Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Hei!

Tulin sittenkin takaisin, vaikka päätin, että en enää kirjottele minnekkään keskustelupalstoille.. jotenkin vaan on sellainen olo että tarvitsee hieman vertaistukea, ja muita kokemuksia vauvakuumeesta ym.

Eli jotkut varmaan muistaa, olin täällä pikaviisiitillä, eli kuukauden verran kerkesin tänne kirjotella, kun tärppäsi. Kävi kuitenki niin ikävästi, että sain viikko sitten joulupäivänä keskenmenon rv 6+3 :( olo on vieläkin tosi surullinen, ja tuntuu että tää asia on tosi raskas mulle. Mielessä kävi jo, että ei yritetäkkään uudestaan, sen verran pelottaa uusi keskenmeno. Nyt kuitenkaan tässä kuussa ei yritetä, sillä lääkäri sanoi että pitää odottaa ensimmäiset menkat, ennen kun voi alkaa taas yrittää.. edessä siis pitkä kuukausi :(

Mutta jos vaan vielä mahdun porukkaan, niin olisi kiva tulla tänne kirjottelemaan. Mullakun ei juuri kavereita täällä oikeassa elämässä ole, nii olis kiva päästä jotenki purkamaan näitä ajatuksia.

Voi kiraffe, pahoittelut keskenmenosta Tervetuloa takaisin, kyllä tänne aina mahtuu!

Kyllä itselläkin kävi keskenmenon jälkeen pariin otteeseen mielessä, että jos sittenkin vain yksi lapsi, mutta ihmeesti mieli on muuttunut ja toinen lapsi olisi niin ihana. Tosin mekin päästään jatkamaan yritystä vasta kuun loppupuolella.. Sain nimittäin vihdoinkin varattua ajan viisaudenhampaan poistoon, ja kun oon tähän pisteeseen päässyt, niin en halua peruuttaa aikaa raskauden takia, koska sitten koko hammasrumba pitäisi aloittaa uudelleen myöhemmin. Viikot tuntuvat pitkiltä, mutta nopeasti ne loppupeleissä menevät!

Omppuf, toivottavasti nyt tulisi testiin plussa! Mä testailen aina lähikaupan halpistesteillä, ja hyvin ovat toimineet.. Jos vaan vähänkin on väriä, niin se on plussa, viivanpaikka kun näkyy valkoisena valoa vasten käännellessä.

ON: Jälkitarkastusaika on varattu kolmen viikon päähän. Olisin ehkä halunnut mennä vähän aikaisemmin, mutta haluamallani lääkärillä ei ollut aikaisemmin sopivia aikoja. Tällä hetkellä on hyvä fiilis, eikä muutaman  viikon odotus tunnu pahalta, kun tietää, että pian päästään taas tositoimiin

Vielä lopuksi kaikille palstailijoille hyvää ja positiivista uutta vuotta!

Pahoittelut km:stä kiraffelle :(! Mutta tervetuloa takasin kuitenkin! Kyllä me sinut muistetaan.
Pahoittelut myös hulille negasta! :(
Sukey: Hyvä että saat visurin poistettua, kumpa niitä ei kasvais lisää! Juu olishan se ihan kiva käydä kaupasta hakeen,täällä maalla niitä ei myydä kun apteekissa.. joka on auki arkisin jostain puol kymmenestä kolmeen. +siellä ei myydä muita kun apteekin omia. Maltan kyllä oottaa että ne testit tulee tänään tai huomenna. :D (ehkä)

Saas nähdä nyt on alkanut hiipiä epäilys mieleen.. tuskastuttavaa kun muutama kierto on ollu sen 27 päivää ja nyt jos kroppa rupeaa TAAS temppuilemaan niin en haluis hilautua lääkärijonoon uudestaan...

Omppuf ja kp 28 yk 9

Hyvää uutta vuotta täältäkin. :)

omppuf Onko sulla suuriakin vaihteluita kierron pituudessa? Itse olin jo varma viime kierrossa, että nyt on täytynyt tärpätä, kun pari edellistä kiertoa oli ollut 29 ja 28. Sitten yhtäkkiä menikin 33. Raskaustestinkin malttamattomana tein, mutta negahan se oli ja myöhemmin päivällä alkoikin vuoto.

Pahoittelut kiraffelle keskenmenosta.

Ennen esikoista saatto joskus jäädä parikin kuukautta ettei kuulunu, nyt tänä vuonna ollu se max 60 päivää yleensä siis 27 :D Sekavaa

Hei, ja kiitos, mukavaa että mahdun porukkaan :)

En olis uskonu että keskenmeno voi olla näin raskas, mutta kai kaikki kokee sen eri tavalla... Nyt alan jo pikkuhiljaa olla pirteämpi, alkuun kyllä tuntui että itkeminen ei lopu millään, mutta tästä se päivä kerrallaan, katseet suuntautuu jo tulevaan yritykseen, tää kuu nyt vaan treenaillaan, ja seuraillaan kiertoa. Laskeskelin että menkkojen pitäs tulla joskus suunnilleen 22. tai 23 päivä, mut voi olla että alkaa millon sattuu, mut toivottavasti edes jotenkuten asettus kierto aloilleen.. ainakin sanovat lääkärissä, et sen kierron ei pitäs kauheemmin häiriintyä. Mulla on ollu aika hyvä tuuri sen suhteen, et kierto on melkein aina ollut se nakutettu 28 päivää...

Ihanaa alkanutta vuotta teille kaikille!!! Ja toivotaan kovasti, että joka ikinen meistä täällä siirtyis tonne odottajiin tän vuoden puolella, ja että se toinen vaavi olis sylissä sit viim. 2013 :)

Tein nega-testin  tänä aamuna, ketuttaa kun ei voi nyt tänne eksyä jompi kumpi. Varmaan viimestään viikon päästä pitää taas lääkäriin mennä jos nyt ei mitään tapahdu..

Omppuf:lle pahoittelut negasta! Toivottavasti täti kurvaa kylään, ja pääsette uuteen yritykseen.

kiraffe, kyllä mieli paranee vähitellen. Vielä saattaa tulla aallonpohjia ja päiviä, jolloin asia surettaa, mutta ennen pitkää ajatukset kääntyvät täysillä uuteen yritykseen :-) Toivottavasti me kaikki tosiaan siirrytään tämän vuoden puolella odottajiin, ja jätetään tämä palsta ainakin pikkukakkosten osalta taaksemme!

hei taas!

ajattelin nyt kysyä täällä, että te joilla on km takana, niin onko lääkäri sanonut että pitäis odottaa yhdet menkat että saa yrittää uudestaan?

Kun tuntuu että saan joka suunnasta vähän ristiriitaista tietoa. Monet, siis todella monet, ovat sanoneet, ettei tarvii odotella, vaan voi yrittää jo heti, vaikka mulle virolainen lääkäri sanoi, että pitää odottaa yhdet menkat. En vaan ymmärrä, et miks mun sit pitäs odottaa... Mulla kuitenki ultrattiin kohtu 30.12, ja sanoi, että on kokonaan jo tyhjentynyt, mulla vuoto kesti vaan noin 6 päivää.. eli tyhjeni itsekseen tehokkaasti.. ei tarvittu lääkkeitä, eikä kaavintaa. Hinku olis kova yrittää heti perään, olis varmasti paras lääke tähän.

Kylläpä täällä on hiljasta! :) :o

Täällä ei onneksi km:stä kokemuksia, mutta kuulostaa järkevälle et pitäis yhet "normi menkat" odotella väliin.. tosin jos kaikki paikat jo nyt ok niin olisko sillä väliä :o 

Malttamattomana ihmisenä varasin tänään ajan lääkärille ja tarkempiin tutkimuksiin. Täällä jono näyttää olevan vajaan viikon!! :O Olin et "niinkö nopeesti :O" Tosi hyvä! Alkaa kyllä aika paljon ottaa aivoon taas tämä oma kroppa. Laskeskelin että näitten kiertojen ja ovuloimattomuuksien kanssa on painittu kohta (2kk:n päästä) 3 vuotta yhteensä :(.

Hohhoh.. toivottavasti me kaikki yrittelijät päästään tänä vuonna hivenen helpommalla kun viime vuonna !! Plussatuulia +++

Terveisin palsta- addikti Omppuliini ja kp 31 yk 9

joo huomasin saman, eli aika hiljasta täällä.

Niin, minäkin olen pyörinyt näitten ajatusten kanssa niin että tulen hulluksi.. stressittömyys on muuttunut joksikin ihan muuksi... :)

Mä tilasin ovulaatiotestejä, josko niillä saisin selville, milloin ovuloin tässä kuussa, niin tiedän vähän millon odottaa niitä menkkoja. No eipähän se niin yksinkertaista ollukkaan. :D
Tein tänään ovistestin, ja melkein vois sanoa että olis positiivinen, ihan siinä ja siinä, mut ehkä pikkasen haaleempi oli se toinen viiva, siis ihan aavistuksen.
No, ajattelin että joo, ovulaatio voi tulla tässä parin päivän sisään. Ihan järkeenkäypä, jos laskee päiviä km:sta niin tänään olis kp 12 menossa..
Mutta, sit tein raskaustestinkin (kun ajattelin että jos sitä raskaushormoonia onkin vielä elimistössä) niin siihenkin tuli haalea viiva, eli luultavasti se sotkee tuota ovulaatiotestiä :)

Vaikeeks menee, ajattelin nyt, jos pariviikkoa ottas ihan rennosti, eikä miettis kokoajan, kun on niin hankalaa.. eiköhän ne menkat sieltä joskus ala, tosin voi mennä vielä aikaa, jos kerta sitä hormooniakin on vielä veressä. Ja voin sanoa että on muuten tuskaa, kun vieläkin on ihan järkyttävät raskausoireet, eli paha olo, vessassa ravaamista, tissit kipeet ym, vaikken enää edes ole raskaana!!!!!!!!

No mut odottelua odottelua, 20 päivä on se verikoe, toivottavasti siihen mennessä olis hävinny noi raskausoireet kokonaan. Ja anteeksi taas tällainen purkaus, jotain tälle mielelle on tehtävä, kun tuntuu oikeesti välillä että mietin ihan liikaa!! :)

Pahoittelut kiraffelle km:sta, voimia ja jaksamista sinne! Jospa se tilanne siitä selkeytyisi!
Samoin pahoittelut omppuf:lle negasta

Aika hiljasta on tosiaankin ollu, mieki vain käyny lukemassa, kun en sit oo kerenny kommentoimaan mitään...

Omaa: Nyt ruennu hieman mietityttämään että mitenkä sitä oikeesti sit pärjää jos noita kullannuppuja on kaks, jotenkin ilmeisesti on vaan aikaa liikaa ajatella ja vatvoa asioita.
Mutta kun kummiskin olen sellainen ihminen että pitäisi hyvissä ajoin tietää joku asia, että kerkeisin sopeutua siihen, eli en siis pidä ns."yllätyksistä", stressaannun niistä vain turhaan.
Kun kummiskin tulee jo ajateltua tulevaa kesää ja mahdollista töihin paluuta(siis työnantajalle pitäisi ilmoittaa maaliskuun alussa mahdollisesta töihinpaluusta) niin sitten tulee vaan ajateltua että jos vaikka toinen ilmoittaakin tulostansa niin pitää sit ajatella sekin tilanne uusiks.( Joo voi kuulostaa tyhmältä, mutta kumminkin kun ei ole oikeen ketään läheistä, miehen lisäksi tietysti, joka tietää näistä 2 toiveista, niin pakko purkaa jonnekin) Sekava selostus, pahoittelen! Mutta on taas likaa tullut ajateltua!

Huli ja hirvee vauvakuume

Kiraffe: Me ollaan sitä varten täällä, että saadaan purkaa ne hyvät ja pahat ajatukset tänne. :) Se on inhottavaa kun ei niistä omista ajatuksista oikein pääse erilleenkään, ja miettimättä oleminen on hyyyvin hankalaa.
huli: kyllä sinä pärjäisit sen toisenkin kanssa! Niinkun me kaikki :) Huomasin että huomattavasti helpotti kun pysty kertomaan 2 ystävälle näistä toiveista..

hei taas! :)

Tänään tein taas sekä ovulaatio, että raskaustestin, ja nyt raskaustesti oli täysin puhdas negatiivinen, jes!
En olis uskonu, että iloitsen siitä, että näyttää negaa, mut nyt kyllä! ovistestiinki voi nyt sit luottaa. Vielä oli erivahvuset viivat, mut olonki perusteella ovis saattaa tulla tässä n. 3 päivän sisään :D Sitä en vielä tiiä, yritetäänkö laittaa uusi laps alulle jo tässä kuussa, vai odotetaanko vielä :)

Nyt on pieni helpotus, näyttää siltä, ettei mun kierto menny sekasi tosta km:stä ollenkaan... Vaikka toivon tietty ettei koko km:a olis tullukkaan, mut sille nyt ei enää voi mitään, joten pakko katsoa eteenpäin :)

ja huli : mä oon miettiny ihan samaa, et miten kahden kanssa pärjää. Mut oon tullut siihen tulokseen, et varmasti pärjää, ja hyvin. :) Koska esikoista odottaessa mietin kokoajan että "apua, miten mä pärjään vauvan kanssa", ja hyvin ollaan pärjätty kuitenki! Sama asia varmaan sit sen toisen kohdalla, et asiat vaan kyllä järjestyy sit, kun niitä on 2.. ja ei varmasti mene aikaakaan, kun ei enää osaa ajatellakkaan, että lapsia olisikin vaan 1 :)

Minä yritin jo aiemmin tulla kirjoittamaan tänne, vaan foorumi ei antanut minun kirjautua sisälle...

Täällä on ollut samanlaisia pelkoja ja ahdistuksia, että miten sitten kahden kanssa pärjää: saako niitä molempia tarvittaessa hoitoon, miten päivähoitoon viennit sujuu sitten myöhemmin, miten oma jaksaminen riittää jne. jne. Myös se on mietityttänyt, miten jaksan uhmaikäistä hoitaa, jos samanlaiset väsymykset ja kuvotukset tulevat kuvioihin, kuten edellisessä raskaudessa. Mutta yritän olla luottavaisin mielin kaiken suhteen.

Huh, täällä alettais taas kohta jännätä...

Moi kakki ihana kanssaodottajat!

Ja tervetuloa kaikille uusille!  Lämmin halaus kiraffelle, toivotaan että elämä olisi sen verran oikeudenmukainen että teillä suotaisiin pian uusi tärppi!

Mä pidin pitkän paussin täältä, kun tuntu ressi nousevan liian korkealle. Yks kierto venyi aivan liian pitkäksi ja silloin päätin että pakko relata. Tänään mä sitten tänne taas "eksyin" :D. Mukava kun joku oli muistanut kaipaillakkin, olikohan omppuf! Meillä ei ikävä kyllä vieläkään ole tärpännyt, tämä kierto alkoi ikävästi tapaninpäivänä. Jotenkin mulla pelotti jouluna syyä raakaa kalaa ja sitten tuli tämä yritys paljastettuakin parille läheisellä. En tiiä oliko sitten hyvä vai huono juttu. Nyt on kp 13/28-30 jos nyt okein muistan. Eli taas heilutellaan peittoja vähintään joka toinen päivä, vaikka ei tämä oo ennenkään tulosta tuottanut. Jospa nyt asiaa auttais se, että vihdoinkin meillä on loppunut yöimetykset!!! Ja vaikka ei tänne kuuluukkaan, niin pakko kertoa että se meni ilman ensimmäistäkään itkua ja neiti on siis 1,5v.! Nukkui ite yhtäkkiä 4 yötä heräämättä ja enhän mä sen jälkeen suostunut enää tissiä antamaan. Ja onkin sen jälkeen herätessään nukahtanut nopeasti uudelleen silityksellä tai pelkästään vieressä seisomalla. Eli nyt meillä nukutaan 12tunnin yöt (viime yönä 14h!!!) ilman katkoja, jes!!! Tätä jatkunut nyt noin kuukauden. Anteeksi tää hairahdus sivuraiteille!

Mukava kun olette pitäneet tämänkin ketjun vielä pystyssä. Ikävä oli lukea että muutamalla muullakaan "vanhalla" ei ole vielä tärpännyt. Mutta vielä mekin täältä kadotaan, eikö ;)?!

Jenniveelle ja Lisahille
onnittelut ihanasta tärpistä!

Ei mulla oikeastaan muuta kuin että arvatkaa vaan kuinka vaikeaa ehkäisyn käyttö on, kun kummallakaan ei oo mitään halua moiseen? Me ei olla kerrottu yrityksestä muille kuin mun yhdelle ystävälleni. Muut saavat toivon mukaan vasta kuulla kun np-ultrassa on käyty.

hattarainen, hieno homma, että pääsit eroon yöimetyksistä!

Kiraffe: Onnea negasta! Hyvä jos kierto lähti heti pelittää :)
loro: Jospa tänne palstalle iskis "pitkästä" aikaa oikein plussa-aalto ;D jännätään sun puolesta!
hattarainen: Juu minä taisin täällä ihmetellä, että mihin hävisit :o Tosin ymmärtäähän sen että pitkän kuumeilun aikana pitää välillä vetäytyä ns. rauhottumaan hetkeksi! Ja onnittelut yöllisen imetyksen lopetuksesta! Ihanaa olis nukkua noin pitkään putkeen :D Kyllä mä uskon, et kesällä tällä palstalla ei oo enää ketään...kaikki ollaan siirrytty tonne plussanneisiin ;).
sukey: Uskon.. ehkäisyn käyttäminen on varmaan melko epämukavaa! Kauanko joudutte vielä? :o

Uutisesta kertomisesta: Ollaan ajateltu, että sitten jos semmonen on joskus ajankohtasta.. tän kakkosen kohdalla kerrottais vasta rakenne ultran jälkeen. Kummittelee se esikoisen kokemus :o Katsoin eilen just netistä videoita miten jotkut aamerikkalaiset on yllättäny sukulaisia (ne tosin oli jotain rv4) :D:D:D:D

Omaani: Päivät kuluu niiiiin hitaasti, ei tätiä vieläkään.. huoh. Keskiviikkona tutkimuksiin :D

kp 34 yk 9

Omppuf, reilu viikko vielä. Tosin se on vähän niin ja näin, ei aina jaksa kaivaa kumeja esiin jälkitarkastukseen on vielä pari viikkoa, mutta en mä niin kauaa jaksa odottaa!

Käytiin tänään katsomassa ystävän jouluviikolla syntynyttä vauvaa. Voi herran jestas, kun oli pieni. Syliinkin kun sain ottaa, niin eihän hän edes painanut mitään, melkein kuin ilmaa olisi nostanut. Ja painoi kuitenkin yli 4 kiloa syntyessään. Ei kuitenkaan tullut minkäänlaista "voi ei, nyt mä varmasti rikon tämän, kun on niin hentoinen"-oloa, joten kyllä esikoisen vauva-aika vielä jossain takaraivossa on muistissa

Me ei kyllä saatais pidettyä salaisuutta rakenneultraan asti.. Molempien vanhemmat asuu suht lähellä ja nähdään melko usein, joten kyllähän he arvaisivat, jos yhtäkkiä alkaisin käyttää hyvin väljiä vaatteita.. Haluaisin kuitenkin odottaa vähintään varhaisultraan. Np-ultraan mennessä olis kyl varmaan pakko kertoa jommankumman vanhemmille, että saadaan esikoiselle hoitaja ultran ajaksi.

Mun viesti tais hävitä bittiavaruuteen :D:D!

Sukey: huhhuh, minä en ymmärrä miten sulla riittää kärsivällisyys vaikka eihän tuo enää oo pitkä aika :o Ja pienet vauvat on niin ihania <3 tuoksuineen kaikkineen <3
Katsoin eilen sydänäänien uusintaa, ja se jaksossa oleva äiti-ihminen valitti ihan kaikesta :(. Oon niiin kateellinen kaikille, keille asiat sujuu helposti :D Voivoi.....

Terveisin katkera muija ja kp 35

Takaisin