 5kk :)

Jei! Täti kurvasi eilen illalla kylään ilman minkäänlaista ennakkovaroitusta. Oon niin onnellinen!

Heiskulle tervetuloa palstailemaan!

omppuf Minä en viime aikoina ole vauvaunia nähnyt, mutta joskus aiemmin näin, että imettäisin vauvaa. En tiiä, oliko se jotenkin siitä, kun tuon ensimmäisen kanssa imetys ei mennyt ihan niin kuin olisin toivonut. Jotenkin on nyt suuret odotukset jälleen, että kyllä sitten toisen kanssa onnistuu. Saa nähdä, millaisen pettymyksen sitä saa sitten itselleen aikaiseksi, jos kaikki ei menekään, kuten toivoo.

Heisku Meillä oli vähän sama ajatus, vaan kummasti kun sitä raskaaksi tuloa toivoo, ei ole tärpännyt, vaikka periaatteessa kesästä asti olisi ollut mahdollisuus. Toivottavasti teillä käy vähän nopeammin.

Minä täällä taas x). Nyt on nähtävästi pakko käydä joka päivä kommentoimassa jotain:D
 Sukey: Pahoittelut tädistä, mutta kuitenkin onnittelut et asiat rupes rullaamaan johonkin suuntaan! :) Minä oon kans pienessä mielessäni miettinyt noita nimiä.. mitään varmaa ei ole. Miestä en ole viitsinyt asialla vaivata kun se on muutenkin pessimisti niin pettyisi vaan enemmän jos sitä toista ei suotaisikaan meille. Varmaan tuntui pettymykseltä kun ystäväsi oli juurikin tuon saman nimen valinnut? :o Me ollaan selvitetty tämä lähipiiri ( ystävät ja lähimmät sukulaiset) onko heillä mitään nimisuosikkeja. Tietää vähän etukäteen ettei mene niihin nimiin sitten ihastumaan ;)
J3nni: Oudolta kuulostaa tuommoset limat :o eihän ovislimat ole yleensä verisiä? :o:oOliko sun kk:t kuitenkin normaalit?
Heisku: Tervetuloa mukaan! Toivottavasti tjottailu toisi tuloksen nopeampaa kaavaa :)
loro: Ymmärrän pettymyksesi imetyksen kohdalla.. minä pumppasin 3kk jonka jälkeen en enää kestänyt sitä kipua (mulla toinen rinta paloi joskus 3 vuotta sitten saunan uunin luukkuun ja ne arvet oli ihan tulessa koko ajan). Toisaalta mun mielestä "kunnolliseen " imetykseen painostetaan tooosi paljon.. onhan tuo meidänkin ipana (onneksi) nykyisin ihan terve tapaus! :) Toivotaan että kuitenkin onnistut haluamallasi tavalla sitten seuraavalla imetys-yrityksellä! :)

napailu: Eilen illalla ja tänään on ollut ihan ilmeellinen olo, jotenkin turvonnut (voi syyttää joulunameja) ja sitten on vähän vihlonut ( täti kolkuttelee eteisessä). Tunteet sanois että "jospa kuitenkin tälläkertaa" ja järki sanoo "eläpäs akka haaveile". Älkää käsittäkö tätä nyt silleen että olisin ihan pimee! xD

Ps. Missäs on Barbamama, *Sadepilvi*, Mutru. , hattarainen ja muut? :o 

Omppuf ja kp 25 yk 9

omppuf: Täällä kans ollu ihan outo olo, oikeestaan koko viikon outoja tuntemuksia mahassa, kuvotusta(lue et oksettaa), hirvee päänsärky jossain vaiheessa päivää ja jonkin asteinen väsymys.

Mutta siis ihan turhahan sitä on toivoa kun ei todellakaan ole kierrosta mitään hajua, kun tosiaankin menkat viimeksi ollu syyskuussa ja sen jälkeen ei tätiä tässä osotteessa ole ollut, johtuen varmaan imetyksestä.

omppuf, täällähän minä :) emoticon  Lueskelen viestejänne, mutta en vaan jaksa usein kirjoittaa mitään. Tsemppaan hengessä mukana kuitenkin kaikkia! Oon yrittänyt vähentää netissä norkoilua, käytän iltojani nykyään enemmän kutomiseen.

Mulle ei mitään uutta, menkat loppui ennen joulua ja nyt periaatteessa alkais kohta olemaan teoreettinen ovulaation aika. Tikuttele en, joten jää vielä arvaukseksi. Katotaan, katotaan... Halut on ihan nollissa ja muutenkin eräs mahdollinen terveysongelma mietityttää tällä hetkellä, joten vauvantekotalkoot ei nyt edes ole päällimmäisenä mielessä.

Mutta kovasti tervetuloa uusille ja onnea matkaan! emoticon

Onnellista ja hedelmällistä uutta vuotta!!!

Ihanaa uutta vuotta <3

huli: toivotaan että sun outo olo olis "sitä itseään" ;)! Mikä kp sulla on nyt menossa? :o
Sadepilvi: Mukava kuulla kuulumisiasi ja onnea ovikselle, kyllähän sitä välillä suodaan että ei aina nappaiskaan. Voih kumpa minäkin osaisin kutoa, siis muuta kun patalappuja :).

Täällä: Menkkoja ei näy vielä. Vähän ällötys/turvotus/nenä tukossa ja väsyttää :D Minä oon ihan onnessaan et JOSPA! Pitää vielä malttaa ainakin tiistaihin että testit tulee postissa. Pelkään kyllä sitä pettymystä.. tilasin muuten myös semmosen digitaalisen, saa ainakin varman vastauksen eikä tarvii arpoa. Vaikka olihan tuo toki melko arvokas! Jännäillään!! Onko täällä muita jännäilijöitä?

Omppuf ja kp 27/27-36 yk 9

Testi tehty, nega oli(mikä oli arvattavissakin)
omppuf: Joo siis kierrostahan mulla ei ole mitää hajua kun ei ole tosiaankaan tuon syyskuun jälkeen tätiä näkynyt, johtuen imetyksestä. Mutta kun kummiskin noita tuntemuksia ollut viime aikoina nii voisipa hyvinkin olla kierto käynnistymässä? Toivon mukaan nuo sun oireet olis sitä itteensä :)
Eli taidanpa tilailla ovistestejä ja rueta niiden kanssa pelautumaan, niin saisi edes jotain selvyyttä tähän hommaan, että missä mennään vai mennäänkö missään?

Oikeen hyvää uutta vuotta kaikille, vauvarikasta tai plussarikasta, mitenkä kelleki parhaiten sopii!

Takaisin