Hei, ajattelin liittyä kuumeilijoiden joukkoon vertaistuen toivossa. Mukavaa on ollut lukea jutustelujanne jo jonkin aikaa, mutta voishan sitä jotain itsekin kirjoittaa. Itselläni ja miehelläni ikää 30v. Esikoisemme täytti marraskuun lopussa vuoden. Nyt olisi toinen haaveissa ja ehkäsy jätetty nyt kokonaan pois reilu kuukausi sitten. Esikoinen sai alkunsa tosi "helposti" jos näin voi sanoa ja varsinkin nyt jälkikäteen ajateltuna. Silloin emme varsinaisesti lasta ehtineet edes yrittää, kolmannesta tai neljännestä kierrosta tärppäsi.
Yli 10 vuotta olen syönyt yhdistelmäpillereitä ja ne jätin joulukuussa 2009 pois. Kierto on ollut nuorempana mitä sattuu ja sama homma on jatkunut nyt. Kierto vaihtelee 30-61 vrk välillä. Nuissa pidemmissä väleissä tuntuu, että hyppää ehkä yhden kierron kokonaan yli? Missään hoidoissa en ole käynyt tai asiasta sen kummemmin edes keskustellut missään. Mitä ehdottaisitte? Lisäksi mieltä kaivelee nyt seuraava; ollut nyt 2 kk aikana alavatsakipua, välivuotoa, yhdyntäkipua, kuukautiset ovat todella runsaat ja kivuliaat. Noin 5 vuotta sitten kohdunnipukassani oli haavauma, joka jäädytettiin poliklinikalla, parani hyvin, ei ollut vaivaa odotusaikana tms.
Näiden nykyisten oireiden ilmaannuttua "tutkin" itse varovasti sormella kohdunnipukkaa. Jossain emättimen pohjalla (takaseinässä) tuntui outoa röhelmäistä "kasvustoa", säikähdin todella ja varasin heti ajan yksityiselle gynelle (joulukuun alussa), jolla olen aiemminkin käynyt. Mielessä pyörivät endometrioosi ja tietysti pahimmassa tapauksessa syöpä. Sisätutkimuksessa ei löytynyt haavaumia tms. kohdunnipukasta, mutta juuri takaseinämästä röhelöä. Tutkimuksen perusteella lääkäri totesi endometrioosin. Papa-koe otettiin (viimeksi tammikuussa 2011 oli puhdas) ja sen vastauksia edelleenkin kuumeisesti ja kohta paniikinomaisesti odotan. Yli kuukausi kulunut jo kokeesta. Soittelin yksityiselle perään, mutta toimistovirkailijat eivät saa tuloksia antaa ja lääkäri on seuraavan kerran paikalla vasta to 12.1. Hän joko silloin lähettää vastaukset tai soittaa. Mä kohta hajoan...
Nyt viimeiset kierrot ovat olleet aikalailla 36vrk eli tosi pitkiä, mutta aika tasaisesti kuitenkin näin, mistä olen tyytyväinen. Nyt menossa kp 18 ja ovis pitäisi olla viikonloppuna. Olen kokeillut nyt paria ovistestiä (liuska), vaikka ei vielä voikaan näyttää plussaa. Eka näytti ihan oikein kontrolliviivan. Nyt kaksi viimeistä eivät ole näyttäneet mitään. Ovatko viallisia testejä vai mitä ihmettä? Mistä se kontrolliviiva tulee, siis mitä osaa näytteestä se näyttää? Pelkkää nestettä vai mitä? Testi on kuitenkin "kastunut" riittävästi, kun hailakan vaaleanpunaiseksi menee koko testi, mutta kontrolliviivaa ei ilmestynyt. Teen jälleen testin tai pari lähempänä viikonloppua. Jotenkin vaikeaa haaveilla vauvasta tai edes "yrittämisestä" tai uskaltaa haaveilla edes ollenkaan, kun pelko papa-tuloksista on edelleen kokoajan takaraivossa. Toivottavasti saan tulokset ennen ensviikkoa (jos lähettää postissa, tulevat vasta ensiviikolla), kun ovis pitäisi olla viikonloppuna. Ei oikein sekstailuhalujakaan tämän "pelon" takia ole, mikä on hyvin epänormaalia minulle.