Toista vauvaa kuumeillen.

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja ehkäpä
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
tsemppiä maikkie, inshaallah teillä tärppäis nyt vihdoin ja tulis se kauan kaivattu plussa. :)

plussatuulia kaikille

tsemppiä maikkie, inshaallah teillä tärppäis nyt vihdoin ja tulis se kauan kaivattu plussa. :)

plussatuulia kaikille

Gatusa Huh! Siellä suunnalla kuulostaa kyllä melko tukalalta! Sinnikäs oot ku noissa lämpötiloissa kokkailet ja siivoskelet! :) Meillä mies on vähä siinä ja siinä noiden pupuilujen kanssa kun on päivät läpeensä joko töissä tai talolla remppaamassa. Mutta ei se määrä vaan se laatu ja ehkä vähä ajoituskin! :D Plussa onnea teille tähän kiertoon!

Aamu Joo meillä on nyt synttärit juhlittu ja on helpottunu olo kun kaikki meni hyvin! Leipomukset riitti ja tyttö oli päivän reippaana ja jakso ottaa vierahia vastaan! Tsemppiä siis siivouksiin ja juhla järjestelyihin siellä! :) Niin ja plussatuulia myöskin tähän kiertoon!!

TMJ Ihanalta kuulostaa! :) Nautihan raskaudesta täysin siemauksin! Ja onnea loppu odotukseen!

Maikkie Siellähän on ollu sutinaa viime päivät! Ehkäpä ihan hyvä niin, vai? Saapahan muuta ajateltavaa ja osaa ottaa rennosti! Hyvä vähä nauttiaki ettei mee liian vakavaksi homma :D Onnea oviksen hyödyntämiseen! Niin ja sehän on vittumainen tilanne kun ehtii sen testin jo tehdä, saa negan ja täti pärähtää paikalle tovin päästä!! Siks itse en kovin helposti testejä tee ku no mullahan kierrotki vaihtelee välillä 30-48 joskus jopa 56 ollu. mut plussa onnea sinnekin!

Täällä tosiaan synttärit saatu juhlittua ja tätikin on tehnyt tehtävänsä ja lähteny! Uusi kierto siis ja hommat rullaan! Josko tuota ei sen ihmeemmin mitään bongailis ja laskis vaan menis ihan vaan halujen mukaa :D

Kyllä tää tästä vielä plussaksi muuttuu! :)

Maikkie siis sullaki temppuili täti? :/ joo, tiedän niin tunteen, ootin jo perjantaiaamua ja testausta, sit alkoi tulla tuhrua ja sanoin miehelle, et turhaan aletaan testaamaan, menkat alkaaki. oltiin kyl molemmat niin pettyneitä ku ootettiin et nyt tärppäsi eikä tarvita apuakaan :/

saat varmasti lähetteen sinne polille, johan sulla on vuosi yritystä takana eikä tärppiä tänä aikana.

TMJ mukavaa kuulla positiivisia kuulumisia :) ja onnea toisesta pojasta tai ainaki poikaveikkauksesta :)

Gatusa ja muut ketkä kommentoi kuumaa ilmaa: mä kuulun myös kuuman ilman inhoajiin. tykkään lämpimästä, mut samalla pitää ainakin tuulla, koska kestän huonosti hautovaa hellettä. mulla useimmiten särkee päätä ja väsyttää helteellä. oltiin miehen kans Tunisiassa viikon reissulla häämatkalla v. 2007, ajankohta oli syyskuun puoliväli ja siellä oli niin hautova helle, et mulla jäi lämpimät ruoat syömättä ja keskipäivällä piti nukkua ku oli niin kuuma. en kuitenkaan tykkää syksystä ja talvesta, joten haaveilen eläkepäivistä jossai tyyliin Espanjan Aurinkorannikolla. en ole niin sukurakas et tarvitsisin edes sukulaisia lähelleni, joten voisin ihan hyvin muuttaa sinne.

Aamu, Elisha ja Gatusa ootteki samassa kierron vaiheessa, joten kommentoin teille samalla oman napani: kp 5 ja menkat muuttunu pieneksi tiputteluksi. en uskalla vielä poistaa tumppua, koska mulla yleensä tulee vielä menkoilta loppukaneettina kunnon lurahdus ja sit ne on ohi.

mies palasi eilen Kuninkuusraveista (sitähän ei hevoset oikeesti kiinnosta, vaan piti päästä näkee kaveria ja ottaa hänen kans kuppia ja siinä sivussa sieltä soiteltiin etku käytiin silittämässä hevosta ja saatiin siihen kontaktia ja hänki haluaa ratsastustunneilla :DDD ). tänä aamuna hän osoitti jo mielenkiintoa ja lupasin et parin päivän päästä.. mulla on nyt iskenyt kesäflunssa, kurkku kipeänä ja nenä tukossa :( päätä särkee ja olo on kuumeinen, mut ei mulla kyl kuumetta ole. kipeänä ollu vähän raskasta hoitaa tota tyttöä, kun hän riippuu kimpussa ja haluaa olla sylissä ja kitisee milloin mistäki syystä.. ja nyt mies meni jo töihinki et minähän se täällä hoidan. poika menee ensi viikolla partioleirille ma-la ja minäki menen takas töihin, onneksi jatkuu edelleen se neljä päivää viikossa työtahti (kenelle en ole vielä kertonut, olen siis osahoitovapaalla ja teen 30h työviikkoa) ja perjantait saa olla kotona. mullon soppari siitä tän vuoden loppuun ja nyt syksyllä täytyy hakea jatkoa sille ensi vuosikin, oon meinaan suunnitellut tekeväni sitä ainaki siihen asti, kunnes tyttö tulee 3v. ja sit uudelleen, kun hän menee kouluun.

Ensiksikin peukkuja Maikkielle että saisit sen lähetteen. Elisa86, kiitos tsempeistä, sitä kyllä tarvitaan tuohon siivousoperaatioon. Kiva että teillä oli mukavat juhlat ja lapsi tykkäsi. Mulla varmaan tulee tippa linssiin kun mun pieni saa omat juhlansa.
TMJ, mukavaa että kävit kertomassa kuulumisia. Onnea poikalupauksesta ja ihanaa odotusaikaa!
Della, harmi kun sait vielä flunssan tädin päälle. Toivottavasti paranet äkkiä, noi kesälenssut on usein sitkeen sorttisia.

Täällä taitaa olla menossa nyt kp6 jos en oo ihan väärissä laskuissa. Täti on tainnut nyt poistua paikalta. Ovista odotellessa. Eiköhän se ala taas pupuiluttaa sopivassa kohtaa.

della missä päin tunisiaa olitte jos saa kysyä koska saatoitte olla reilun 120km päässä meistä meinaa me asutaa aika eteläs, n. 3h ajomatka libyaan. joten tiedät aikapitkälti millaset säät täällä on. yritäpä kuvitella kotityöt+paasto niissä lämpötiloissa...oikeest tää on kunnon testi olo on ku kameli autiomaassa illal sit juodaa ku kameli jääkylmää vettä ku pistin täyden vesipullon pakkaseen itelleni :)

kiitos elisha tsempistä inshaallah meillä kaikilla tulis tässä kierrossa se plussa. tuli luettua vaa että alku ja loppuraskauden aikana korkeat lämpötilat on suuri riski alkion ja sikiön kehitykselle, pitäs pysytellä viileenä. sen takia meillä on tuuletin ja täytyy sanoa että parempi että en ol just nyt ramadanina raskaaksi tullu koska saattas käydä huonosti iha sään takia. tääl nyt varmaa lähempänä 40 ja kuuma tuuli joten ei auta hirveemmi, ainoo hyvä puoli on se et vaatteet kuivuu tunnissa :) nyt menossa kp 7/24? saapi nähä millai kierto ja millo ovis...

Gatusa oltiin Soussessa, ei liikuttu sieltä muualle. mut hellettä oli tosiaan se 30-40 astetta ja mies sai yksi päivä nestehukan päälle, kun oltiin kameliratsastuksella kaupungin ulkopuolella. mä selvisin hyvin, kun osasin juoda ennen lähtöä spriten ja reissun aikana kaksi pulloa spriteä. mies taisi tyhmyyttään juoda oluen ennen lähtöä ja sehän tietty kuivatti kehoa entisestään. voin uskoa, et on kuumuudessa kestämistä, me oltiin siellä vain viikko ja seki oli kuumaa aikaa. oon muuten pohtinutkin kertomustesi perusteella mahdatko asua Tunisiassa :) kuulostaa tuo yhteiskuntakuvaus niin tutulta :) tykättiin silti reissusta ja ollaan mietitty et oispa kiva reissata uudelleen sinne, en tiedä muista paikoista, mutta Sousse oli kiva paikka (aika turistirysä, mutta silti) :)

eli reilu 120km meistä sitten. tää missä me asutaa ei ole turistirysä mut nyt yrittävät saada turistei tänne, hotelliprojektia suunnittelevat että rakentavat koko rannan matkalle melkei täytee hotellei mikä taas ei ol mun mieleen, pitää jotenki keksiä miten sais ostettua rantatontin ennen ku alkavat tuhota tuota ihanaa aluetta. se projekti vie n. 3000 ihmiselt tulot jotka työskentelee rannalla koska sitten ku hotellit rakennetaan ni tän kaupungin asukkail ei ol asiaa niille alueille enää. valitettavasti mun mies on yksi niistä mutta tätä taistelua ei aiota hävitä. kyllä mun mies jossai samaa työtä jatkaa koska tosiasia on se että itsetyöllistämällä tienaa hyvin.

Mahdia on kans kiva paikka tosin aika paljon turisteja ja sen lähellä on El Jem jossa sijaitsee roomalainen amfiteatteri. El Jem on pieni kylä mutta ihmiset osaavat aika usein jopa englantia joten kommunikointi onnistuu mikä on erittäin positiivista. Meil hajos skootteri viime vuonna ku oltii menos pääkapunkii ja El Jemissä iha tuntematon mies kutsui meidät yöksi perheensä luo ja sit jatkettii matkaa junalla seuraavana aamuna. Ihmiset ovat siinä pikkukylässä aivan ihania.

täällä alkoi muuten hiekkamyrsky äsken ei kiva. meil oli aurinkovarjo ulkona auki ja sehä sit piti hakee äkkiä ja korjata oikeesee asentoo kaikki ku oli 2 jousta lähten paikoiltaa. no onneks ei menny rikki. viel vajaa 2h ja pääsee juomaan ja syömään, tai no syöminen ei ol niin houkutteleva ajatus täs heltees mutta juominen ku mulla on jääkylmää vettä 2L jääkaapin pakastelokerossa :)

Päätä vaan särkee edelleen, grrrr! Alkaa ärsyttämään. Anteeksi valitus, ei muuta raportoitavaa tällä kertaa. :D

Täällä vauvakuume alkaa saamaan niskalenkin ja paisumaan liian isoksi! Itse kun tiedän että jos oikein kovasti sitä vauvaa halajan ja kaipaan sekä kuumeilen niin se ei tule tärppäämään. Esikon kohdallakin ehti monta vuotta kuumeilla ja vaipua epätoivoon ja aika pimiällekin puolelle ni ei haluais että kuumeilu lähtis taas ihan lapasesta. Rennosti pitäs saaha otettua kun kyllähän se kehokin reagoi kun oikein jännitystilaan menee mieli.

Se omanapailusta. Mitäs muille? Alkaako kierroissa olemaan oovikset kohillaan? :) Tärppi onnea!!!

valitanpa minäki: flunssa on nyt ihan kunnolla päällä, v..uttaa ja nenä on tukossa :( ei tee yhtään mieli pupuilla, mut varmaanki illalla yritän, jos vaan ei enää tihkuta.

mulla pitäs ovistella vasta ensi viikolla. tsemppiä Elisha sen vauvakuumeen kans, toivottavasti saisitte nyt pian toisen :)

della ja aamu paranemisia ja voimia.

elisha tiedän tunteen vauvakuume on kauhee tauti...

on:täälläki vähä kehnossa kunnossa koska aamuyöllä ei pysyny pystyssä juuri ollenkaa vasen käsi on hiukka kipee ku jalat meni alta useampaa otteeseen.

Voi Elisha86, järjellä on niin helppo ajatella mutta toimiminen onkin sitten eri juttu. Sitä ei vaan osaa olla stressaamatta. Mullakin tuli plussa sitten kun olin jo melkein luovuttanu ja ajattelin etten mä koskaan tuu raskaaks.
Della, kurja homma. Flunssat ei oo kivoja. Se ei tosiaan oo pupuilun kannalta kovin mieluisaa.
Tsemppiä Gatusallekin.

Mä arvelisin että mulla ovis ajoittuu ehkä jonnekin ensi viikolle riippuen kierron pituudesta. En tiedä saadaanko hyödynnettyä sitä kun ollaan miehen kanssa eri paikoissa melkein koko viikko. Saapi nähdä.

Voi Elisha86, järjellä on niin helppo ajatella mutta toimiminen onkin sitten eri juttu. Sitä ei vaan osaa olla stressaamatta. Mullakin tuli plussa sitten kun olin jo melkein luovuttanu ja ajattelin etten mä koskaan tuu raskaaks.
Della, kurja homma. Flunssat ei oo kivoja. Se ei tosiaan oo pupuilun kannalta kovin mieluisaa.
Tsemppiä Gatusallekin.

Mä arvelisin että mulla ovis ajoittuu ehkä jonnekin ensi viikolle riippuen kierron pituudesta. En tiedä saadaanko hyödynnettyä sitä kun ollaan miehen kanssa eri paikoissa melkein koko viikko. Saapi nähdä.

Kuulumisia lääkäristä: Tutkittiin vanhoja diagnooseja, otettiin papakoe, lääkäri totesi epäspesifin emätintulehduksen (älkää kysykö) määräsi otettavaksi labrakokeet mm. kilpirauhasarvot ja prolaktiinin. Muutoin kaikki kunnossa.
Tuo tulehdus tuli mulle ihan yllätyksenä, oireita ei ole sitten niin mitään. Kai se hajun perusteella sen muka havaitsi ja kuulemma aika runsasta tuo mun valkkari. No semmoista se on aina, enkä mä itse ole huomannut hajussakaan mitään erikoista. No kuitenkin 5 päivän antibioottikuurin määräsi, ettei tulehdus ärhäköidy.
Papan tuloksia pitää odottaa 3 (!!!!!!) viikkoa. Tosin enpä onnistunut labra-aikaakaan saamaan ennen sitä ja nekin tulokset pitää odottaa. Jos noissa tuloksissa ei ole mitään poikkeavaa, niin sitten kirjoittaa lähetteen polille. Nyt en siis suoraan lähetettä vielä saanut. Koska kuulemma eivät polilla oikein tee mitään muutakaan ennen kuin ne normaalit verikokeet ja papat on otettu.
Sain myös migreenilääkkeiden reseptin. Jee :) Ja menetin apteekkiin viimeisetkin roposeni. Jestas, että se osaa olla kallis kauppa!

Kuulumisia lääkäristä: Tutkittiin vanhoja diagnooseja, otettiin papakoe, lääkäri totesi epäspesifin emätintulehduksen (älkää kysykö) määräsi otettavaksi labrakokeet mm. kilpirauhasarvot ja prolaktiinin. Muutoin kaikki kunnossa.
Tuo tulehdus tuli mulle ihan yllätyksenä, oireita ei ole sitten niin mitään. Kai se hajun perusteella sen muka havaitsi ja kuulemma aika runsasta tuo mun valkkari. No semmoista se on aina, enkä mä itse ole huomannut hajussakaan mitään erikoista. No kuitenkin 5 päivän antibioottikuurin määräsi, ettei tulehdus ärhäköidy.
Papan tuloksia pitää odottaa 3 (!!!!!!) viikkoa. Tosin enpä onnistunut labra-aikaakaan saamaan ennen sitä ja nekin tulokset pitää odottaa. Jos noissa tuloksissa ei ole mitään poikkeavaa, niin sitten kirjoittaa lähetteen polille. Nyt en siis suoraan lähetettä vielä saanut. Koska kuulemma eivät polilla oikein tee mitään muutakaan ennen kuin ne normaalit verikokeet ja papat on otettu.
Sain myös migreenilääkkeiden reseptin. Jee :) Ja menetin apteekkiin viimeisetkin roposeni. Jestas, että se osaa olla kallis kauppa!

harmi että tuommoisen tulehduksen sait maikkie, inshaallah paranet pian ja labratulokset ois normaalit. parane pian.

Maikkie, ei se vissiin oo mitenkään tavatonta että joskus vahingossa löytyy joku tulehdus. Mulla on käynyt kyllä niinkin päin että oli kaikenlaisia tulehdukseen viittaavia oireita mutta näytteissä ei sitten kuitenkaan mitään löytynyt. Oisko sitten joku pH-juttu kyseessä ollut. Ja nyt ÄLLÖVAROITUS! Mulla oli koko raskausajan valkovuoto keltasta, yäk! Ei kuitenkaan ollu tulehduksia, kävin antamassa sillon näytteetkin.
Toivottavasti sulla papa ym.on kunnossa ja saatte lähetteen. :)

Maikkie, ei se vissiin oo mitenkään tavatonta että joskus vahingossa löytyy joku tulehdus. Mulla on käynyt kyllä niinkin päin että oli kaikenlaisia tulehdukseen viittaavia oireita mutta näytteissä ei sitten kuitenkaan mitään löytynyt. Oisko sitten joku pH-juttu kyseessä ollut. Ja nyt ÄLLÖVAROITUS! Mulla oli koko raskausajan valkovuoto keltasta, yäk! Ei kuitenkaan ollu tulehduksia, kävin antamassa sillon näytteetkin.
Toivottavasti sulla papa ym.on kunnossa ja saatte lähetteen. :)

Takaisin