• Foorumilla on huoltokatko aamuyöllä keskiviikko 11.2. noin klo 00.01 – 03.00. Pahoittelemme häiriötä!

Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Voi Omppuf, saittepa te kurjia uutisia Voimahali ja paljon jaksamista! Älkää nyt täysin heittäkö kirvestä kaivoon, onhan niitä yllärilapsia ennenkin syntynyt!

Teillä päin on näköjään aika lyhyet jonot lapsettomuustutkimuksiin, onneksi. Täällä sais varmaan odotella ainakin sen puoli vuotta, ellei enemmänkin..

Kukkuu!
Minäkin tahdon tänne kuumeilemaan! (: Katselin jo aiemmin että tällainenkin, mutta kun oli alkunsa saanut jo KAUAN sitten, niin jotenkin ajattelin että meni jo mutta täällähän onkin täys tohina päällä! :)

Eli minä 24v, mies 27, esikkotyttö 1,5v. Kp 24/27, eli jännää on!! Saa nähdä testaanko malttamattomana jo huomenna vai jaksaisinko vielä pari päivää..
Joku kysyi esikon tärpistä, meillä taisi napata heti kun päätettiin luopua ehkäisystä (kondomi). Olin myös siinä luulossa että toinenkin tulee kun antaa luvan vain, mutta saapa nähdä kuinka käy. Nyt toista kuukautta ollaan menty vapaasti ilman ehkäisyä, mutta ei olla mitenkään yrittämällä yritetty. Tosin peitot on heiluneet 'sattumalta' sopiviin aikoihin..(;

Täältäkin täytyy kysyä, että onko teillä kipeytyneet rinnat jo ennen plussaamista/menkkojen poisjäämistä? Kun minulla on muuten positiivinen tunne tästä kierrosta, tunsin mielestäni kiinnittymiskipuiluakin, mutta tissit ei reagoi mitenkään niin se vähän lannistaa uskoani koko juttuun. :/ Toisaalta rinnat ei kipuile menkkojenkaan aikaan, oliskohan sillä vaikutusta?

Pahoittelut omppuf huonoista uutisista, mutta jospa se siitä lähtis etenemään johonkin suuntaa, voimahali sinne!

plussa tuulia!

Voi ei omppuf :( Jaksamista ja voimia asian käsittelyyn, mutta olen Sukeyn kannalla, että voihan niitä ylläreitä tulla, etenkin kun teillä yksi jo entuudestaan on. Pää pystyyn, kyllä teille vielä vauva suodaan. :) Jos ei luomusti, niin nykyaikana on kyllä erinomaiset taidot edesauttaa lapsensaantia. Toivottavasti et katoa täältä kokonaan. :)

Tervetuloa Edelia. Itselläni ei ensimmäisestä ollut juurikaan oireita ennen menkkojen poisjääntiä. Ainoastaan iltaisin saattoi olla vähän kuvottava olo, joka sitten myöhemmin vaihtui aamukuvotukseen. Nyt olen parina iltana ollut muka havaitsevanani samaa, mutta kun pessimisti ei pety, ajattelen sen olevan vain toiveajattelua ja kuvittelua. ;)

Kiitoksia kaikille tsemppauksista! :) Kyllä minä eteenpäin aion ajatella, jospa pelkillä lääkkeillä pärjäis. Nyt pitää vaan ootella uuteen kiertoon siirtymistä vielä jotain pari viikkoo. :P

Sukey: Juu ollaan tavallaan onnekkaita kun täällä pääsee noin lyhkäsellä ajalla! :)
Edelia: Tervetuloa joukkoon! 

Taidan pitää nyt pienen kirjottelutauon täältä ja palailla sitten uuden kierron alkaessa.. Tuntuu että tarvii vähän jotain muuta aateltavaa. :) Jospa te muut pääsette sitten syys-lokakuisiin! Mulla elää toivo vielä joulukuisiin.. :D:D

Kylläpä palsta hiljeni omppuf:n huonojen uutisten jälkeen..

Taitaa kierto jäädä lyhyemmäksi kuin tuo tickerissä oleva 33 päivää. Bongasin pari päivää sitten ovislimat, joten ovis on ollut ilmeisesti tänään. Päätettiin kuitenkin miehen kanssa, että jätetään tämä kierto väliin ja ensi kierrossa sitten taas ihmetellään. Mistä vetoa, että ensi kuussa en bongaa limoja, kun yritys on jälleen päällä?

Edelia, mulla tissit reagoi raskauteen ja vauvaan vasta siinä vaiheessa, kun maito nousi osastolla oikein kunnolla.. Ei se tissien kipeytymisen puute oo merkki mistään

Koska loro aikoo testailla?

Onko muilla ongelmia kirjautua sisään? Tämä oli nyt toinen kerta, kun sisäänkirjautuminen tökki ja tökki. Aamulla yritin ekan kerran kirjautua, nytkin useaan otteeseen ennen kuin foorumi antoi kirjatua sisään. :/

Sukey: Minä mietin kanssa, että kuoleekohan tämä keskustelu kokonaan, kun omppuf siirtyi takavasemmalle. Kävin jo katsomassa tuota Raskaaksi 2012 -ketjua, siirtyisinkö sinne, kun siellä näyttää keskustelijoita olevan enemmän. Mutta totesin, että keskustelu on vähän turhan vilkasta minulle, kun tippuisin varmaan päivässä kärryiltä. :D Sen verran vilkkaalta keskustelu siellä vaikuttaa.

Oliko sulla Sukey siis nyt viisaudenhampaiden poisto ja siksi tämä kierto jää välistä? Sekoitan varmaan vielä ihmisiä nimimerkkien takana... Ne kyllä kannattaa hoitaa pois. Mulla hammaslääkäri sanoi just ennen kuin täytin 18 vuotta, että laitetaanhan poistoon, niin saan ilmaiseksi/puoli-ilmaiseksi vielä, kun ei ole täysi-ikäinen. Kuitenkin ne hyvin usein alkaa vaivata ja muutenkin mulla ei tuntunut hirveästi niille tilaa olevan suussa. Kahdessa erässä ne sitten poistettiin eikä se ollut yhtään niin kamalaa, mitä oltiin peloteltu, vaikka ei se tietysti mukava toimenpide ole.

Testit tuli, mutta yritän pitää näppini niistä vielä erossa. Äkkiä aamulla pissalle ennen kuin houkutus käy liian suureksi. ;) Nyt on kp. 25 ja aikaisintaan siis kp. 28 kannattaisi testata... Yritän malttaa! :)

Hei naiset, ei nyt vielä tätäkään ketjua kuopata! Pitää yrittää itekkin terästäytyä kirjoittelemaan, niin helposti käy vain lukasemassa.

Lämmin halaus omppuf:lle! Tosi ikäviä uutisia kyllä saitte. Voimia jaksamisia asian käsittelyyn! Jospas teillä kävis yhtä hyvä tuuri kun ensimmäisen kanssa!

Kyllä sä Sukey oot mestari, kun maltat olla yrittämättä. Vaikka toki syykin on erittäin hyvä!

Loro
, mulla tää ei läheskään aina avaa edes koko sivuja! Siksikin täällä käynti on vähän satunnaista. Sulla onkin ihanasti jo loppupäässä tämä kierto ja toivotaan että ois käyny lykky! Heti sit tänne juoruamaan kun "sorrut" testin tekemään.

Tervetuloa Edelia! Ollaankin saman ikäisiä, miehet meillä on vuoden erotuksella ja lapsilla muutama kuukautta eroa :D. Ihana kuulla, että teillä esikoinen sai alkunsa noinkin helposti! Missä vaiheessa sun kierto on, ilmeisesti loppu suoralla, kun oot kiinnittymiskivutkin mahdollisesti pongannut.

Mulla harmittaa, kun tän kierron peiton heilutus putki katkes eilen. Siis nyt kp on 20/28-30 ja ollaan menty joka toinen päivä periaatteella. Eilen sitten tuli sen verran erimielisyyttä, että eipä tehnyt mieli. Harmittaa ehkä vielä enemmän siksi, kun on nyt taas niin pitkään mennyt tosi hyvin, ei jaksais riidellä. Sinänsähhän vois kuvitella että ovis on jo ollutta ja mennyttä, limojenkin mukaan näin ois, mutta varman päälle katos ;). Nyt on viime kierrot venynyt tuohon 30 ja eihän se poikkeuksellista ois että ovis on 10päivää ennen vuotoa... Joten periaatteessa ois mahdollista. No, kyllä tässä jo nyt pitäs olla tsäänssejä jos ois käyny hyvä tuuri!

Pitäsköhän munkin taas tilailla noita halvempia raskautestejä, vaikka tikkuina. Tätä on varmaan monesti kysytty, mutta mistä ootta tilanneet niitä? Ja ovistikkuja siinä sivussa.

Niin ja vielä tuosta esikoisesta. Me ei mitenkään yritetty enkä edes päiviä laskenut, mentiin ihan fiilispohjalta. Ja kyllähän siinä tais sit yli vuosi vierähtääkkin.

Yk. en osaa sanoa. Ehkä 7?
Kp. 20/28-30

loro, joo mähän näitä hampaitani olen viime aikoina ihmetelly Mulla on kerran tullut vastaan hammaslääkäri, joka suorastaan vaati, että viisurit pitää poistaa. Ei edes suostunut korjaamaan irronnutta paikkaa, koska kieltäydyin. Ongelmaahan ei siis oo mahtumisen tai oikeastaan minkään muunkaan kanssa, ja tuntuu hassulta poistattaa hampaita ihan vaan poistattamisen takia (rinnastan sen siihen, että ihmiset poistattaisivat umpisuolensa ihan vaan varuiksi, ettei se vaan pääse missään vaiheessa tulehtumaan). Siksi aionkin sanoa hammaslääkärille, että meillä on perheenlisäystoive päällä, joten mulla ei oo aikaa mihinkään monen kuukauden hampaidenpoistorumbaan

Toivottavasti Edelialla ja hattaraisella tärppäisi tässä kierrossa ja pääsisitte odottajien puolelle!

iiik en kestä enää tätä jännitystä! !!! Tänään pitäis tädin tulla jos on tullakseen. Vielä ei näy, vaikkakin poltteluita on tuntunut jo jokusen päivän. Liian jännää.(:

Edelia, onpa sulla kärsivällisyyttä! Mä testasin esikoisesta sinä päivänä kun menkkojen olis pitänyt alkaa ja toisesta testasin jo muutaman päivän aikaisemmin.. Koska ajattelit testata?

loro minulla ei ole ongelmaa sisäänkirjautuessa, mutta käytän palstaa usein puhelimella ja monesti minulta jää näkemättä kirjoituksia - esim tänään sivuja oli muka vain 50 vaiks on jo 51.. Sitten jää osa kommenteista ihan paitsioon. :/ Ja onnea vaan niiden testien kanssa, itse sortuisin varmasti jo parin päivän ennakkotestaukseen jos useampia testejä on :D Ilmoile sitten kuinka käy!!

hattarainen hihh mehän ollaan sitten kuin kuumeilukaksoset. (: Minulla on tosiaan viimeinen päivä NYT ja joka kerta vessassa käydessä peläten kurkistan pönttöön että ei kai :D
Uskoisin että olette saaneet oviksen hyödynnetyksi, jos limatkin menivät jo.(: Toivotaan parasta <3

Sukey sano sille lekurille suorat sanat! En minäkään ehdointahdoin kyllä menis tuollaiseen toimenpiteeseen! Yllättävän hyvät puudutteet niillä kyllä on. Itse kävin paikkauttamassa reikiä ja vasta kotiin tulleesta laskusta luin että ovat kuulemma tehneet juurihoidonkin samalla :D

Sukey Ei mulla ole kärsivällisyyttä. :D Tein jo yhden tuossa aiemmin, mutta oli nega. Pissa oli kyllä suht haaleaa kun olin yölläkin käynyt, niin ajattelin sitten odottaa huomiseen jos sitä tätiä ei näy ja tehdä uudestaan.
As long as there is no blood, my game is on!!!  :D

Tuu sit Edelia tännekin kertomaan, mitä testi näytti, ellei täti kurvaa ennen huomisaamua kylään!

Mulla on tässä vauvahommassa hirveä hinku, mut en tarkalleen tiedä, et mihin. En osaa sanoa, et onko se positiivinen raskaustesti, raskausaika vai se hetki, kun näkee vauvan ensimmäisen kerran. Varmaankin eniten on hinku positiiviseen testiin.

Ja niitä vähän väliä neuvolassa juoksemisia ei kyl oo yhtään ikävä

Täällä huutelee yksi, joka harkitsee pikku kakkosta. Miehelläkin kova vauvakuume. Esikko täyttää pian vuoden. Yritys ei oo vielä alkanu, mutta jospa pian... Kiva ois täällä lueskella ja jaella tuntemuksia. emoticon

Tervetuloa mimmu87 !! (:
Sukey mietin myös että mitähän tässä eniten hinkuaa. Kävi mielessä että joku sisäinen masokisti miussa asuu kun tahdon siirtää itseni takaisin raskaan olon, yövalvomisien ja vaippavuoren alkuun juuri pahimman helpotettua esikon kohdalla :D Mutta onhan se vaan niin maagista kaikki <3 hihh (:

omia.. sisältää pohdintatulvan. Toisin kuin odotin, täti ei saapunut paikalle tänään. Menkkakipuja oli, ja taas pikkuisen rusehtavaa vuotoa, mutta siinä kaikki. Kivutkin loppuivat. Olen kuitenkin suht huolissani kun aiemmin tekemäni testi näytti negaa, jos tämä onkin jotain muuta?? Jos rintoihin kohdistuu painetta niin ovat hiukan arat, pikkuisen on ajoittaista närästystä, ja joissain asioissa herkistyn helposti ja vedet käy silmissä, mutta siinäpä nuo huikeat 'oireet' taitavat olla.
Luin juttuja tapauksista joissa ihmiset ovat plussanneet vasta pitkään menkkojen jo jäätyä pois (Hcgtä erittyy vissiin hitaammin tjsp), mutta suhtaudun epäuskoisesti  omalla kohdalla sillä esikosta sain niin selkeän plussan jo näihin aikoihin. Että voiko sen hormonin eritys olla erilaista eri raskauksissa..?? Vai olenko testannut esikkoa herkemmällä testillä? Tietääkö kukaan kuinka herkkiä nuo CM:n PregCheckit on? Esikon testasin Predictorilla, onkohan se herkempi?
Lämmin kiitos jos joku jaksaa vastata :D

Tervetuloa mimmu87!

Sukey: Mulle se hammaslääkäri taisi myös sanoa, että ne viisurit reikiintyy helpommin. Varatoimenpidehän se silti on. Ja tuosta hirveästä hingusta. Mulla se on luultavasti myös se positiivinen raskaustesti, mutta myös kaikki jännitys tulevaan: ekat sydänäänet, eka ultra jne. Mulla on myös lämpimät muistot raskausajasta, joten sitäkin odotan. Ainoastaan synnytys pelottaa edelleen.

Hattarainen: Totta kai tulen kertomaan. :D Raskaustestit olen tilannut aina mammaksi-sivustolta. Tyytyväinen olen ollut, kun tosi nopeasti on tullut testit ja hyvin ovat toimineet (oon ostanut niitä puikkoja ja niitä herkkiä). Toivottavasti saitte miehen kanssa sovittua. Mulle nuo riita-ajat on aina yhtä tuskaa...

Edelia: Tsempit ja uutta testiä vaan kehiin. ;) Minä yritän vielä pari päivää sinnitellä. Voi kun malttais, kun ei haluttais sitä negatiivista tulostakaan nähdä.

Tervetuloa palstailemaan, mimmu87!

Mulla ei oo kyllä yhtään hinku yövalvomisia kohtaan.. Siinä kun on pinna kireällä yhdellä jos toisellakin ja kinaa tulee ihan älyttömistäkin asioista. Mutta vauvan tuoksu emoticon ja ovathan ihan pienet niin ihania kaikessa avuttomuudessaan.

Viime kerralla olin ihan innoissani, että meille oli tulossa kevätvauva. Nyt oon ihan into piukeana odottamassa, et jos me saataisiinkin talvivauva itsellemme. Olis kesän mökkireissut ym. helpompia toteuttaa, kun pieni söisi jo kiinteitä, eikä olisi niin riippuvainen rintamaidosta.. Tää on ihan omituinen olotila, kun ei mulla ennen oo ollut vauvakuumetta

Tällä palstalla oli jossain vaiheessa paljon hiljaisempaa, nykyään on kiva, kun pitää käydä useamman kerran päivässä lukemassa kuulumisia!

En minä malttanu olla poissa. Huomasin eilen illalla olevani tuossa etusivulla ja äkkiä nappasin netin kiinni :D Joten tänään annoin itselleni luvan tulla harrastamaan palstaterrorismiä. Kyllähän mä muutaman päivän kerkesin mököttää :D:D

Sukey: Plussatuulia sinne ensi kiertoon, jospa se olis sitten lokavauva teille ;D
loro: Jännittelen täällä sun puolesta +++
hattarainen: Niistä liuskatesteistä.. mulla on niitä tuolla "varastossa". En tiiä miten toimivat, mulla näyttäneet aina oikein negaa. Tosin oon kuullut/lukenut, et joskus voivat herkemmin näyttää valehaamuja. :o Harmi että ootte joutuneet esikoista noin pitkään yrittää. Jospa nyt olisi jo tästä kierrosta toisen aika tärpärä!
Edelia: Miten kävi testin kanssa? :o:) 
mimmu87: Tervetulloo mukaan! 

Viisaudenhampaista: Eikait siinä mitään ongelmaa pitäis olla jos ne vaan mahtuu kasvamaan ja ei tulehdu. Mulla oli alhaalla niin tiukkaa että muutaman tulehduksen jälkeen luovutin, ja nyt kaksi hammasta poistettu. Voin sanoo oli aika ikävä kokemus, skalpelleineen kaikkineen. 

Vauvakuumeesta: Minä haluisin niin tietää, että onko toinenkin samanlainen kun esikoinen, ja se tuoksu niinkun sukey sanoikin <3 <3. Me voidaan keretäkkin 2 vuoden ikäerolla vielä. Vaikka eihän sillä ole mitään väliä jos meneekin yli sen! :)

Omppuf ja kp 40/n28 yk 9

Mä oon kanssa pysähtynyt miettimään, että mitä tämä mun vauvakuume itseasiassa tarkoittaa. Se on kyllä vaikea kysymys, kai se on vaan luonnon luoma tila, jotta ihmiset lisääntyis. Toki mä haluan sen ihanan yllättävän plussatestin, ja sitten sen mahan (ilman pahoinvointia ja 25 lisäkiloa kiitos!). Haluan myös synnyttämään, mielestäni se oli mielenkiintoinen kokemus, jonka haluan uudestaan kokeilla, nyt kun siitä on jo jonkinlainen kuva. Ja sitten se vauva <3 ja imetys! Yöheräilyjä en kyllä kaipaa, kun olen esikoisen kanssa valvonut nyt 1,5vuotta, onneksi se on ohi nyt! Imetyskin kyllä loppu vasta hiljattain, mutta ois ihana imettää sellaista pientä tuhisevaa kääröä! Saatikka seurata mitä mieltä esikoinen ois "kilpailijastaan".

Tervetuloa mimmu87!

Kylläpä Edelialla pistää jännäksi! Mä niin toivon parasta!!!

Mä olen kanssa kerran tilannut tuolta mammaksi-sivustolta sekä raskaus- että ovistestejä loro. Tulivat kyllä nopeasti, mutta ikinä en saanut mitään niihin ovistesteihin, siitä aloinkin pelätä että jos en ovuloi. Toki silloin vielä imetin... Kai sitä vois sieltä taas tilailla.

Nyt esikoisen kanssa pulkkailemaan!

Takaisin